Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    PLX loggeri toiminnassa



    Last edited by pheno; 20-09-2013, 11:48.

    Comment

    • Magirus
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 875
      • Keski-Suomi und Sawo

      Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.

      Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?

      Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.


      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


      O: E24 osasia

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Originally posted by Magirus View Post
        Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.

        Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?

        Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.

        Enpä osaa juurikaan auttaa tähän asiaan, mutta oliko tuo moottorinohjaus DDE4?

        Jos on ja kiinnostaa vielä niin voin neuvoa, miten tuota livedataa saisi nopeutettua eli ECU:ltä kysytään monta arvoa samalla kertaa.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Magirus View Post
          Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.

          Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?

          Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.



          Eikö tuo oo aika selkeä. 2200mbar on pyynti ja oikea paine menee 2400 yli jonka jälkeen tiputtaa ahdot ja näköjään hieman railipaineita myös. Menee yliahdon puolelle siis.
          Lähtisin etsimään vikaa ahtopaineensäätelystä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • jyrkipes
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 210
            • KAJAANI, FIN

            Originally posted by pheno View Post
            Kyllä, konvertoit vaan halutun .PRG:n .BIV tiedostoksi, ja kopioit sen 'jobs'- hakemistoon.

            Näin voi konvertoida .PRG:n .BIV:ksi:

            C:\EDIABAS\Bin>Xtract.exe c:\EDIABAS\Ecu\IHKA39_2.PRG -F
            Meillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.

            Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.

            Osaatko auttaa?
            Jyrki
            E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
            "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
            (ex: E30, E32, E34, E36)

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              Originally posted by jyrkipes View Post
              Meillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.

              Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.

              Osaatko auttaa?
              Täältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRG

              Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV

              Comment

              • jyrkipes
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 210
                • KAJAANI, FIN

                Originally posted by pheno View Post
                Täältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRG

                Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV
                Kiitos!
                Jyrki
                E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                (ex: E30, E32, E34, E36)

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by jyrkipes View Post
                  Kiitos!
                  Kerro sitten vielä saitko toimimaan test-o:ssa, muistaakseni INPA nikotteli tuon PRG:n kohdalla. Vai olikohan se DM33M301.PRG..

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1568

                    jokos tuolla pystyy logittamaan M57n2 kikkaretta?

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by ptikkala View Post
                      jokos tuolla pystyy logittamaan M57n2 kikkaretta?
                      pitäisi onnistua uusimmalla versiolla.Se näkyy DDE6/M57TUE2:na. Olettaen tietysti, että INPA:ssa se toimii/löytyy tarvittavat .PRG tiedostot.

                      laitan lisätietoa myöhemmin. Nimimerkki racediesel on tämän kanssa enemmänkin touhuillut

                      EDIT:

                      M57n2:lle käy jokin näistä PRG:istä: D60M57D0,D62M57B0,D62M57A0,D60M57A0 . Jos haluat varmistaa mikä on oikea, lue INPA:lla vikakoodit niin tuo ecun nimi (PRG) näkyy ylälaidassa.

                      Jos haluaa tutkailla tarkemmin eri arvoja, avaa excelissä tämä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/m57n2_messwerte.csv

                      Arvoja voi laittaa ajoon test-o:ssa valitsemalla MW_SELECT_LESEN_NORM job:n ja antamalla parametreiksi (oik. hiirellä) tuolta listalta löytyvän ID:n.

                      Esim lambda-arvo: 181A

                      tai

                      useampi arvo: 181A00B500DF0091
                      (lambda, syöttö, rail-paine, ahtopaine)

                      jne..

                      Sama juttu toimii DDE4, ja 5:ssä.

                      Ilmottele jos ei toimikaan, niin tutkitaan lisää..
                      Last edited by pheno; 11-09-2013, 22:49.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Siellä olisi nyt uudessa paketissa viritelty mittarinäyttöjä muutamille valituille ecuille: MSS52, MSS54, MS43 ja MS42.




                        Niitä voi itsekin lisäillä omalle eculle kunhan tietää job:n ja result:n nimen, jotka löytyy .BIV tiedostosta. Ks. gauges-hakemiston alta mallia.

                        EDIT: 20-Sep-2013 versiossa olikin yksi hazardi bugi, ja gauget ei näyttäneet paljoa mitään. 21-Sep-2013 on uusin jossa ongelma korjattu.
                        Last edited by pheno; 21-09-2013, 22:12.

                        Comment

                        • Catiska
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 53
                          • Lappeenranta

                          mikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
                          testo.exe aloituskohtaa ei löydy

                          Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll
                          E36 328i Coupé Individual Brokatrot Metallic

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Originally posted by Catiska View Post
                            mikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
                            testo.exe aloituskohtaa ei löydy

                            Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll
                            Oho, eipä ole ennen moista tullut vastaan. Onko sulla windows XP vai 7 vai mikä ?

                            Tämä softa on käännetty VC++ 2010 kääntäjällä, joka ei muistaakseni tue windows 2000 versiota. Sitten ihmettelen, jos sulla ei olekaan win2k:ta. Katon vähän, jos vaikka saisin käännettyä tämän VC++ 2008:lla.
                            Last edited by pheno; 23-09-2013, 23:01.

                            Comment

                            • Catiska
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 53
                              • Lappeenranta

                              XP on koneessa...
                              E36 328i Coupé Individual Brokatrot Metallic

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Originally posted by Catiska View Post
                                XP on koneessa...
                                Ok. Lataas tästä ensin uusin VC2010 runtime:



                                Käänsin myös uuden paketin, koita vielä sillä. http://phenoboy.kapsi.fi/testo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎