Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Originally posted by böntti View Post
    Juuri näin. Lisäksi siinä olis syytä olla mahdollisuus syöttää oma kerroin kun aika on sekunteina ja esim akun varaus on ampeeritunteina. Ei tule heti esimerkkiä mieleen mutta x-akselin alapuoleiset pinta-alat olis mahdollisesti hyvä pystyä valitsemaan joko negatiiviseksi tai positiiviseksi eli lisätäänkö vai vähennetäänkö ne kokonaispinta-alasta.



    D-canilla sai vähän järkeä päivitysnopeutee, se imi noin 5 arvoa sekunnissa. Enetillä tuli 8/s.

    D-can:
    Code:
    aika(ms)  arvo
    78        679,5
    266       677,5
    469       678,5
    688       683
    891       678
    1078      681,5
    Enet:

    Code:
    aika(ms)  arvo
    1109      675,5
    1219      681,5
    1344      679
    1469      680
    1578      684
    1703      678
    1828      683
    1937      679


    Tässä nämä mun customjobit:

    Ihka:

    JOBNAME:STATUS_LESEN
    VIRTUALNAME:omajobi1
    JOBCOMMENT:PTC virta ja jännite
    JOBARGUMENT:ID;0xD983
    JOBNAME:STATUS_LESEN
    VIRTUALNAME:omajobi2
    JOBCOMMENT:PTC lämpötila
    JOBARGUMENT:ID;0xD984

    Dde:

    JOBNAME:STATUS_BLOCK_LESEN
    VIRTUALNAME:laturikuorma
    JOBCOMMENT:Laturin kuormitus
    JOBARGUMENT:3;JA;ARG;IGENL

    Nuo molemmat ihkan jobit toimii yksinään mutta jos laitan kummankin päälle yrittää testo ajaa molemmissa ikkunoissa, mun mielestä synkassa, tuota jobia vaihdellen argumenttia ID;0xD983 ja ID;0xD984. Eli kummassakin ikkunassa välkkyy vuorotellen ptc lämpötila ja ptc virta/jännite. Ohjelma jumii tuossa tilassa aika nopeasti. Ei myöskään saa graafia piirrettyä kun ikkuna nollautuu jatkuvasti. Tuon dde-jobin kanssa jompi kumpi ihkan jobi toimii niin kuin pitääkin. Ongelma varmaankin liittyy tuohon että kummassakin custom-jobissa on sama oikea jobi eri argumentilla. Yhteen status_lesen-jobiin ei muuten voi laittaa kun yhden argumentin, tästä ei siis ole apua.
    Tuohon viimeiseen kohtaan sain tehtyä pikaisen korjauksen. Eli nyt pitäisi esim. kaksi ihkan jobiakin toimia keskenään. Jos tämä toimisi paremmin... Testiversio täältä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/testo-27-Jan-2014.zip

    Tästä vähän kun olo paranee, niin luon nuo mittaristot D72:lle myös.

    Se tuli samalla huomattua, että siihen Testo ei taida taipua, että kahdesta eri ecusta olisi samanniminen job päällä, olen sen näköjään joskus vuonna miekka ja kivi suuressa viisaudessani niin ajatellut Paitsi jos luo omia customjobeja. Alussa ajattelin, että tuskin kukaan käyttää kahta ecua samaan aikaan. Sun ecussa siitä onkin hyötyä, kun sieltä saa niin paljon dataa ulos eri ecuista.

    Comment

    • conde
      Newbiemmer
      • Jan 2014
      • 2
      • Pirkanmaa

      Kiitos ensinnäkin ohjelmasta! Toiseksi olen aloittelija tässä auton tietoteknisessä maailmassa.

      Törmäsin yhteen ongelmaan. Ensinnäkin Auto Detectillä tunnistui ecuksi DDE 606 fuer M57TUE2uL (autona 525d E61, 2006 (se 177hv versio)) ja kaikki arvot mitä tuohon saa esille tuntuisi olevan ihan kunnossa. Jobseista kun valitsee esimerkiksi Values #2 niin ks. arvot piirtyvät nätisti.

      Koetinkin saada nuo mittarit näkyviin(F3) ja sieltä ecuksi D60M57A0, mutta mitään arvoja ei päivity mittareihin asti. Kokeilin kyllä muitakin Ecuja. Ehkä ymmärsin tai tein jotain väärin? Vai mitä tuohon pitäisi valita?

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        Originally posted by conde View Post
        Kiitos ensinnäkin ohjelmasta! Toiseksi olen aloittelija tässä auton tietoteknisessä maailmassa.

        Törmäsin yhteen ongelmaan. Ensinnäkin Auto Detectillä tunnistui ecuksi DDE 606 fuer M57TUE2uL (autona 525d E61, 2006 (se 177hv versio)) ja kaikki arvot mitä tuohon saa esille tuntuisi olevan ihan kunnossa. Jobseista kun valitsee esimerkiksi Values #2 niin ks. arvot piirtyvät nätisti.

        Koetinkin saada nuo mittarit näkyviin(F3) ja sieltä ecuksi D60M57A0, mutta mitään arvoja ei päivity mittareihin asti. Kokeilin kyllä muitakin Ecuja. Ehkä ymmärsin tai tein jotain väärin? Vai mitä tuohon pitäisi valita?
        Juu, eli tuo toimii tällä hetkellä niin, että täytyy olla molemmat sekä gauge, että vastaavanniminen job käynnissä samanaikaisesti. Eli ensin valitsee jobseista esim. 'Values #1' ja sitten mittaristo päälle: Gauges -> D60M57A0 -> 'Values #1'. Tuo on tosiaan vähän epälooginen, joten pahoittelut siitä. Toivottavasti saat mittariston pelittämään!

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          Originally posted by pheno View Post
          Tuohon viimeiseen kohtaan sain tehtyä pikaisen korjauksen. Eli nyt pitäisi esim. kaksi ihkan jobiakin toimia keskenään. Jos tämä toimisi paremmin... Testiversio täältä: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/testo-27-Jan-2014.zip

          Tästä vähän kun olo paranee, niin luon nuo mittaristot D72:lle myös.

          Se tuli samalla huomattua, että siihen Testo ei taida taipua, että kahdesta eri ecusta olisi samanniminen job päällä, olen sen näköjään joskus vuonna miekka ja kivi suuressa viisaudessani niin ajatellut Paitsi jos luo omia customjobeja. Alussa ajattelin, että tuskin kukaan käyttää kahta ecua samaan aikaan. Sun ecussa siitä onkin hyötyä, kun sieltä saa niin paljon dataa ulos eri ecuista.
          Nopeaa toimintaa, kiitos siitä. Nyt toimi status_lesen useamman argumentin kans yhtäaikaa sekä saman ecun sisällä että useamman ecun kanssa. Customjobin kautta tuo pitää tehdä joka tapauksessa kun status_lesen ei toimi ilman argumenttia.

          Tuosta mun moottorinohjauksen moduliista ei muuten saa status_lesenillä mitään dataa ulos, istasta kattelin lokeja ja se näytti hakevan ainakin laturin kuormituksen status_block_lesen-jobin avulla ks. mun aikaisempi posti missä customjobit. Tietty sieltä löytyy ne perusjobit millä saa jotain ulos. Tutkin asiaa lisää. Tool32 siis tässä testailussa käytössä, ei liity testoon ohjelmana. Edit: Saattaa se status_ lesen toki toimiaaki mun dde:n kanssa, niitä argumentteja on 1500 kpl ja ei toimivaa sattunu kohdalle kun randomilla koitin.

          Tuolla on muuten pari graafia, data kerätty testolla ja kuvaajat piirretty excelillä:

          Last edited by böntti; 28-01-2014, 13:37.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            Originally posted by pheno View Post

            Järjestystä pystyy muuttamaan, en osannut arvata että tällekin olisi käyttöä

            järjestys menee aakkosjärjestyksessä definitions.txt:ssä määritettyjen gaugejen "id":n perusteella.

            Jos vaihtaa siis:
            [BPSCD_POUTVAL] --> [1BPSCD_POUTVAL] niin sen pitäisi tulla ensimmäiseksi listalla.

            Vastaavat gauge-konffit pitää muuttaa myös. AJatus tässä onkin ollut että voi haluamiaan gauge- näkymiä tehdä itse. Lisäämällä määrittelyjä definitions.txt:hen ja tekemällä uusia gauge-näkymiä..

            Järjestyksen muuttaminen onnistui, kiitos
            Last edited by JP-76; 10-02-2014, 11:16.
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              onko näissä uudemmissa dieseleissä pakopaineanturia? Jossain dpf:n tienoilla lienee joku jotta osaa dpf:n polton tehdä?

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2855
                • Tampere

                Originally posted by pheno View Post
                onko näissä uudemmissa dieseleissä pakopaineanturia? Jossain dpf:n tienoilla lienee joku jotta osaa dpf:n polton tehdä?
                En ole vielä tähän puoleen ehtinyt pahemmin tutustua mutta saa sieltä pyydettyä dpf:n yli vallitsevan paine-eron.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Originally posted by böntti View Post
                  En ole vielä tähän puoleen ehtinyt pahemmin tutustua mutta saa sieltä pyydettyä dpf:n yli vallitsevan paine-eron.
                  aivan, mietin tässä softan muokkaajia. Tuo pakopaine olisi aika hyvä lisätieto.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    Esimerkki Testo:n loggauksesta ja tiedosto avattuna Megalogviewerissä. Moottorina E60 530D, DDE 6.0. ECU: D60M57A0

                    1. ahtopaine (sininen), ja vääntö (keltainen).

                    2. lambda (kelt)
                    pakokaasun lämmöt,ennen kattia (valk.)
                    ilmamassa/cyl (pun)
                    ilmamassa (vihr)

                    3. pakokaasun paine ennen DPF:ää (kelt.)
                    RPM (vihr.)
                    TPS (pun.)

                    4. Rail paine todellinen (pun)
                    Rail paine tavoite (vihr)


                    Last edited by pheno; 09-02-2014, 19:11.

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      Pätevä ohjelma, tällaista on kaivattukin BMWn dataloggaukseen.
                      Isot pisteet tekijälle tästä.

                      Tänään testailin tätä E46 M57D30 koneeseen, DDE40KW0 inpan mukaan.

                      Todettua tämän auton kanssa:
                      Detect ECU ei toiminut minulla. Jotain yrittää tehdä, ohjelma menee tilttiin (ei vastaa lukee palkissa) hetken kun odottaa niin toiminta jatkuu normaalisti.

                      #Values 1, toimii, tämä näyttää livedataa.

                      #Values 2, ei toimi.

                      Mikään mittarivaihtoehto ei toiminut tässä. Pitäisikö toimia jollain vaihtoehdolla? Mahdoinko tehdä jotain väärin?

                      Suuttimien korjausarvoja en nähnyt millään vaihtoehdolla, jonka kuvauksessa oli mainittu jotain "korrekturiin" liittyvä.

                      Laitoin trace filet tästä autosta Teston omalla lähetys systeemillä.
                      Kone oli netissä, mahtoikohan tulla perille?

                      Kehitystoive?
                      EGS automaattivaihteiston livedataa.
                      Inpalla näkee vaihteistosta engine speedin, output speedin ja turbine speedin analogisena.
                      Lisäksi näkee digitalina onko turbiniilukko aktivoitu.
                      Jos nuo kaikki edellä mainitut saisi tähän lisättyä niin tällä olisi hyvä diagnosoida luistavia GM automaatin turbiineja.

                      INPAn EGS livedata:

                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        Originally posted by Pekuz View Post
                        Pätevä ohjelma, tällaista on kaivattukin BMWn dataloggaukseen.
                        Isot pisteet tekijälle tästä.

                        Tänään testailin tätä E46 M57D30 koneeseen, DDE40KW0 inpan mukaan.

                        Todettua tämän auton kanssa:
                        Detect ECU ei toiminut minulla. Jotain yrittää tehdä, ohjelma menee tilttiin (ei vastaa lukee palkissa) hetken kun odottaa niin toiminta jatkuu normaalisti.

                        #Values 1, toimii, tämä näyttää livedataa.

                        #Values 2, ei toimi.

                        Mikään mittarivaihtoehto ei toiminut tässä. Pitäisikö toimia jollain vaihtoehdolla? Mahdoinko tehdä jotain väärin?

                        Suuttimien korjausarvoja en nähnyt millään vaihtoehdolla, jonka kuvauksessa oli mainittu jotain "korrekturiin" liittyvä.

                        Laitoin trace filet tästä autosta Teston omalla lähetys systeemillä.
                        Kone oli netissä, mahtoikohan tulla perille?

                        Kehitystoive?
                        EGS automaattivaihteiston livedataa.
                        Inpalla näkee vaihteistosta engine speedin, output speedin ja turbine speedin analogisena.
                        Lisäksi näkee digitalina onko turbiniilukko aktivoitu.
                        Jos nuo kaikki edellä mainitut saisi tähän lisättyä niin tällä olisi hyvä diagnosoida luistavia GM automaatin turbiineja.

                        INPAn EGS livedata:

                        Juu, tuota DD4KW0:aa ei ole muistaakseni kukaan testannut. Eli nuo arvot on otettu taulukosta parhaan tietämyksen mukaan. Hyvä, että Values#1 toimii. Linkitän myöhemmin taulukon DDE4KW0:aan, josta näkee arvot jota voi eculta pyytää.

                        EDIT: tässä lista: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/dde40kw0.csv

                        Mittarit ei toimi, kun niitä ei ole tehty tälle eculle. Pystytkö ottamaan screenshotin, niin että laitat ajoon "values #1" ja suurennat ikkunaa että kaikki resultit näkyy? Tai sitten loggaa tiedosto, jossa on valittu kaikki values #1:n arvot. Näillä resultnameilla pystyn luomaan mittarit.

                        Mitähän .prg:tä tuo EGS:ä käyttää ? Jos sen saa selville, niin kyllä ne tiedot tänne Testoonkin saa toimimaan. Mikä menua käytät automaattilaatikolle INPAssa tälle autolle? sieltä pääsen haarukoimaan mahdolliset .prg:t.

                        EDIT: Ilmeisesti joku näistä AGS732, AGS922, GS832, GS834, GS836, GS870, GS851, GS8600, GS8602, GS8603, GS8604, GS20, GS855, GS832_M

                        MIkä virhe tulee values#2:ssa ?
                        Last edited by pheno; 10-02-2014, 22:05.

                        Comment

                        • Pekuz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 687
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by pheno View Post
                          Juu, tuota DD4KW0:aa ei ole muistaakseni kukaan testannut. Eli nuo arvot on otettu taulukosta parhaan tietämyksen mukaan. Hyvä, että Values#1 toimii. Linkitän myöhemmin taulukon DDE4KW0:aan, josta näkee arvot jota voi eculta pyytää.

                          EDIT: tässä lista: http://phenoboy.kapsi.fi/testo/dde40kw0.csv

                          Mittarit ei toimi, kun niitä ei ole tehty tälle eculle. Pystytkö ottamaan screenshotin, niin että laitat ajoon "values #1" ja suurennat ikkunaa että kaikki resultit näkyy? Tai sitten loggaa tiedosto, jossa on valittu kaikki values #1:n arvot. Näillä resultnameilla pystyn luomaan mittarit.

                          Mitähän .prg:tä tuo EGS:ä käyttää ? Jos sen saa selville, niin kyllä ne tiedot tänne Testoonkin saa toimimaan. Mikä menua käytät automaattilaatikolle INPAssa tälle autolle? sieltä pääsen haarukoimaan mahdolliset .prg:t.

                          EDIT: Ilmeisesti joku näistä AGS732, AGS922, GS832, GS834, GS836, GS870, GS851, GS8600, GS8602, GS8603, GS8604, GS20, GS855, GS832_M

                          MIkä virhe tulee values#2:ssa ?

                          Values 1 auto käydessä KLIK

                          Logi values 1 auto sammuksissa KLIK

                          Logi values 1 auto käynnissä KLIK

                          INPAn vikakoodiluvun mukaan tämä E46 käyttää vaihteistolle GS20 .prg:tä ja todennäköisesti muutkin vanhat M57 koneiset, joissa jatkeena GM valmisteinen vaihteisto.

                          Values 2 ei anna erroria, se ei vaan näytä mitään arvoa mikä muuttuisi. KLIK
                          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Originally posted by Pekuz View Post
                            Values 1 auto käydessä KLIK

                            Logi values 1 auto sammuksissa KLIK

                            Logi values 1 auto käynnissä KLIK

                            INPAn vikakoodiluvun mukaan tämä E46 käyttää vaihteistolle GS20 .prg:tä ja todennäköisesti muutkin vanhat M57 koneiset, joissa jatkeena GM valmisteinen vaihteisto.

                            Values 2 ei anna erroria, se ei vaan näytä mitään arvoa mikä muuttuisi. KLIK
                            Kiitos, hyvää dataa tässä. Nyt näen että nämä parametrit toimii. Values 2:ssa on nuo suuttimien korjausarvot ja sylinterikohtainen RPM. Ennen values#2:sta pitää laittaa ajoon :

                            Start zylinderselektive Mengenkorrekturen (START_SYSTEMCHECK_ZYL_SEL_MENGENKOR) ja

                            Start zylinderselektive Drehzhahlen lesen (START_SYSTEMCHECK_ZYL_SEL_DREHZAHL)

                            Ihan kohtuu nopea tuo dde4:kin on, siinä on kymmenisen arvoa ja arvot päivittyy n. 250-300ms välein Values #1:ssä. Lisään tuohon vielä syötön määrän . Näköjään tuossa dde4:ssä on ns. "esisyöttö" ja "pääsyöttö" arvot erikseen. Tai jos sulla on lista halutuista arvoista, niin kerro ihmeessä. Niistä voi tehdä helposti oman jobin.

                            GS20:n saan lisättyä kunhan löydän sen .prg:n jostain tai voisiko joku sen lähettää.. mulla on näköjään aika vanhaa tavaraa koneella

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              Jos joku haluaa heittää lantin tai pari kehitystyöhön, niin sellainen onnistuu täältä:


                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                Originally posted by pheno View Post
                                Jos joku haluaa heittää lantin tai pari kehitystyöhön, niin sellainen onnistuu täältä:


                                Heitin pari lanttia, toivottavasti kehitysinto pysyy yllä
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎