Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juze`
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 128
    • Ankkalampi DGP

    Originally posted by Esal View Post
    En usko että siirtopumppu kesken ajon lopettaisi toimintansa, ensin tulee todennäköisesti käynnistys vaikeuksia ja täyskaasukiihdytyksissä ongelmia. Ettei olisi yksinkertaisesti polttoaine loppunut? Katso onko kuplia konehuoneen läpinäkyvissä polttoaineputkissa. Silloin vika ehkä tankkipumpussa joka siirtää vasemmanpuoleisesta tankinpuoliskosta ainetta oikealle, eli se tippa mikä mittarissa näkyy on vasemmalla ja oikea josta lähtö, tyhjä. Itselle kävi taannoin juuri noin.

    Jos noin on, voit selvitä nyt yksinkertaisesti lisäämällä polttoainetta, ja hoidella tuon pumpun myöhemmin.

    Moiks!

    Kyllähän siellä kuplia oli ja 18 litran täyttämisen jälkeenkin letkusta tuli purskuttelemalla ainetta. Tein ratkaisun ja käytin akunkengän irti jotta auto nollaantuisi. Tästähän auto innostui ja ainetta alkoi tulemaan normaalissamäärin, eikä vikatiloista ole puhettakaan. Silti jäi mietityttään, että pumppu kait sieltä on menossa :think
    Ex: e39 530d facelift -01
    Ex: E34 m60b40
    Nyk. E61 3.0d -04

    Comment

    • -PAV-
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 21
      • Helsinki

      7b dme activation mab cooling

      Tuommoista pukkaa. Apuja kiitos!

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by -PAV- View Post
        7b dme activation mab cooling

        Tuommoista pukkaa. Apuja kiitos!
        Pukkasko vuoden 2009 KIAsta vai kenties joku bemari?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • -PAV-
          Newbiemmer
          • Aug 2006
          • 21
          • Helsinki

          Originally posted by Dunky View Post
          Pukkasko vuoden 2009 KIAsta vai kenties joku bemari?
          -03 e39 530ia

          Comment

          • huupi
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 1197
            • Tyrnävä

            En viitsinyt selata enkä juuri etsiäkään, anteeksi.

            Mitäs tuollainen alla oleva vikailmoitus tarkoittaa? Ajaessa ilmoitti "keltaisella symbolilla", että moottorin lämpötila liian korkea. Pysähdyttyäni luin Inpalla mikä hätänä ja tuota se tarjosi. Auto on E60 530i -03.
            Attached Files
            I01 i3s 94

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              Originally posted by huupi View Post
              En viitsinyt selata enkä juuri etsiäkään, anteeksi.

              Mitäs tuollainen alla oleva vikailmoitus tarkoittaa? Ajaessa ilmoitti "keltaisella symbolilla", että moottorin lämpötila liian korkea. Pysähdyttyäni luin Inpalla mikä hätänä ja tuota se tarjosi. Auto on E60 530i -03.
              Suht sama kuin PAV:n vikakoodi.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • huupi
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 1197
                • Tyrnävä

                Originally posted by Dunky View Post
                Suht sama kuin PAV:n vikakoodi.
                Nii-nii, mutta mitä se tarkoittaa?
                I01 i3s 94

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by huupi View Post
                  Nii-nii, mutta mitä se tarkoittaa?
                  Vaihda termostaatti :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by huupi View Post
                    Nii-nii, mutta mitä se tarkoittaa?
                    Termostaatissa on sähköinen vastuselementti jolle moottorinohjaus ohjaa virtaa moottoria kovasti kuormitettaessa kuormitus / lämpötilakartan mukaan jonka seurauksena saadaan termostaatti avautumaan ja laskettua moottorin käyntilämpöä näissä kuormitustilanteissa. Mikäli toiminto ei toimi käyntilämpö pysyy korkeampana. Merkitys moottorin kestoon, tehoon tai kulutukseen ei kuitenkaan ole kovin suuri joten termostaatin vaihdon kanssa ei kauheaa kiirettä ole mikäli autolla ei ajeta radalla tai vedetä asuntovaunua alpeilla. Vika on siis todennäköisimmin katkos termostaatin lämmitysvastuksessa (integroitu termostaattiin). Voi myös toki olla johdotuksessa (onhan pistoke kiinni) tai ohjausyksikössä (DME / DDE) mutta tämä on harvinaista. Kannattaa kuitenkin seurata moottorin lämpöjä tarkemmin sillä yksi vikamahdollisuus on myös se että vaikka vastus sähköisesti toimii sen toiminnalla ei ole (aina) tarkoitettua vaikutusta eli tällöin termostaatti jumittaa mekaanisesti jolloin se kannattaa ehdottomasti vaihtaa mahdollisimmna pian.
                    Last edited by WSE1; 27-05-2011, 08:36.

                    Comment

                    • huupi
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 1197
                      • Tyrnävä

                      Originally posted by WSE1 View Post
                      Termostaatissa on sähköinen vastuselementti jolle moottorinohjaus ohjaa virtaa moottoria kovasti kuormitettaessa kuormitus / lämpötilakartan mukaan jonka seurauksena saadaan termostaatti avautumaan ja laskettua moottorin käyntilämpöä näissä kuormitustilanteissa. Mikäli toiminto ei toimi käyntilämpö pysyy korkeampana. Merkitys moottorin kestoon, tehoon tai kulutukseen ei kuitenkaan ole kovin suuri joten termostaatin vaihdon kanssa ei kauheaa kiirettä ole mikäli autolla ei ajeta radalla tai vedetä asuntovaunua alpeilla. Vika on siis todennäköisimmin katkos termostaatin lämmitysvastuksessa (integroitu termostaattiin). Voi myös toki olla johdotuksessa (onhan pistoke kiinni) tai ohjausyksikössä (DME / DDE) mutta tämä on harvinaista. Kannattaa kuitenkin seurata moottorin lämpöjä tarkemmin sillä yksi vikamahdollisuus on myös se että vaikka vastus sähköisesti toimii sen toiminnalla ei ole (aina) tarkoitettua vaikutusta eli tällöin termostaatti jumittaa mekaanisesti jolloin se kannattaa ehdottomasti vaihtaa mahdollisimmna pian.
                      Suuret kiitokset tyhjentävästä vastauksesta! Seurataan tilannetta, äsken tuli taas sama 'engine temperature too high'-ilmoitus, kun kaupungilla matelin...
                      I01 i3s 94

                      Comment

                      • Jusaus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1124
                        • Kajaani

                        Originally posted by Cell View Post
                        Lämpöanturin puhallin on rikki, joten kun paneeli lämpeää vähitellen luulee ilmastointi että sisällä on kuuma. Paneelin puhaltimen vaihdosta saattaisi löytyä haullakin tietoa.
                        Sehän se oli, uusi paikallaan ja hyvin toimii taas. Kiitos.
                        Nyk: GSX1300R -00
                        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                        ---------------------------------------------
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-
                        ---------------------------------------------

                        Comment

                        • Tzap
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 93
                          • Kangasala

                          Moro,

                          Olis pientä ongelmaa tuon -99 328Ci:n kanssa

                          jätti tuossa eräänäpäivänä taipaleelle ja syyksi paljastui palanut moottorinohjaukse sulake, ja aiheuttaja olis ollut tuo termostaatin lämmitysvastus?

                          Vikakoodit oli tuolloin tuo:

                          123 Thermostat Map Coding sirquit tai jotai sinnepäin ja sen kaverina oli kampiakselista huomautus.

                          Noh sain uuden termarin paikallee ja auton käymään niin eikös se antanut taas uudestaan tuon saman vikakoodin ja ohees sen nokka anturin 65. nollasin nuo ja tuo 123 tulee aina uudestaan kuvioon. nokan anturi tippui pois vioista ekan nollauksen jälkeen.

                          Joten onko tuolla jotain oikeesti oikosessa joka polttaa tuon lämmitysvastuksen vai mistäköhän sitä lähtis kartottaan tuota vikaa?

                          Saattaisko tuo nokan anturi polttaa jostainsyystä tuon termarin vastuksen/anturin? kun eikös ne samassa johtosarjassa kulje?
                          Last edited by Tzap; 31-05-2011, 20:48. Reason: lisäys
                          BMW e61 530Da Touring -08 LCI

                          ex BMW e46 328Ci -99
                          ex BMW e39 535ia -97
                          ex BMW e30 318i -89

                          - Honda CBR 1000 Fireblade -08 -
                          ex Suzuki B-King -09

                          Comment

                          • Auvinen
                            Newbiemmer
                            • Sep 2009
                            • 28
                            • Varkaus

                            Erehdyin laittamaan akunkengän kiinni ja kääntämään virrat päälle, kun airbag oli kytkettynä irti. Siitä tuli seuraavanlainen Inpan vikakoodi:

                            5 Ignition circuit zk4
                            Side airbag front left
                            Resistance too small

                            Vikakoodi tulee välittömästi takaisin, kun sen pyyhkii pois. Mielestäni liittimet ja itse bägi on kunnossa, joten missä vika? Autona on `02 E46 M3.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by Auvinen View Post
                              Erehdyin laittamaan akunkengän kiinni ja kääntämään virrat päälle, kun airbag oli kytkettynä irti. Siitä tuli seuraavanlainen Inpan vikakoodi:

                              5 Ignition circuit zk4
                              Side airbag front left
                              Resistance too small

                              Vikakoodi tulee välittömästi takaisin, kun sen pyyhkii pois. Mielestäni liittimet ja itse bägi on kunnossa, joten missä vika? Autona on `02 E46 M3.
                              Tarkasta oven ja rungon v'linen liitos, onko hapettumia...
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • pemukka
                                Newbiemmer
                                • Jan 2010
                                • 8
                                • Itä-Suomi/Siilinjärvi

                                Auxillary water pump 234

                                Tämmönen löyty ku ilmastointihommeleita tutkailtiin. Ilmastoinnin flektin vika vielä selvittämättä. Tulee virta liittimelle mut ei 0. Flektin puolen liittimestä vastusarvot 0,3-0,4.
                                Auto siiis -00 E39 525tds.

                                Onko toi flekti saman näkönen ku vanhemmissa (ennen 8/98) versioissa? Tossa mulla näkyy ropellin päällä 2 etuvastuksen näköstä mutikkaa, mut eihän uudemmassa pitäs olla? Vai mitä noi sit on?

                                Ja mikähän ton "lisävesipumpun" funktio on?

                                Niin ja kiitos Jampalle koodien luvusta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎