Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #46
    Originally posted by dabbe View Post
    Tosiaan vika pöllähti yks kaks yllättäen. Auto ollu mulla vuodesta 2011, kaapelit jne näyttäis olevan ok, ainakin maton, selkänojan ja takapenkin alla. No tilasin inpa vehkeet tänään, ni jatkossakin pääsee nollailemaan tota. Moduuli oli nyt se takapenkin alla oleva vai?
    Lataa tuolta oikea ETS ja katso moduulin sijainti: http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm

    Saitko siis koodit nollattua ja vika ei palannut?
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • dabbe
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 133
      • Espoo

      #47
      Originally posted by böntti View Post
      Lataa tuolta oikea ETS ja katso moduulin sijainti: http://wedophones.com/BMWManualsLead.htm

      Saitko siis koodit nollattua ja vika ei palannut?
      En saanu vielä, kaverilla ei löytynyt inpa kaapelia ( oli unohtunut toiseen kaupunkiin ) niin ei tarkempia tietoja vielä saatu sieltä. Lähinnä tässä postia odotellessa koitan selvittää mahd. paljon. Kuukaus tässä nyt on aikaa selvitellä Nollasin kyllä tänään, pääsin 3km ja taas sytty. Nollasin parkkihallissa uusiks piruuttani ja tuntia myöhemmin ku lähdin ni sytty käynnistyksen yhteydessä.
      Last edited by dabbe; 13-04-2014, 21:33.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #48
        Originally posted by dabbe View Post
        En saanu vielä, mutta kaverilla ei löytynyt inpa kaapelia ( oli unohtunut toiseen kaupunkiin ) niin ei tarkempia tietoja vielä saatu sieltä. Lähinnä tässä postia odotellessa koitan selvittää mahd. paljon. Kuukaus tässä nyt on aikaa selvitellä Nollasin kyllä tänään, pääsin 3km ja taas sytty. Nollasin parkkihallissa uusiks piruuttani ja tuntia myöhemmin ku lähdin ni sytty käynnistyksen yhteydessä.
        Näyttää olevan koodaustiedostoissa sillä lailla että eurooppalaiseen autoon ei tule turvavyön tunnistusta. Ihmetyttää miksi se antaa siitä vikakoodia, voisko se moduuli olla sitten rikki :think
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • dabbe
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 133
          • Espoo

          #49
          Originally posted by böntti View Post
          Näyttää olevan koodaustiedostoissa sillä lailla että eurooppalaiseen autoon ei tule turvavyön tunnistusta. Ihmetyttää miksi se antaa siitä vikakoodia, voisko se moduuli olla sitten rikki :think
          Samaa mietin itsekkin, bmwfansilta kun kattelin noita palikoita mitä systeemiin kuuluu niin vaikka kuvassa on numeroituna osat niin jostain syystä nimiä tai varaosanumeroita ei olla laitettu sinne.


          Esim. osa 15 on takapenkin alla, mutta miksi se "puuttuu" tuolta varaosalistalta vaikka kuvassa se selvästi on.

          Pitänee päivitellä tänne kun saan sen inpa kaapelin, josko inpa olis carsoftia viisaampi.

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

            #50
            Originally posted by dabbe View Post
            Samaa mietin itsekkin, bmwfansilta kun kattelin noita palikoita mitä systeemiin kuuluu niin vaikka kuvassa on numeroituna osat niin jostain syystä nimiä tai varaosanumeroita ei olla laitettu sinne.


            Esim. osa 15 on takapenkin alla, mutta miksi se "puuttuu" tuolta varaosalistalta vaikka kuvassa se selvästi on.

            Pitänee päivitellä tänne kun saan sen inpa kaapelin, josko inpa olis carsoftia viisaampi.
            Olisko niin että osa 15 on joko eri korimalliin tai sitten eri maavarianttiin/vuosimalliin. Sitten kun saat piuhan niin lue koodausdata moduulista NCS expertillä, siitä näkee että on koodauspuoli kunnossa.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • dabbe
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 133
              • Espoo

              #51
              Originally posted by böntti View Post
              Olisko niin että osa 15 on joko eri korimalliin tai sitten eri maavarianttiin/vuosimalliin. Sitten kun saat piuhan niin lue koodausdata moduulista NCS expertillä, siitä näkee että on koodauspuoli kunnossa.
              Katoin kyllä oman runkonumeron avulla noita, mut tiedä häntä miks se tolleen on. okei thanks, päivittelen tänne sitten ku seuraavia asioita ihmettelen
              Last edited by dabbe; 13-04-2014, 23:01.

              Comment

              • SLK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 275
                • Päijät-häme

                #52
                Tämmöistä INPA herjaa

                RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                65 camshafts - Sensor
                Error frequency : 1 Logistic counter: 40

                Engine speed 288.00 rpm engine state 2.00 1
                Engine temperature 79.01 degrees C
                Battery Voltage 11.32 Volt

                emission related malfunction emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error =============================================

                Ja toinen vikakoodi oli joku Muffler flap. Tämä tuli ainoastaan shadow memoryyn. Mikä tuo on?

                Nokka-akselin tunnistin vaihdettu ja samaa heittää edelleen. Mittasin vielä kampiakselin tunnistimen yleismittarilla joka antoi n. 560 Ohmin lukemia. Liekö oikeita?
                exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                Comment

                • dabbe
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 133
                  • Espoo

                  #53
                  Originally posted by SLK View Post
                  Tämmöistä INPA herjaa

                  RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                  65 camshafts - Sensor
                  Error frequency : 1 Logistic counter: 40

                  Engine speed 288.00 rpm engine state 2.00 1
                  Engine temperature 79.01 degrees C
                  Battery Voltage 11.32 Volt

                  emission related malfunction emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error =============================================

                  Ja toinen vikakoodi oli joku Muffler flap. Tämä tuli ainoastaan shadow memoryyn. Mikä tuo on?

                  Nokka-akselin tunnistin vaihdettu ja samaa heittää edelleen. Mittasin vielä kampiakselin tunnistimen yleismittarilla joka antoi n. 560 Ohmin lukemia. Liekö oikeita?

                  Muffler flap lienee pakoputken vaimentimen läppä joka avautuu ja sulkeutuu tietyillä kierroksilla, ymmärtääkseni alipaineella toimiva. Muissa en osaa auttaa

                  Last edited by dabbe; 15-04-2014, 23:37.

                  Comment

                  • SLK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 275
                    • Päijät-häme

                    #54
                    Originally posted by dabbe View Post
                    Muffler flap lienee pakoputken vaimentimen läppä joka avautuu ja sulkeutuu tietyillä kierroksilla, ymmärtääkseni alipaineella toimiva. Muissa en osaa auttaa

                    http://img128.imageshack.us/img128/2/233.png
                    Kiitos. Foorumeilta lueskeltuani ymmärsin ettei autossani ilmeisesti ole tuota flappia.
                    Löysinkin Bentleyn manuaalin jossa kampiakselin asentoanturille annetaan 1280 +- 10% Ohmin lukemat. Eli tuon mukaan KA-tunnistin olisi viallinen.

                    Voiko olla että inpa antaa väärän herjan. Carsoft näin ilmeisesti voi tehdä, mutta INPAkin?

                    Livedataa saan melkein kaikki, ainoastaan engine roughnes näyttää nollia.
                    exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                    Comment

                    • dabbe
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 133
                      • Espoo

                      #55
                      Originally posted by dabbe View Post
                      Katoin kyllä oman runkonumeron avulla noita, mut tiedä häntä miks se tolleen on. okei thanks, päivittelen tänne sitten ku seuraavia asioita ihmettelen



                      Eli onko vika nyt suurimmalla todennäkösyydellä kuskin bägissä vai slipringissä?
                      (Oliko tossa nyt oikeat tiedot ncs:stä?)
                      Last edited by dabbe; 18-04-2014, 12:17.

                      Comment

                      • SLK
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 275
                        • Päijät-häme

                        #56
                        Originally posted by SLK View Post
                        Tämmöistä INPA herjaa

                        RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                        65 camshafts - Sensor
                        Error frequency : 1 Logistic counter: 40

                        Engine speed 288.00 rpm engine state 2.00 1
                        Engine temperature 79.01 degrees C
                        Battery Voltage 11.32 Volt

                        emission related malfunction emission related malfunction defect code stored after filtering Error present Static error =============================================

                        Ja toinen vikakoodi oli joku Muffler flap. Tämä tuli ainoastaan shadow memoryyn. Mikä tuo on?

                        Nokka-akselin tunnistin vaihdettu ja samaa heittää edelleen. Mittasin vielä kampiakselin tunnistimen yleismittarilla joka antoi n. 560 Ohmin lukemia. Liekö oikeita?
                        Tuli vaihdettua OEM nokka-akselin asentotunnistin ja vikakoodi hävis samantien. Kyllä se vain niin on, että bemarissa ÄLÄ OSTA mitään tarvike antureita.
                        exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

                        Comment

                        • suzuka
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 56
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by suzuka View Post
                          veljen autosta kyse, e39 m54b25 koneella.

                          vikakoodeiksi ilmoittelee
                          lambda contol tolerance bank 1 sekä bank 2.

                          keltainen moottorivalo syttynyt muutaman kerran palamaan, koodit nollattu mutta lyhyen ajon jälkeen valo syttyy uudelleen. mihinkä nuo koodit viittais?
                          Kellään tietoa?
                          E39 530d -02 Touring M-Sport
                          E39 528ia -99 Touring
                          E36 318Tds -97 Touring
                          E36 316i -91 Sedan

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #58
                            Originally posted by suzuka View Post
                            Kellään tietoa?
                            Imuvuoto.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • ärde
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 72
                              • Helsinki

                              #59
                              e46 ilmastointiongelmat.

                              Inpalla koodi: 26 Sensor blower

                              Mitä osaa tuo tarkoittaa?

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2855
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by dabbe View Post



                                Eli onko vika nyt suurimmalla todennäkösyydellä kuskin bägissä vai slipringissä?
                                (Oliko tossa nyt oikeat tiedot ncs:stä?)
                                Tuo on nettodata eli hieman nihkeä lukea
                                Ajat ncs:llä eculle jobin codierdaten_lesen. Sen jälkeen moduulilla olevat parametrit löytyy c:/ncsexper/work/fsw_psw.trc -tiedostosta.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎