Originally posted by Petri.Kekkonen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
-
-
Oon ite kans pari päivää kironnu tota ajettavuutta E36 coupessa. Pienemmillä nopeuksilla ei juuri ongelmia, mutta moottoritiellä saa todellakin olla hereillä ettei auto haukkaa urasta ja ole pusikossa. Mutta syyt löytynee tästä listasta:
- Etukumit melkein sakot ja vielä epätasaisesti kuluneet
- Vasen takajousi poikki
- Kulmat säätämättä vanteiden vaihdon jälkeen
- Paineet ehkä väärät (2,7bar jokaisessa)
Vanhoilla 205/60 R15 kitkoilla ei juurikaan keikkunut, mutta nyt kun on 225/45 R17 nakit alla niin huhhuh.
Joku päivä pitäis vaihtaa M3 jouset joka nurkkaan, ja jos sais vielä etugummit vaihdettua ja kulmat säädettyä niin toivottavasti ajettavuus paranisi... Mitäs muuta tossa pitäis vielä kattoo että varmasti loppuis toi vetely? Pari kuukautta sitten vaihdettiin takaa alatukivarsien puslat, niissä ei pitäis olla vikaa.
Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )Last edited by heicci; 19-04-2006, 17:58.Kuka käski olla läski?
Last.fm
Comment
-
-
Nostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?
Tuomkiti81: Hyvä pointti sulla noista paineista, en tullut tuota ajatelleeksi. Onkohan jossain jotain taulukkoa, mitä tuommoset uudemmat renkaat kestää ja mitä itse rengasvalmistaja suosittelee ?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropaNostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81kyllä taitaa olla ensiasennuskumit.mullaki varapyörä samanlainen.takarenkaat on jo jonkinverran kuluneet,eli meinaan hommata samanlaiset uudet tilalle koska noi renkaat on kyllä todella hyvät.toi sport 2000e taitaa vaan olla jo vanha malli,mutta kyllä esim rengas-online.com:ista ja eurovanne.fi:stä noita onneksi vielä löytyyBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by heicci- Kulmat säätämättä vanteiden vaihdon jälkeen
Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
Toiseksi: mulla perkele sama vika, ihme käryn haju vasemman takarattaan luota. Auto tais olla sama 318 is coupeBMW 318 is coupe = mopo
Comment
-
-
Originally posted by heicciAsiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
Tarkemmin sanottuna kannatin kumitF36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Originally posted by teropaNostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?
Tuomkiti81: Hyvä pointti sulla noista paineista, en tullut tuota ajatelleeksi. Onkohan jossain jotain taulukkoa, mitä tuommoset uudemmat renkaat kestää ja mitä itse rengasvalmistaja suosittelee ?
TeroMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by BMW 318cisEnsinnäki: vanteiden vaihdon jälkeen ei tarvi kulmia säätää
Toiseksi: mulla perkele sama vika, ihme käryn haju vasemman takarattaan luota. Auto tais olla sama 318 is coupe
Mihkähän takia ei tarttis kulmia säätää uudelleen??? Eikö ole mukamas mitään merkitystä jos 15" vanteiden jälkeen laitetaan esim 18" tilalle?BMW 325i E36 -94
Comment
-
-
Originally posted by BMW_///MSe on pakari joka käryää näissä e36:ssa.
Tarkemmin sanottuna kannatin kumit
Mites on, sais halvalla M3:sen jouset, kannattaako laittaa vakioiskareiden kanssa? Auto siis on 318is, eli on jo vakiona 20mm(?) matalempi. Toisaalta saisin halvalla myös etutolpat ämmäläisestä... Ajattelin vaan kun kuitenkin pitää toi takajousi vaihtaa niin menis samaan hintaan kaikki muutkin.Last edited by heicci; 19-04-2006, 20:39.Kuka käski olla läski?
Last.fm
Comment
-
-
Originally posted by kyyMihkähän takia ei tarttis kulmia säätää uudelleen??? Eikö ole mukamas mitään merkitystä jos 15" vanteiden jälkeen laitetaan esim 18" tilalle?
Jos renkaat kuluu epätasaisesti, on joko alustassa väljää tai alustan korjauksen jälkeen kulmat säätämättä. Joka tapauksessa, kulmat perseellään ja siksi ne kuluu väärin ja sitten on autokin "hauska" ajettava.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellEi oleeeeeeeee.
Jos renkaat kuluu epätasaisesti, on joko alustassa väljää tai alustan korjauksen jälkeen kulmat säätämättä. Joka tapauksessa, kulmat perseellään ja siksi ne kuluu väärin ja sitten on autokin "hauska" ajettava.
Hmmm.. Luulisi ainakin camberin muuttuvan jos kulmat on säädetty renkaalle esim.205/55 15" ja tilalle laitetaan 235/45 18". Ei ymmärrä...BMW 325i E36 -94
Comment
-
-
Mikähän sitä muuttaisi? Tosin jos samassa autossa noita kierrättää ni toiset on ihan mielettömän isot tai sitten toiset kottikärrynpyörät, riippuu autosta, kivat profiilit nimittäin325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment