Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1242
    • Pori

    Originally posted by Juspa View Post
    Saako Inpasta jostain resetoitua CAS:in? Selailin CAS -valikkoa, mutta en löytänyt mistään..
    Onko tähän tietoa? Pystyyko Inpalla?

    WDS kertoo:

    "Work on the Comfort Access

    Following work on the Comfort Access, in particular on the door handles, it can be necessary to reset the Car Access System. The following two methods are specifically designed for the purpose:

    Per service function: Service Functions -> Drive -> CAS -> CAS Reset
    Per control unit function under CAS

    Note

    When the CAS is reset, the lighting of the Start-Stop button is switched off briefly."

    Edit. Eli on siis ongelmia auton ovien sulkemisessa ja avaamisessa, ei tahdo ottaa. Ei ole avaimesta kiinni eikä paristosta. Ajattelin, jos koittaisi nollata koko CAS -yksikön. Onko näistä mennyt näitä, ainakin pari kertaa on osa korvattu uudella kun katsoo valmistusnumeroa? Päällisin puolin ei mitään hapettumia tms. josta paljastuisi yksikössä oleva vika.
    Last edited by Juspa; 11-11-2014, 18:34.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • Korpraali
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 524
      • Turku

      Asentelin Inpan uudelleen koneeseen, mutta en muista miten sain sen viimeksi toimimaan. Eli, ohjelma on asennettu ja toimii, mutta kun koitan mennä autoon, niin ei pääse. Valittaa jostain scriptien puuttumisista ja ei löydä jotain tiedostoa.

      Mistä saan e60 lci scriptit ja tiedostot
      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

      Comment

      • BBBS
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 43
        • Turku/Salo

        Missä vahtaa olla vika kun en saa inpaa toimimaan.
        Oon yrittäny muutaman ohjeen mukaan asentaa mutta ei.

        inpa autoon kiinni ja läppärin näytössä lukee battery ON ja ingition ON niinkun kuuluukin kun on virrat päällä. mitään muuta en sieltä sitten ulos saakkaan.

        Menin e46..engine..m52 ja sit alkaa jotain erroreita tulla.

        Jotain on ilmeisesti ainakin tehty oiken kun lukee se battery ja ingition ON?

        Eli jonkunlainen yhteys on auton ja tietokoneen välille saatu mutta jotain puuttuu.

        E:
        Toi sama ohje oli mukana olleella asennus cd:llä.
        Last edited by BBBS; 23-11-2014, 14:16.
        EX: BMW e46 328i sedan -98
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=305259

        Comment

        • Hattis
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 166
          • Finland

          BMW - diagnostiikkaohjelmiin tuntuu olevan melko monta vaihtoehtoa, vs. esim Vag johon on vain VCDS.

          Millä perusteella ihmiset täällä tekee valinnan eri softien välillä ?
          Eli mikä ohjaa sitä valintaa ? rauta ? saatavuus ? laumasieluisuus ?

          Kysyn lähinnä siksi, että itselle varmaan pitäis joku asennella tuohon vanhaan Fujitsu-Siemens Lifebookkiin (1.2 Ghz Pentinium M + 512 RAM).
          Ei ole Windowsia ollut XP:n jälkeen. Pyörisköhän tuossa win7 vai jopa 8 ?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Pirssin ikä vaikuttaa. Karkeasti 1996 - 2007 on INPA vikakoodin lukuun ja niiden kuittaamiseen, livedatan seurantaan. Helpoin työkalu. Vaatii sopivan OBD-kaapelin. Vanhemmassa päässä vain moottorinohjaus sisäpuolen OBD-liitännästä, muut modulit konehuoneen pyöreästä liittimestä. TIS dokumenttien lukuun kovalevyltä (vastaa BMW Workshop Manuals -saittia). BMWScanner pikkujuttujen "koodaamiseen", vaatii oman kaapelinsa. DIS diagnosointiin ja testien ajamiseen virtuaalikoneesta. Progman/WinKFP/NCSExpert varsinaiseen koodaamiseen/softien päivitykseen. Tätä varten tarvitset myös riittävän tuhdin virtalähteen, 40A suositus.

            2007 ja tuoreemmat vaatii eri kaapelin ja eri softat, ISTA/D diagnosointiin (vrt. INPA) ja ISTA/P ohjelmointiin. Jälkimmäinen vaatii vielä tuhdimman virtalähteen, max. 70A fully loaded F-sarjalaiset.

            Kunnon virtalähde (Deutronic) maksaa vähintään sen 1200€, suomesta "tarjouksena" ~2k€.

            DIS:in asennus vaatii ohjeiden lukua ja virtuaalikoneen pystytyksen. Progman on suhteellisen selkeä, kannattaa vilkaista oppaat, mutta toivottoman hidas. WInKFP/NCSExpert vaatii opiskelua, niissä on melkoinen oppimiskäyrä. Auton saa solmuun jos lähtee pystymetsästä kokeilemaan. NCSDummy on kova sana ja kärsivällisyys. ISTA/P kuulemma vaatii myös oppimskäyrää.

            Vianhakuun omasta E46:sta olen tyytynyt INPAan ja BMWScanneriin. Helpointa oli asentaa 32-bit Win7, ei tarvitse naksutella joka binäärille compatibility-asetuksia.

            Comment

            • Hattis
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 166
              • Finland

              Originally posted by MNi View Post
              Selostus
              Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. INPA ja Win7 se on sitten minunkin valinta.
              Täytyy ruveta tutkailemaan kaapelia, joku kaapeli minulla on jo jota käytin VCDS:n kanssa. Tuurilla vois olla jopa käypänen tämänkin kanssa.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by Hattis View Post
                Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. INPA ja Win7 se on sitten minunkin valinta.
                Täytyy ruveta tutkailemaan kaapelia, joku kaapeli minulla on jo jota käytin VCDS:n kanssa. Tuurilla vois olla jopa käypänen tämänkin kanssa.
                Ehkä, ehkä ei. jartsa02 nimimerkiltä ainakin saa toimivan kaapelin. Mutta, kaapelin tyyppiin vaikuttaa auton tyyppi ja valmistusvuosi, siitä et maininnut mitään.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Originally posted by MNi View Post
                  Pirssin ikä vaikuttaa. Karkeasti 1996 - 2007 on INPA vikakoodin lukuun ja niiden kuittaamiseen, livedatan seurantaan. Helpoin työkalu. Vaatii sopivan OBD-kaapelin. Vanhemmassa päässä vain moottorinohjaus sisäpuolen OBD-liitännästä, muut modulit konehuoneen pyöreästä liittimestä. TIS dokumenttien lukuun kovalevyltä (vastaa BMW Workshop Manuals -saittia). BMWScanner pikkujuttujen "koodaamiseen", vaatii oman kaapelinsa. DIS diagnosointiin ja testien ajamiseen virtuaalikoneesta. Progman/WinKFP/NCSExpert varsinaiseen koodaamiseen/softien päivitykseen. Tätä varten tarvitset myös riittävän tuhdin virtalähteen, 40A suositus.

                  2007 ja tuoreemmat vaatii eri kaapelin ja eri softat, ISTA/D diagnosointiin (vrt. INPA) ja ISTA/P ohjelmointiin. Jälkimmäinen vaatii vielä tuhdimman virtalähteen, max. 70A fully loaded F-sarjalaiset.
                  Inpa toimii kyllä aivan uusimmissakin malleissa ja on nopeutensa vuoksi ylivoimainen monessa hommassa.

                  Käytännössä olen huomannut että 50A (55A piikki) virtalähde riittää hyvin full loaded F-sarjalaisen päivitykseen, sen sijaan parissa E60:ssä on ollut siinä ja siinä. Akun lataus on kyllä laskenut näissäkin virran sopivalle tasolle. F01-malleja en ole päivittänyt, niissä on kyllä vielä enemmän moduuleja kuin F1x malleissa.

                  Originally posted by MNi View Post
                  Kunnon virtalähde (Deutronic) maksaa vähintään sen 1200€, suomesta "tarjouksena" ~2k€.
                  Tämä on riittänyt hyvin harrastekäytössä: http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v....sps50&tuote=Y
                  Deutronicit, kalliimmat Ctekit sun muut on ammattilaisille.

                  Originally posted by MNi View Post
                  DIS:in asennus vaatii ohjeiden lukua ja virtuaalikoneen pystytyksen. Progman on suhteellisen selkeä, kannattaa vilkaista oppaat, mutta toivottoman hidas. WInKFP/NCSExpert vaatii opiskelua, niissä on melkoinen oppimiskäyrä. Auton saa solmuun jos lähtee pystymetsästä kokeilemaan. NCSDummy on kova sana ja kärsivällisyys. ISTA/P kuulemma vaatii myös oppimskäyrää.

                  Vianhakuun omasta E46:sta olen tyytynyt INPAan ja BMWScanneriin. Helpointa oli asentaa 32-bit Win7, ei tarvitse naksutella joka binäärille compatibility-asetuksia.
                  Mulla toimii kaikki softat 64-bit Win7:ssa, ei ole tarvinnut mitään yhteensopivuusasetuksia naputella. Starndard toolsin pitää tietenkin olla uusin versio 2.12. DISiä en kyllä laittais, ISTA Rheingoldin natiiviversio löytyy netistä ja toimii k-line/d-can/enet-kaapeleilla. ISTA/P on erittäin helppo käyttää mutta vaatii ICOM:n toimiakseen.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    Menee ehkä hieman offtopiciin, mutta onko tuo bmwscanner tosiaan helpoin tapa hoitaa koodauksia (E46).. joskus yritin katsella jotain tutorialia ncs expertin käytöstä mutta ei nyt vaikuttanut kaikista helpoimmalta omaksua.



                    kö.. ?
                    Last edited by Antti O; 25-11-2014, 13:34.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Menee ehkä hieman offtopiciin, mutta onko tuo bmwscanner tosiaan helpoin tapa hoitaa koodauksia (E46).. joskus yritin katsella jotain tutorialia ncs expertin käytöstä mutta ei nyt vaikuttanut kaikista helpoimmalta omaksua.
                      Taitaa olla. Ei se ncs experttikään loppujenlopuksi niin kovin vaikea ole käyttää: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...ith-NCS-Expert
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by böntti View Post
                        Inpa toimii kyllä aivan uusimmissakin malleissa ja on nopeutensa vuoksi ylivoimainen monessa hommassa.
                        Niinpä näyttää olevan, puhuin siis ulkomuistista paskaa.

                        Päivitetyt IPO-fileet ja tuoreempi OBD-kaapeli varmaan tarvitaan? Tulee itselläkin jossain vaiheessa vastaan kunhan E46 päivittyy johonkin tuoreempaan. Itse en ole vielä tarvinnut niin on jäänyt selvittelemättä.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          Uudet ipo:t ja prg:t. Piuhan tyyppi riippuu vuosimallista mutta kirkas k-line/d-can-piuha käy kaikkiin alkaen e39/e46 (ei ads), f-sarjaan toimii lisäksi enet. Dcan-piuhassa pitää sitten olla kytkin pinnien 7 ja 8 välillä. Vanhemmissa pinnien pitää olla yhdessä, uudemmissa (e-sarja + cic, kaikki f-sarjalaiset) erillään.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Hattis
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 166
                            • Finland

                            Originally posted by MNi View Post
                            Ehkä, ehkä ei. jartsa02 nimimerkiltä ainakin saa toimivan kaapelin. Mutta, kaapelin tyyppiin vaikuttaa auton tyyppi ja valmistusvuosi, siitä et maininnut mitään.
                            Joo, 12/04 E61 kanssa oli tarkoitus ruveta harjoittelemaan, eli K-line ymmärtääkseni ?
                            Eli INPA:lla ei voi muutella esim. kongeja päälle/pois ? Ainakaan sen vaativamman tyyppistä ohjelmointa (vikakoodien luvun/kuittauksen lisäksi) ei juuri nyt tarvitse, vaikka tuo olikin amatöörin budjettiinkin sopivan hintainen virtalähde, jonka böntti tuohon linkkasi.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              Ostat Jartsalta k-line/dcan-piuhan niin toimii nykyiseen ja tarvittaessa uudempaankin autoon. Inpalla tehdään diagnostiikkaa ja just esim nolaillaan vikakoodeja, ncs expertillä koodaillaan eli vaikkapa muutellaan noita kongeja. Koodaukseen ja perusdiagnostiikkaan ei tartte virtalähdettä, hommat voi tehdä moottori käynnissä. Virtalähdettä tarvitaan auton ohjelmistopäivitykseen eli Bemarin terminologialla "ohjelmointiin", tai sitten pidempään diagnoosi-/koodaussessioon joka tehdään hallissa ja auto ei voi olla käynnissä.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Hattis
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 166
                                • Finland

                                Originally posted by böntti View Post
                                Ostat Jartsalta k-line/dcan-piuhan niin toimii nykyiseen ja tarvittaessa uudempaankin autoon. Inpalla tehdään diagnostiikkaa ja just esim nolaillaan vikakoodeja, ncs expertillä koodaillaan eli vaikkapa muutellaan noita kongeja. Koodaukseen ja perusdiagnostiikkaan ei tartte virtalähdettä, hommat voi tehdä moottori käynnissä. Virtalähdettä tarvitaan auton ohjelmistopäivitykseen eli Bemarin terminologialla "ohjelmointiin", tai sitten pidempään diagnoosi-/koodaussessioon joka tehdään hallissa ja auto ei voi olla käynnissä.
                                Joo, kiitos neuvoista. Täytyy laittaa viestiä Jartsalle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎