Originally posted by Dunky
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Inpa:lla kämmäystä...
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Lopultakin onnistuin löytämään toimivan NCS expertin, joten nyt onnistuu omatoimiset koodailut.
 Mutta ennen kuin ryssin koko auton softat, niin voisiko joku ystävällisesti kertoa, kuinka koodaan autoni keskuslukituksen vilkut toimimaan siten, että ne välähtäisivät, kun avaan lukituksen? Tällä hetkellä vilkahtaa vain lukitessa auto. Pekuz jo aikanaan lähetti jonkinlaiset ohjeet tuosta NCS:n käytöstä, mutta tuntuu jotenkin, ettei nuo E46:n ohjeet päde E38:aan. Ainakin monet eri vaihtoehdot ovat erilaisia, kuin ohjeessa ja siksi en uskaltanut itse alkaa säätämään mitään. Jos jollakin on kokemusta E38:n koodaamisesta, niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan jotain ohjeita.
Pekuz:n ohjeet (tässä ohjeessa yritettiin saada kaistavilkku toimimaan E46 kopassa):
- Ekana starttaa NCS
- Filestä load prolife -> Expert profile
- F1 - VIN/ZCS/FA
- F3 - ZCS/FA f. eECU
- valitaan korimalli e46 ja sitten voi valita otetaanko FA:t mittarista AKMB/ KMB vai ALSZ/LSZ elikkä valoboksista.
- F6 back
- F4 process ecu -> ALSZ tai LSZ -> ok
- F5 basic functions -> valitaan coapiReadSgGetFswPsw (pitää kelata vähän alaspäin että tuo löytyy)
- Sitten Ergebnisdatei luukkuun kirjoitetaan FSW_PSW.MAN (asetusten tallennus file)
- siihen aukeaa luukku sitten jossa ne asetukset on .. se voi panna kiinni, kun sitä ei sillee tarvita.
- NCS kiinni
- kaivetaan se FSW_PSW.MAN -file esille c:/NCSEXPER/WORK kansiosta .. ekana siitä voi ottaa kopion johki talteen. Sitten sen siellä WORK-kansiossa olevan voi avata Notepadilla.
- Sitten etitään sieltä se CYCL_TI_ BLK ja vaihdetaan notepadissa se einmal -> dreimal ja sitten tallennetaan notepad file.
-Sitten jatketaan FSW_PSW-lataamisella autoon -> NCS käyntiin
- Load profile -> FSW/PSW manipulate profile
- F1 -> F3 ->e46 -> ALSZ taikka AKMB tjsp (taas tää FA tunnistus)
- F6 back
- F4 process ecu -> ALSZ tai LSZ -> OK
- F3 execute job, tässä se niittaa sisään sen muutetun asetus-fileen ja asetus sille vilkulle muuttuu ..
Tuon korimallivalinnan jälkeisessä FA:t ottamiskohdasta alkaen on eroa. Minun autossani ovat vaihtoehdot IKE ja EWS. Tästä kun mennään eteenpäin kohtaan process ecu, niin tuossa kohtaa minulla ei ole annettuja vaihtoehtoja, vaan joku isompi lista muita. Auttakaa nyt miestä mäessä.
							
						
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
HEH HEH sama vika, kohde kateissa.Originally posted by justjust View PostMistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??
 Laittakaas ihan kuvan kanssa
Auttakaas nyt tyhmää kun koko ajan herjaa tuo INPA.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by justjust View PostMistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??
1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
2. Right click and select “Properties”
3. Select the “Port Settings” tab
4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
5. Save
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pieni korjaus ..Originally posted by expertti View Post1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
2. Right click and select “Properties”
3. Select the “Port Settings” tab
4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
5. Save
1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
2. Right click and select “Properties”
3. Select the “Port Settings” tab
3½. Select the “Advanced”
4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
5. SaveBMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Olen yrittänyt etsiä netistä paria juttua, ei löytynyt joten häiriköin teitä: mul on vehkeessä vähän käyntihäikkää, ja luulen että tuo engine roughness on vastaus siihen. Kakkospytyssä se pyörii tuhannen päällä. Vaihdoin ykkös ja kakkospytyn puolat ja tulpat päikseen, ei vaikutusta. Mitä tuo mittaa tuo kys. ominaisuus? Kuunteleeko nakutustunnistimella vai miten?
Sitten tuosta livedatan päivitysnopeudesta, saako sitä tihennettyä jostain?
Kiitos jo etukäteen!
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Moottorinohjaus seuraa kampiakselin kiihtymistä kampiakselin asentotunnistimella kipinän jälkeen. Tästä voidaan esim vetää johtopäätösOriginally posted by Perlenbacher View PostOlen yrittänyt etsiä netistä paria juttua, ei löytynyt joten häiriköin teitä: mul on vehkeessä vähän käyntihäikkää, ja luulen että tuo engine roughness on vastaus siihen. Kakkospytyssä se pyörii tuhannen päällä. Vaihdoin ykkös ja kakkospytyn puolat ja tulpat päikseen, ei vaikutusta. Mitä tuo mittaa tuo kys. ominaisuus? Kuunteleeko nakutustunnistimella vai miten?
Kiitos jo etukäteen!
käykö auto ko sylinterillä. Tästä tulee myös tuo roughness arvo..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kiitos! Hmm.. Onko niin että ecu ei kuuntele lambdaa reilulla kaasulla kiihdyttäessä? Lambdan jännite tippuu sinne alle volttiin aina kun reilummin kiihdyttää, eikä siis näköjään korjaa sitä itsestään, imuvuoto ehkä?
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
livedatasta näet onko moottori closed loop tilassa.. eli muistaaakseni status->digital ja tuossa on kohta closed loopOriginally posted by Perlenbacher View PostKiitos! Hmm.. Onko niin että ecu ei kuuntele lambdaa reilulla kaasulla kiihdyttäessä? Lambdan jännite tippuu sinne alle volttiin aina kun reilummin kiihdyttää, eikä siis näköjään korjaa sitä itsestään, imuvuoto ehkä?
closed loop tilassa lambda ohjaus on käytössä
silloinkun annetaan kenkään mennään imm tietojen perusteella.. ja lambdojen tiedoista ei välitetä mitäänF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kiitos jälleen kerran. Tuo engine load mittaa ilmeisesti koneelle menevää bensamäärää milligrammoina iskua kohti? Rupeaa hieman aukeamaan tuo livedata.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pystyykö kukaan lisäilemään lisävarusteita E6x:een pks? Tarvetta olisi cd-boksille ja valopaketille.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ehtisikö kukaan vastata? Ja tuosta ignition timing -arvosta kysyisin, mitä se tarkoittaa? Asteissa ilmeisesti, mutta muuttaako se sytytyksen ajoitusta aikaisemmaksi vai myöhemmäksi? Kuulostaa hurjalta noi astemäärät mitä se joutuu muokkaamaan, jos noin on.. Lukema on noin 15 kun maksimi on 10 ja huutomerkki perässä. Tehon puutetta yritän selvitellä.. M52 kone.Originally posted by Perlenbacher View PostKiitos jälleen kerran. Tuo engine load mittaa ilmeisesti koneelle menevää bensamäärää milligrammoina iskua kohti? Rupeaa hieman aukeamaan tuo livedata.Last edited by Perlenbacher; 26-07-2010, 11:56.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pieni lisäys niin menee helpommin.Originally posted by jartsa02 View PostPieni korjaus ..
1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
2. Right click and select “Properties”
3. Select the “Port Settings” tab
3½. Select the “Advanced”
4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
5. Save
 
 
"kiinnitä usb-porttiin INPA kaapeli ...."F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
Comment