Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 576
    • 127.0.0.1

    Originally posted by Rahu View Post
    Originally posted by zeniitti View Post
    Tämän ketjun innoittamana: http://www.e46zone.com/forum/index.php?showtopic=17575 Saisko pelkällä ohjelmoinnilla high beamit puolella teholla (6v) päälle, kun lyhyet valot ei ole päällä? Eli kuten tässä kuvassa:



    Näissä softissa voisi ehkä olla jotain näihin viittaavaa?




    Sori isot kuvat...

    Sitten kun tulee pimeää ja valosensori iskee xenonit päälle, niin nämä "puolipitkät" sammuu.
    Saahan ne.
    Mistähän kannattaisi lähteä etsimään oikeita asetuksia? Ja auto siis -02 e46.

    NCS Experttiä ei vielä koneella ole, mutta eikös sen voi asennella sieltä INPA:n asennuspaketeista pelkästään? Mulla on siis jo INPA ja EDIABAS toiminnassa win 7 64bit.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      Originally posted by Esal View Post
      SINNE (modulille) ei koodata mitään, vaan moduli autolle. Jossain on ohjeita...
      SIIS juuri se uusi moduli koodataan jolloin moduli saa tiedon autosta ja sen varusteista.
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Esal
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1344
        • Lempäälä

        Originally posted by Dunky View Post
        SIIS juuri se uusi moduli koodataan jolloin moduli saa tiedon autosta ja sen varusteista.
        Ok, itsellä ei ole ollut koskaan tarvetta koodata mitään modulia...
        Kysyjä oli kaivellut kuitenkin FSW_PSW tiedostoa, näin ymmärsin, johon ei mitään käsin tässä tapauksessa lisätä?
        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

        Comment

        • zeniitti
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 576
          • 127.0.0.1

          Ongelmia ohjelman käytössä. Joku varmaankin osaa heti sanoa, missä vika.

          INPA (5.0.2) ja Ediabas (6.4.7) pelaa nätisti. Natiivi com-portti 32bittisessä XP:ssä. NCS Expertistä käytössä versio 3.1.0 (Coapi V3.5.1 B).

          Kun etenee seuraavan kaavan mukaisessa järjestyksessä, niin tulee seinä vastaan.

          1. Avataan NCS Expert
          2. File > Load profile > Expertmode > OK
          3. File > edit profile “repxet”
          4. car-keymemory > kaikkiin kolmeen boxiin valinnat > ok
          5. testataan "consistency check" > on OK
          6. Valitaan "FSW/PSW" > “from CVT” > valinnat kahteen boxiin > ok
          7. testataan "consistency check" > on OK
          8. File > save profile as > C:\NCSEXPER\PFL\FZG2.PFL > ok
          9. File>edit profile>repxet>profile info> laitetaan nimeksi “FSW PSW MAN”
          10. Select F1 (VIN/ZCS/FA) > select F3 (en muista) > E46
          11. Kyselee, että mihin moduliin (ECU) mennään (AKMB/ALSZ/EWS/KMB) > valitsen ALSZ
          11. Auton tiedot löytyy nätisti, tulee FG ja FA arvot
          12. Painellaan F6 back ja saadaan seuraava virhe:


          Miten tästä eteenpäin?

          Apuna käytetty tätä ohjetta: http://www.filefactory.com/file/1wkx.../n/NCS_DIY_pdf

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 576
            • 127.0.0.1

            Tämä ratkesikin tyhjentämällä WORK-kansio (oli noin tusinan verran tiedostoja) ja tekemällä sinne tyhjä "FSW_PSW.MAN". Pitää nyt jatkaa ohjetta etiä päin.

            Comment

            • Rockwell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 1713
              • Helsinki

              Originally posted by zeniitti View Post
              Tämä ratkesikin tyhjentämällä WORK-kansio (oli noin tusinan verran tiedostoja) ja tekemällä sinne tyhjä "FSW_PSW.MAN". Pitää nyt jatkaa ohjetta etiä päin.
              Pääsitkö koodailemaan?
              BMW F31 330d M-Sport -13
              ex. BMW F21 116i -13
              ex. BMW 540i(g) Touring -01
              ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
              ex. BMW 316g -99
              ex. BMW M5 Touring -92
              ex. BMW 535i -91
              ex. BMW M5 -91
              ex. BMW 325i Touring -90

              Comment

              • zeniitti
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 576
                • 127.0.0.1

                Originally posted by Rockwell View Post
                Pääsitkö koodailemaan?
                Joo pääsin ja sainkin koodattua nämä us-mallin päivävalot.

                Nyt jäi vielä vähän vaivaamaan, että myös 0-asennossa palaa nämä puolipitkät. Olisin toivonut, että 0 asennossa auto on pimeänä ja auto-asennossa sitten menisi automatiikan mukaan.

                Tein kahdet muutokset ALZS:n ecuun. Muistaakseni nämä, pitää vielä kotona tarkistaa:
                Code:
                FERNLICHT_DRL
                    nicht_aktiv --> aktiv
                EINZEIT_DRL
                    wert_01 --> wert_02
                Ja tätä ennen DIS:llä koodasin daytime driving lightsit päälle.
                Last edited by zeniitti; 04-07-2012, 23:28.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Mitä mieltä kokenut koodaus porukka on onnistuisiko amatööriltä uuden ABS/ASC boksin koodaus e39:iin? Itselläni on ohjelmat ja piuhat, mutta en ole niitä koskaan koodaukseen käyttänyt. Voiko tähän toimenpiteeseen antaa selkeitä ohjeita mitä seuraamalla homma onnistuisi? Ei huvittaisi viedä merkkiliikkeeseen koodattavaksi kun ei ole koko päivän kestäneen tiedustelun jälkeen edes hintaa saanut selville. Pohjois-savossa kun ei taida koodajia oikein olla
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Doni
                    Moderator
                    • Sep 2004
                    • 2842
                    • Kyrsälä

                    Originally posted by markok View Post
                    Mitä mieltä kokenut koodaus porukka on onnistuisiko amatööriltä uuden ABS/ASC boksin koodaus e39:iin? Itselläni on ohjelmat ja piuhat, mutta en ole niitä koskaan koodaukseen käyttänyt. Voiko tähän toimenpiteeseen antaa selkeitä ohjeita mitä seuraamalla homma onnistuisi? Ei huvittaisi viedä merkkiliikkeeseen koodattavaksi kun ei ole koko päivän kestäneen tiedustelun jälkeen edes hintaa saanut selville. Pohjois-savossa kun ei taida koodajia oikein olla
                    Helppoa:

                    Step 1: Avaa NCS Expert
                    Step 2: File -> Load Profile
                    Step 3: Expert mode -> OK
                    Step 4: VIN/ZCS/FA tai F1
                    Step 5: ZCS/FA f. ECU tai F3
                    Step 6: Valitse korimalli ja OK
                    Step 7: Valitse CAS ja OK
                    Step 8: Tarkista että VIN-numero on oikein
                    Step 9: Back tai F6
                    Step 10: Alemmassa ruudussa pitäisi näkyä "get coded:"
                    Step 11: Process ECU tai F4
                    Step 12: Valitse ECU, tässä tapauksessa ABS ja sitten OK
                    Step 13: Enter SGET data ruudussa painetaan OK
                    Step 14: Taas "get coded:" ja sen alla valittu moduli (tässä tapauksessa ABS)
                    Step 15: Execute job tai F3
                    Step 16: "get coded:" ruutuun ilmestuu "Coding ended"
                    Step 17: Sulje NCS

                    Joissain malleissa pitää tehdä kalibrointi ohjauskulman sensorille. Tämä onnistuu ainakin DIS:llä.
                    Last edited by Doni; 17-07-2012, 15:50.
                    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by markok View Post
                      Mitä mieltä kokenut koodaus porukka on onnistuisiko amatööriltä uuden ABS/ASC boksin koodaus e39:iin? Itselläni on ohjelmat ja piuhat, mutta en ole niitä koskaan koodaukseen käyttänyt. Voiko tähän toimenpiteeseen antaa selkeitä ohjeita mitä seuraamalla homma onnistuisi?
                      Tuolla on ekassa viestissä pdf jossa ohjeet ja kuvia, tosi helppo alle minuutin homma:
                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Iso kiitos Doni:lle ja TJJ:lle. Enköhän minäkin näillä ohjeilla onnistu. Nyt vain etsimään uutta boksia.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          Originally posted by Doni View Post
                          Helppoa:

                          Step 7: Valitse CAS ja OK
                          Tässä kohdassa E39:n kohdalla vaihtoehtoina KMB tai EWS... Ei CAS
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            En äkkiseltään löytänyt vastausta, siis kysyn täältä. Pitäiskö noitten nokka se kamppari antureiden vaihdon jälkeen jotain koodailla/nollailla tai muuta vastaavaa?:think
                            Vai antaako mennä vain?? 523i-97
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • |jaakko|
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 1542
                              • Keski-Suomi

                              Originally posted by janke View Post
                              En äkkiseltään löytänyt vastausta, siis kysyn täältä. Pitäiskö noitten nokka se kamppari antureiden vaihdon jälkeen jotain koodailla/nollailla tai muuta vastaavaa?:think
                              Vai antaako mennä vain?? 523i-97
                              Jos se vikakoodia siitä on antanu ennestään niin hyvähän se on nollata.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Mutta ei vaikuta toimintaan kuitenkaan.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎