Mulla myös Nankangit toista kesää ja tasaisesti kulkee. Ainut mikä häirittee on pieni jurina joka johtuu hampaalle kulumisesta, mutta ei muuta valittamista.
Hienoa! Oikeastaan vain tämän halusin kuulla. Saatan vaikka uskoakin tuon, koska Korealaisilla on käsittääkseni edes jonkinlainen ylpeys tehdä laatua. Tällä en tosin miltään osin tarkoita korealaisia älypuhelimia....
Tässä nyt olen vähän kahden vaiheilla lähdenkö säätämään enää noiden kumien kanssa... Nyt on 8,5" vanteella joka kulmassa uudet Eagle F1 Asy2:t koossa 245/40R18. Tokihan tuo pahimmat urat tuntee, mutta ei lopulta mikään pahinta laatua oleva reuhtoja. Vähän hangoittelee vastaan kun uraisella motarilla vaihtaa kaistaa.... Joten tässä samassa koossa tuskin paljoa muuksi muuttuu vaikka mitkä vaihtaisi tilalle? Vai muuttuisiko? Käsittääkseni tuota uudempaa Eagle F1:stä ei pidetä ihan pahimpana uratutkana kallimpien kumien joukossa?
Ainoa järkevä vaihtoehto olisi varmaan pienentää vannekokoa 18" > 17" tuumaan ja ostaa joku.. noh esim. vaikka tuo Nexen tai vaikkapa Hankook. Mutta siinä koossa kärsii auton ulkonäkö pahasti... Mukavuus epäilemättä lisääntyisi.
Olisikos 225/45R18 rengaskokona mitenkään järkevä E61:ssä? Taitaa vaan 8,5" olla jo liian leveä 225/45R18-kokoiselle?
Nankangit vaan alle, niin loppuu urissa seilailu. Kokemuksia itellä on kyllä vain vanhemmista eagle f1:stä ja niistä jäi mieleen, että ei enään ikinää alle semmosia.
Tähän voisin laittaa vertailun vuoksi; E39:ssä 225/50-17 Michelin tai Continental --> Veteli urissa aivan holtittomasti. Sitten taas 235/35 ja 265/30-19 Nankangit alle niin kaikki uravetelyt hävisi, esim. tutun uraisella Itäväylällä pystyi vaihtamaan kaistaa useamman kaistan yli edes rattiin koskematta. Veikkaan ettei Nexenit 18"-koossa paljon noille häviä.
Eli minulle heittämääsi kysymykseen, ”ovatko Nexenit pyöreitä": Kyllä, Nexenit ovat ihan yhtä pyöreitä tai vähemmän pyöreitä kuin muidenkin valmistajien renkaat, ennen ja nyt (eli mm.Hankookkiin vaihtamalla ei saa yhtään enemmän tai vähemmän pyöreämpää rengasta) .
Hienoa! Oikeastaan vain tämän halusin kuulla. Saatan vaikka uskoakin tuon, koska Korealaisilla on käsittääkseni edes jonkinlainen ylpeys tehdä laatua. Tällä en tosin miltään osin tarkoita korealaisia älypuhelimia....
Tässä nyt olen vähän kahden vaiheilla lähdenkö säätämään enää noiden kumien kanssa... Nyt on 8,5" vanteella joka kulmassa uudet Eagle F1 Asy2:t koossa 245/40R18. Tokihan tuo pahimmat urat tuntee, mutta ei lopulta mikään pahinta laatua oleva reuhtoja. Vähän hangoittelee vastaan kun uraisella motarilla vaihtaa kaistaa.... Joten tässä samassa koossa tuskin paljoa muuksi muuttuu vaikka mitkä vaihtaisi tilalle? Vai muuttuisiko? Käsittääkseni tuota uudempaa Eagle F1:stä ei pidetä ihan pahimpana uratutkana kallimpien kumien joukossa?
Ainoa järkevä vaihtoehto olisi varmaan pienentää vannekokoa 18" > 17" tuumaan ja ostaa joku.. noh esim. vaikka tuo Nexen tai vaikkapa Hankook. Mutta siinä koossa kärsii auton ulkonäkö pahasti... Mukavuus epäilemättä lisääntyisi.
Olisikos 225/45R18 rengaskokona mitenkään järkevä E61:ssä? Taitaa vaan 8,5" olla jo liian leveä 225/45R18-kokoiselle?
[QUOTE=JKK;3545304]Rauhoitu hyvä mies, ei tässä suinkaan ollut tarkoitus loukata ketään Ei minulla mitään Nexenin renkaita vastaan ole, eikä nämä niin vakavia asioita ole... Kyse on ihan vaan autonrenkaasta..
Sinä nyt kuitenkin väittämässäsi minulle totesit nimenomaan Nexenin valmistavan näitä ”pompottavia” renkaita:
Eli ikäänkuin Nexen olisi tai olisi koskaan ollut tyypillisesti valmistaja joka myy viallisia tuotteita ihan tarkoituksellisesti. kuitenkin ihan jokaisesta rengasvalmistajasta voidaan heittää vastaava epäilys/ongelma joka kerran kun joku suosittelee kysyjälle jotakin tuotetta?
Googlettamalla ja jo ihan BTCF:ltä löydät JOKAISESTA rengasvalmistajasta vastaavia kommentteija/ongelmia siitä kuinka kulloinkin renkaissa on ollut selkäheittoa...ihan myös siitä Hankookista ja Uniroyalista.
Ihan aikuisten oikeasti Nexenin malleista suurin osa on perinteisesti ollut suhteellisen helppoja asennettavia niin että näitä selkäheitto-ongelmia on ollut juuri normaalia vähemmän, ei suinkaan päinvastoin.
Se on toki ikävää että sinulle on osunut ammattitaidoton asentaja tai todellakin viallinen sarja, mutta se ei todellakaan tee Nexenistä valmistajaa joka myy tai on koskaan myynyt selkäheitollista tuotetta tieten tahtoen...tai jos olisi, siitä olisi tuhansia ja taas tuhansia juttuja googlen ulottuvilla.
Eli minulle heittämääsi kysymykseen, ”ovatko Nexenit pyöreitä": Kyllä, Nexenit ovat ihan yhtä pyöreitä tai vähemmän pyöreitä kuin muidenkin valmistajien renkaat, ennen ja nyt (eli mm.Hankookkiin vaihtamalla ei saa yhtään enemmän tai vähemmän pyöreämpää rengasta) .
Samanlaiset kokemukset täällä tosin eri merkk,i Federal formoza oli kyseessä, muutama vuosi sitten 3:ssa neljästä renkaassa oli niin suuri pystyheitto että asentaja sanoi että jos laitetaan tulee varmasti pompottamaan, pyöriteltiin kyllä moneen otteeseen vanteella mutta kun ei niin ei, lähetin takas Rengas onlineen kaikki 4 ja palauttivat kyllä rahat kiltisti. Toinen ominaisuus mikä oli entisen bemun renkaissa, merkkiä en muista mutta joku halpis kuitenkin, kun läksi ajamaan auton seisottua yli vuorokauden niin aina täristi, ilmeisesti seisonnassa menivät jotenkin soikeiksi, tasaantui kyllä kun hetken ajoi ja ei jumittanu jarrut kun kohta sitä väitätte.
Samanlaiset kokemukset täällä tosin eri merkk,i Federal formoza oli kyseessä, muutama vuosi sitten 3:ssa neljästä renkaassa oli niin suuri pystyheitto että asentaja sanoi että jos laitetaan tulee varmasti pompottamaan, pyöriteltiin kyllä moneen otteeseen vanteella mutta kun ei niin ei, lähetin takas Rengas onlineen kaikki 4 ja palauttivat kyllä rahat kiltisti. Toinen ominaisuus mikä oli entisen bemun renkaissa, merkkiä en muista mutta joku halpis kuitenkin, kun läksi ajamaan auton seisottua yli vuorokauden niin aina täristi, ilmeisesti seisonnassa menivät jotenkin soikeiksi, tasaantui kyllä kun hetken ajoi ja ei jumittanu jarrut kun kohta sitä väitätte.
Meinaatko että Nexen ihan oikeasti valmistaa renkaansa yli sallittujen speksien/normiston niin että tämä on juuri Nexenin ”ominaisuus”?
Nin siis lisäksi sillä perusteella että sinulla on ollut kaksi ”pompottavaa” Nexeniä alla?
Eli esim.sinulla ei ole ollut sitä mahdollisuutta että asennuksessa olisi sössitty, varsinkaan kun Suomesta ja maailmalta ei muuten löydy tällaisesta ongelmasta mitään mikä kertoisi jotenkin ”ominaisuudesta”, vaan oikeastaan päinvastoin?
Itsellä on ollut omissa ja myyntoautoissa vuosien saatossa ”pikkuisen” monta settiä Nexeniä ja jostain syystä minun kohdalle ei tällaisia ”pompottavia” Nexeneitä ole osunut lainkaan.
Pari kertaa Nexenien kohdalla on jouduttu kääntämään rengasta vanteella ja varmistamaan että se nousee kunnolla vanteelle....mutta niin on kaikkien muidenkin merkkien ja mallien kohdalla viimeisen 25-vuoden aikana kun näitä renkaita on vanteille tässä pyöritelty.
Rauhoitu hyvä mies, ei tässä suinkaan ollut tarkoitus loukata ketään Ei minulla mitään Nexenin renkaita vastaan ole, eikä nämä niin vakavia asioita ole... Kyse on ihan vaan autonrenkaasta..
Mutta asiaan... Muutama vuosi sitten tilattiin Kiiltovaunusta kaverin kanssa molemmille satsit Nexenin renkaita (mallia en pysty enää muistamaan...). Molemmissa satseissa oli pari rengasta sellaisella pystyheitolla ettei niitä saatu millään pyörimään tasaisesti vaikka kuinka yritettiin. Lopulta ne lähti takuupalautukseen. Ja eihän sille mitään mahda että kerran kun on osunut kohdalle huono kokemus, on kynnys aika korkea lähteä samaan merkkiin uudelleen. Mutta voihan se olla että joskus lähdenkin jos laaja joukko harrastajia vakuutteelee yhteen ääneen niiden olevat ylivoimaisen parhaat.
Mutta vaikka se Nexen olisikin erinomainen, tuskin se ainoa lajissaan on? Eli onko näitä muita mitkä olisi samaa sarjaa ominaisuuksiltaan? Kun olen itse vähän pudonnut tästä kelkasta. Ei ole tullut seurattua. Hankookia ja Uniroyalia olen paljon käyttänyt, ja hyväksi todennut. Näistä uusimmista painoksista vaan ei ole niin kokemuksia Bemuissa. Olen aina pitänyt A-luokan sadekelin ominaisuuksia arvossaan, ja tästä johtuen olen lähtökohtaisesti karsastanut noita kiinan-kumeja. Uskon toki että siihen joukkoon mahtuu myös joitakin kelpojakin tapauksia sen suhteen. Niistä on vain valitettavan vähän testattua dataa olemassa, ja esson-baarin kommentteja en turvallisuussyistä noteeraa mitenkään kun puhutaan sadekelin ominaisuuksista. Siinä puhuu vain testeissä mitattu data. Melu ja uraherkkyys on sitten eri juttu ja niissä kommentit on tervetulleita.
btw... Kun nyt näistä Nexeneistä puhutaan, niin millainen on sitten malli "N`Fera SU1". Ilmeisesti joku uudempi malli, jolla on jonkinlaista todennettua testimenestystäkin? Onko tästä kokemusta? Ja onkos Nexen jotenkin kytköksissä Hankookiin?
Onko nämä Nexenit nykyään jo pyöreitä? Vuosia sitten jouduin palauttamaan kaksi Nexen-settiä takaisin kun pompottivat niin perkuleesti.
Mikä malli ja mikä koko?
Meinaatko että Nexen ihan oikeasti valmistaa renkaansa yli sallittujen speksien/normiston niin että tämä on juuri Nexenin ”ominaisuus”?
Nin siis lisäksi sillä perusteella että sinulla on ollut kaksi ”pompottavaa” Nexeniä alla?
Eli esim.sinulla ei ole ollut sitä mahdollisuutta että asennuksessa olisi sössitty, varsinkaan kun Suomesta ja maailmalta ei muuten löydy tällaisesta ongelmasta mitään mikä kertoisi jotenkin ”ominaisuudesta”, vaan oikeastaan päinvastoin?
Itsellä on ollut omissa ja myyntoautoissa vuosien saatossa ”pikkuisen” monta settiä Nexeniä ja jostain syystä minun kohdalle ei tällaisia ”pompottavia” Nexeneitä ole osunut lainkaan.
Pari kertaa Nexenien kohdalla on jouduttu kääntämään rengasta vanteella ja varmistamaan että se nousee kunnolla vanteelle....mutta niin on kaikkien muidenkin merkkien ja mallien kohdalla viimeisen 25-vuoden aikana kun näitä renkaita on vanteille tässä pyöritelty.
Näillä kriteereillä, tällä hetkellä, tässä koossa, Nexen N Blue Eco.
Onko nämä Nexenit nykyään jo pyöreitä? Vuosia sitten jouduin palauttamaan kaksi Nexen-settiä takaisin kun pompottivat niin perkuleesti.
Mitäs sanotten Hankookin K120:stä? Tai K115:sta? Miten sijoittuu näissä kuvioissa? Entä uudempi Uniroyalin Rainsport 3? Onko näistä todellisen maailman kokemuksia? Juuri laitoin työkaverin Audi A3:seen 225/45R17-kokoiset Hankookin K120:t ja tuntuvat lyhyellä koeajolla täysin tunteettomilta urille ja muutenkin hyvin mukavan tuntuiset. Mutta tämähän ei (ikävä kyllä) tunnetusti kerro mitään siitä, miltä ne saattaisi tuntua BMW:n alla...
Mitähän rengasta tai rengasmallia pidetään tällä hetkellä parhaana, jos hakusessa on kolme ominaisuutta tässä järjestyksessä:
1. Minimaalinen uraherkkyys
2. Alhainen melutaso
3. Asialliset sadekelin ominaisuudet
Renkaan koko olisi maltillinen 225/50R17. Heittäkääpä kommenttia ketkä toimite enemmän kumien kanssa tai kenellä on asiasta tuoreempaa kokemusta.
Itse menisin Goodyeariin tai idän tuotteisiin; Nexen, Hankook, Kumho yms.
Esim. tälläiset tai käytöstä riippuen sama XL-runkoisena, jos tavaran kuljetusta ym. paljon: http://www.1001renkaat.com/renkaat-a...-r17-94w-60413
Leave a comment: