EGR varmaankin tukittu. "air mass to big" eli kone vetää enemmän ulkoilmaa kuin pitäisi. Tää koodi tulee aina jos egr on tukittu mutta ei haittaa mitään.
EGR varmaankin tukittu. "air mass to big" eli kone vetää enemmän ulkoilmaa kuin pitäisi. Tää koodi tulee aina jos egr on tukittu mutta ei haittaa mitään.
Joo eli noi koodit oli jemmassa ja keltainen moottorin valo paloi taulussa. Ne nollattiin.
Sit aikansa tyhjäkäytyään käynti huononi ja valo syttyi tauluun.
Tälläkertaa
202 fuel trim bank 1 control limit
sekä 238 misfire cylinder 1
ja 239 misfire cylinder 2.
Auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin. Valo hävisi taulusta itsestään ja auto kävi normaalisti.
Mistähän tätä alkas perkaamaan? Ilmavuotoako jossain, vai ilmanmassamittari tulossa tiensäpäähän?
Kato mitä lambdakorjauksen additive sekä multiplicative arvot on.
Todennäköisesti kuitenkin imuvuotoa, esim separaattorin kalvo halki tai imuletkut rikki.
Kato mitä lambdakorjauksen additive sekä multiplicative arvot on.
Todennäköisesti kuitenkin imuvuotoa, esim separaattorin kalvo halki tai imuletkut rikki.
No voi helvata, ku piti tulla jo pois tuolta, Mut mitäs tuon lambdakorjauksen additiven pitäisi olla ja entä tuon multiplicative?
Voiko ton separaattorinkalvon kunnon testata jotenki? Öljykorkin ku avaa tyhjäkäynnillä ja laittaa käden aukon päälle, niin tuntuu vaimea imu, eikä mitään ylimääräistä ääntä.
No voi helvata, ku piti tulla jo pois tuolta, Mut mitäs tuon lambdakorjauksen additiven pitäisi olla ja entä tuon multiplicative?
Voiko ton separaattorinkalvon kunnon testata jotenki? Öljykorkin ku avaa tyhjäkäynnillä ja laittaa käden aukon päälle, niin tuntuu vaimea imu, eikä mitään ylimääräistä ääntä.
Korjausarvot tyhjäkäynnille ja osakaasulle, tottakai lähellä nollaa mutta kato kumpi menee yli ja mihin suuntaan seuraavankerran kun auto temppuilee.
Kalvo on ehjä jos tuntuu vaimea imu, jos imu on hirmuinen niin kalvo on rikki
Tarkista nyt vielä ainakin ettei tulpat ui öljyssä, jos kone pätkii niin sekottaa toki lambdaohjauksenkin kun menee palamatonta läpi.
Korjausarvot tyhjäkäynnille ja osakaasulle, tottakai lähellä nollaa mutta kato kumpi menee yli ja mihin suuntaan seuraavankerran kun auto temppuilee.
Kalvo on ehjä jos tuntuu vaimea imu, jos imu on hirmuinen niin kalvo on rikki
Tarkista nyt vielä ainakin ettei tulpat ui öljyssä, jos kone pätkii niin sekottaa toki lambdaohjauksenkin kun menee palamatonta läpi.
Ilmanmassamittari antoi tyhjäkäynnillä 10,25-10,50.. ajotestissä arvo kipusi 360 paikkeille kierrosten ollessa 3000rpm.
Kone ei varsinaisesti pätki, vaan tyhjäkäynnillä puuroutui.. sillon tietysti lambdaltakin tulee ylitysarvoja.
Mut mistä tuo 227 ja 228 fuel trim bank 1 ja 2 permissible range exceeded suomeksi sanoen kertoo?
Alanko suihkimaan startpilottia letkuille ja tarkastaa onko tulpat kellumassa?
Aivan. Siis seos on liian happirikas? Eli jostain vuotaa ilmaa. (rautalanka ei nyt riitä, joten sitä ratakiskoa)
OT: Mikä yhteys näillä on automaalaamoon. Joka saatanan kerta noi ongelmat tulee just, kun auto on ollu maalattavana.
Ei välttämättä rikas, näät sen niistä korjausarvoista kumpaan suuntaan menee, jos on miinuksella niin laihentaa ja jos plussalla niin rikastaa. Imuvuoto näkyy laihana seoksena joten korjausarvot on plussan puolella.
Comment