Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topic II
Collapse
X
-
Mikähän mahtaa olla vikana kun auto on tuottanut seuraavat koodit:
229 Battery Charge Low 201868
557 Rolling Possible, Secure Vehicle 201868
370 4X4, DSC, ABS and EBV Failure 201868
50 *Tyre Monitoring Failure, Runflat Indicator Failed 201868
505 201868
726 201868
295 Adaptive Cornering Lights Failure 201868
369 4X4, DSC and ABS Failure 201868
661 201868
Auto on ollut kyseisellä kilometrilukemalla liikkeen pihassa, liekkö akku olisi tyhjentynyt?BMW 530 F10 -13, m-sport
Comment
-
-
Originally posted by MarkusM View PostMikähän mahtaa olla vikana kun auto on tuottanut seuraavat koodit:
229 Battery Charge Low 201868
557 Rolling Possible, Secure Vehicle 201868
370 4X4, DSC, ABS and EBV Failure 201868
50 *Tyre Monitoring Failure, Runflat Indicator Failed 201868
505 201868
726 201868
295 Adaptive Cornering Lights Failure 201868
369 4X4, DSC and ABS Failure 201868
661 201868
Auto on ollut kyseisellä kilometrilukemalla liikkeen pihassa, liekkö akku olisi tyhjentynyt?Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by salmol View PostAlhainen akkujännite aiheuttaa nipun vikailmoituksia. Akku lataukseen, vikakoodien nollaus ja sitten vasta ihmettelee enemmän.
Mietin vain onko tuo juuri akun alhaisesta jännitteestä vai onko jokin isompikin ongelma ilmennyt.BMW 530 F10 -13, m-sport
Comment
-
-
Originally posted by MarkusM View PostJes, nämä vikakoodit löytyi tallennettuna ajotietokoneeseen, vikakoodit on jo nollattu ja ajettu yli 1000km tuon mittarilukeman jälkeen.
Mietin vain onko tuo juuri akun alhaisesta jännitteestä vai onko jokin isompikin ongelma ilmennyt.
Syy taitanee lukea jo ihan ensimmäiessä vikakoodissa eli alhainen jännite, jos ei mittariston merkkivalot pala ja auto on jo pelannut normaalisti sen tuhat kilometriä koodien luvun jälkeen niin kovaa ajoa vain.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67 x2
Comment
-
-
Originally posted by MarkusM View PostMikähän mahtaa olla vikana kun auto on tuottanut seuraavat koodit:
229 Battery Charge Low 201868
557 Rolling Possible, Secure Vehicle 201868
370 4X4, DSC, ABS and EBV Failure 201868
50 *Tyre Monitoring Failure, Runflat Indicator Failed 201868
505 201868
726 201868
295 Adaptive Cornering Lights Failure 201868
369 4X4, DSC and ABS Failure 201868
661 201868
Auto on ollut kyseisellä kilometrilukemalla liikkeen pihassa, liekkö akku olisi tyhjentynyt?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKattien jälkeisillä lambdoillahan noita.valvotaan. Joko siis vika niissä tai katit eivät pelaa kuten kuuluu.
Vikakoodi tulee aina noin 120km ajon jälkeen ja sytyttää moottorin vikavalon mittaristoon samalla, torgue ohjelmasta tabletilla poisto ja sama toistuu tasaisin väliajoin noin 120km.
Pitää tutkia, ajattelin että olisi ilmavuoto jossain ja jälkimmäiset anturit saa happea. Moottori käy ja kukkuu hienosti, vedot tallella ja vastaa kaasuun kuten pitää.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPäästömittauksen mukaan katit toimii kuten pitääkin, arvot kohdallaan eikä auto käynyt kuin joutokäyntiä hetken ennen mittausta konttorilla. Lambdat on Boschin ja aivan uudet, kaikki neljä. Katit on ajettu nyt 1500km.
Vikakoodi tulee aina noin 120km ajon jälkeen ja sytyttää moottorin vikavalon mittaristoon samalla, torgue ohjelmasta tabletilla poisto ja sama toistuu tasaisin väliajoin noin 120km.
Pitää tutkia, ajattelin että olisi ilmavuoto jossain ja jälkimmäiset anturit saa happea. Moottori käy ja kukkuu hienosti, vedot tallella ja vastaa kaasuun kuten pitää.
Kuitenkin aika lyhyt matka tuo 120km jos aina sen jälkeen saa nollailla vikavaloa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSaisikohan tuosta logitettua tietoa vaikka test-o:lla jos jokin arvo jostain syystä heilahtaa jossain kohtaa.
Kuitenkin aika lyhyt matka tuo 120km jos aina sen jälkeen saa nollailla vikavaloa.
Samalla tavalla vikakoodit ilmaantuu tasaisella ajolla 80-90kmh nopeudella maantiellä, vaikuttaisi että katit jäähtyy :think
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEilen ajelin höntsää 500km pikkuteitä. Syttyi yhden kerran ajelujen aikana. Nopea poistaa konsolissa sijaitsevalta tabletilta joka yhteydessä obd mokkulalla ecuun, kaksi painallusta ja voi tehdä ajaessa. Mutta vikan haluan selville kuitenkin ja valon pois. Täytyy ajaa livedataa. Eilen valo syttyi kahvitauon jälkeen ~15km ajossa, epäilen kattien lämpenemisen olevan syy ?
Samalla tavalla vikakoodit ilmaantuu tasaisella ajolla 80-90kmh nopeudella maantiellä, vaikuttaisi että katit jäähtyy :think
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOliko sinulla jotkin pitkät peltisarjat ja katit auton alla? En tiedä miten paljon vaikuttaa verrattuna normi sarjoihin ja kattien sijoitukseen.
Comment
-
-
Originally posted by Wildzuria View Post7B activation Map cooling
Mistä kannattaisi lähteä vikaa paikantamaan? Termostaatti ehjä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Wildzuria View Poste39 ja m54, autocomilla luettu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment