Miten pääsen moottorinohjaukseen kiinni, n62 moottori. Ilmeisesti väärät skriptit? Miten nämä vaihdetaan tjsp? Muihin moduuleihin kyllä pääsee ja functional jobsista näkee vikakoodit myös moottorista.
EDIT: eli juurikin samanlainen ongelma kuin tässä: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=720914 latasin ja muunsin tuon pdf:n mutta eipä toimi, tuli vain jotain ettei scripti toimi.
Mikä nyt vikana, auto käynnissä en voi katsella livedataa tai esim. vikakoodeja moottoripurkista? Pelkästään virta päällä kaikkiin valikoihin pääsee normaalisti. Auto käynnissä antaa tuommoisen herjan.
edit: Viime kesänä toimi normaalisti ja pystyi katselemaan livedataa, ym.
Mikä nyt vikana, auto käynnissä en voi katsella livedataa tai esim. vikakoodeja moottoripurkista? Pelkästään virta päällä kaikkiin valikoihin pääsee normaalisti. Auto käynnissä antaa tuommoisen herjan.
edit: Viime kesänä toimi normaalisti ja pystyi katselemaan livedataa, ym.
Auto käynnissä pääsee kyllä muihin purkkeihin, esim. airbag, tms.
Yks e36 m3 on tullu vastaan mistä ei käytönnössä saanut livedataa kun moottori oli käynnissä. Oletin että johtui moottorinohjaimen rajallisesta kapasiteetista mutta saattaa tuohon olla joku parempikin selitys.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Yks e36 m3 on tullu vastaan mistä ei käytönnössä saanut livedataa kun moottori oli käynnissä. Oletin että johtui moottorinohjaimen rajallisesta kapasiteetista mutta saattaa tuohon olla joku parempikin selitys.
Mutta toimi viime syksynä normaalisti. Nyt en saa toimimaan. :think
Mutta toimi viime syksynä normaalisti. Nyt en saa toimimaan. :think
Tähän just viittasin kun sanoin että oikeakin syy on mahdollisesti olemassa. Signaali siinä pätkii kun välillä putoaa yhteys pois. Arvauksia: väylän päätevastukset, väyläpiuhat, liittimet. Laturi, onko siinä joku häiriönpoistosysteemi?
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Tähän just viittasin kun sanoin että oikeakin syy on mahdollisesti olemassa. Signaali siinä pätkii kun välillä putoaa yhteys pois. Arvauksia: väylän päätevastukset, väyläpiuhat, liittimet. Laturi, onko siinä joku häiriönpoistosysteemi?
En tiedä. Laturi tosiaan vaihdettiin samalla kun kannet rempattiin.
Viime kesän jälkeen on tehty tuo kansiremppa ja vain iso obc laitettu 11nap. tilalle. Tuskin tuolla obcllä on mitään virkaa tässä asiassa.
Toimivan tuntuu muuten ja antaa vikakoodit normaalisti jos vaikka nyppii antureita irti, mutta ei livedataa.
Sain väkerrettyä inpa tulille ja näyttäis vörkkivän.
Miten inpa arvot saa muutettua?
Nyt näyttää esim. koneen lämpötilaksi 200,75 mutta kertoo arvon olevan Celsius asteita mutta taitavat olla Fahrenheittiä.
Toinen kyssäri on että miksi inpa ilmoittaa kun valitset E46 -> engine -> MS43 M54 = Version do not match, malfunction possible mutta tuosta pääsee kyllä sen jälkeen katselemaan koneen tietoja.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
En varmaksi sano, mutta kuulostaa, että daten filut on vähän sieltä ja täältä, joten heittää tuota valitusta viestiä. Eli päivityksen yhteydessä on jotain jäänyt päivittämättä?
En varmaksi sano, mutta kuulostaa, että daten filut on vähän sieltä ja täältä, joten heittää tuota valitusta viestiä. Eli päivityksen yhteydessä on jotain jäänyt päivittämättä?
Netistä kaivelin BMWfull paketin jossa oli Inpa, DIS, SSS ohjeiden mukaan ajoin koneelle paketin. Poistin koko ohjelman ja laitoin uudestaan V5.02 mutta kylmiltään valittaa edelleen samaa.? nyt koneella oleva V5.02 on peräisin piuhan mukana tulleelta CD:ltä.
Katsoin shadow memoryä niin väittäis että exhaust flap antaa vikakoodia ja pari muuta vikakoodia mutta jotenkin nämä viittaisi siihen että INPA luulee auton olevan M54B30 jossa tuo exhaust flap on jota taasen M54B25 ei ole tai ainakaan minulla ei ole.
IHKAan en saa yhteyttä? Onko sillä merkitystä että auto omaa manuaali ilmastoinnin?
Oliko kellään tietoa miten saan arvot Celsius asteiksi.
Positiivisesti yllättii että tunnistaa SMG/SSG ja näyttää sisältävän paljon tietoa ja toimintoja.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
bmwfull ei sisällä täyttä versiota inpasta vaan vaatii aiemman version asennettuna et toimis. Mistä löytys toimiva inpa versio?
Kyllä se minkä itse latasin sisälsi täyden version.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment