-98 e36 ABS on ilm. ASD, koska en saa inpalla yhteyttä, mutta carsoftilla onnistu.. (tosin tämäkin onnistu vasta kun yhdistin TXD:n ja RXD:n). Onko tietoa saako tuon jeesuksen aikaisen carsoft (sarjaportti) interfacen toimimaan inpan kanssa? Millään inpalla tai USB-piuhalla en ole tuohon ABS:ään päässyt käsiksi.
(mainittakoon vielä sekaannuksen lisäämiseksi, että myöskään ZKE ei inpalla vastannut ennenkuin yhdistin RXD:n ja TXD:n)
Kyllä noita kuulemma on saatu toimimaan carsoftin letkulla.
-98 e36 ABS on ilm. ASD, koska en saa inpalla yhteyttä, mutta carsoftilla onnistu.. (tosin tämäkin onnistu vasta kun yhdistin TXD:n ja RXD:n). Onko tietoa saako tuon jeesuksen aikaisen carsoft (sarjaportti) interfacen toimimaan inpan kanssa? Millään inpalla tai USB-piuhalla en ole tuohon ABS:ään päässyt käsiksi.
(mainittakoon vielä sekaannuksen lisäämiseksi, että myöskään ZKE ei inpalla vastannut ennenkuin yhdistin RXD:n ja TXD:n)
Johan sattui sopivasti. -96 E36
ABS/ASC -valot palavat. Foorumilta ostetulla usb kaapelilla en pääse kuin moottoripuoleen ja ilmastoinnin paneeliin kiinni.
Mikä tuo ASD on? Missä kaapelissa pitää yhdistää TXD ja RXD? Toimiiko sen jälkeen INPAlla?
Minulta löytyy tuon USB OBD kaapelin lisäksi Carsoft 6.5 sarjaporttikaapeli. Voiko näitä kahta kaapelia käyttää samalla koneella ja samalla inpa asennuksella?
Läppärissä ei tietenkään sarjaporttia ole. PCMCIA sarjaporttikortti löytyy, mahtaako tuollainen toimia.
Johan sattui sopivasti. -96 E36
ABS/ASC -valot palavat. Foorumilta ostetulla usb kaapelilla en pääse kuin moottoripuoleen ja ilmastoinnin paneeliin kiinni.
Mikä tuo ASD on? Missä kaapelissa pitää yhdistää TXD ja RXD? Toimiiko sen jälkeen INPAlla?
Minulta löytyy tuon USB OBD kaapelin lisäksi Carsoft 6.5 sarjaporttikaapeli. Voiko näitä kahta kaapelia käyttää samalla koneella ja samalla inpa asennuksella?
Läppärissä ei tietenkään sarjaporttia ole. PCMCIA sarjaporttikortti löytyy, mahtaako tuollainen toimia.
Mulla on tuo Saksalaisen Do-It-Auton obd/ads kaapeli...
Inpana on 3.01, vm.97 325 tdsa:n kaikkiin muihin bokseihin pääsee käsiksi, muttei moottoriin tai lootaan.
Herjaa IFH-0006 sekä sen jälkeen SYS-0005 koodeja..
Kaikkea on koitettu, mutta ei ole tullut ratkaisua vastaan.
Nyt kiukuttelee loota tossa murheenkryynissä ja olisi kiva jos pääsisi itse sitä hämmästelemään.
Mitä pitää tehdä että saan sellaisen valikon missä voin testata tuota ilmastoinnin magneettikytkimen pakkoajoa. Nyt sitä ei löydy mistään nykyisessä inpan versiossa 5.02!?
Mitä pitää tehdä että saan sellaisen valikon missä voin testata tuota ilmastoinnin magneettikytkimen pakkoajoa. Nyt sitä ei löydy mistään nykyisessä inpan versiossa 5.02!?
Ohjaus tulee todennäköisesti moottorinohjaukselta joten katso sieltä.
Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.
Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.
Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.
Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:
Tyhjäkäynti seilas ja antoi moottorin safemodea. Esim. parkkipaikalla meno todella ankeaa nylkytystä. Vikakoodit lukuun. Uusi MAF(BOSCH) tilalle. Pelasi yhden päivän ihan ok. Pientä nykimistä havaittavissa Cruise päällä ajettaessa, tuntui, että pumppaisi kaasua pikkusen enemmän, kun on tarvis. Tämä tuntui siis myös tasakaasulla ajettaessa.
Seuraavana päivänä tyhjäkäynnilläkin alkoi pahempi humppaaminen. Kylmällä koneella kävi n. 950-1100rpm ja sama ihmeellinen "menohalu" tasakaasulla. Ihan, kun tosiaan antais kaasua tasasin väliajoin yli tarpeen. Työpaikan pihalla meinasi sammua.
Kotiin lähdettäessä moottori sammui työpaikan pihaan hetken käytyään tyhjäkäynnillä. Pääsin liikkeelle ja ajoin n. 2km ja pysähdyin risteysalueelle, sammui taas. Pääsin kotiin, mutta matkalla tuntui, että tämä kaasun hetkittäin koveneminen lisääntyi ja tuntui enemmän. Kotiin päästyä auto kävi lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä n. 950-1100rpm. Sammutin. Starttasin uudelleen, nyt kierrokset noin. 850rpm, Nyppäsin MAF:n irti. Kierrokset laski n. 550-650rpm kieppeille ja oli siinä. Laitoin MAF:n takas kiinni ja pysyi siinä.
Lukasin vikakoodeja ennen MAF:n irrottamista ja tämmösiä antoi:
Adaptaatioiden nollauksesta aiheutui M62B44TU 540i autoon samanlainen tilanne. Virrat pois/päälle, kaikkien vikakoodien nollaus BMW Scannerilla, virrat pois/päälle -> voila! Kaikki toimii. Tuota ennen tuli aivan järkyttävä nippu vikakoodeja ja kaasupolkimessa ei tuntunut mitään vastetta moottoriin. Tyhjäkäynti seilaisi todella laajaa skaalaa.
Saako inpalla tarkistettua N42B20A koneesta, että jako on pysynyt paikallaan?
Ei ole ongelmia ja vaihdoin uuden kiristimen, mutta silti kiinnostaisi tietää varmuudeksi, että kaikki on ok. :think
E46 318i Touring '03
Ex: E36 328I M-Sport '97
Ex: E36 318Is '92
Toisen sukupolven Bemaristi.
Adaptaatioiden nollauksesta aiheutui M62B44TU 540i autoon samanlainen tilanne. Virrat pois/päälle, kaikkien vikakoodien nollaus BMW Scannerilla, virrat pois/päälle -> voila! Kaikki toimii. Tuota ennen tuli aivan järkyttävä nippu vikakoodeja ja kaasupolkimessa ei tuntunut mitään vastetta moottoriin. Tyhjäkäynti seilaisi todella laajaa skaalaa.
Voisko johtua kaasuläpän kalibroinnista? Ainakin ainakin M54 hukkaa sen jos kaikki adaptaatiot nollaa. Se kalibroituu kyllä uusiksi autom. Mutta sopivasti piti pitää virtoja pois/päällä
Moi!
Mikä olisi hyvä USB jatkopiuha INPA:n kanssa?
Koitin yhtä 1,8m kaapelia, mutta toimii vaihtelevasti eli ei aina saa yhteyttä ja com portti ei tunnistu.
Sitten koitin yhtä aktiivista kaapelia, mutta en saanut sitäkään toimimaan. Com portti kyllä tunnistui ihan hyvin ja vaihdoin sen COM2:ksi, mutta ei toiminut.
Muistan kun ostin tuon nykyisen autoni, niin silloin siinä oli toiminto joka nosti lasit ylös, kun avainta käänsi lukossa tarpeeksi pitkään. Nyt se ei jostain syystä enää toimi. Miksiköhän? Olisi mukava jos lasit saisi ylös jälkiasennetun kaukosäätimen lukitusnappia tarpeeksi pitkään painamalla. Onko tämä mahdollista?
Jotain koodausjuttuja löysin INPAsta, mutten osannut niitä vissiin käyttää. Käytössä INPA ja ADS purkki.
Comment