Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Katoppas sitä rheingoldin istagui exe cnf filua. Sieltä pari riviä muokkaat. Suorilta en muista tarkkoja nimiä, mutta hide bogus faults pitää olla false ja toinen on hide unknown faults tai jotaki sinneppäin. seki niin ikään false. Ovat joissain tapauksissa "True"
    Tälläkö saisi Rheingoldinkin näyttämään information memoryn? Mitä mieltä olette miten hyödyllisiä nuo information memoryn koodit on ja miten niihin pitäisi suhtautua jos varsinaista vikakoodia ei ole? Onko esimerkiksi tästä EGS:n 5113 koodista syytä huolestua?
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by markok View Post
      Tälläkö saisi Rheingoldinkin näyttämään information memoryn? Mitä mieltä olette miten hyödyllisiä nuo information memoryn koodit on ja miten niihin pitäisi suhtautua jos varsinaista vikakoodia ei ole? Onko esimerkiksi tästä EGS:n 5113 koodista syytä huolestua?
      Juurikin tällain, no eihän ne ole kun informatiivisiä, eli älä heitä kirvestä kaivoon ja autoa Kuusakoskelle.
      siinä mielessä ihan hyvä, jos myös istassa näkyvät, kun sähkövikoja jne pystyy rajaamaan niiden perusteella. mm kaikki palaneet polttimot yms ovat info koodeissa.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        Originally posted by Kissvesala View Post
        Juurikin tällain, no eihän ne ole kun informatiivisiä, eli älä heitä kirvestä kaivoon ja autoa Kuusakoskelle.
        siinä mielessä ihan hyvä, jos myös istassa näkyvät, kun sähkövikoja jne pystyy rajaamaan niiden perusteella. mm kaikki palaneet polttimot yms ovat info koodeissa.
        OK. Kiitos tästä. Täytyypä tutkia tuo tiedosto jos löytäisin nämä muutettavat parametrit.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          Ei näy ainakaan F-sarjan infokoodit vaikka miten päin vääntää tuota configia. Istalle tuntemattomat vikakoodit kyllä tulee näkyviin.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            miten inpalla tehdään öljynvaihtoresetti tai miksi ikinä kutsutaankaan sitä kilsojen nollausta?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by aku1979 View Post
              miten inpalla tehdään öljynvaihtoresetti tai miksi ikinä kutsutaankaan sitä kilsojen nollausta?
              Mittaristo -> activate -> oil service reset (tjsp, ei voi erehtyä)
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Originally posted by peto2 View Post
                Mittaristo -> activate -> oil service reset (tjsp, ei voi erehtyä)
                Onkohan mulla joku pula-ajan versio, kun mielestäni tuolla polussa sitä ei ollut.

                Comment

                • Henkka90
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2009
                  • 450
                  • Tornio

                  Paljonko kuuluis olla rate Pre-injection m57d30? Ongelmana siis pitkä päivän eka starttaus, ekan startin jälkeen ok. Siirtopaineet, suuttimien korjausarvot jne muut ok. Suuttimien ohivuototesti tehtävä viel.
                  e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                  Comment

                  • chevy55
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 275
                    • Vesilahti

                    Löytyisikö kollegoilta jelppiä..

                    Vaihdoin keväällä uudet xenonpolttimot ja vaihdon yhteydessä lakkasi kaarrevalot ja xenonien kalibrointi käynnistyksen yhteydessä toimimasta.

                    Koetin itse asentamalla Inpalla ja BTCables.comin kaapelilla lukea, mikä mättäisi. Kaapeli on siis tuolta ja siinä on nastat 7 ja 8 yhdistetty: http://www.bcables.com/

                    Inpa herjaa kuitenkin IFH-0009 vikakoodia, "No response from control unit"

                    Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, onko vika Inpa asennuksessani ja mistä ongelmaa pitäisi lähteä taklaamaan. Paikallinen apukin jostain Lempäälästä/ Pirkanmaalta voisi kelvata. Samalla voisi katsoa, miksi kuskin puolen ulkopeilin sähköt ei skulaa. Ja jakovaihteiston adaptaatiokin olis hyvä ajaa, kun öljytkin on tullut vaihdettua..

                    Xenonit siis toimii, mutta ei käänny ratin mukana. Valokatkaisijassa vilkkuu vihreä ledi, kun adaptiiviset valot on kytkettynä.

                    Inpalla pystyy lukemaan joitakin tietoja mm. mittaristoa, parkkitutkia, mutta esim. adaptiivisiin valoihin ja xenoneihin ei pääse käsiksi.

                    Tässähän sitä askaretta syksyn pimeneviin iltoihin.. Olisi varmaan pitänyt tarttua ongelmiin jo vähän aiemmin..

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by chevy55 View Post
                      Löytyisikö kollegoilta jelppiä..

                      Vaihdoin keväällä uudet xenonpolttimot ja vaihdon yhteydessä lakkasi kaarrevalot ja xenonien kalibrointi käynnistyksen yhteydessä toimimasta.

                      Koetin itse asentamalla Inpalla ja BTCables.comin kaapelilla lukea, mikä mättäisi. Kaapeli on siis tuolta ja siinä on nastat 7 ja 8 yhdistetty: http://www.bcables.com/

                      Inpa herjaa kuitenkin IFH-0009 vikakoodia, "No response from control unit"

                      Olisiko jollakulla antaa vinkkiä, onko vika Inpa asennuksessani ja mistä ongelmaa pitäisi lähteä taklaamaan. Paikallinen apukin jostain Lempäälästä/ Pirkanmaalta voisi kelvata. Samalla voisi katsoa, miksi kuskin puolen ulkopeilin sähköt ei skulaa. Ja jakovaihteiston adaptaatiokin olis hyvä ajaa, kun öljytkin on tullut vaihdettua..

                      Xenonit siis toimii, mutta ei käänny ratin mukana. Valokatkaisijassa vilkkuu vihreä ledi, kun adaptiiviset valot on kytkettynä.

                      Inpalla pystyy lukemaan joitakin tietoja mm. mittaristoa, parkkitutkia, mutta esim. adaptiivisiin valoihin ja xenoneihin ei pääse käsiksi.

                      Tässähän sitä askaretta syksyn pimeneviin iltoihin.. Olisi varmaan pitänyt tarttua ongelmiin jo vähän aiemmin..
                      Böntti Tampereella ainaki osaa auttaa, mutta mitä kurvivaloihin tulee, niin onhan kaikki liittimet umpioissa kunnolla kiinni. Jonku aikaa sitte oli vastaavanlainen ongelma ja yks liitin ei ollu perillä asti.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • chevy55
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 275
                        • Vesilahti

                        Juu, kyllä pariin otteeseen on tullut harjoiteltua "ajovalot pura ja kasaa" -operaatiota kun on loppunut luotto omiin tekemisiin. Kyllä piuhat on kiinni.. uskoisin :-D

                        Pitäneepä hätistellä Bönttiä, jos tämä homma ei ala pian avautumaan omin voimin.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Kovasti kuulostais siltä että liitin ei ole kunnolla paikallaa tai jostain muusta syystä tullut kontaktihäiriötä. Umpioissa on smc-moduulit jotka kääntää valoja, jomman kumman puolen kommunikaatio-ongelma kun tulee niin koko järjestelmä deaktivoituu. Pre-lci valoissa umpioon menee kaksi liitintä, uudemmissa yksi.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • chevy55
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 275
                            • Vesilahti

                            Juuri noin, liitinongelmaa minäkin epäilen, koska murheet alkoi juurikin polttimoiden vaihdon jälkeen ja silloin umpiot oli ekan kerran irti.

                            Auto on 2006 mallin X3 ja siinä on tosiaan kaksi liitintä ulos per umpio.
                            Käytin eilen umpiot irti, irroitin modulit umpioista ja varmistin, että modulit ja muut liittimet on kunnolla kiinni. Ehkä siellä on joku häbä vielä liitoksissa.

                            Ai niin, nyt tuli mieleen, että oikean puolen umpion moninapaliittimestä meni aikoinaan se lukitusklipsi rikki. Ehkä se liitin ei puristu tarpeeksi tiukkaan vastakappaletta vasten ilman sitä lukitsinta. Saisikohan niitä varaosina..

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Jaa se oli x3, sen liittimien lukumäärästä en tiedä mutta vahingossa meni oikein.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • 320bmw
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 150
                                • Turku

                                Viittiskö joku auttaa tietämätöntä? Tarkoitus olis päästä käsiksi -03 e39:iin, ja tuli ostettua e-villeltä K+DCAN USB -kaapeli. Tarviikos tuosta nyt juottaa pinnit yhteen, ja miten saan ohjelman pelittämään joko windows 8 tai 10?
                                e46 g20e
                                Ex
                                e28 e36 cab
                                e39 m135ix
                                e90 x2 e91 x6
                                f31x2 f11x2
                                e87 f87
                                330e x2 530ex2
                                m140ix g20exmonta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎