Kiitos paljon!
Selvennätkö vielä kummalla profiililla tehdään mitäkin?
Ncs dummy(revtor's)-profiilissa on manipulation päällä eli lataa moduuliin koodattavan datan fsw_psw.man tiedostosta (edit. Jos .man puuttuu tai on tyhjä niin sitten toimii kuten expertmodessa). Expertmodessa manipulation pois joten moduuliin koodattava data lasketaan fa:n mukaan. Jommassa kummassa profiilissa on muistaakseni car/key memoryn koodaus pois päältä. Profiilin muokkaukseen löytyy valinta ohjelman valikosta, salasana on repxet. Sieltä voi vertailla profiilien eroja ja muokata niitä halutessaan. Joku osaaja vois vielä varmistaa tämän tiedon oikeellisuuden/onko puutteita, oma osaaminen ja kokemus on enemmän f-sarjalaisten puolella.
Mä oon tehny aina kaiken revtorin profiililla. Koodataan FA:n perusteella jossei moduulin sisältöä ole luettu fsw_psw.maniin. Joten sen takia ei ainakaan tartte profiilia vaihdella, en tiiä sit mis tilantees tarvis.
Itse en ole nettodatakoodauksiakaan harrastanut vielä.
Mä oon tehny aina kaiken revtorin profiililla. Koodataan FA:n perusteella jossei moduulin sisältöä ole luettu fsw_psw.maniin. Joten sen takia ei ainakaan tartte profiilia vaihdella, en tiiä sit mis tilantees tarvis.
Itse en ole nettodatakoodauksiakaan harrastanut vielä.
Eli siis .man tiedoston puuttuessa koodaa fa:n mukaan vaikka manipulation on päällä? Makuasiahan tuo on että haluaako tuhota tuon filen vai vaihtaa profiilia ja toisaalta vaihtaako profiilia vai tyytyykö muokkaamaan sitä.
Edit. Pitäähän se .man kuitenkin tuhota että voi kopioida uuden tilalle.
Eli siis .man tiedoston puuttuessa koodaa fa:n mukaan vaikka manipulation on päällä? Makuasiahan tuo on että haluaako tuhota tuon filen vai vaihtaa profiilia ja toisaalta vaihtaako profiilia vai tyytyykö muokkaamaan sitä.
Nyt kun sain ton toimimaan ja auxinkin koodattua, niin pystyiskö joku neuvomaan miten resetoidaan valomoduli??
Mulla oli valojen johdot oikarissa kun kuoret murtui. Ilmeisesti se on saanut jotain aikaiseksi, kun korkeudensäätö ei toimi eikä kaarrevalot. Vihreä ledi vilkkuu.
Vai mahtaakohan olla koko moduli kaput?
EDIT:Valojen virhelaskurin sain tänään nollattua toolset32:lla.
Edelleen antaa vikakoodia E519 valomodulilta.
Nyt kun sain ton toimimaan ja auxinkin koodattua, niin pystyiskö joku neuvomaan miten resetoidaan valomoduli??
Mulla oli valojen johdot oikarissa kun kuoret murtui. Ilmeisesti se on saanut jotain aikaiseksi, kun korkeudensäätö ei toimi eikä kaarrevalot. Vihreä ledi vilkkuu.
Vai mahtaakohan olla koko moduli kaput?
EDIT:Valojen virhelaskurin sain tänään nollattua toolset32:lla.
Edelleen antaa vikakoodia E519 valomodulilta.
Mikä se virhelaskurin nollauksen käsky oli? En viimeksi löytänyt :think
Ootko inpalla koittanut ajaa noita nosto/kääntöjä?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
En ole oikein osannut tehdä mitään ihmeempää.
smc:t ei kai vastaa ollenkaan.
Mitenköhän pystyisi erottelemaan onko vika jommassakummassa SMC:ssä vai valomodulissa??
E519 koodi mua aika pahasti hämää.
- Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).
- In the window called Select job: FRM_70, select the job
status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and
the lamp output which is shut off due to short circuit protection.
- Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the
Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then
you didn't select the right lamp output. Try finding the one(s) which have
COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit
reset-job actually worked.
- Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this
job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the
lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.
- Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results
window.
Note: I don't know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply
sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this - I guess
it can't do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess
possible values for lamp_nr are 0-255.
When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the
first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which
were > 0 before should now be = 0.
Also, I see there are two jobs which are named quite similar -
steuern_lampen_kurzschlussabschaltung and _reset_kurzschluss_sperre. I don't
know the difference between these two, but if one doesn't clear your
counters, I would try the other one too. Both jobs require the
lamp_nr-argument.
Oliko allekirjoituksen autolle mahdollista lisätä BC:n valikkoon öljyn ja vedenlämpöä tai öljynpainetta? Jos on niin mitä parametrejä pitää muuttaa?
Pientä kokeilua tein työkaverin kanssa pari päivää sitten niin digitaalinen nopeus saatiin mittaristoon BC:n valikkoon.
Osaako joku neuvoa miten auton saisi käynnistettyä jos on avain taskussa? Jostain luin että olisi mahdollista muissakin autoissa kuin missä on älyavainjärjestelmä (comfort access). Vaihdetaanko jotain asetusta mittaristoon tai johonkin muuhun ohjainlaitteeseen?
Muitakin näppäriä koodausparametrejä saa kertoa jos tietää.
Oliko allekirjoituksen autolle mahdollista lisätä BC:n valikkoon öljyn ja vedenlämpöä tai öljynpainetta? Jos on niin mitä parametrejä pitää muuttaa?
Pientä kokeilua tein työkaverin kanssa pari päivää sitten niin digitaalinen nopeus saatiin mittaristoon BC:n valikkoon.
Osaako joku neuvoa miten auton saisi käynnistettyä jos on avain taskussa? Jostain luin että olisi mahdollista muissakin autoissa kuin missä on älyavainjärjestelmä (comfort access). Vaihdetaanko jotain asetusta mittaristoon tai johonkin muuhun ohjainlaitteeseen?
Muitakin näppäriä koodausparametrejä saa kertoa jos tietää.
Ei saa lämpöjä näkymään. Enkä kyllä oo koskaan kuullukkaan että sais ilman comfort accessia autoa käymään ilman avainta ... Tämä saattas kiinnostaa muutamaa tuhatta muutaki täällä jos saat homman toimimaan
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
En varma onko oikea E- mutta ykkössarjalainen kuitenkin.
Antaa oheista symbolia mittaristoon, öh vähän tyylitelty .
Seuravia juttuja tehty:
- flashattu FRM
- koodattu oikeaoppisesti oletusarvoon
- ei mitään vikakoodeja
- kaikki valot toimii oikein
-kokeilin toistakin FRM:ää, flashasin ja koodasin sen, sama juttu.
Meniköhän tuo flashaus oikein. Ei nimittäin kovin kauaa WinKfp:llä tuota tehnyt. Varmaan alle 5 min :think
EDIT: autoon oli tehty joku ihme johtohärdelli, joka ilmeisesti aiheuttaa tuon ihme vikailmon. Nyt koodattu kuntoon.
Kyllä sieltä e46 löytyy. Jos ei suoraan valikossa eikä minkään vaihtonäppäin/f napin takana niin sitä inpan konffausta on kohtuu simppeli muokata kyllä. Tämähän menee jo oftopikkiin ja kuuluis paremminki tuonne inpa ongelmiin mitä NCS topikkiin.
Ja joo kyllä tuo ea-90x periaatteessa korvaa aiemmat versiot kaikin puolin. Toki jos vaan löytyy jistain vielä tuoreempi niin aina parempi. Ediabas versiot seiskasta eteenpäin vaan ei oikeen rokkaa diagheadin kans jos tarvii virtual masiinaa käyttää esim disiä varten.
Sain ea-90x:n toimimaan (COM-portti piti vaihtaa 2:sta 1:ksi), mutta sen mukana tullut NCS expert ei toimi E60:ssa vm.2006. Sen sijaan E46 vm. 2000 ja E90 vm.2005 se toimii. E60:ssä hakee vin koodin CAS:sta, mutta FA-tietoa ei tule. Herjaa jotain "Followin feature ... invalid for FA:#0606"
Saksan kielinen NCS expert (5.02 INPAN mukana tullut) toimi myös tässä E60:ssä.
Comment