GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fransesco
    replied
    Jos laittaa päälimmäiseksi kriteeriksi budjettirenkaalle sen, että kuinka nopeasti voi ajaa mutkaan / liikenneympyrän läpi, niin mitä merkkiä ja mallia suosittelisitte?

    Tuli joskus hommattua E88:n alle Linglongit kun halvalla sai, ja niissä ei ole mitään muuta vikaa kuin että ne ovat noissa edellä mainituissa tapauksissa kuin eri paria auton kanssa. Jotain pitäisi saada tilalle mutta ei viitsisi kesäkäytössä olevaan autoon hommata mitään TM-testivoittajia.

    Leave a comment:


  • Akilles
    replied
    Pitäs katella valmiiks renkaat ensi kesää varten, nii haluttais kokeilla nuita Landsailin LS588 UHP renkaita, mutta tiukassa näkyy olevan nuo oikeat koot 20" kokoluokassa. Auto on E60 ja etu vanteet 8,5" ja taka 9,5" niin mitenköhän toimisi seuraavat rengaskoot:


    eteen 225/35/20 90W (halkaisia 66,6cm)
    taakse 245/30/20 97W (halkaisia 65,5cm)


    Tuleeko jäykkyys eron tai halkaisia eron takia ongelmia/huono ajettavuus?

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ihan mielenkiinnosta: Onko kaikki samaa "paistoa"? Vai onko tuo kuluneempi eri valmistuserää? Näissä halpiksissahan on (aiemmin) ollut kumiseoksissa eroja eri valmistuserien kesken.
    Täytyypä tsekata. Kilsoja volsuun ei varmaan yli 7000 tullut kesän aikana. Tosin aika raskasta kärrynvetoa se on koko ajan ollut, mutta muut kesti sen kuin miehet, eiku renkaat.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    3 rengasta olivat tasaisesti kuluneet 6,5mm:iin. Yhdessä oli vain 3,5mm, sekin tasaisesti kulunut...
    Ihan mielenkiinnosta: Onko kaikki samaa "paistoa"? Vai onko tuo kuluneempi eri valmistuserää? Näissä halpiksissahan on (aiemmin) ollut kumiseoksissa eroja eri valmistuserien kesken.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Tilasn camskilliltä pojan pikkupemuun 255/35-18 Goodyearit, ja samalla sitten pistin volsuun tulemaan idän ihmeet. En ole koskaan tommosta merkkiä ennen ostanut...

    Nankang SP9 Rollnex Cross Sport Utility Nankang SP 9 - 275/45 R20 110Y XL TL

    Mutku halvalla sai. Hiljaisuus on ainut kriteeri volsussa. Kaarre- ja muut ajo-ominaisuudet nyt on muutenkin mitä on.
    Kesä tuli noilla Nangkangeilla ajettua. Ei mitään valittamista käytöksessä tai melussa. Pari miinusta kuitenkin:

    1. 3 rengasta olivat tasaisesti kuluneet 6,5mm:iin. Yhdessä oli vain 3,5mm, sekin tasaisesti kulunut...
    2. Ilmanpaineet tippuu koko ajan tasaisesti kaikista renkaista...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kumpi eron tekee, auto vai rengas? Jotenkin mieleen tulee että suurempi vaikutus on autolla kuin renkaalla.... :think
    Varmasti olet oikeilla jäljillä .

    Leave a comment:


  • MikkoÄr
    replied
    225/40-18 ja 255/35-18 Landsail LS588 on nyt pyörineet e87 alla kesän ja n. 6000km. Reilun kymmenen vuoden sisään on autoissa ollut alla ties minkälaista rengasta ja nämä on normaalikäytössä oikein pätevät kumit. Suurin miinus tulee märällä ja kylmällä kelillä jolloin sivuluisuun lähteminen on aika äkkijyrkkää, eli ei paljoa varoittele. Tosin vaatii hiukan rohkeampaa suorittamista esiin tullakseen. Muuten erittäin asialliset, rengasmelu siedettävää ja ykkössarjassa varmaan tätä luokkaa muillakin. Jatkossakin hankin kesäksi hiukan halvempaa rengasta ja vaihdan aikaisemmin uutta alle.

    Seuraavaksi testiin kitkat Sava Eskimo Ice 205/55-16. Jos niillä nyt pari talvea hengissä selviäisi näillä hyvin hoidetuilla teillä ajellessa. Viime talven loppu meni joillain Hifly-merkkisillä nastarenkailla ja ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut niin paljoa rattia puristaa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mulla on LS388 ykkösessä H&R aika jäykällä alustalla ja kivampi sillä on mutkiin taittaa kuin tuolla F11:llä, jossa Misukan Super Pilot Sportit ja H&R siinäkin edessä alla.
    Kumpi eron tekee, auto vai rengas? Jotenkin mieleen tulee että suurempi vaikutus on autolla kuin renkaalla.... :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
    Joskus voi olla hyvä funtsia myös renkaiden urasyvyyksiä. Nuo kuitenkin vaikuttavat merkittävästi vesiliirto-ominaisuuksiin kuluneissa renkaissa.

    Muistelen että hankookin jotkut kiekot oli 7mm urasyvyydellä. Tuosta 4mm kulumaan ei ole kuin 3mm matkaa. 8mm urasyvyydellä olevalla renkaalla matkaa on 4mm. Eroa 33%. Toki eri renkaiden kumiseokset kuluvat eri tavalla mutta jos lähtökohtakin on jo vähäisempi niin kyllähän tuota kulutettavaakin on vähemmän....

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    16-18 tuumasista kokemuksia, ja on hintaisekseen kyllä ihan hyvä nakki.
    Ainut miinus itseltä tosiaan on tuo tarkkuuden puute, eli löysyys, jonka huomaa varsinkin jäykkäalustaisissa autoissa, mutta eihän ne mitkään ratarenkaat olekkaan.
    Mulla on LS388 ykkösessä H&R aika jäykällä alustalla ja kivampi sillä on mutkiin taittaa kuin tuolla F11:llä, jossa Misukan Super Pilot Sportit ja H&R siinäkin edessä alla.

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".

    Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
    16-18 tuumasista kokemuksia, ja on hintaisekseen kyllä ihan hyvä nakki.
    Ainut miinus itseltä tosiaan on tuo tarkkuuden puute, eli löysyys, jonka huomaa varsinkin jäykkäalustaisissa autoissa, mutta eihän ne mitkään ratarenkaat olekkaan.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Kokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".

    Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.

    Leave a comment:


  • JepJap
    replied
    Alkaas kohta olla taas aika ostaa uudet kitkat, ostan joko trianglet taas. Toinen vaihtoehto olisi ostaa nankang ice 1 Nordic? Onko joku koittanut? Trianglet on olleet ihan ok, kovilla pakkasilla en eroa nastarenkaisiin huomannut. Laitoin ne alle viime lokakuun alussa n.35-40tkm pyörineet ja pintaa noin 4 mm jäljellä. Hyvin on kestäneet

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Originally posted by Midas View Post
    Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
    Aoteli P607 Camskill. Itsellä ainaki toiminu 18". Vähän flatspottaa mutta ei se oo niin justiinsa

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Midas View Post
    Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
    Landsail

    Leave a comment:

Working...
X