Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2978
    • Uusimaa

    Originally posted by Clavurion View Post
    Lisää cruisen varustekoodi FA-listaan ja koodaa kaikki purkit. Sitten vaikka DIS:llä ohjauskulma-anturin alustus.
    Ah, tuota en kokeillutkaan. Alustin kyllä DIS:llä ohjauskulma-anturin ja se meni ok, mutta, ihan oikein, DIS herjasi, etä DSC pitäisi koodata.
    ...ja sitten etsimään cruisen varustekoodia... Eli $540 lisätään listaan.
    Last edited by jaki; 17-09-2013, 10:38.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • Tabu
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 486
      • Ääsjoki

      Seuraavanlainen homma pitäis suorittaa, jos siis onnistuu...
      Pitäis saada E39 facelift toukkaan takaluukun toiminta muutettua siten, että kun painaa avaimesta takaluukun auki niin EI aukeaisikaan koko takaluukku vaan pelkkä luukun lasi?
      Tarkoitus olisi siis ottaa takalasin pyyhkijä kokonaan pois ja saada lasi aukeamaan avaimen napista, onnistuuko?
      NCS löytyy mutta saksa ei taivu kyseisen ohjelman kans... Carsoft ja INPA löytyy myös jos niistä olis mitään apua:think
      Duo Osmo
      Kehonliikuttimena Passat
      E39 530dA -01 sedan ex.
      E39 530dA -02 sedan ex.
      Pari volvoa 240 & 740 ex.

      Comment

      • walde
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 947
        • Melkein Espoo

        Originally posted by suppari View Post
        E65 -05. Vossa ei ole mitään akkuun liittyvää. Lisään vaan +ba90 listaan ja cas ja lma koodaus? Miksei vossa ole merkattu akkua? Liittynee varusteisiin, mutta voinko huoleti lisätä 90ah agmn listaan, vaikkei tosiaan akkuun liittyvää koodia ole mistassa?
        Taivaan vanha postaus, mutta kukaan ei ikinä tarttunut tähän.
        E65 -03 FA:ssa ei myöskään mitään akkuun viittaavaa. Power Modulen TRC:ssä korrektit tiedot akun kapasiteetista ja tyypistä (90Ah AGM)
        Tuskin tuosta haittaakaan on nakata EA090 FA:han ja koodata CAS ja LMA.

        90Ah on ilmeisesti suurin koodattavissa oleva AGM kapasiteetti, meinasin kuitenkin laittaa 95Ah Bosch S6. Shunttivastuksella (IBS) valvotuissahan jo tuollainenkin eroavaisuus aiheuttanee ongelmia, mutta tässä kohtaa tuskin aiheuttanee suuria ongelmia?
        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          Originally posted by walde View Post
          Taivaan vanha postaus, mutta kukaan ei ikinä tarttunut tähän.
          E65 -03 FA:ssa ei myöskään mitään akkuun viittaavaa. Power Modulen TRC:ssä korrektit tiedot akun kapasiteetista ja tyypistä (90Ah AGM)
          Tuskin tuosta haittaakaan on nakata EA090 FA:han ja koodata CAS ja LMA.

          90Ah on ilmeisesti suurin koodattavissa oleva AGM kapasiteetti, meinasin kuitenkin laittaa 95Ah Bosch S6. Shunttivastuksella (IBS) valvotuissahan jo tuollainenkin eroavaisuus aiheuttanee ongelmia, mutta tässä kohtaa tuskin aiheuttanee suuria ongelmia?
          e65:ssä sitä kokoa ei laiteta FA:han ollenkaan vaan se muutetaan tarvittaessa tuolta power module asetuksista suoraan ja lopuksi tehdään akunvaihto resetointi esim DISsillä tjsp.
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • walde
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 947
            • Melkein Espoo

            Originally posted by jartsa02 View Post
            e65:ssä sitä kokoa ei laiteta FA:han ollenkaan vaan se muutetaan tarvittaessa tuolta power module asetuksista suoraan ja lopuksi tehdään akunvaihto resetointi esim DISsillä tjsp.
            Okei, niinhän se olikin. Eli vasta E6x ja E9x tuli FA:han.
            E65 tosiaan löytyy vielä INPA:sta Power Modulelta Battery Replacement, uudempiin sitten Tool32 tai sopiva monimerkkitesteri.
            E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
            F20 LCI2 118dA M-Sport '19

            Comment

            • mika_z
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 56
              • Kokkola

              Originally posted by Clavurion View Post
              456/459 (SA) 0000001000000000 sitzmemory spiegelmemory
              No niin nyt on koodattu tuo. Laitoin lisäksi car key memorysta tuon AUT_SITZVERSTELLUNG aktiiviseksi (keskimmäinen valinta).
              En kuitenkaan saa toimimaan tuota penkin automaattista säätöä eri avaimella. Kokeilin seuraavaa: Ovet auki avaimella 1, laitan virrat päälle, säädän penkin, tallennan sen muistipaikkaan 1, virrat pois, ovet lukkoon.
              Sitten avaimella 2 ovet auki, samat jutut kuin 1 avaimella.
              Luulisin, että tämän jälkeen 1 avaimella avattaessa penkkien säätöjen pitäisi mennä takaisin 1 avaimella tehtyihin säätöihin, mutta mitään ei tapahdu.
              Muistit kuitenkin toimivat jos painan napista. Tosin silloinkin napin pitää olla pohjassa niin kauan, että säädöt ovat tehty (vaikka avaa oven niin ei vaikutusta tähän).
              En vaihtanut penkkien vaihdon yhteydessä toisenlaisia peilejä ja näistä tulee myös vikakoodit (ilmeisesti muistillisissa on erilaiset peilit?). Voiko ne vaikuttaa tuohon vai täytyykö jotain vielä koodata?
              Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by Tabu View Post
                Seuraavanlainen homma pitäis suorittaa, jos siis onnistuu...
                Pitäis saada E39 facelift toukkaan takaluukun toiminta muutettua siten, että kun painaa avaimesta takaluukun auki niin EI aukeaisikaan koko takaluukku vaan pelkkä luukun lasi?
                Tarkoitus olisi siis ottaa takalasin pyyhkijä kokonaan pois ja saada lasi aukeamaan avaimen napista, onnistuuko?
                NCS löytyy mutta saksa ei taivu kyseisen ohjelman kans... Carsoft ja INPA löytyy myös jos niistä olis mitään apua:think
                Tuo on vaan E46 touring mallissa car/key memoryssä säädettävissä.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • Oleg
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 52
                  • Rovaniemi

                  e46 320d -99
                  Olis tarkoitus saada webasto heräämään kellosta.

                  -Asia kunnossa-
                  Last edited by Oleg; 30-10-2013, 08:15.

                  Comment

                  • öpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 253
                    • ??????

                    Eli aiheena koodata -99 E39:iin vilkut keskuslukituksen mukaan vilkkuviksi...

                    Originally posted by Agio View Post
                    Jees elikkäs laitetaan NCS Expert päälle. Sitten valitaan profiili. Sitten painetaan siitä VIN/ZCS/FA ja sitten ZCS/FA f. ECU. Valitaan listasta auton korimalli. Sitten seuraavasta listasta valittiin muistaakseni EWS. Jos yhteys on kunnossa niin sinne ohjelman FG ja FA kohtiin pitäisi tulla numeroita jossa on auto VIN numero ym.
                    Sitten painetaan Back napista ja sen jälkeen Process ECU ja valikosta valitaan GM3. Sitte vaihdetaan "työ" lukemiseksi painamalla Change Job nappia. Valikosta valitaan työksi CODIERDATEN_LESEN. Varmista, että ohjelman näytössä lukee JOBNAME kohdassa tuo CODIERDATEN_LESEN. Jos näin on niin painetaan Execute Job. NCS Expert lukee nyt general modulen koodaustiedot.

                    Tässä kohtaa kannattaa melkein sammuttaa nsc expert ja ottaa autosta virrat pois, niin ei turhaan kulu akku.

                    Sitten ncs expertin WORK kansiosta (esim. minulla C:\NCSEXPER\WORK\) etsitään tiedosto FSW_PSW.TRC ja avataan se vaikka windowsin muistiolla.

                    Sieltä sitten etsitään kohdat

                    DWA
                    QUIT_OPT_ENTSCH ja
                    QUIT_OPT_SCHAERF

                    ja muutetaan jokaisesta nicht_aktiv --> aktiv.

                    Sitten kun arvot on muutettu niin tallennetaan tiedosto, mutta eri tiedostopäätteellä. Eli Tiedosto-->Tallenna nimellä.. ja nimeksi FSW_PSW.MAN

                    Sitten taas NSC Expert päälle ja samalla tavalla kun aluksi mennää tuohon työn vaihtoon asti. Nyt vaan valitaan tuolta Change job valikosta työksi SG_CODIEREN. Sitten painetaan Execute Job ja ncs expert ohjelmoi nuo FSW_PSW.MAN tiedoston tiedot general moduleen. Sitten kun koodaus on valmis voi ncs expertin sulkea ja ottaa autosta virrat pois.
                    Oli niin yksityiskohtainen ohje, että uskalsin lähteä yrittämään koodausta. Kaikki menee nätisti ohjeiden mukaan, seuraan ohjetta kohta kohdalta, virheilmoituksia ei tule, mutta vilkut ei koodaannu. Koodauksen jälkeen kun luen FSW_PSW.TRC tiedoston, niin siellä on kaikki samat muuttumattomat tiedot kuin alussa. Missä menee pieleen?
                    BMW 523i E39 MY1999

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by öpel View Post
                      Eli aiheena koodata -99 E39:iin vilkut keskuslukituksen mukaan vilkkuviksi...

                      Oli niin yksityiskohtainen ohje, että uskalsin lähteä yrittämään koodausta. Kaikki menee nätisti ohjeiden mukaan, seuraan ohjetta kohta kohdalta, virheilmoituksia ei tule, mutta vilkut ei koodaannu. Koodauksen jälkeen kun luen FSW_PSW.TRC tiedoston, niin siellä on kaikki samat muuttumattomat tiedot kuin alussa. Missä menee pieleen?
                      Manuaalisessa FSW_PSW rukkauksessa ennen koodauksen niittausta sisään pitää olla valittuna sellainen profiili, joka koodaa sinne purkkiin tuon FSW_PSW.MAN tiedoston listan. Normaalilla käyttöprofiililla SG_CODIEREN koodaa sen purkin ZCS-listauksen mukaisiin tehdasarvoihin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • öpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 253
                        • ??????

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Manuaalisessa FSW_PSW rukkauksessa ennen koodauksen niittausta sisään pitää olla valittuna sellainen profiili, joka koodaa sinne purkkiin tuon FSW_PSW.MAN tiedoston listan. Normaalilla käyttöprofiililla SG_CODIEREN koodaa sen purkin ZCS-listauksen mukaisiin tehdasarvoihin.
                        Ok. Ja sitten sama suomeksi. Profiileita ei ole paljoa tarjolla. Valitsin expertmoden koska vain se sallii "työn" muuttamisen lukemisen ja kirjoittamisen välillä.

                        BMW 523i E39 MY1999

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Siksi sinne pitää ladata toimiva profiili tai muokata nykysiä, salasana taisi olla rexpet, oliko joku isolla en muista.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • öpel
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 253
                            • ??????

                            Originally posted by Supa View Post
                            Siksi sinne pitää ladata toimiva profiili tai muokata nykysiä, salasana taisi olla rexpet, oliko joku isolla en muista.
                            Kiitos! salasana ei ollut ihan tuo, mutta sinnepäin.
                            Nyt vilkkuu valot ja mietin että mitä seuraavaksi koodaisin lisää. Toivottavasti ei nyt vaan karkaa mopo käsistä ja koodaan autoani rikki...

                            Eli profiilin editointi ohjeet vielä kerran...


                            Select “File > Load profile > Expertmode > OK

                            File > edit profile password is “repxet”

                            Select car-keymemory > check all three boxes > press ok

                            Click on “consistency check” should get this .. press ok

                            Then select “FSW/PSW”

                            Make sure both check boxes are checked and top part only has “from CVT” selected.

                            Press ok, select consistency check again.. if no errors then press ok

                            File > save profile as > FZG4.PFL

                            File>edit profile>repxet>profile info> set profile name to “FSW PSW MAN”

                            We have just created a profile to write to car via a .man file. Every time you start NCS expert you will need to load this profile.
                            BMW 523i E39 MY1999

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              No vähä muistin väärin
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • bmw77
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 132
                                • P-pohojanmaa

                                Askarreltiin E61 LCI-kärryyn joitain featureja iDriveen ja vähän muuallekki. iDriveen saatiin näkymään päivävalojen herkkyys säätö, eli "Sensitivity". Mutta vaikka asetuksen muuttaa, niin se palautuu kahden sekunnin päästä takaisin "Sensitive"ksi. Muut vaihtoehdothan ovat "Normal" ja "Slow".

                                Pitääkö johonkin muuhunkin moduliin muuttaa jotain arvoja? Ei ainakaan äkkiseltään netistäkään oikein infoa löydy... :think
                                ???
                                EX: 530D F10 LCI -15
                                EX: 530D E61 LCI -08
                                EX: 320D E91 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎