Eikös nuo Dunlopit ole ensiasennuskumit (tollanen mullakin vararenkaana), ja ainakin alkuperäisessä koossa, eli ei saakaan olla uraherkkä tuolla yhdistelmällä.
kyllä taitaa olla ensiasennuskumit.mullaki varapyörä samanlainen.takarenkaat on jo jonkinverran kuluneet,eli meinaan hommata samanlaiset uudet tilalle koska noi renkaat on kyllä todella hyvät.toi sport 2000e taitaa vaan olla jo vanha malli,mutta kyllä esim rengas-online.com:ista ja eurovanne.fi:stä noita onneksi vielä löytyy
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Oon ite kans pari päivää kironnu tota ajettavuutta E36 coupessa. Pienemmillä nopeuksilla ei juuri ongelmia, mutta moottoritiellä saa todellakin olla hereillä ettei auto haukkaa urasta ja ole pusikossa. Mutta syyt löytynee tästä listasta:
- Etukumit melkein sakot ja vielä epätasaisesti kuluneet
- Vasen takajousi poikki
- Kulmat säätämättä vanteiden vaihdon jälkeen
- Paineet ehkä väärät (2,7bar jokaisessa)
Vanhoilla 205/60 R15 kitkoilla ei juurikaan keikkunut, mutta nyt kun on 225/45 R17 nakit alla niin huhhuh.
Joku päivä pitäis vaihtaa M3 jouset joka nurkkaan, ja jos sais vielä etugummit vaihdettua ja kulmat säädettyä niin toivottavasti ajettavuus paranisi... Mitäs muuta tossa pitäis vielä kattoo että varmasti loppuis toi vetely? Pari kuukautta sitten vaihdettiin takaa alatukivarsien puslat, niissä ei pitäis olla vikaa.
Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
Nostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?
Tuomkiti81: Hyvä pointti sulla noista paineista, en tullut tuota ajatelleeksi. Onkohan jossain jotain taulukkoa, mitä tuommoset uudemmat renkaat kestää ja mitä itse rengasvalmistaja suosittelee ?
kyllä taitaa olla ensiasennuskumit.mullaki varapyörä samanlainen.takarenkaat on jo jonkinverran kuluneet,eli meinaan hommata samanlaiset uudet tilalle koska noi renkaat on kyllä todella hyvät.toi sport 2000e taitaa vaan olla jo vanha malli,mutta kyllä esim rengas-online.com:ista ja eurovanne.fi:stä noita onneksi vielä löytyy
Ensiasennuskumeina taitaa olla käytetty useampiakin eri renkaita. Itsellä 3/99 ja renkaina 16" Michelin Pilot (loppuja en muista).
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
Ensinnäki: vanteiden vaihdon jälkeen ei tarvi kulmia säätää
Toiseksi: mulla perkele sama vika, ihme käryn haju vasemman takarattaan luota. Auto tais olla sama 318 is coupe
Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
Se on pakari joka käryää näissä e36:ssa.
Tarkemmin sanottuna kannatin kumit
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Nostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?
Tuomkiti81: Hyvä pointti sulla noista paineista, en tullut tuota ajatelleeksi. Onkohan jossain jotain taulukkoa, mitä tuommoset uudemmat renkaat kestää ja mitä itse rengasvalmistaja suosittelee ?
Tero
en oo kyllä mitään taulukkoa ainakaa vielä löytäny.rengasmyyjiltä/asentajilta oon noita kyselly.ostin viime syksynä uudet talvirenkaat,michelin x-ice north(nastat)kokoa 225/55 R16,rengasasentaja suositteli ilmapaineeksi 2.8bar no laitoin sen verran ja hyvin rullas.eli kannattais ainaki kokeilla sunki esim. tota 2.8bar:ia
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Se on pakari joka käryää näissä e36:ssa.
Tarkemmin sanottuna kannatin kumit
Se kävikin mielessä. Nyt se vaan ensimmäistä kertaa pisti silmään heti vanteiden vaihdon jälkeen Kyllä jotain hajuja on ennenkin tullu, kattia epäilly sillonkin...
Mites on, sais halvalla M3:sen jouset, kannattaako laittaa vakioiskareiden kanssa? Auto siis on 318is, eli on jo vakiona 20mm(?) matalempi. Toisaalta saisin halvalla myös etutolpat ämmäläisestä... Ajattelin vaan kun kuitenkin pitää toi takajousi vaihtaa niin menis samaan hintaan kaikki muutkin.
Mihkähän takia ei tarttis kulmia säätää uudelleen??? Eikö ole mukamas mitään merkitystä jos 15" vanteiden jälkeen laitetaan esim 18" tilalle?
Ei oleeeeeeeee.
Jos renkaat kuluu epätasaisesti, on joko alustassa väljää tai alustan korjauksen jälkeen kulmat säätämättä. Joka tapauksessa, kulmat perseellään ja siksi ne kuluu väärin ja sitten on autokin "hauska" ajettava.
Jos renkaat kuluu epätasaisesti, on joko alustassa väljää tai alustan korjauksen jälkeen kulmat säätämättä. Joka tapauksessa, kulmat perseellään ja siksi ne kuluu väärin ja sitten on autokin "hauska" ajettava.
Hmmm.. Luulisi ainakin camberin muuttuvan jos kulmat on säädetty renkaalle esim.205/55 15" ja tilalle laitetaan 235/45 18". Ei ymmärrä...
Mikähän sitä muuttaisi? Tosin jos samassa autossa noita kierrättää ni toiset on ihan mielettömän isot tai sitten toiset kottikärrynpyörät, riippuu autosta, kivat profiilit nimittäin
Comment