Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janke View PostEn löydä searchilla... Elikkä kysytään täältä.
Antoi tollaset vikakoodit:
- 153 TL_MES.?
- 15 power on reset.?
Mitäs noi meinaa???
Tai sittenkin-
Lambda Pre Cat Bank 2 Max Limit?Last edited by janke; 12-09-2012, 22:25.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
mitähän se tämmönen meinaa kun, e39 525tdsa ei starttaa?
Vissiin saa alkaa saksasta ews laatikkoo tilailee.Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 22:55.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by api-75 View PostE39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.
Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 09/09/12 10:55:27
ECU: D40M57A1
JobStatus: OKAY
Variant: D40M57A1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21
Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
Errorcode: 11 10 02
===============================================E39 530dA Touring -03
Comment
-
-
Menee vähä asian sivusta, mutta onko jossain joku tehnyt ohjeet tuohon inpan käyttöön, että mitä arvot pitäisi olla livenä?
Itsellä on toi M52b25 mylly ja pitäisi saada tietää mitkä olisi optimi arvot, että kone varmasti toimii. En vielä käsitä tuosta ohjelmasta paljoakaan....
Esim.
Adaptation value multiply. Tuossahan on sarake -40...........40 Onko tässä paras arvo noiden välissä, eli 0. :think
Tai, adptation value add. -100....100. ?Last edited by janke; 17-09-2012, 01:11.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMenee vähä asian sivusta, mutta onko jossain joku tehnyt ohjeet tuohon inpan käyttöön, että mitä arvot pitäisi olla livenä?
Itsellä on toi M52b25 mylly ja pitäisi saada tietää mitkä olisi optimi arvot, että kone varmasti toimii. En vielä käsitä tuosta ohjelmasta paljoakaan....
Esim.
Adaptation value multiply. Tuossahan on sarake -40...........40 Onko tässä paras arvo noiden välissä, eli 0. :think
Tai, adptation value add. -100....100. ?
Pääasiallisesti additive tyhjäkäynnille ja multiplicative osakuormalle. Korjausarvot elävät hitaasti koska kertyvät vähitellen.
Sensijaan lambda integrator on realiaikainen korjausarvo millä lambdat seosta korjaa.
Miinus on laihentamista ja plussan puolella rikastamista. Normaalisti integraattori heittelee vähän puolin ja toisin.
Antureiden jännitteet pitää heitellä päästä päähän ja mitä nopeampi taajuus on, sitä lähempänä ollaan stokiometristä seosta eli ideaaliarvoa.
Mikäli koneen käynistyksen jälkeen kestää todella kauan että anturit rupeavat tuottamaan signaalia, kertoo se vanhentuneista antureista. Välillä voi olla että eivät lähde toimimaan ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan vaativat että käyttää konetta pari minuuttia korotetulla käynnillä jotta lämpeävät.
EDIT: Niin ja bankeista puhuttaessa tarkoitetaan sylinteriryhmiä, kyseisessä koneessa siis Bank1 = 1-3 sylinterit ja Bank2 = 4-6. Ohjataan siis kahdessa erillisessä ryhmässä.
Näiden perusteella voi päätellä että jos esim ainoastaan toisessa pankissa on korjausarvot metsässä niin kyseisiin sylintereihin vaikuttavissa komponenteissa voi olla vikaa, kuten suutin tai puola.
Sensijaan jos kummankin bankin arvot on yhtälailla pielessä on kyseessä yhteinen tekijä kuten imuvuoto, pa-paine, maffi jne.
EDIT2: Ja taas kun ajatellaan asiaa loogisesti niin esim imuvuoto näkyy samanlailla yleensä kummassakin bankissa.
Eli kun maffin ohi menee ilmaa => seos on laihempi koska suihkuttaa vähemmän polttoainetta => korjausarvot plussan puolella = pyrkii rikastamaan. Ja yleensä tämä korostuu tyhjäkäynnin korjauksena.
Osakuormalla imusarjassa on pienempi alipaine ja imuvuodot eivät vaikuta niin paljoa.
Täyskaasullahan sitten taas lambdaohjaus on pois päältä kokonaan koska kapeakaista anturit eivät kuitenkaan pysty anturoimaan rikkaampaa seosta mitä käytetään kuormituksessa.Last edited by Supa; 17-09-2012, 11:22.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJep. Nuo on lambdakorjauksen korjausarvoja.
Pääasiallisesti additive tyhjäkäynnille ja multiplicative osakuormalle. Korjausarvot elävät hitaasti koska kertyvät vähitellen.
Sensijaan lambda integrator on realiaikainen korjausarvo millä lambdat seosta korjaa.
Miinus on laihentamista ja plussan puolella rikastamista. Normaalisti integraattori heittelee vähän puolin ja toisin.
Antureiden jännitteet pitää heitellä päästä päähän ja mitä nopeampi taajuus on, sitä lähempänä ollaan stokiometristä seosta eli ideaaliarvoa.
Mikäli koneen käynistyksen jälkeen kestää todella kauan että anturit rupeavat tuottamaan signaalia, kertoo se vanhentuneista antureista. Välillä voi olla että eivät lähde toimimaan ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan vaativat että käyttää konetta pari minuuttia korotetulla käynnillä jotta lämpeävät.
EDIT: Niin ja bankeista puhuttaessa tarkoitetaan sylinteriryhmiä, kyseisessä koneessa siis Bank1 = 1-3 sylinterit ja Bank2 = 4-6. Ohjataan siis kahdessa erillisessä ryhmässä.
Näiden perusteella voi päätellä että jos esim ainoastaan toisessa pankissa on korjausarvot metsässä niin kyseisiin sylintereihin vaikuttavissa komponenteissa voi olla vikaa, kuten suutin tai puola.
Sensijaan jos kummankin bankin arvot on yhtälailla pielessä on kyseessä yhteinen tekijä kuten imuvuoto, pa-paine, maffi jne.
EDIT2: Ja taas kun ajatellaan asiaa loogisesti niin esim imuvuoto näkyy samanlailla yleensä kummassakin bankissa.
Eli kun maffin ohi menee ilmaa => seos on laihempi koska suihkuttaa vähemmän polttoainetta => korjausarvot plussan puolella = pyrkii rikastamaan. Ja yleensä tämä korostuu tyhjäkäynnin korjauksena.
Osakuormalla imusarjassa on pienempi alipaine ja imuvuodot eivät vaikuta niin paljoa.
Täyskaasullahan sitten taas lambdaohjaus on pois päältä kokonaan koska kapeakaista anturit eivät kuitenkaan pysty anturoimaan rikkaampaa seosta mitä käytetään kuormituksessa.
Alkaa pikkuhiljaa valkeneen noi perus jutskat!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Osaisiko joku näitä tietoja minulle tarkentaa?
Laatikon boksiin pääsin inpalla käsiksi ja antoi viisi vikakoodia. Niiden tarkoitusten lisäksi kaipaisin selvennystä näihin:
-Label Byte
-Gearbox Oil Temperature
-Battery Voltage
-Operating hours
Ovatko ylläolevat tiedot siis tallentuneet sillä hetkellä, kun vikakoodin antoi, ja mm. lämpötila ja voltit ovat siltä hetkeltä? Lisäksi, miten tulkitsen tuon operating hours-kohdan?
Mitä itse vikakoodit tarkoittavat? Mitä tarkoittaa koodien alapuolella olevat "Open Circuit or Short Circuit to Ground" tai "Short circuit to batt+", onko kyseessä korjaus vialle vai sen aiheuttaja?
Pahoittelut kuvista, en vielä ole tarkemmin perehtyä inpan print-toimintoon, enkä saanut edes perinteistä ruudunkaappausta toimimaan tuossa vanhassa läppärissä.
F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...
Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNäyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...
Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNäyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...
Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by ccc View PostKiitos tästä, laatikko on hyvinkin voinut käydä irti jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta.
Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment