Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    Originally posted by GuGi_ View Post
    Moro.

    Tämmöstä pukkaa ulos E91 320da. Ainakin vaikuttaa häkäpönttö olevan tukkeutumaan päin, mutta oisko tossa jotain muutakin?

    4332 Rail Pressure Regulation Valve - Activation Interrupted
    43E2 Throttle Valve Actuator -Open Circuit
    41AB Boost Pressure Sensor
    4166 DPF -Flow Resistance too Low
    4CF3 DPF -Plausibility -Exhaust Gas Pressure
    41BB Exhaust Backpressure Sensor

    Lisäks samasta vehkeestä muutama tämmönen mille en löytäny oikeen googlella tolkkua? Toi yks noista vaikuttas ainaki johtuvan uusista parkeista? Vai?
    Keskimmäinen kuva on lisävesipumpusta.

    4332 paineanturi railin takapäässä valittaa kipua, osa 2 tuolla: KLIK. Ensin liitin ja kaapeli liittimen läheisyydessä tarkasteluun, kontaktikliineriä kehiin. Sitten vasta vaihdetaan, hintaluokka ~200€.

    43E2 throttlelle veikkaan että kaasuläppä on kaput, arvaisin että vaihtokunnossa. Jos vaihdat ja avaat vanhan niin öljyä löytynee sieltä. Kun kaasuläppä on särki niin DPF ei polttele. Hintaluokka ~280€ non-OEM.

    41AB boost pressure sensor, imusarjan paineanturi TAI sen liitin likainen/kaapeli katki eli ensin sähkövikojen selvittely ja vasta sitten paineanturi uusiksi. ~60€ tarvikkeena.

    Loput on DPF:n herjoja, jompi kumpi tai molemmat paineanturit herjaa (voi olla 1 tai 2 anturia tai yhdistetty differentiaalianturi, ei jaksa kaivaa kuvaa) tai kaapelikatkos.

    Comment

    • GuGi_
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 700
      • Vantaa city

      Kiitokset MNi:lle. Jos jollain muulla on vielä ideoita niistä printscreeneistä ni ideoita kehiin.

      Sitte seuraava kymysys. Nyt autona E61 530da -04. Ja tommosen kuvan tarjoo. Netin syövereissä on tota samaa koodia kyselly todella moni muukin, mutta yhtään vastausta en siihen löytäny.
      Last edited by GuGi_; 02-02-2016, 09:47.
      "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

      F11 525d -11
      E60 M5 -05
      E12 530i -75
      E32 730i - 91
      Chevy Silverado 3500 -93
      R33 Skyline GTS-T -93

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        e46 bank1 säätölambdan jännite pysyy kokoajan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nollassa-0.01v. Vikakoodia antaa säätöalueen ylityksestä.
        Bank2 säätyy ja toimii normaalisti.
        Ongelma tuli pakosarjojen vaihdon yhteydessä, onko tosta nyt maa tai signaali johto saanu osumaa ?
        Koitin vaihtaa myös ristiin bankkien piuhat jollon säätöalueen ylitys vaihtui kakkos bankkiin. Eikös tosta voi päätellä että eculta lambdan liittimeen asti johto on ainakin kunnossa ?

        Last edited by janne[l; 31-03-2013, 15:27.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • janne[l
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 861
          • Ylöjärvi

          taisi syy selvitä. Vaihdoin lambdojen paikkaa niin vika siirtyi toiseen bankkiin, eli oon onnistunu särkeen ton anturin asennuksen yhteydessä jotenkin..
          Tyhjäkäynnillä rikkinäisen lambdan jännite pysyi nollassa samaten kierroksilla. Korjausarvot taas olivat tyhjäkäynnillä 20-30 rikkaalla, mutta tasottui nollaan kun anto kierroksia. Onko tosta anturista nyt sitten lämmity rikki kun ei jännitettä anna ja tyhjäkäynnillä rikastaa seoksen ?
          e46 330i cabriolet
          e91 320d
          e36 328 törpö

          Comment

          • tupe80
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 53
            • Espoo

            Torgue löytää omasta 135i tämmöisen vikakoodin. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

            Mitä mahtaa tarkoittaa? Liittyykö jotenkin lämpöihin koska auto käy myös hiukan kuumana 95 astetta olis lämpötila samalla ohjelmalla katsottuna vai kaksi erillistä ongelmaa ? Kiitos jos joku osaisi jotain sanoa.

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by tupe80 View Post
              Torgue löytää omasta 135i tämmöisen vikakoodin. P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

              Mitä mahtaa tarkoittaa? Liittyykö jotenkin lämpöihin koska auto käy myös hiukan kuumana 95 astetta olis lämpötila samalla ohjelmalla katsottuna vai kaksi erillistä ongelmaa ? Kiitos jos joku osaisi jotain sanoa.
              Kuulostaisi siltä että katalysaattori ei auton mielestä toimi, ts. pre-cat ja after-cat lambdojen signaalit eivät eroa toisistaan tarpeeksi.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • tupe80
                Bimmer Rookie
                • Sep 2010
                • 53
                • Espoo

                Originally posted by Supra^ View Post
                Kuulostaisi siltä että katalysaattori ei auton mielestä toimi, ts. pre-cat ja after-cat lambdojen signaalit eivät eroa toisistaan tarpeeksi.
                No niin ei sitten kai mitään hätää kun minulla on katittomat downpipet muistin juuri eli sieltä se varmaan sit tulee. Kiitos vastauksesta.

                Comment

                • Garvis
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 115
                  • Turku

                  Mitäs aftercat oxygen sensor heater cyl 1-4 tarkoittaa?

                  Lambdaa? Jos niin kumpaakohan niistä, etummaista vai takimmaista
                  Auto e39 523i
                  Pontiac Firebird 6.6L -70 & Vw Golf IV Variant -01

                  ex. Ford Mustang 4.6L GT -96 convertible & Bmw E39 523i -96 & BMW E32 730iA -89

                  Comment

                  • janne[l
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 861
                    • Ylöjärvi

                    katin jälkeinen lambda, ja keulaa lähinnä olevan sylinteriryhmän putkesta.
                    e46 330i cabriolet
                    e91 320d
                    e36 328 törpö

                    Comment

                    • janif
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 146
                      • Lappeenranta

                      E39 540ia vm 96 vikakoodi kysymys

                      lueskelin vikakoodit bemmistä carsoft 6.5 ohjelmalla ja antoi tälläsen

                      103 - Regel VANOS endlake fehler einlass-nockenwelle

                      Osasko joku kertoa mistä on kyse?
                      Bmw E39 535IA vm - 96

                      Ex:
                      Bmw E39 540ia-96
                      Bmw E36 320i - 92
                      Bmw E34 535i - 88
                      Bmw e21 315 - 85
                      Bmw e21 316 - 86

                      http://www.fightclubfinland.fi/

                      Comment

                      • Tomuzki
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 75
                        • Finland

                        Kohde auto on e46 m54b22.

                        8 Hot film air-mass meter

                        open or short circuit at the air-mass flow sensor.

                        verify: Air mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor.

                        Vikakoodit luettu carsoft 6.5 ohjelmalla.

                        Ehdotuksia miten alkaa tutkimaan vikaa. Auto kuluttaa normaalia enemmän. Verrattaen esim 523 m52. Disa-venttiili on kaikinpuolin kunnossa.

                        Comment

                        • Juize
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 231
                          • Joensuu

                          Originally posted by Tomuzki View Post
                          Kohde auto on e46 m54b22.

                          8 Hot film air-mass meter

                          open or short circuit at the air-mass flow sensor.

                          verify: Air mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor.

                          Vikakoodit luettu carsoft 6.5 ohjelmalla.

                          Ehdotuksia miten alkaa tutkimaan vikaa. Auto kuluttaa normaalia enemmän. Verrattaen esim 523 m52. Disa-venttiili on kaikinpuolin kunnossa.
                          Ilmamassamittariinhan tuossa kannattaa keskittyä. Liittimen ja kaapelin kunnon tarkastus. Tai ilmamassamittari rikki. Johdin katkosta tai oikosulkuahan tuossa ehdotellaan.
                          G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
                          ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                          ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                          ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14386
                            • Oulu

                            Originally posted by zener View Post
                            Onko tuo airbagin merkkivalon polttimo kenties vaihdettavissa? Vai miksi tuo työntää randomisti 19 lamp faulty ja hetken palaa airbag valo ajossa ennenku sammuu. Nollaa pois ni toimii normaalisti useamman päivän ja sitten taas yhtäkkiä sama koodi 19 taulussa. :think
                            Taisi ollakkin mittariston irti käyminen syypää, kun homma on pelittänyt ainakin tähän päivään mennessä. Jännästi kyllä tuli viiveellä tuo koodi.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Keke71
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 340
                              • Kiiminki

                              E39 540 -99 auto kyseessä. Antaa vikakoodia misfire detection joka sylinteriltä, ja damaging cat. Auto rupee välillä käymään todella huonosti, moottorin vikavalo rupeaa täyskaasu kiihdytyksessä vilkkumaan, tosin tänään se syttyi palamaan tyhjäkäynnillä. Roughnes arvot on aika epätasaiset. Liekkö sitten katit tiensäpäässä vai jotain muuta. Viat alkoi kun viskon tuulettimen siivet rikkoi imm(muovi putken) ja sun muuta. Eli paikallaan on uusi imm, boschin tekele.

                              Edit: nyt toiminut aivan oikein. Laitoin vanhan imm anturin paikoilleen. Tätä täytyy seurailla, voisiko uusi imm olla viallinen? Ajelen paripäivää ja vaihdan "uuden" imm takaisin paikoilleen, jos viat ja oireet palaa niin asia on pihvi.
                              Attached Files
                              Last edited by Keke71; 19-04-2013, 18:57.
                              E39 540iA Touring

                              Comment

                              • Jarjestaja
                                BTCF Member
                                • Jun 2007
                                • 451
                                • Ylivieska/Tervajoki

                                Tämmösiä sano inpa....
                                e38 740ia -00
                                Mitenkä tätä nyt lähtee purkamaan
                                Last edited by Jarjestaja; 09-03-2015, 13:01.
                                F01 740D -10


                                EXät:
                                E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎