Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by kama View Post
    -98 e36 ABS on ilm. ASD, koska en saa inpalla yhteyttä, mutta carsoftilla onnistu.. (tosin tämäkin onnistu vasta kun yhdistin TXD:n ja RXD:n).
    Onko tietoa saako tuon jeesuksen aikaisen carsoft (sarjaportti) interfacen toimimaan inpan kanssa?
    Millään inpalla tai USB-piuhalla en ole tuohon ABS:ään päässyt käsiksi.
    (mainittakoon vielä sekaannuksen lisäämiseksi, että myöskään ZKE ei inpalla vastannut ennenkuin yhdistin RXD:n ja TXD:n)
    Kyllä noita kuulemma on saatu toimimaan carsoftin letkulla.

    Linkkiä lontooksi.

    Comment

    • tommi--fi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 1066
      • Riihimäki

      Originally posted by kama View Post
      -98 e36 ABS on ilm. ASD, koska en saa inpalla yhteyttä, mutta carsoftilla onnistu.. (tosin tämäkin onnistu vasta kun yhdistin TXD:n ja RXD:n).
      Onko tietoa saako tuon jeesuksen aikaisen carsoft (sarjaportti) interfacen toimimaan inpan kanssa?
      Millään inpalla tai USB-piuhalla en ole tuohon ABS:ään päässyt käsiksi.
      (mainittakoon vielä sekaannuksen lisäämiseksi, että myöskään ZKE ei inpalla vastannut ennenkuin yhdistin RXD:n ja TXD:n)

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Kyllä noita kuulemma on saatu toimimaan carsoftin letkulla.

      Linkkiä lontooksi.
      Johan sattui sopivasti. -96 E36
      ABS/ASC -valot palavat. Foorumilta ostetulla usb kaapelilla en pääse kuin moottoripuoleen ja ilmastoinnin paneeliin kiinni.

      Mikä tuo ASD on? Missä kaapelissa pitää yhdistää TXD ja RXD? Toimiiko sen jälkeen INPAlla?

      Minulta löytyy tuon USB OBD kaapelin lisäksi Carsoft 6.5 sarjaporttikaapeli. Voiko näitä kahta kaapelia käyttää samalla koneella ja samalla inpa asennuksella?

      Läppärissä ei tietenkään sarjaporttia ole. PCMCIA sarjaporttikortti löytyy, mahtaako tuollainen toimia.

      USB kaapeli linkin mallinen
      Auto tai moottoripyörä Virosta?

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by tommi--fi View Post
        Johan sattui sopivasti. -96 E36
        ABS/ASC -valot palavat. Foorumilta ostetulla usb kaapelilla en pääse kuin moottoripuoleen ja ilmastoinnin paneeliin kiinni.

        Mikä tuo ASD on? Missä kaapelissa pitää yhdistää TXD ja RXD? Toimiiko sen jälkeen INPAlla?

        Minulta löytyy tuon USB OBD kaapelin lisäksi Carsoft 6.5 sarjaporttikaapeli. Voiko näitä kahta kaapelia käyttää samalla koneella ja samalla inpa asennuksella?

        Läppärissä ei tietenkään sarjaporttia ole. PCMCIA sarjaporttikortti löytyy, mahtaako tuollainen toimia.

        USB kaapeli linkin mallinen
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=256402
        Jep E36 on ADS ei asd.
        Kaikkia moduuleita ei saa tuolla usb kaapelilla toimimaan.

        Comment

        • tommi--fi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1066
          • Riihimäki

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Jep E36 on ADS ei asd.
          Kaikkia moduuleita ei saa tuolla usb kaapelilla toimimaan.

          Eli sarjaporttikaapelia tarvitaan.
          Tuollainen lisäohjelma löytyi jolla pitäisi saada sarjaportti toimimaan vaikak ei olisikaan COM1 portissa.


          Täytynee kaivaa jostain tuo oma PCMCIA adapteri ja kokeilla carsoft kaapelia inpan kanssa.

          Vaatiikohan tämä uuden inpa ja windows asennuksen vai toimiiko samalla asennuksella missä on usb OBD lukija?
          Auto tai moottoripyörä Virosta?

          Comment

          • Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

            Mulla on tuo Saksalaisen Do-It-Auton obd/ads kaapeli...
            Inpana on 3.01, vm.97 325 tdsa:n kaikkiin muihin bokseihin pääsee käsiksi, muttei moottoriin tai lootaan.
            Herjaa IFH-0006 sekä sen jälkeen SYS-0005 koodeja..

            Kaikkea on koitettu, mutta ei ole tullut ratkaisua vastaan.


            Nyt kiukuttelee loota tossa murheenkryynissä ja olisi kiva jos pääsisi itse sitä hämmästelemään.
            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
            TDS osaa.

            Comment

            • riippis
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 200
              • Laukaa

              Mitä pitää tehdä että saan sellaisen valikon missä voin testata tuota ilmastoinnin magneettikytkimen pakkoajoa. Nyt sitä ei löydy mistään nykyisessä inpan versiossa 5.02!?
              E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by riippis View Post
                Mitä pitää tehdä että saan sellaisen valikon missä voin testata tuota ilmastoinnin magneettikytkimen pakkoajoa. Nyt sitä ei löydy mistään nykyisessä inpan versiossa 5.02!?
                Ohjaus tulee todennäköisesti moottorinohjaukselta joten katso sieltä.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • riippis
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 200
                  • Laukaa

                  Originally posted by Supa View Post
                  Ohjaus tulee todennäköisesti moottorinohjaukselta joten katso sieltä.
                  Ei löydy sieltäkään.
                  E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    BMW 740il e38 -00,

                    Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.

                    Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.

                    Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.

                    Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:

                    Dropbox1
                    Dropbox2
                    Dropbox3
                    Dropbox4
                    Dropbox5

                    Kaikki ajatukset tervetulleita.

                    edit.

                    Lukasin vielä BMW Scannerilla ja tuli hieman selkeämmät koodit. Ideoita?

                    Dropbox6
                    Last edited by McBeast; 21-05-2014, 21:29. Reason: edit.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • Patriot
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 274

                      Originally posted by McBeast View Post
                      BMW 740il e38 -00,

                      Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.

                      Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.

                      Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.

                      Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:

                      Dropbox1
                      Dropbox2
                      Dropbox3
                      Dropbox4
                      Dropbox5

                      Kaikki ajatukset tervetulleita.

                      edit.

                      Lukasin vielä BMW Scannerilla ja tuli hieman selkeämmät koodit. Ideoita?

                      Dropbox6
                      Adaptaatioiden nollauksesta aiheutui M62B44TU 540i autoon samanlainen tilanne. Virrat pois/päälle, kaikkien vikakoodien nollaus BMW Scannerilla, virrat pois/päälle -> voila! Kaikki toimii. Tuota ennen tuli aivan järkyttävä nippu vikakoodeja ja kaasupolkimessa ei tuntunut mitään vastetta moottoriin. Tyhjäkäynti seilaisi todella laajaa skaalaa.
                      E39 540iA M62TUB44

                      Comment

                      • Tatsga
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 436
                        • Vantaa

                        Katoin INPAsta vaihteiston ohjelmistoversiota. Kuva Onko tuo 0506 versio? Software number on 05 ja revision 06. Ohjeessa puhutaan vaan data statuksesta 0506: http://www.meeknet.co.uk/E38/Harsh_changes_740i.pdf

                        Kukahan koodais mulle tuon uudemman version PK-seudulla?
                        E30 "318is 8v" touring

                        E30 325cid 5.3 LS-V8

                        Comment

                        • Pilsneri
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 71
                          • Alavus

                          Saako inpalla tarkistettua N42B20A koneesta, että jako on pysynyt paikallaan?
                          Ei ole ongelmia ja vaihdoin uuden kiristimen, mutta silti kiinnostaisi tietää varmuudeksi, että kaikki on ok. :think
                          E46 318i Touring '03
                          Ex: E36 328I M-Sport '97
                          Ex: E36 318Is '92
                          Toisen sukupolven Bemaristi.

                          Comment

                          • kama
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1264
                            • Savonmua

                            Originally posted by Patriot View Post
                            Adaptaatioiden nollauksesta aiheutui M62B44TU 540i autoon samanlainen tilanne. Virrat pois/päälle, kaikkien vikakoodien nollaus BMW Scannerilla, virrat pois/päälle -> voila! Kaikki toimii. Tuota ennen tuli aivan järkyttävä nippu vikakoodeja ja kaasupolkimessa ei tuntunut mitään vastetta moottoriin. Tyhjäkäynti seilaisi todella laajaa skaalaa.
                            Voisko johtua kaasuläpän kalibroinnista? Ainakin ainakin M54 hukkaa sen jos kaikki adaptaatiot nollaa. Se kalibroituu kyllä uusiksi autom. Mutta sopivasti piti pitää virtoja pois/päällä
                            E24 - M88/3 N/A
                            E85 - M54 Supercharged
                            G26 - M50 Supercharged
                            IG:kamamikko

                            Comment

                            • bemu-freak
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 277
                              • Kerava

                              Moi!
                              Mikä olisi hyvä USB jatkopiuha INPA:n kanssa?
                              Koitin yhtä 1,8m kaapelia, mutta toimii vaihtelevasti eli ei aina saa yhteyttä ja com portti ei tunnistu.
                              Sitten koitin yhtä aktiivista kaapelia, mutta en saanut sitäkään toimimaan. Com portti kyllä tunnistui ihan hyvin ja vaihdoin sen COM2:ksi, mutta ei toiminut.

                              Mistä löytyy winkfp? Onko se osa INPA:a?
                              BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                              ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                              Comment

                              • Playpig
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 888
                                • Iisalmi

                                Lasit ylös avaimesta/kaukosäätimestä.

                                kysytäänpä täälläkin...

                                Muistan kun ostin tuon nykyisen autoni, niin silloin siinä oli toiminto joka nosti lasit ylös, kun avainta käänsi lukossa tarpeeksi pitkään. Nyt se ei jostain syystä enää toimi. Miksiköhän? Olisi mukava jos lasit saisi ylös jälkiasennetun kaukosäätimen lukitusnappia tarpeeksi pitkään painamalla. Onko tämä mahdollista?

                                Jotain koodausjuttuja löysin INPAsta, mutten osannut niitä vissiin käyttää. Käytössä INPA ja ADS purkki.
                                Nyt: E39 530DA Touring -98

                                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎