Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by ÖRÖ View Post
    Tämmöinen tuli omasta e39 pihalle:
    EGS -> 2E/21 - Error number 2E
    78/81 - Error number 78

    Viittaako nää koodit nyt tähän murikkaan? mitä merkitystä noilla numerosarjoilla on?
    http://www.ebay.com/itm/BMW-e39-535i...50915728858%26
    Inpalla vikakoodi oli tämä:

    Stepper circuit
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Furior
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 177
      • Laukaa

      INPAlla nollattu sekä luettu aktiiviset viat -05 E87 120d:stä. Muutamaan apua kaipaisin.

      Eli DDE:ltä löytyy kolmelta sylinteriltä hehkuvika, otetaan nyt esimerkiksi kakkospytty (sama vika siis 2, 3 ja 4 sylinteriltä):

      0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

      Ensin kävi mielessä itselläni viallinen ohjausyksikkö, mutta eikö se antaisi sitten kaikista neljästä vian? Toisaalta taas tuntuisi oudolta, että 3 hehkua olisi poksahtanut. Eilen oli -10c ja auto seisoi ilman lämmitystä 7-8h. Lähti mukisematta napista käyntiin, joten tuskin hehkutkaan on aivan risoja. Voiko hehku hajota niin, että se indikoi boksille hajonneensa, vaikka toimii täysin?

      Sitten JBBF:ltä pari vikaa:

      0xA6CF AUC_SENSOR

      Onko AUC joku sisäkierron anturi? Missä tälläinen sijaitsee?

      0xA6D1 ZUSATZWASSERPUMPE

      Mikäs vesipumppu se tämä on?

      Voisiko nuo JBBF viat olla yksinkertaisesti jostain liittimestä kiinni?
      Last edited by Furior; 12-12-2012, 16:31.
      -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
      ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
      ex: -05 E87 120d

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by Furior View Post
        INPAlla nollattu sekä luettu aktiiviset viat -05 E87 120d:stä. Muutamaan apua kaipaisin.

        Eli DDE:ltä löytyy kolmelta sylinteriltä hehkuvika, otetaan nyt esimerkiksi kakkospytty (sama vika siis 2, 3 ja 4 sylinteriltä):

        0x4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

        Ensin kävi mielessä itselläni viallinen ohjausyksikkö, mutta eikö se antaisi sitten kaikista neljästä vian? Toisaalta taas tuntuisi oudolta, että 3 hehkua olisi poksahtanut. Eilen oli -10c ja auto seisoi ilman lämmitystä 7-8h. Lähti mukisematta napista käyntiin, joten tuskin hehkutkaan on aivan risoja. Voiko hehku hajota niin, että se indikoi boksille hajonneensa, vaikka toimii täysin?

        Sitten JBBF:ltä pari vikaa:

        0xA6CF AUC_SENSOR

        Onko AUC joku sisäkierron anturi? Missä tälläinen sijaitsee?

        0xA6D1 ZUSATZWASSERPUMPE

        Mikäs vesipumppu se tämä on?

        Voisiko nuo JBBF viat olla yksinkertaisesti jostain liittimestä kiinni?
        Kolme hehkua voi ihan hyvin olla kärvähtänyt ja silti lähtee -10:stä käyntiin kuin palmun alta. Jossain -15...-18 jälkeen voi pikkasen olla naheeta. Joskus voi vikaileva hehkunohjain tehdä hallaa ja polttaa hehkuja. Studioraati suosittelee vain Beru/Bosch OEM-hehkuja.

        AUC sensor on saasteilmaisin, pistää automaattisesti sisäilmakierron päälle jos sen mielestä on liikaa puunjalostusteollisuuden päästöjä ilmassa (toimineeko Talvivaaran lähistöllä :think), ilmaisin täällä.

        Vimppa on vissiin tuo lämppärin kennon lisävesilappo, osa 3 täällä.

        EDIT: viimeinen kysymys: voi olla hyvinkin. AUC sensor voi olla myös vain paskaantunut sisältä.
        Last edited by MNi; 12-12-2012, 23:08. Reason: JBBF

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          Kaikki hehkut ehdottomasti vaihtoon ja jos haluaa ottaa varman päälle ja säästää aikaa ja rahaa niin samalla kannattaa vaihtaa hehkujen ohjainyksikkö.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Furior
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 177
            • Laukaa

            Kiitokset tarkoista vastauksista. Täytyypi ainakin nuo hehkut sitten vaihtaa tai ehkä mun tuurilla homma olisi parasta ulkoistaa .
            -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
            ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
            ex: -05 E87 120d

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Hehku voi katketa avatessa jos huonosti käy. Ulkoistamisessa on omat hyvät puolensa (transfer of blame ja jonkinlainen takuu).

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by MNi View Post
                Hehku voi katketa avatessa jos huonosti käy. Ulkoistamisessa on omat hyvät puolensa (transfer of blame ja jonkinlainen takuu).
                Kuumana imusarja päältä pois ja kiertää kaikki hehkut löysälle...
                Jos johonkin tulppaan jäänyt karstapaakku päähän niin hehkutus päälle ja sitten vetäsee kuuman tulpan ulos tai sitten liottaa jollakin ruoste röpöllä paakun pehmoiseksi
                Et eikun rohkeasti kimppuun vaan
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9147
                  • Oulu

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Jos johonkin tulppaan jäänyt karstapaakku päähän niin hehkutus päälle ja sitten vetäsee kuuman tulpan ulos tai sitten liottaa jollakin ruoste röpöllä paakun pehmoiseksi
                  Jos siihen hehkun kärkeen on kerääntynyt karstaa, niin se on todennäköisesti rikki, joten sitä on turha yrittää hehkuttaa. Tuo nyt on tietysti helppo testata yleismittarilla ensin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Jos siihen hehkun kärkeen on kerääntynyt karstaa, niin se on todennäköisesti rikki, joten sitä on turha yrittää hehkuttaa. Tuo nyt on tietysti helppo testata yleismittarilla ensin.
                    Nii tai koittaa hehkuttaa, kyllähän sen huomaa toimiko se vai ei
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Hawk_
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 186
                      • Tampere

                      BMW e46 320 2,2 -03
                      Ostin auton eilen ja tämmösiä sitte tuli kaupan päälle...kotimatkalla sytty check, auton keskikulutus Helsinki-Tampere motarilla 100km/h vauhdissa vakkari päällä 9,3 litraa satasella (ajotietokoneen mukaan). Tänään aamulla kun käynnistin, lähti käymää ja sammu heti, teki pari kertaa näin..Kävin sitten lukemassa vikakoodeja ja tämmösiä anto:
                      E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                      E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                      CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja

                      Mistäs nyt lähdetään hakeen vikaa? :think
                      ex. BMW E46 320i Sedan -03
                      ex. BMW E39 530dA -01
                      ex. BMW E36 328i Coupé -97
                      ex. BMW E36 325i Coupè -93
                      ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Hawk_ View Post
                        BMW e46 320 2,2 -03
                        Ostin auton eilen ja tämmösiä sitte tuli kaupan päälle...kotimatkalla sytty check, auton keskikulutus Helsinki-Tampere motarilla 100km/h vauhdissa vakkari päällä 9,3 litraa satasella (ajotietokoneen mukaan). Tänään aamulla kun käynnistin, lähti käymää ja sammu heti, teki pari kertaa näin..Kävin sitten lukemassa vikakoodeja ja tämmösiä anto:
                        E3, Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
                        E4, Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty
                        CA, Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja

                        Mistäs nyt lähdetään hakeen vikaa? :think
                        Imuvuotoa, löytyy juttua foorumilta. Katso/uusi kaikki huohotinhilut, imuilmaputket, imusarjan päätytulpat jne.
                        Tarkasta disan sekä vanoksien toiminta jne
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • marsep
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 361
                          • HML

                          Tänään toi posti ELM 327 bluetooth lukijan. Kännykässä ohjelmana Torque.

                          Katsoin vikakoodit ja sanoi "P1278 Powertrain" Ja jotain kaasupolkimesta/asennosta?
                          Torque ohjelma ei näyttänyt "Throttle" näytöllä mitään.

                          Mitäs tuo mahtaa kertoa.

                          Auto E61 535d 2005.
                          Last edited by marsep; 21-12-2012, 17:22.
                          E61 535d -05 "377/747"

                          ex. E38 728 -97

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by marsep View Post
                            Tänään toi posti ELM 327 bluetooth lukijan. Kännykässä ohjelmana Torque.

                            Katsoin vikakoodit ja sanoi "P1278 Powertrain" Ja jotain kaasupolkimesta/asennosta?
                            Torque ohjelma ei näyttänyt "Throttle" näytöllä mitään.

                            Mitäs tuo mahtaa kertoa.

                            Auto E61 535d 2005.
                            Pieni googletus ei ole yleensä pahitteeksi.
                            P1278 = BMW code 4B10 Vibration controller - Correction value too high.

                            Eli suuttimien korjausarvot menee yli rajojen. Joko joku suutin on paskana tai koneessa muuta vikaa.
                            Kuuluuko mitään ylimääräisiä sivuääniä käynnissä?

                            Niin ja oikealla diagnostiikalla näet miltä ne korjausarvot oikeasti näyttää ja paljon muutakin.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • marsep
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 361
                              • HML

                              Originally posted by Supa View Post
                              Pieni googletus ei ole yleensä pahitteeksi.
                              P1278 = BMW code 4B10 Vibration controller - Correction value too high.

                              Eli suuttimien korjausarvot menee yli rajojen. Joko joku suutin on paskana tai koneessa muuta vikaa.
                              Kuuluuko mitään ylimääräisiä sivuääniä käynnissä?

                              Niin ja oikealla diagnostiikalla näet miltä ne korjausarvot oikeasti näyttää ja paljon muutakin.

                              Ei kuulu mitään ylimääräistä. Mites tätä lähtis jatko jalostaan? Kunnon lukijaan?
                              E61 535d -05 "377/747"

                              ex. E38 728 -97

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by marsep View Post
                                Ei kuulu mitään ylimääräistä. Mites tätä lähtis jatko jalostaan? Kunnon lukijaan?
                                Niin lueta vaikka jollain korjausarvot ja samalla voi katsoa vikakoodista lisätiedot kuten milloin on tullut ekan ja viimeisen kerran, montako kertaa jne.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎