Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Osaisko joku heittää mistä valikosta DIS:stä löytyy se ABS-yksikön (ASC) ilmaus "moodi"?

    Comment

    • tuve87
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 11
      • Keski-Suomi

      Moro
      osaisiko joku kertoa lisää mistä kandee ruveta ettii vikaa.

      Auto e36 325tds -97
      Koodit luettu Bosch KTS 200.lla

      10 - ajonopeuden säädin käyttöyksikkö maavuoto

      Auto on vikatilassa eikä ahda yli 0,6bar ja liikkuu kuin 50hv nissan.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by tuve87 View Post
        Moro
        osaisiko joku kertoa lisää mistä kandee ruveta ettii vikaa.

        Auto e36 325tds -97
        Koodit luettu Bosch KTS 200.lla

        10 - ajonopeuden säädin käyttöyksikkö maavuoto

        Auto on vikatilassa eikä ahda yli 0,6bar ja liikkuu kuin 50hv nissan.

        Kannattaa lukea jollain mikä kertoo englanniksi, ei tosta ota erkkikään selvää
        Oikeesti, esim bemarin omat softat.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • tuve87
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 11
          • Keski-Suomi

          Originally posted by Supa View Post
          Kannattaa lukea jollain mikä kertoo englanniksi, ei tosta ota erkkikään selvää
          Oikeesti, esim bemarin omat softat.
          No juu...

          Mutta eikös koodi nro ole sama lukee millä vehkeellä hyvänsä.
          Suomennokset tosin poikkee alkuperästä

          Kumpihan dde on autossani? Vm97

          Ja koodi oli 10 niin

          DDE1
          10 speed regulator

          Nopeusanturi perässä?

          DDE2
          10 start of injection regulator

          4 sylinterin suutin?

          Comment

          • japu78
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 37
            • nivala

            Originally posted by japu78 View Post
            antoi carsoftilla vikakoodiksi lamdasäätöpoikkeama 1 ja 2
            onko lamda anturit vaihto kunnossa vai johtusko tämä esim, imuvuodoista
            moottorin häiriövalo syttyy vähäajan päästä nollauksen jälkeen
            eli tarkat vika koodit
            228 lambdareglerabweichung pankki 2 zu Gross
            227 lambdareglerabweichung pankki 1 zu Gross

            moottori 523 m52tu
            ei ole moottorin häiriövalo syttyny viikkoon ku on tankannu 98 oktaanista
            oliskohan johtunu e10 bensasta...

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by japu78 View Post
              ei ole moottorin häiriövalo syttyny viikkoon ku on tankannu 98 oktaanista
              oliskohan johtunu e10 bensasta...
              Kyllä siellä varmasti imuvuotoakin on, koodi tarkoittaa että korjausarvot ylittyy kummallakin bankilla, ei voi johtua pelkästä bensasta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                Sigun E39 antaa ilmastoinnilta seuraavat koodit:

                42 Sensor blower
                Error frequency: 255
                Short circuit to Ground
                -------------------------
                10 AUC Sensor
                Error Frequency: 115
                Open circuit
                Error present Onkos tämä se automaattisen sisäilmankierron anturi?
                -------------------------

                Nollauksen jälkeen ilmestyvät takaisin melkein heti.

                Oireet:

                Auto lämpiää normaalisti niin cabiinin kuin moottorin osaltakin. Kuitenkin jonkin ajan kuluttua n.30-40km (joskus vähempikin riittää) ajon jälkeen kabiinissa alkaa tulla viileä, lämmön lisääminen ei auta jos ei saman tien säädä 30 asteen paikkeille. Ei siis pidä kabiinin lämpöjä.
                Last edited by Jusaus; 11-05-2011, 13:04.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  Originally posted by Jusaus View Post
                  -------------------------
                  10 AUC Sensor
                  Error Frequency: 115
                  Open circuit
                  Error present Onkos tämä se automaattisen sisäilmankierron anturi?
                  -------------------------
                  Kyllä on, minulta löytyy uus kaasuanturi tuohon jos kiinostaa alkaa tinaileen..
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    Onko kellään käsitystä mihin liittyy rättikaton CVM-moduulista kaivettu koodi
                    67 drive, cowl, fault during unlocking ?

                    Edit: Vikaa tarkemmin selitetty tuolla: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=220041
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Jusaus View Post
                      Auto lämpiää normaalisti niin cabiinin kuin moottorin osaltakin. Kuitenkin jonkin ajan kuluttua n.30-40km (joskus vähempikin riittää) ajon jälkeen kabiinissa alkaa tulla viileä, lämmön lisääminen ei auta jos ei saman tien säädä 30 asteen paikkeille. Ei siis pidä kabiinin lämpöjä.
                      Lämpöanturin puhallin on rikki, joten kun paneeli lämpeää vähitellen luulee ilmastointi että sisällä on kuuma. Paneelin puhaltimen vaihdosta saattaisi löytyä haullakin tietoa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Laakoli
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 60
                        • Jyväskylä

                        Mitähän nämä vikakoodit mahtaa tarkoittaa :think

                        BM: K-BUS transmission fault
                        IHKA: AUC sensor
                        BM: K-BUS reception fault

                        ??
                        Bmw 330CiA E46

                        Comment

                        • Zeik88
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 300
                          • Suonenjoki

                          mistähän osais etsiä vikaa kun näyttää että ilmastoinnin paineanturin + oikosulku. Vaihdettu on uusi anturi ja laitettu aineet mutta ilmastoinnin flekti huutaa vaan täysillä ja kompura ei lähde päälle. e46 330ci kyseessä.
                          chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
                          ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.

                          Comment

                          • -MVI-
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 42
                            • Tampere

                            Olisiko kenelläkään hajua mistä pitäisi vikaa etsiä, kun Bosch-testeri antaa vikakoodia: "(148) 94 EWS 3.3 interface DME-EWS"?

                            Auto on E38 740i, joka satunnaisesti ei suostu starttaamaan, ei edes naksahda, kun antaa auton seista lukittuna jonkin aikaa, niin taas yleensä starttaa OK.

                            Comment

                            • Juze`
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 128
                              • Ankkalampi DGP

                              Huomenta! Pitkän yövuoron jälkeen auto hyytyi 5 Kilometrin jälkeen iskien tekstin "einspritzanlage". Tässä tutkiskeltuani voiskohan se sitten olla siirtopumppu sökönä?

                              Taustatietoa. Dieseliä opiskelijavalon verran, ja en kerennyt tuossa aamutuimaan kuuntelemaan, joskos ois penkin alla pumppu surissut.

                              Autona 530d -01
                              Ex: e39 530d facelift -01
                              Ex: E34 m60b40
                              Nyk. E61 3.0d -04

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                Originally posted by Juze` View Post
                                Huomenta! Pitkän yövuoron jälkeen auto hyytyi 5 Kilometrin jälkeen iskien tekstin "einspritzanlage". Tässä tutkiskeltuani voiskohan se sitten olla siirtopumppu sökönä?

                                Taustatietoa. Dieseliä opiskelijavalon verran, ja en kerennyt tuossa aamutuimaan kuuntelemaan, joskos ois penkin alla pumppu surissut.

                                Autona 530d -01
                                En usko että siirtopumppu kesken ajon lopettaisi toimintansa, ensin tulee todennäköisesti käynnistys vaikeuksia ja täyskaasukiihdytyksissä ongelmia. Ettei olisi yksinkertaisesti polttoaine loppunut? Katso onko kuplia konehuoneen läpinäkyvissä polttoaineputkissa. Silloin vika ehkä tankkipumpussa joka siirtää vasemmanpuoleisesta tankinpuoliskosta ainetta oikealle, eli se tippa mikä mittarissa näkyy on vasemmalla ja oikea josta lähtö, tyhjä. Itselle kävi taannoin juuri noin.

                                Jos noin on, voit selvitä nyt yksinkertaisesti lisäämällä polttoainetta, ja hoidella tuon pumpun myöhemmin.
                                Last edited by Esal; 25-05-2011, 07:56.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎