Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Originally posted by böntti View Post
    Heitin pari lanttia, toivottavasti kehitysinto pysyy yllä
    Kiitos, tuli perille!

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      DDE4:lle (DDE40KW0) lisätty:



      Sekä GS20
      Last edited by pheno; 23-02-2014, 22:31.

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        Tuossa uusimmassa versiossa ei näy enää ollenkaan Boostia/Boost targettia mittaristossa?

        P.s. Kannustinta kehitystyöhön laitettu
        Attached Files
        Last edited by JP-76; 15-03-2014, 10:06.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

          Mihinkä osoitteeseen voin lähettää tuon korjauspaketin tuohon ylläolevaan?

          Foorumi ei hyväksy txt- eikä rar-tiedostoja...
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by JP-76 View Post
            Mihinkä osoitteeseen voin lähettää tuon korjauspaketin tuohon ylläolevaan?

            Foorumi ei hyväksy txt- eikä rar-tiedostoja...
            Hienoa, kiitos jos sait korjattua! ja kiitos kannustimesta, täytyy sanoa että on sillä kyllä iso vaikutus

            email: [email protected]

            Löytyisiköhän "Values #2":sta se boostin arvo ?

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              Originally posted by pheno View Post
              Hienoa, kiitos jos sait korjattua! ja kiitos kannustimesta, täytyy sanoa että on sillä kyllä iso vaikutus

              email: [email protected]

              Löytyisiköhän "Values #2":sta se boostin arvo ?
              Täytyy katsoa tuo values#2 illalla kun pääsen koneelle.

              Lähetän tuon korjauksen myös illalla.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Siinä DDE 5.0:lla otettu veto 4-vaihteella E46 330D:llä.

                Comment

                • PowerD
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 19
                  • Finland

                  Löysin tämän projektin muutama päivä sitten ja tänään testasin omaa M57:aa vasten ja kyllä sieltä käyrää tuli . Varsinainen tarve on löytää kaverin N47:sta syy pieneen suvantoon koneen vedoissa ja jos vaan ko. ecu löydetään, niin tällaisen softan pitäisi olla oikea täsmätyökalu ko. vianetsintään .
                  Last edited by PowerD; 06-04-2014, 16:46.

                  Comment

                  • JP-76
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 1060
                    • Kanta-Häme

                    Originally posted by PowerD View Post
                    Löysin tämän projektin muutama päivä sitten ja tänään testasin omaa M57:aa vasten ja kyllä sieltä käyrää tuli . Varsinainen tarve on löytää kaverin N47:sta syy pieneen suvantoon koneen vedoissa ja jos vaan ko. ecu löydetään, niin tällaisen softan pitäisi olla oikea täsmätyökalu ko. vianetsintään .
                    Siellähän on alasvetovalikossa tuo detect ecu
                    Kalusto:
                    BMW 550i xDrive -14
                    BMW S1000R -17
                    Toyota Proace -15

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Originally posted by PowerD View Post
                      Löysin tämän projektin muutama päivä sitten ja tänään testasin omaa M57:aa vasten ja kyllä sieltä käyrää tuli . Varsinainen tarve on löytää kaverin N47:sta syy pieneen suvantoon koneen vedoissa ja jos vaan ko. ecu löydetään, niin tällaisen softan pitäisi olla oikea täsmätyökalu ko. vianetsintään .
                      Originally posted by JP-76 View Post
                      Siellähän on alasvetovalikossa tuo detect ecu
                      Juu, tuo detect ecu ei vaan aina tunnu toimivan. Syytä en tiedä, vielä. Sitä pitäisi parantaa.

                      N47:lle ei muistaakseni ole mittareita eikä näitä valmiita loggaussettejä tehty. Mutta toki onnistuu loggaus laittamalla ajoon yksittäisiä arvoja.

                      Comment

                      • PowerD
                        Newbiemmer
                        • Jan 2007
                        • 19
                        • Finland

                        N47:aan ei päästy sisään. En päässyt kiinni INPA:llakaan joka on mulla versio 5.00. Inpan käyttöliittymästä valinta E90:lle kyllä löytyy, joten puuttuukos nyt taustalta sopiva .prg tiedosto, vai missähän on vika? Testo antaa virheilmoituksen "Error: SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND" :think

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          Originally posted by PowerD View Post
                          N47:aan ei päästy sisään. En päässyt kiinni INPA:llakaan joka on mulla versio 5.00. Inpan käyttöliittymästä valinta E90:lle kyllä löytyy, joten puuttuukos nyt taustalta sopiva .prg tiedosto, vai missähän on vika? Testo antaa virheilmoituksen "Error: SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND" :think
                          Juu, toi virhe tarkoittaa juuri sitä että oikeaa .prg:tä ei löydy. INPA tai oikeammin Ediabas pitäisi päivittää uudempaan.

                          Comment

                          • PowerD
                            Newbiemmer
                            • Jan 2007
                            • 19
                            • Finland

                            OK, kiitos vahvistuksesta. Koulutin tuossa viime yönä itseäni ja opin mm. BTCF:n gurujen tarinoista, että kun tuo kohdeauto on 12/2007, niin pitäisi olla D-can piuha ja mulla on K-can, eli sekä "rauta" että softa on nyt tähän tarkoitukseen vanhaa... Jos tuo piuha-asia jätetään huomioimatta, niin lähtisikö vanhempi INPA lukemaan jos sinne vaan heittäisi sopivat .prg tiedostot uudemmasta?

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Originally posted by PowerD View Post
                              OK, kiitos vahvistuksesta. Koulutin tuossa viime yönä itseäni ja opin mm. BTCF:n gurujen tarinoista, että kun tuo kohdeauto on 12/2007, niin pitäisi olla D-can piuha ja mulla on K-can, eli sekä "rauta" että softa on nyt tähän tarkoitukseen vanhaa... Jos tuo piuha-asia jätetään huomioimatta, niin lähtisikö vanhempi INPA lukemaan jos sinne vaan heittäisi sopivat .prg tiedostot uudemmasta?
                              Ehkä, ehkä ei. Mulla on tullu object file not foundia semmoisessa tilanteessa kun ecu ei osaa tunnistautua oikein. Ipo-file (inpan skripti) avaa tietyn group filen (.grp) jonka tarkoitus on tunnistaa ecun käyttämä ecu-file (.prg). Object file not found -ilmon jälkeen tulee toinen ilmoitus tyyliin "yritettiin löytää autosta "DMExyz111" tai "DMExyz222", löydettiin kuitenkin "???"". Ecu siis ei osaa kertoa omaa tyyppiään group filelle (tjsp) ja scriptin suoritus katkeaa. Jos avaa tool32:lla esim DMExyz111.prg:n niin yhteys toimii ja kuso kulkee.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Tässä potilaana N53, jossa MSD80 ecu.

                                Onko bank1:n katalysaattori tullu tiensä päähän? Katin jälkeinen lambda näyttää käyrää, joka on tyypillistä etummaiselle lambdalle ja on ihan erilainen kuin Bank2:n vastaava.

                                Bank2:n jälkimmäinen lambda pysyy tasaisena niinkuin pitääkin.

                                Bank1:






                                Bank2:



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎