Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko83
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 222
    • Raahe

    Tuommosta antaa jatkuvasti:

    68 Tank ventilation valve

    Joku tankin huohotus? Mistähän tuon löytää? Onkohan vakavaa, ku ei toimi?

    Auto on e39 525 -01

    Comment

    • John Doe
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 119

      Mitäs se tämä mahtaa meinata?
      Luistoneston valo syttyi, ja ruutuun pamahti engine failsafe prog. Seuraavan starttauksen jälkeen ei ole enää herjannut mitään. Auto on E39 525iA -01 Tourinki.
      Attached Files

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by marko83 View Post
        Tuommosta antaa jatkuvasti:

        68 Tank ventilation valve

        Joku tankin huohotus? Mistähän tuon löytää? Onkohan vakavaa, ku ei toimi?

        Auto on e39 525 -01
        Konehuoneestahan se löytyy. Ei vakavampaa kuin, että ei mene katsastuksesta läpi tuolla koodilla

        Itse osa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...=13&fg=15&hl=2
        Last edited by Dunky; 21-08-2011, 12:40.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • estervainaa
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 665
          • Kuopio

          -89 525/s38b36, ei kipinää.

          Peake r5/fcx-3 näyttää vikakoodiksi e10. Sen kun nollaa näyttää e11. Manuaalista en tuolle löytänyt vastinetta. Manuaali ohjeistaa 89 525 tai m5 koodit katsomaan K1-taulukosta, jossa 10 tarkoittaa suuttimia 1,3,5. 11 taas 2,4,6. Missään ei tuosta ensimmäisestä e-kirjaimesta sanota mitään. Noissa muissa taulukoissa k5 jne 10 tarkoittaa esim kammen anturia ja 11 nokan anturia. Ongelmana ettei tule kipinää.

          Onko kenelläkään kokemusta noista peakeista, mitä nuo e10 ja e11 mahtavat tarkoittaa?
          -89 "m5" rataprojekti
          -02 transporter syncro
          -01 e53 3.0i
          -93 318is rataprojekti nro II

          Comment

          • _Hämis_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 238
            • Raahe

            E36 325i Coupe 9/92
            Vikana ASC+T ei toimi, valo palaa.

            Koodit luettu Boschin testerillä;
            226 Tuntematon vika

            Kenelläkään mitään tietoa mistä saisi tuon koodin tarkemman kuvauksen selville?
            320d -02
            Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
            Astra 1.6 -00

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1560
              • Iisalmi

              Auto on e39 525iAT (M54B25). Oireet:

              - Moottorin merkkivalo syttyi
              - Ajotietokone sanoi: Motornotprogramm
              - Luistoneston valo paloi
              - Pelasi välillä normaalisti, välillä ei ottanut lainkaan kierroksia.

              Käytin vikakoodin luvussa (BMW Siemens MS 43) ja tuli seuraavaa:

              - 77 Moottorin kaasuläppä, oloarvopotentiometri 1/2
              - Epäloog. jännite -> ilmamassamittari

              Kuulemma kaasuläppä ja ilmamassamittari näyttävät vasta vaihdetulta. Jälkimmäinen tarvike. Totesivat myös, että kaasuläpän opittujen arvojen nollaus suoritettu. Nyt ei temppuile.

              Entäs kun alkaa seuraavan kerran oireilemaan, mistä alan etsiä vikaa?
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • Sami E30
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 15
                • Vantaa

                Moro kaverin autosta katsottiin vikakoodit

                Bmw e39 530da -99 johon on vaihdettu -01 kone.
                Tämmöisiä koodeja tuli

                Ecu: Kombi39c

                206 Aussentemperatur


                Ecu: Ihkr39

                19 additional heater


                Ecu: Mrs3

                22 Mrsa front left

                26 seat occupied recognition 1 (SBE1)

                2 ingnition circuit Zk1 -> belt tensioner driver


                Ecu: DDE40kw0

                4688 Relay pre-supply pump

                7717 Monitoring speed (rmp) sensor

                13573 glow device

                7728 charge-air pressure control or charge-air pressure actuator



                Ecu: Szm38

                5 Temperature sensor seat heating left open circuit

                Comment

                • MasaYards
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 93

                  Onko mua kusetettu

                  E61 530dta -04

                  Aikaisemmin paloi Airbagin ja turvavyön valo kokoajan. Myyjä korjasi vian. Sanoi että joku boksi vaihdettu johonki pilariin. Oisko juuri ollut tuo B-Pilari. Menin hakemaan auton kaikki ok. Ajoin ehkä 300km. Auto jäi parkkipaikalle ehkä 15min virrat puoliasennossa että radio kuului, pennut takapenkillä. Tulin takaisin niin siellähän ne samat valot paloi taulussa. No nyt viikko myöhemmin käytin auton testerissä. Tuli tällainen lista:

                  Vikakoodit

                  Rajoittimet (Turvatyyny - SRS, DTC-skannaus)
                  DTC Kuvaus
                  93DB -Deaktivointi: satelliitti, vasen B-pilari - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)
                  -katkonainen

                  93B20 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                  93B80 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                  93BE0 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                  93B10 -Unknown fault code - (SBSR: Satelliitti, oikea B-Pilari)

                  98B70 -Unknown fault code - (SBSR: Satelliitti, oikea B-Pilari)

                  96B10 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                  96B70 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                  96BC0 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                  96310 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                  96370 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                  963C0 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                  94B20 -Unknown fault code - (SZL: Ohjauspylvään kytkinkeskus)

                  94B80 -Unknown fault code - (SZL: Ohjauspylvään kytkinkeskus)

                  9AB70 -Unknown fault code - (SFZ: Satelliitti, auton keskiosa)

                  9AB10 -Unknown fault code - (SFZ: Satelliitti, auton keskiosa)



                  Asentaja arveli että kun on näin paljon koodeja, (oli myös muualla) niin on voinut tulla
                  jännitteen laskun johdosta. Mutta sanoi myöskin ettei pääse juuri tuohon vasempaan
                  B-Pilariin käsiksi. Kaikki muut sai nollattua yksitellen mut tuota ei. Silti kuiten varoitusvalot
                  sammuivat taulusta. Tarkoittaako tuo deaktivointi nyt sitten että se moduuli on vain poistettu käytöstä. Testerin ohjelma oli Auto Com.
                  Last edited by MasaYards; 24-08-2011, 19:26.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by MasaYards View Post
                    E61 530dta -04

                    Aikaisemmin paloi Airbagin ja turvavyön valo kokoajan. Myyjä korjasi vian. Sanoi että joku boksi vaihdettu johonki pilariin. Oisko juuri ollut tuo B-Pilari. Menin hakemaan auton kaikki ok. Ajoin ehkä 300km. Auto jäi parkkipaikalle ehkä 15min virrat puoliasennossa että radio kuului, pennut takapenkillä. Tulin takaisin niin siellähän ne samat valot paloi taulussa. No nyt viikko myöhemmin käytin auton testerissä. Tuli tällainen lista:

                    Vikakoodit

                    Rajoittimet (Turvatyyny - SRS, DTC-skannaus)
                    DTC Kuvaus
                    93DB -Deaktivointi: satelliitti, vasen B-pilari - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)
                    -katkonainen

                    93B20 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                    93B80 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                    93BE0 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                    93B10 -Unknown fault code - (SBSR: Satelliitti, oikea B-Pilari)

                    98B70 -Unknown fault code - (SBSR: Satelliitti, oikea B-Pilari)

                    96B10 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                    96B70 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                    96BC0 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                    96310 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                    96370 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                    963C0 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                    94B20 -Unknown fault code - (SZL: Ohjauspylvään kytkinkeskus)

                    94B80 -Unknown fault code - (SZL: Ohjauspylvään kytkinkeskus)

                    9AB70 -Unknown fault code - (SFZ: Satelliitti, auton keskiosa)

                    9AB10 -Unknown fault code - (SFZ: Satelliitti, auton keskiosa)



                    Asentaja arveli että kun on näin paljon koodeja, (oli myös muualla) niin on voinut tulla
                    jännitteen laskun johdosta. Mutta sanoi myöskin ettei pääse juuri tuohon vasempaan
                    B-Pilariin käsiksi. Kaikki muut sai nollattua yksitellen mut tuota ei. Silti kuiten varoitusvalot
                    sammuivat taulusta. Tarkoittaako tuo deaktivointi nyt sitten että se moduuli on vain poistettu käytöstä. Testerin ohjelma oli Auto Com.
                    Oliko auto samalla "korjaajalla" kun tuli tämä uusi lista? Ei deacktivoinnista vikakoodia tule.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • superpete
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 56
                      • Äänekoski

                      Originally posted by MasaYards View Post
                      E61 530dta -04

                      Aikaisemmin paloi Airbagin ja turvavyön valo kokoajan. Myyjä korjasi vian. Sanoi että joku boksi vaihdettu johonki pilariin. Oisko juuri ollut tuo B-Pilari. Menin hakemaan auton kaikki ok. Ajoin ehkä 300km. Auto jäi parkkipaikalle ehkä 15min virrat puoliasennossa että radio kuului, pennut takapenkillä. Tulin takaisin niin siellähän ne samat valot paloi taulussa. No nyt viikko myöhemmin käytin auton testerissä. Tuli tällainen lista:

                      Vikakoodit

                      Rajoittimet (Turvatyyny - SRS, DTC-skannaus)
                      DTC Kuvaus
                      93DB -Deaktivointi: satelliitti, vasen B-pilari - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)
                      -katkonainen

                      93B20 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                      93B80 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                      93BE0 -Unknown fault code - (SGM-SIM: Turvallisuusmoduuli)

                      93B10 -Unknown fault code - (SBSR: Satelliitti, oikea B-Pilari)

                      98B70 -Unknown fault code - (SBSR: Satelliitti, oikea B-Pilari)

                      96B10 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                      96B70 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                      96BC0 -Unknown fault code - (TMFB: Ovimoduuli, oikea puoli)

                      96310 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                      96370 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                      963C0 -Unknown fault code - (TMFA: Ovimoduuli, vasen puoli)

                      94B20 -Unknown fault code - (SZL: Ohjauspylvään kytkinkeskus)

                      94B80 -Unknown fault code - (SZL: Ohjauspylvään kytkinkeskus)

                      9AB70 -Unknown fault code - (SFZ: Satelliitti, auton keskiosa)

                      9AB10 -Unknown fault code - (SFZ: Satelliitti, auton keskiosa)



                      Asentaja arveli että kun on näin paljon koodeja, (oli myös muualla) niin on voinut tulla
                      jännitteen laskun johdosta. Mutta sanoi myöskin ettei pääse juuri tuohon vasempaan
                      B-Pilariin käsiksi. Kaikki muut sai nollattua yksitellen mut tuota ei. Silti kuiten varoitusvalot
                      sammuivat taulusta. Tarkoittaako tuo deaktivointi nyt sitten että se moduuli on vain poistettu käytöstä. Testerin ohjelma oli Auto Com.

                      oliko joku bochin testeri? käyppä jossain lukemassa ja nollaamassa nuo vikakoodit jollain keltä löytyy inpa tai bmw scanner. sulla varmaan syttyy tuo airbag vikavalo tuon apukuskin penkin tunnistimen takia, mulla oli sama juttu ja bochin testerit höris jotain jostain b pilareiden satelliiteistä, mutta tunnistinmatto oli rikki,.. tiedän muutaman tapauksen jossa bochin testeri on näyttänyt samalle vialle tuota b-pilarin satelliitti hässäkkää..


                      varmaankin lapsoset pomppi siinä apparin penkillä, niin siksi tuli herja..
                      http://www.500whp.net/ Member.

                      BMW e39 528i
                      Toyota mr2 sw11
                      toyota supra mk4 twinturbo LHD

                      Comment

                      • MasaYards
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 93

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Oliko auto samalla "korjaajalla" kun tuli tämä uusi lista? Ei deacktivoinnista vikakoodia tule.
                        Ei ollut. Välimatkaakin on lähes 1000km...

                        Comment

                        • MasaYards
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 93

                          Originally posted by superpete View Post
                          oliko joku bochin testeri? käyppä jossain lukemassa ja nollaamassa nuo vikakoodit jollain keltä löytyy inpa tai bmw scanner. sulla varmaan syttyy tuo airbag vikavalo tuon apukuskin penkin tunnistimen takia, mulla oli sama juttu ja bochin testerit höris jotain jostain b pilareiden satelliiteistä, mutta tunnistinmatto oli rikki,.. tiedän muutaman tapauksen jossa bochin testeri on näyttänyt samalle vialle tuota b-pilarin satelliitti hässäkkää..


                          varmaankin lapsoset pomppi siinä apparin penkillä, niin siksi tuli herja..
                          Testeri oli joku Auto Com. Niin ainakin papereissa lukee. Sehän se onkin tässä ongelma kun ei täällä paikkakunnalla missä olen töissä ole tietääkseni parempia testereitä. Jos joku foorumilainen löytyis Sodankylästä, keltä löytyis kyseiset vermeet niin voitais korvausta vastaan katsoa mitä siitä löytyisi.

                          Comment

                          • Sinpa
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 4
                            • Hml

                            Autona E91 320D, vm. 2006. Ongelmana radion/iDriven pätkiminen.

                            Inpa antoi tällaiset vikakoodit:

                            DME/DDE: 4232

                            MOSGW: E18E, E18D, E18C and E18F

                            FRM: E587

                            CID: A46D
                            Last edited by Sinpa; 29-08-2011, 21:40.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Sinpa View Post
                              Autona E91 320D, vm. 2006. Ongelmana radion/iDriven pätkiminen.

                              Inpa antoi tällaiset vikakkodit:

                              DME/DDE: 4232

                              MOSGW: E18E, E18D, E18C and E18F

                              FRM: E587

                              CID: A46D
                              Kyllä se tarkemmin kertoo vikakoodit, viimeistään sillon kun meet moduulin sisään ja luet koodit.
                              Kato ainakin CID ja MOSGW koodit tarkemmin ja niiden lisäinfo kentät.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • dutch79
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 18
                                • jyväskylä

                                ovelaa...

                                Originally posted by Supa View Post
                                Imulämpöanturi on ilmamassamittarissa sisäänrakennettuna.
                                LCM:n vikakoodi viittaa valojen korkeudensäätömoottorin säädön ongelmaan, katso tekeekö kummatkin valot testiajon ylös/alas nätisti kun pistät valot päälle.
                                Kattelin tossa interwepin ihmemaasta varaosia kyseiseen kiuluun ja joltaki löyty imuilman lämpöanturi hintaan vajaa 30€/kipale. Siitä sitten realoemiin ja kas, coolerilta imusarjaan menevässä ahtoputkessa on joku anturi jolle antaa numeron kuvassa mut selityksissä ei oo sitä numeroa ollenkaan, veikkaanpa että tämä kilke vois olla juurikin se imuilman lämpöanturi...

                                Ja pirssihän on e39 530da 1998
                                Last edited by dutch79; 30-08-2011, 09:52. Reason: eipä muistanut auton tietoja laittaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎