Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Axe10
    replied
    E60 525iA 2004

    Moro!

    Käytin autoa vikakoodin luvussa kun syttyi ikävänlainen DSC-valo ajon aikana.

    Vikalista:

    A3AE Message (engine speed, 0x0AA) faulty, receiver KOMBI, transmitter DME-DDE 100416km

    A3B9 Message (Dynamic Stability Control, 0x1E9) faulty, receiver KOMBI, transmitter DSC. 102432km

    991D SBSR: Battery lead (shield): implausible measured value. 112072km

    A3B1 Message error (turn-signal indicator light cycle, 0x1F6), receiver instrument panel, transmitter light module. 117424km

    5EBA DSC: Steering-angle sensor, plausibility. 126752km

    ABCA M-ASK-BO: aerial power supply. 131152km

    94E7 SZL: Steering-angle sensor, wiper contact. 133184km

    Autolla ajettu nyt n.133400km

    Vikakoodit nollattiin ja ajoin autolla n.250km ilman *BLIM*-ääntä, kunnes käynnistin auton viikon seisomisen jälkeen ja ehdin ajaa n.5km ja syttyi DSC-valo jälleen. Samassa hävisi vilkun palautustoiminto.
    Viedäkkö siis auto nyt uudestaan vikakoodin lukuun että minkäs se noista koodeista uusi? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

    Leave a comment:


  • KV1
    replied
    Originally posted by KV1 View Post
    Nämä viitannee imuvuotoon, mutta kysytääs silti vaivan säästämiseksi. Eli hiljattain vikavalo syttyi. Tyhjäkäynti hieman epätasainen, ei muuta havaittavaa vaikutusta käyntiin:

    202 lambda control bank 1 control block
    203 lambda control bank 2 control block
    Nämä tuli 760 kierroksella, voin laittaa noita muita INPAn antamia detaljeita jos hyötyä.

    227 lambda control tolerance bank 1 too big
    228 lambda control tolerance bank 2 too big
    Näissä oli 800 ja 1260 rpm ollut.

    Imusarjan takana iso kumitulppa oli hieman halki. Sen vaihdoin jo mutta tänään syttyi vikavalo taas liikennevaloissa. Öljyä ei ole vienyt yhtään joten separaattorin kalvo ehkä ok?

    Tutkailemallahan tämä selviää kun ehtii, mutta kysytään nyt mistä kannattaa aloittaa. Imuvuodot tietty mutta viittaako nuo mihinkään muuhun? Auto -00 Z3.
    Nostetaan tätä jos tulisi jotain vinkkejä. Vikavalo sammui tänään itsekseen, eli ilmeisesti lambda -arvot ovat nyt pysyneet kohdillaan riittävän pitkään. Tämä viittaisi siihen että kyse on jostain muusta kuin imuvuodosta, koska sen ei luulisi kovin satunnainen olevan ?

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Tämä selvä tapaus. Kylmänä arvo pysyy paikallaan, tai no, pientä heittoa. Kun lämpenee, heiluu samassa tahdissa pre-lambdan kanssa. Katsoin ebay:stä, alta satasen tarvikekatti. Sellainen pitää tilata.

    Edit: eipä tuollainen peruskatti heittämällä paikalleen menekään. Orggiksessahan sisääntulo on katin reunassa, jolloin tuollaiselle tarvikepötkölle joutuisi tekemään lisäpätkän ja muutenkin sovitusta & hitsaamista. Eli merkkikohtainen pitää ostaa. Naurattaa vain, kun varaosahaussa pyydetään 150 tkm ajetusta huomattavasti enemmän kuin Saksasta saa tarvikemerkkikohtaisen uuden.
    Jaaha, olipas taas projekti. Vinkkinä, että katin jälkeen putki jostakin syystä on lytyssä (siis ihan tehtaan jäljiltä), jolloin normaalin pyöreän muhvin laittaminenhan jatkeeksi ei mene ihan heittämällä. Nyt ymmärrän, miksi tarvikekateissa tulee aina sekä etuputki, katti ja keskivaimennin yhtenä pötkönä.No, siitä selvittiin. Lamppu on pysynyt pimeänä, niin kyllä se vika katissa sitten oli, ihan niin kuin Inpa kertoi.
    Katselin lambdan arvoja ja heitteleehän ne vieläkin, mutta eri tavalla. Kun rikkinäisellä menivät tasatahtia, nyt katin jälkeinen pääosin pysyy paikallaan, mutta jos arvo muuttuu, tuntuisi menevän päinvastaiseen suuntaan, kun ennen kattia. Eli eri tavalla ne nyt heiluu.

    PS tinkiminen kannattaa: varaosahaun listahinnat ovat aika hanurista, kun käytetyistä pyydetään enemmän kuin Saksasta saisi uuden. Onneksi tinkimällä hinta asettui ihan kohtuulliseksi

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Tämmöistä tuli eräästä x5:sta.

    Autossa oli tullessaan ilma-alustan vika päällä ja alustan toiminnot olivat pois käytöstä tämän vikakoodin takia.

    [ATTACH]106622[/ATTACH]

    Samoin kiinnostais tämmöinen vikakoodi mikä tuli bmwscannerilla.
    VTG* -> 54C6/61 - Oil abrasion
    EHC -> 74/68 - Reservoir pressure remains constant, when filling of reservoir is requested(tämähän taitaa olla sama vikakoodi mikä kuvassa)
    Kompressori?

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Tämmöistä tuli eräästä x5:sta.

    Autossa oli tullessaan ilma-alustan vika päällä ja alustan toiminnot olivat pois käytöstä tämän vikakoodin takia.

    Click image for larger version

Name:	apf-909 alusta1.jpg
Views:	1
Size:	55.0 KB
ID:	4825673

    Samoin kiinnostais tämmöinen vikakoodi mikä tuli bmwscannerilla.
    VTG* -> 54C6/61 - Oil abrasion
    EHC -> 74/68 - Reservoir pressure remains constant, when filling of reservoir is requested(tämähän taitaa olla sama vikakoodi mikä kuvassa)

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Morjesta. Semmonen ongelma että laturin valo palaa jatkuvasti kirkkaana. Vaihdettu uusi laturi, toista akkua kokeiltu, toista mittaristoa kokeiltu, virta ja maajohdot puhdistettu. Vilkkujenkin merkkivalo kettuilee välillä, vilkut toimii mutta mittaristo ei vilkuta.

    Luin mittariston vikakoodit:

    190 Light module-EEPROM error
    Error frequency : 38
    Invalid working area
    Sporadic error

    Eli siis viittaako tuo valomoduuliin repsikan jalkotilassa, oikealla puolella kyljessä kiinni?

    Leave a comment:


  • KV1
    replied
    M52B28 lambda-koodit

    Nämä viitannee imuvuotoon, mutta kysytääs silti vaivan säästämiseksi. Eli hiljattain vikavalo syttyi. Tyhjäkäynti hieman epätasainen, ei muuta havaittavaa vaikutusta käyntiin:

    202 lambda control bank 1 control block
    203 lambda control bank 2 control block
    Nämä tuli 760 kierroksella, voin laittaa noita muita INPAn antamia detaljeita jos hyötyä.

    227 lambda control tolerance bank 1 too big
    228 lambda control tolerance bank 2 too big
    Näissä oli 800 ja 1260 rpm ollut.

    Imusarjan takana iso kumitulppa oli hieman halki. Sen vaihdoin jo mutta tänään syttyi vikavalo taas liikennevaloissa. Öljyä ei ole vienyt yhtään joten separaattorin kalvo ehkä ok?

    Tutkailemallahan tämä selviää kun ehtii, mutta kysytään nyt mistä kannattaa aloittaa. Imuvuodot tietty mutta viittaako nuo mihinkään muuhun? Auto -00 Z3.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Ape View Post
    Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
    Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?
    nakkaappa tuo koodi googleen ja perään kirjotat viel BMW niin löytyy tietoo....

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by Ape View Post
    Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
    Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?

    Vaihda termostaatti:think
    P1619 MAP Cooling Control Circuit Signal Low
    Last edited by mijuko; 19-11-2012, 15:52.

    Leave a comment:


  • Ape
    replied
    Autoon vaihdettu käytännössä kaikki imuvuotoja aiheuttavat osat. Nyt tyhjäkäynti ruvennut seilaamaan kylmällä koneella kun ilmat viilentynyt. Auton saa sammumaankin kun oikein varovasti kaasuttelee samaan tahtiin kun tyhjäkäynti seilaa. Välillä auto taas tuntuu paljon pirteämmältä, eikä tuota tyhjäkäynnin seilaamista aina ilmene.
    Tämmösistä oireista kirjottelin jokuaika sitten, mutta vikakoodeja ei antanut mistään. Nyt kuitenkin antoi koodin P1619.Mihin tuo viittaa?

    Leave a comment:


  • heiskate
    replied
    Laitetaan nyt tähänkin topickiin kuva salavalikon kautta näkyviin tulleista vikakoodeista. Potilashan on E65 730da -05.

    Perustin tuonne seiska palstalle oman topicin tästä, mutta kun täällä on oikein tämä vikakoodipalsta erikseen, niin laitetaan tännekin tosiaan.

    Aiemmin tuo valikko oli ihan tyhjä, mutta Superchipsin ohjelman asennuksen jälkeen ilmestyi nuo kolme alimmaista vikakoodia ja tuolla toisessa topicissa kuvatut ongelmat saivat mielestäni tuon ylimmäisen aikaiseksi. Ongelma on sen verran pitkä ja monisäikeinen, etten viitsi tänne sitä enää erikseen kirjoitella, mutta löytyy tosiaan helposti tuolta toiselta palstalta.

    Saako noista kukaan mitään irti?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by juuso ritola View Post
    tämä inpa kyllä kiinnostaa. mistä sen hankinta ja mitä kaikkea siihen tarvii? Tälläsella paketilla alkuu? http://www.ebay.com/itm/4-IN-1-BMW-D...87aadf&vxp=mtr
    Älä nyt helvetissä noin paljoa maksa! Jos haluat nopeasti piuhat+ohjelmat+ohjeet niin pikaisella vilkaisulla tässä olisi yksi kohtuu hintainen paketti: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-USB-OB...item3f17040409 . Toki halvemmalla saa kiinasta tilaamalla, mutta tuo tulee englannista, joten noin viikossa pitäisi olla sulla kourassa. Foorumillakin taitaa joku noita kaapeleita myydä.

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    tommoset laatikosta mitäs noi niinku "suomeksi" tarkoittas?

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 11/18/12 15:56:06
    ECU: GS8602
    JobStatus: OKAY
    Variant: GS8602
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    49 Symptom gear check
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 0
    Mileage/Km-reading 337690.00 km
    Gear being changed 0.00 0/1
    Putting in gear 0.00 0/1
    Last gear change: Changing up 1->2 34.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 17.00 degrees C
    Output Speed 896.00 rpm
    Plausibility
    Error present
    -------------------------------------------------------------
    56 Symptom GLUE
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 0
    Mileage/Km-reading 338100.00 km
    Gear being changed 1.00 0/1
    Putting in gear 0.00 0/1
    Last gear change: Changing up 2->3 35.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 49.00 degrees C
    Output Speed 1088.00 rpm
    Too large
    ================================================== ===========
    on visiin niinkuin vaihteed vaihot ollu nihkeet jos en nyt väärin ymmärtäny... eli öljyn vaihtoon.....

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    tommoset laatikosta mitäs noi niinku "suomeksi" tarkoittas?

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 11/18/12 15:56:06
    ECU: GS8602
    JobStatus: OKAY
    Variant: GS8602
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 2 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    49 Symptom gear check
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 0
    Mileage/Km-reading 337690.00 km
    Gear being changed 0.00 0/1
    Putting in gear 0.00 0/1
    Last gear change: Changing up 1->2 34.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 17.00 degrees C
    Output Speed 896.00 rpm
    Plausibility
    Error present
    -------------------------------------------------------------
    56 Symptom GLUE
    Error frequency : 1
    Logistic counter: 0
    Mileage/Km-reading 338100.00 km
    Gear being changed 1.00 0/1
    Putting in gear 0.00 0/1
    Last gear change: Changing up 2->3 35.00 0-n
    Gearbox Oil Temperature 49.00 degrees C
    Output Speed 1088.00 rpm
    Too large
    ================================================== ===========

    Leave a comment:


  • juuso ritola
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos itseltä viitseliäisyyttä löytyy niin hanki INPA. Jo pelkästään noiden vikojen selvittämisessä maksaan hintansa monin kertaisesti takaisin. Muutenkin mukava olla itsellä nuo vikakoodien lukulaitteet niin voi heti lukasta koodit sen sijaan, että alkaisi aikaa korjaamolle varaamaan. Puhumattakaan kuinka paljon vikakoodien, huoltovalojen nollauksista jne. saa korjaamoille maksaa.
    tämä inpa kyllä kiinnostaa. mistä sen hankinta ja mitä kaikkea siihen tarvii? Tälläsella paketilla alkuu? http://www.ebay.com/itm/4-IN-1-BMW-D...87aadf&vxp=mtr

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎