Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Mitä käytännön eroa on, tekeekö koodauksen NETTODAT.MANilla tai FSW_PSW.MANilla kun käyttää NCS Dummyä? Kumpi on parempi tapa vai onko molemmat yhtä hyviä. Ilmeisesti kaikki moduuleita ei voi koodata NETTODAT.MANilla, mistä nämä erottaa vai pitääkö vain kokeilla?
Vahvasti alkaa näyttää että omassa X5:ssa on vaihdettu moduuli tai useampi ja jätetty koodaukset puolitiehen tai tekemättä. IHKA ainakin on napattu diesselistä ainakin koodauksen perusteella. Tuolle IHKAlle voisi itse kokeilla tehdä jotakin, sillä tuskin saa vakavaa tuhoa aikaiseksi autolle...Tuossa liitteessä on kuva park heating vaihtoehdoista, mistä tietää mikä on autossa oikeasti?? Ja mitä eroa noilla on?
Attached Files
ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Mitä käytännön eroa on, tekeekö koodauksen NETTODAT.MANilla tai FSW_PSW.MANilla kun käyttää NCS Dummyä? Kumpi on parempi tapa vai onko molemmat yhtä hyviä. Ilmeisesti kaikki moduuleita ei voi koodata NETTODAT.MANilla, mistä nämä erottaa vai pitääkö vain kokeilla?
Vahvasti alkaa näyttää että omassa X5:ssa on vaihdettu moduuli tai useampi ja jätetty koodaukset puolitiehen tai tekemättä. IHKA ainakin on napattu diesselistä ainakin koodauksen perusteella. Tuolle IHKAlle voisi itse kokeilla tehdä jotakin, sillä tuskin saa vakavaa tuhoa aikaiseksi autolle...Tuossa liitteessä on kuva park heating vaihtoehdoista, mistä tietää mikä on autossa oikeasti?? Ja mitä eroa noilla on?
Ei tarvi "puljaamalla" koodata, jos auton ZCS/FA vain on auton varustetason mukaisesti oikea. Eli valitset purkin ja SG_CODIEREN.
Jos kyse on E53:sta, niin tehtaan lisävarusteena oleva Standheizung sisältää venttiilin (mit_sperrventil), jolloin käytännössä ainoastaan sisätilat lämpeävät. Tuo kannattaa muuttaa (FSW_PSW.MAN) versioksi, joka ei käytä tuota venttiiliä (ohne_sperrventil). Ei tarvitse mekaanisesti puukottaa mitään.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei tarvi "puljaamalla" koodata, jos auton ZCS/FA vain on auton varustetason mukaisesti oikea. Eli valitset purkin ja SG_CODIEREN.
Auto on e53 4.4 2001. Miten saisi helpoiten tarkistettua mitä ZCS/FAn kuuluisi sisältää? En ole käyttänyt NCS:ää aikaisemin vaikka INPA on ollut vuosia käytössä, joten tämä puoli on vähän hakusassa.
Kauanko yleensä yhden moduulin koodauksessa pitäisi kulua aikaa, onko se alle minuutti vai useita minuutteja?
Voiko fisterin-profiilia käyttää tuohon koodaukseen vai onko tehtävä erikseen se MANIPULATE_FSW_PSW.MAN-profiili (vai mikä se nyt oli...) joka tapauksessa ja mitä hyötyä tuon tekemisestä on?
Last edited by BMWFW24; 28-08-2011, 12:51.
Reason: lisää kysymyksiä...
ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Osaisko joku kertoa mitä asetuksia E60 LCI:n takasumari tarttee, että lähtee palamaan? Lukaisin valomodulista (LM2) tiedot ja siellähän on useampia rivejä jotka viittaavat takasumariin (_NSL). Tietysti, jos joku voisi oman LM2:n datan laittaa tähän, niin voisin verrata. Tässä muutamia epäselviä:
BFD_2_NSL_ERSCH_BILD nicht_aktiv (BFD = Brake force display)
BFD_1_NSL_ERSCH_BILD wert_01 (Mitä eroa on BFD_1/BFD_2, ykkönen siis aktiivisena)
DUAL_SP__NSL_L nicht_aktiv (SP = Spannung vai mikä? _L vasen)
DUAL_SP__NSL_R nicht_aktiv
PWM_NSL_ODER_BFD_ALS_BL wert_03
PWM_AN_NSL_SL wert_02
wert_03
PWM_ANSTEUERUNG_NSL_33 wert_01 (näyttäis, että wert_04 tarkoittaa pois päältä)
En haluaisi lähteä VO:ta muuttamaan (lisätä $5AA), koska sitten pitäisi koodata ilmeisesti kaikki modulit uusiksi.
Osaisko joku kertoa mitä asetuksia E60 LCI:n takasumari tarttee, että lähtee palamaan? Lukaisin valomodulista (LM2) tiedot ja siellähän on useampia rivejä jotka viittaavat takasumariin (_NSL). Tietysti, jos joku voisi oman LM2:n datan laittaa tähän, niin voisin verrata. Tässä muutamia epäselviä:
BFD_2_NSL_ERSCH_BILD nicht_aktiv (BFD = Brake force display)
BFD_1_NSL_ERSCH_BILD wert_01 (Mitä eroa on BFD_1/BFD_2, ykkönen siis aktiivisena)
DUAL_SP__NSL_L nicht_aktiv (SP = Spannung vai mikä? _L vasen)
DUAL_SP__NSL_R nicht_aktiv
PWM_NSL_ODER_BFD_ALS_BL wert_03
PWM_AN_NSL_SL wert_02
wert_03
PWM_ANSTEUERUNG_NSL_33 wert_01 (näyttäis, että wert_04 tarkoittaa pois päältä)
En haluaisi lähteä VO:ta muuttamaan (lisätä $5AA), koska sitten pitäisi koodata ilmeisesti kaikki modulit uusiksi.
Onko auto jenkkimalli vai miksi takasumaria ei ole?
Itse kyllä muuttaisin VO tyypin euromalliksi jos tästä on kyse ja koodaisin uudestaan, eikö se ole helpoin ja varmin näin? Vai tuleeko joku ongelma?
Itellä sama edessä uudessa X5:ssa lähipäivinä...
Onko auto jenkkimalli vai miksi takasumaria ei ole?
Itse kyllä muuttaisin VO tyypin euromalliksi jos tästä on kyse ja koodaisin uudestaan, eikö se ole helpoin ja varmin näin? Vai tuleeko joku ongelma?
Itellä sama edessä uudessa X5:ssa lähipäivinä...
Auto on tosiaan jenkkimalli. Valokytkimen siihen jo vaihdoin, kun siinä ei ollut takasumarille edes nappia. Mittaristoon ei kuitenkaan syty sitä sumarin merkkiä kun tuota nappulaa painaa, kuten monessa muussa mallissa taitaa olla.
En osaa sanoa tulisko tosta VO:n muuttelusta jotain ongelmia, olen ensimmäistä kertaa asialla.
En osaa sanoa tulisko tosta VO:n muuttelusta jotain ongelmia, olen ensimmäistä kertaa asialla.
Ottaa vaan ensin sen alkuperäisen VO:n talteen, niin aina voi palata entiseen. Ei muuta kuin kokeilemaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ottaa vaan ensin sen alkuperäisen VO:n talteen, niin aina voi palata entiseen. Ei muuta kuin kokeilemaan.
Ehkä sitä pitää testata. :-) Koitan ensin tuon $5AA:n lisäämistä ja ihmettelen sitten lisää. Mutta jos jollakulla on jotain hajua noista mitä tuohon ensimmäiseen postaukseen kirjoitin, otan mielelläni tietoa vastaan.
Auto on tosiaan jenkkimalli. Valokytkimen siihen jo vaihdoin, kun siinä ei ollut takasumarille edes nappia. Mittaristoon ei kuitenkaan syty sitä sumarin merkkiä kun tuota nappulaa painaa, kuten monessa muussa mallissa taitaa olla.
En osaa sanoa tulisko tosta VO:n muuttelusta jotain ongelmia, olen ensimmäistä kertaa asialla.
Mulla on äxässä lisäks muutettava radion toimintaa sekä poistettava vilkkujen parkkitoiminto joten menee helpoiten varmaan VO:ta muuttamalla jenkkimallista euroksi, nehän lukee daten hakemiston alla, siellä on joku tiedosto esim x5 tapauksessa E70AT.000 tiedosto missä on kerrottu FA koodit sekä lopussa VO tyypit. Itellä mulla pitää vaihtaa ZW63 -> ZW61.
Mulla on äxässä lisäks muutettava radion toimintaa sekä poistettava vilkkujen parkkitoiminto joten menee helpoiten varmaan VO:ta muuttamalla jenkkimallista euroksi, nehän lukee daten hakemiston alla, siellä on joku tiedosto esim x5 tapauksessa E70AT.000 tiedosto missä on kerrottu FA koodit sekä lopussa VO tyypit. Itellä mulla pitää vaihtaa ZW63 -> ZW61.
No sama juttu mulla on sen radion kanssa, mutta ajattelin ihmetellä sitä kun olen saanut katsastuksesta läpi tuon. Radio käy vaan parittomilla taajuuksilla jenkkityyliin. Näyttäis, että NU91 olis mulla toi euroversio.
Mulla on äxässä lisäks muutettava radion toimintaa sekä poistettava vilkkujen parkkitoiminto joten menee helpoiten varmaan VO:ta muuttamalla jenkkimallista euroksi, nehän lukee daten hakemiston alla, siellä on joku tiedosto esim x5 tapauksessa E70AT.000 tiedosto missä on kerrottu FA koodit sekä lopussa VO tyypit. Itellä mulla pitää vaihtaa ZW63 -> ZW61.
Miten sulla kävi tuon kanssa? Itse totesin, että tuollaista $5AA optiota ei ole olemassakaan, vaan tuota ilmeisesti käytetään jossain jenkki-Mineissä. Muutin sitten VO:n NU91:ksi ja koodasin valomodulin tyhjällä FSW_PSW.MANilla. Ei pala sumari ei.
Pistetään tänne jos joku kaipaa tietoa joskus. Eli tein onnistuneesti E70 X5 35D X vm. 2010 usa mallista eurokonversion.
Eli VO:n muutin euromalliseksi ja kävin tarpeelliset yksiköt läpi. Voi olla että pari lisävarustetta FA listalla blokkasi radion suoran toiminnan (sirius tai vastaava) joten radiosta piti manuaalisesti vaihtaa tuneri vielä ece valintaan vaikka region muuttui tavallisessa koodauksessa.
Takasumarin kanssa oli enemmän haastetta. Pelkkä VO:n mukainen koodaus ei tuottanut haluttua tulosta, himmeesti palavat vilkut kyllä lähtivät heti keulalta pois. Eli valokytkin piti vaihtaa, tämä oli tiedossa ja vaihdettu aikasemmin mutta valokytkimen ja FRM moduulin väliltä puuttui johto kokonaan pinneistä mistä tulee takasumarin ohjaus. Tuo valokytkin on ihan tyhmä analoginen kapistus joten siinä ei itessään ei oo mitään älyä, pelkät kytkimet.
Tuota mietittiin omistajan kanssa pitkään kun ei millään asetuksilla lähtenyt sumari toimimaan, ihmekkös kun piuha puuttui välistä
Mutta hyvin toimi v41 istasta otetut daten filet ja inpallaki oli senverran vielä tukea että näki FRM moduulilta tuon sumuvalokytkimen tilatiedon ja vikakoodit yms.
Miten sulla kävi tuon kanssa? Itse totesin, että tuollaista $5AA optiota ei ole olemassakaan, vaan tuota ilmeisesti käytetään jossain jenkki-Mineissä. Muutin sitten VO:n NU91:ksi ja koodasin valomodulin tyhjällä FSW_PSW.MANilla. Ei pala sumari ei.
Liuta asetuksia kyllä muuttui.
Heh! Just kerkesin vasta topiciin
EDIT: Tuo ZW63 -> ZW61 ei pitänytkää paikkaa tarkemmin katottuna vaan oikea malli tais olla FF03->FF01 tai vastaavaa, auto ei ollutkaan xdrive35 kuten aluks muistin.
Takasumarin kanssa oli enemmän haastetta. Pelkkä VO:n mukainen koodaus ei tuottanut haluttua tulosta, himmeesti palavat vilkut kyllä lähtivät heti keulalta pois. Eli valokytkin piti vaihtaa, tämä oli tiedossa ja vaihdettu aikasemmin mutta valokytkimen ja FRM moduulin väliltä puuttui johto kokonaan pinneistä mistä tulee takasumarin ohjaus. Tuo valokytkin on ihan tyhmä analoginen kapistus joten siinä ei itessään ei oo mitään älyä, pelkät kytkimet.
Tuota mietittiin omistajan kanssa pitkään kun ei millään asetuksilla lähtenyt sumari toimimaan, ihmekkös kun piuha puuttui välistä
Ok, hyvä tietää! Multakin puuttuu varmaan toi piuha kytkimen pinnien 9 ja valomodulin 33:n välistä.
Comment