Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Postaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.
Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?
Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostPostaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.
Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?
Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.
Jos on ja kiinnostaa vielä niin voin neuvoa, miten tuota livedataa saisi nopeutettua eli ECU:ltä kysytään monta arvoa samalla kertaa.
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostPostaanpas huvikseen kaverin puolesta. Potilaana E39 525 M57D25(?) koneella. Ongelmana siis rajummassa kiihdytyksessä hetkellinen (muutaman sekunnin) nytkähdys vedossa, auto siis hetkellisesti "lopettaa" vetämisen ja herää sitten henkiin. Paineletkut tarkastettu, MAF vaihdettu Boschilaiseen, siirtopumppu vaihdettu yms.
Testo:lla testattiin ja muutamia paremetrejä kateltiin kesken kiihdytyksen. Se on ainakin selvää että ahtopaine putoaa rajusti hetkeksi. Samalla tulee railpaineeseen notkahdus. Mikä on tuo "Desired charge-air pressure"? Haluttu ahtopaine?
Joka tapauksessa, nytkähdys tulee JOKAISELLA kiihdytyksellä joten mikään "sillontällön" piilevä vika ei ole kyseessä. Kuvassa neliöllä rajattu tuo ahtopaineessakin tapahtuva notkahdus. Eikä tietenkään anna vikakoodeja.
Eikö tuo oo aika selkeä. 2200mbar on pyynti ja oikea paine menee 2400 yli jonka jälkeen tiputtaa ahdot ja näköjään hieman railipaineita myös. Menee yliahdon puolelle siis.
Lähtisin etsimään vikaa ahtopaineensäätelystä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKyllä, konvertoit vaan halutun .PRG:n .BIV tiedostoksi, ja kopioit sen 'jobs'- hakemistoon.
Näin voi konvertoida .PRG:n .BIV:ksi:
C:\EDIABAS\Bin>Xtract.exe c:\EDIABAS\Ecu\IHKA39_2.PRG -F
Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.
Osaatko auttaa?Jyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
-
Originally posted by jyrkipes View PostMeillä olis tässä toisenlainen ongelma... ei meinaa löytyä tuota DM331K20.PRG:tä mistään ja mielellään konvertoisin tuon BIV:n PRG:ksi.
Äkkiseltään ei osunut ediabas\bin -hakemistosta sopivaa.
Osaatko auttaa?
Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIV
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostTäältä löytyy: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/DM331K20.PRG
Vastaava .BIV löytyykin jo test-o:n jobs- hakemistosta. Konversio toimii vain yhteen suuntaan PRG -> BIVJyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postjokos tuolla pystyy logittamaan M57n2 kikkaretta?
laitan lisätietoa myöhemmin. Nimimerkki racediesel on tämän kanssa enemmänkin touhuillut
EDIT:
M57n2:lle käy jokin näistä PRG:istä: D60M57D0,D62M57B0,D62M57A0,D60M57A0 . Jos haluat varmistaa mikä on oikea, lue INPA:lla vikakoodit niin tuo ecun nimi (PRG) näkyy ylälaidassa.
Jos haluaa tutkailla tarkemmin eri arvoja, avaa excelissä tämä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/m57n2_messwerte.csv
Arvoja voi laittaa ajoon test-o:ssa valitsemalla MW_SELECT_LESEN_NORM job:n ja antamalla parametreiksi (oik. hiirellä) tuolta listalta löytyvän ID:n.
Esim lambda-arvo: 181A
tai
useampi arvo: 181A00B500DF0091
(lambda, syöttö, rail-paine, ahtopaine)
jne..
Sama juttu toimii DDE4, ja 5:ssä.
Ilmottele jos ei toimikaan, niin tutkitaan lisää..Last edited by pheno; 11-09-2013, 22:49.
Comment
-
-
Siellä olisi nyt uudessa paketissa viritelty mittarinäyttöjä muutamille valituille ecuille: MSS52, MSS54, MS43 ja MS42.
Niitä voi itsekin lisäillä omalle eculle kunhan tietää job:n ja result:n nimen, jotka löytyy .BIV tiedostosta. Ks. gauges-hakemiston alta mallia.
EDIT: 20-Sep-2013 versiossa olikin yksi hazardi bugi, ja gauget ei näyttäneet paljoa mitään. 21-Sep-2013 on uusin jossa ongelma korjattu.Last edited by pheno; 21-09-2013, 22:12.
Comment
-
-
Originally posted by Catiska View Postmikä minulla on ongelmana kun käynnistyksessä saan vain tällaisen herjan:
testo.exe aloituskohtaa ei löydy
Proseduurin aloituskohtaa decodePointer ei löydy dynaamisesti linkitettäväst kirjastosta kernel32.dll
Tämä softa on käännetty VC++ 2010 kääntäjällä, joka ei muistaakseni tue windows 2000 versiota. Sitten ihmettelen, jos sulla ei olekaan win2k:ta. Katon vähän, jos vaikka saisin käännettyä tämän VC++ 2008:lla.Last edited by pheno; 23-09-2013, 23:01.
Comment
-
-
Originally posted by Catiska View PostXP on koneessa...
Käänsin myös uuden paketin, koita vielä sillä. http://phenoboy.kapsi.fi/testo
Comment
-
Comment