Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    Mites nää kolmoset E90,91, 92 ja 93, NCS daten kansiossa ei ole näitä ollenkaan?
    filujen päivitystä vaan mietin
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Tommix View Post
      Mites nää kolmoset E90,91, 92 ja 93, NCS daten kansiossa ei ole näitä ollenkaan?
      filujen päivitystä vaan mietin
      E89 kattaa kaikki.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        Originally posted by Jesper
        Kiitos paljon!
        Selvennätkö vielä kummalla profiililla tehdään mitäkin?
        Ncs dummy(revtor's)-profiilissa on manipulation päällä eli lataa moduuliin koodattavan datan fsw_psw.man tiedostosta (edit. Jos .man puuttuu tai on tyhjä niin sitten toimii kuten expertmodessa). Expertmodessa manipulation pois joten moduuliin koodattava data lasketaan fa:n mukaan. Jommassa kummassa profiilissa on muistaakseni car/key memoryn koodaus pois päältä. Profiilin muokkaukseen löytyy valinta ohjelman valikosta, salasana on repxet. Sieltä voi vertailla profiilien eroja ja muokata niitä halutessaan. Joku osaaja vois vielä varmistaa tämän tiedon oikeellisuuden/onko puutteita, oma osaaminen ja kokemus on enemmän f-sarjalaisten puolella.
        Last edited by böntti; 13-01-2014, 19:56.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Mä oon tehny aina kaiken revtorin profiililla. Koodataan FA:n perusteella jossei moduulin sisältöä ole luettu fsw_psw.maniin. Joten sen takia ei ainakaan tartte profiilia vaihdella, en tiiä sit mis tilantees tarvis.
          Itse en ole nettodatakoodauksiakaan harrastanut vielä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            Originally posted by Supa View Post
            Mä oon tehny aina kaiken revtorin profiililla. Koodataan FA:n perusteella jossei moduulin sisältöä ole luettu fsw_psw.maniin. Joten sen takia ei ainakaan tartte profiilia vaihdella, en tiiä sit mis tilantees tarvis.
            Itse en ole nettodatakoodauksiakaan harrastanut vielä.
            Eli siis .man tiedoston puuttuessa koodaa fa:n mukaan vaikka manipulation on päällä? Makuasiahan tuo on että haluaako tuhota tuon filen vai vaihtaa profiilia ja toisaalta vaihtaako profiilia vai tyytyykö muokkaamaan sitä.

            Edit. Pitäähän se .man kuitenkin tuhota että voi kopioida uuden tilalle.
            Last edited by böntti; 13-01-2014, 16:27.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by böntti View Post
              Eli siis .man tiedoston puuttuessa koodaa fa:n mukaan vaikka manipulation on päällä? Makuasiahan tuo on että haluaako tuhota tuon filen vai vaihtaa profiilia ja toisaalta vaihtaako profiilia vai tyytyykö muokkaamaan sitä.
              Ei sitä tuhota tarvi, kunhan on tyhjä.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5425
                • S:t Karins

                Originally posted by Supa View Post
                E89 kattaa kaikki.
                Kiitos infosta!
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Jesper
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1448

                  MIKÄ HELVETTI TÄTÄ VAIVAA!?!?! EDIT:SAIN TOIMIMAAN PIENILLÄ MUUTOKSILLA.
                  Last edited by Jesper; 14-01-2014, 15:29.

                  Comment

                  • Jesper
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 1448

                    Nyt kun sain ton toimimaan ja auxinkin koodattua, niin pystyiskö joku neuvomaan miten resetoidaan valomoduli??
                    Mulla oli valojen johdot oikarissa kun kuoret murtui. Ilmeisesti se on saanut jotain aikaiseksi, kun korkeudensäätö ei toimi eikä kaarrevalot. Vihreä ledi vilkkuu.
                    Vai mahtaakohan olla koko moduli kaput?

                    EDIT:Valojen virhelaskurin sain tänään nollattua toolset32:lla.
                    Edelleen antaa vikakoodia E519 valomodulilta.
                    Last edited by Jesper; 15-01-2014, 21:38.

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by Jesper View Post
                      Nyt kun sain ton toimimaan ja auxinkin koodattua, niin pystyiskö joku neuvomaan miten resetoidaan valomoduli??
                      Mulla oli valojen johdot oikarissa kun kuoret murtui. Ilmeisesti se on saanut jotain aikaiseksi, kun korkeudensäätö ei toimi eikä kaarrevalot. Vihreä ledi vilkkuu.
                      Vai mahtaakohan olla koko moduli kaput?

                      EDIT:Valojen virhelaskurin sain tänään nollattua toolset32:lla.
                      Edelleen antaa vikakoodia E519 valomodulilta.
                      Mikä se virhelaskurin nollauksen käsky oli? En viimeksi löytänyt :think

                      Ootko inpalla koittanut ajaa noita nosto/kääntöjä?
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Jesper
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1448

                        En ole oikein osannut tehdä mitään ihmeempää.
                        smc:t ei kai vastaa ollenkaan.
                        Mitenköhän pystyisi erottelemaan onko vika jommassakummassa SMC:ssä vai valomodulissa??
                        E519 koodi mua aika pahasti hämää.

                        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

                        Komennot on hieman erilaiset pre-lci ja lci.

                        - Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).
                        - In the window called Select job: FRM_70, select the job
                        status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and
                        the lamp output which is shut off due to short circuit protection.
                        - Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the
                        Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then
                        you didn't select the right lamp output. Try finding the one(s) which have
                        COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit
                        reset-job actually worked.
                        - Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this
                        job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the
                        lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.
                        - Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results
                        window.

                        Note: I don't know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply
                        sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this - I guess
                        it can't do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess
                        possible values for lamp_nr are 0-255.

                        When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the
                        first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which
                        were > 0 before should now be = 0.

                        Also, I see there are two jobs which are named quite similar -
                        steuern_lampen_kurzschlussabschaltung and _reset_kurzschluss_sperre. I don't
                        know the difference between these two, but if one doesn't clear your
                        counters, I would try the other one too. Both jobs require the
                        lamp_nr-argument.
                        Last edited by Jesper; 17-01-2014, 14:49.

                        Comment

                        • mirrinmurkina
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2012
                          • 161
                          • Tuusula

                          e90 mittariston koodaukset

                          Oliko allekirjoituksen autolle mahdollista lisätä BC:n valikkoon öljyn ja vedenlämpöä tai öljynpainetta? Jos on niin mitä parametrejä pitää muuttaa?

                          Pientä kokeilua tein työkaverin kanssa pari päivää sitten niin digitaalinen nopeus saatiin mittaristoon BC:n valikkoon.

                          Osaako joku neuvoa miten auton saisi käynnistettyä jos on avain taskussa? Jostain luin että olisi mahdollista muissakin autoissa kuin missä on älyavainjärjestelmä (comfort access). Vaihdetaanko jotain asetusta mittaristoon tai johonkin muuhun ohjainlaitteeseen?

                          Muitakin näppäriä koodausparametrejä saa kertoa jos tietää.
                          f10 535xi vm2011
                          ---
                          ex:
                          e92 335i vm2007
                          e90 320i vm2005
                          e46 328CiA vm1999

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by mirrinmurkina View Post
                            Oliko allekirjoituksen autolle mahdollista lisätä BC:n valikkoon öljyn ja vedenlämpöä tai öljynpainetta? Jos on niin mitä parametrejä pitää muuttaa?

                            Pientä kokeilua tein työkaverin kanssa pari päivää sitten niin digitaalinen nopeus saatiin mittaristoon BC:n valikkoon.

                            Osaako joku neuvoa miten auton saisi käynnistettyä jos on avain taskussa? Jostain luin että olisi mahdollista muissakin autoissa kuin missä on älyavainjärjestelmä (comfort access). Vaihdetaanko jotain asetusta mittaristoon tai johonkin muuhun ohjainlaitteeseen?

                            Muitakin näppäriä koodausparametrejä saa kertoa jos tietää.
                            Ei saa lämpöjä näkymään. Enkä kyllä oo koskaan kuullukkaan että sais ilman comfort accessia autoa käymään ilman avainta ... Tämä saattas kiinnostaa muutamaa tuhatta muutaki täällä jos saat homman toimimaan
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              Mikä helkutin symboli E87

                              En varma onko oikea E- mutta ykkössarjalainen kuitenkin.
                              Antaa oheista symbolia mittaristoon, öh vähän tyylitelty .
                              Seuravia juttuja tehty:
                              - flashattu FRM
                              - koodattu oikeaoppisesti oletusarvoon
                              - ei mitään vikakoodeja
                              - kaikki valot toimii oikein
                              -kokeilin toistakin FRM:ää, flashasin ja koodasin sen, sama juttu.

                              Meniköhän tuo flashaus oikein. Ei nimittäin kovin kauaa WinKfp:llä tuota tehnyt. Varmaan alle 5 min :think

                              EDIT: autoon oli tehty joku ihme johtohärdelli, joka ilmeisesti aiheuttaa tuon ihme vikailmon. Nyt koodattu kuntoon.
                              Last edited by jaki; 21-01-2014, 18:06.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              • opal
                                Newbiemmer
                                • Dec 2013
                                • 8
                                • Sipoo

                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                Kyllä sieltä e46 löytyy. Jos ei suoraan valikossa eikä minkään vaihtonäppäin/f napin takana niin sitä inpan konffausta on kohtuu simppeli muokata kyllä. Tämähän menee jo oftopikkiin ja kuuluis paremminki tuonne inpa ongelmiin mitä NCS topikkiin.

                                Ja joo kyllä tuo ea-90x periaatteessa korvaa aiemmat versiot kaikin puolin. Toki jos vaan löytyy jistain vielä tuoreempi niin aina parempi. Ediabas versiot seiskasta eteenpäin vaan ei oikeen rokkaa diagheadin kans jos tarvii virtual masiinaa käyttää esim disiä varten.
                                Sain ea-90x:n toimimaan (COM-portti piti vaihtaa 2:sta 1:ksi), mutta sen mukana tullut NCS expert ei toimi E60:ssa vm.2006. Sen sijaan E46 vm. 2000 ja E90 vm.2005 se toimii. E60:ssä hakee vin koodin CAS:sta, mutta FA-tietoa ei tule. Herjaa jotain "Followin feature ... invalid for FA:#0606"

                                Saksan kielinen NCS expert (5.02 INPAN mukana tullut) toimi myös tässä E60:ssä.

                                Mistäköhän lähtisi ongelmaa selvittelemään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎