Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by Petri.Kekkonen
    Eikös nuo Dunlopit ole ensiasennuskumit (tollanen mullakin vararenkaana), ja ainakin alkuperäisessä koossa, eli ei saakaan olla uraherkkä tuolla yhdistelmällä.
    kyllä taitaa olla ensiasennuskumit.mullaki varapyörä samanlainen.takarenkaat on jo jonkinverran kuluneet,eli meinaan hommata samanlaiset uudet tilalle koska noi renkaat on kyllä todella hyvät.toi sport 2000e taitaa vaan olla jo vanha malli,mutta kyllä esim rengas-online.com:ista ja eurovanne.fi:stä noita onneksi vielä löytyy
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      #32
      Olen samalla kannalla kuin Hemi. ei se kallein ole aina paras. Itse aion käyttää GT-Radialia niin kauan kun sitä vaan myydään.

      Comment

      • heicci
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 64

        #33
        Oon ite kans pari päivää kironnu tota ajettavuutta E36 coupessa. Pienemmillä nopeuksilla ei juuri ongelmia, mutta moottoritiellä saa todellakin olla hereillä ettei auto haukkaa urasta ja ole pusikossa. Mutta syyt löytynee tästä listasta:

        - Etukumit melkein sakot ja vielä epätasaisesti kuluneet
        - Vasen takajousi poikki
        - Kulmat säätämättä vanteiden vaihdon jälkeen
        - Paineet ehkä väärät (2,7bar jokaisessa)

        Vanhoilla 205/60 R15 kitkoilla ei juurikaan keikkunut, mutta nyt kun on 225/45 R17 nakit alla niin huhhuh.

        Joku päivä pitäis vaihtaa M3 jouset joka nurkkaan, ja jos sais vielä etugummit vaihdettua ja kulmat säädettyä niin toivottavasti ajettavuus paranisi... Mitäs muuta tossa pitäis vielä kattoo että varmasti loppuis toi vetely? Pari kuukautta sitten vaihdettiin takaa alatukivarsien puslat, niissä ei pitäis olla vikaa.

        Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
        Last edited by heicci; 19-04-2006, 17:58.
        Kuka käski olla läski?
        Last.fm

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #34
          Nostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?

          Tuomkiti81: Hyvä pointti sulla noista paineista, en tullut tuota ajatelleeksi. Onkohan jossain jotain taulukkoa, mitä tuommoset uudemmat renkaat kestää ja mitä itse rengasvalmistaja suosittelee ?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Vee-eit
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 709
            • Turku

            #35
            Originally posted by teropa
            Nostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?
            Nosta vaan paineita. Mulla on samanlainen auto, 17" vanteet ja painetta edessä 2,4 ja takana 2,7.
            Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #36
              Originally posted by tuomkiti81
              kyllä taitaa olla ensiasennuskumit.mullaki varapyörä samanlainen.takarenkaat on jo jonkinverran kuluneet,eli meinaan hommata samanlaiset uudet tilalle koska noi renkaat on kyllä todella hyvät.toi sport 2000e taitaa vaan olla jo vanha malli,mutta kyllä esim rengas-online.com:ista ja eurovanne.fi:stä noita onneksi vielä löytyy
              Ensiasennuskumeina taitaa olla käytetty useampiakin eri renkaita. Itsellä 3/99 ja renkaina 16" Michelin Pilot (loppuja en muista).
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • BMW 318cis
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 102
                • Rovaniemi

                #37
                Originally posted by heicci
                - Kulmat säätämättä vanteiden vaihdon jälkeen

                Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
                Ensinnäki: vanteiden vaihdon jälkeen ei tarvi kulmia säätää

                Toiseksi: mulla perkele sama vika, ihme käryn haju vasemman takarattaan luota. Auto tais olla sama 318 is coupe
                BMW 318 is coupe = mopo

                Comment

                • Xander
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 122
                  • Home

                  #38
                  No nyt lähti uraherkkyydet kun laitti 3,2 bar eteen ja taakse 2,8 bar. Renkaat siis edessä 245/40/18 ja takana 275/35/18

                  Comment

                  • ///MJ
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 1869
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by heicci
                    Asiaan vielä liittyen. Mikä ihme on, kun ajon jälkeen vasemman takarenkaan suunnalta tulee pientä kumin käryä, ja jos rengas on juuri ennen pysähdystä saanut vettä niskaansa, niin meinaa ihan selvää käryä nousta?? Rengas ei kyllä omasta ja kaverini mielestä ota mihinkään kiinni missään vaiheessa. (enkä myöskään polta kumia, kun ei tehot riitä )
                    Se on pakari joka käryää näissä e36:ssa.
                    Tarkemmin sanottuna kannatin kumit
                    F36 428iA GC M-Sport
                    Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                    M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                    M: E36 328i osia

                    M: E39 business cd ja info display

                    M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                    Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #40
                      Originally posted by teropa
                      Nostin paineet siten, että edessä nyt 2.2 ja takana 2.5bar. Ajettavuus kyllä selkeästi parani. Pitäisköhän vielä kokeilla vähän suurempaa ?

                      Tuomkiti81: Hyvä pointti sulla noista paineista, en tullut tuota ajatelleeksi. Onkohan jossain jotain taulukkoa, mitä tuommoset uudemmat renkaat kestää ja mitä itse rengasvalmistaja suosittelee ?

                      Tero
                      en oo kyllä mitään taulukkoa ainakaa vielä löytäny.rengasmyyjiltä/asentajilta oon noita kyselly.ostin viime syksynä uudet talvirenkaat,michelin x-ice north(nastat)kokoa 225/55 R16,rengasasentaja suositteli ilmapaineeksi 2.8bar no laitoin sen verran ja hyvin rullas.eli kannattais ainaki kokeilla sunki esim. tota 2.8bar:ia
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • kyy
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 73

                        #41
                        Originally posted by BMW 318cis
                        Ensinnäki: vanteiden vaihdon jälkeen ei tarvi kulmia säätää

                        Toiseksi: mulla perkele sama vika, ihme käryn haju vasemman takarattaan luota. Auto tais olla sama 318 is coupe

                        Mihkähän takia ei tarttis kulmia säätää uudelleen??? Eikö ole mukamas mitään merkitystä jos 15" vanteiden jälkeen laitetaan esim 18" tilalle?
                        BMW 325i E36 -94

                        Comment

                        • heicci
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 64

                          #42
                          Originally posted by BMW_///M
                          Se on pakari joka käryää näissä e36:ssa.
                          Tarkemmin sanottuna kannatin kumit
                          Se kävikin mielessä. Nyt se vaan ensimmäistä kertaa pisti silmään heti vanteiden vaihdon jälkeen Kyllä jotain hajuja on ennenkin tullu, kattia epäilly sillonkin...

                          Mites on, sais halvalla M3:sen jouset, kannattaako laittaa vakioiskareiden kanssa? Auto siis on 318is, eli on jo vakiona 20mm(?) matalempi. Toisaalta saisin halvalla myös etutolpat ämmäläisestä... Ajattelin vaan kun kuitenkin pitää toi takajousi vaihtaa niin menis samaan hintaan kaikki muutkin.
                          Last edited by heicci; 19-04-2006, 20:39.
                          Kuka käski olla läski?
                          Last.fm

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #43
                            Originally posted by kyy
                            Mihkähän takia ei tarttis kulmia säätää uudelleen??? Eikö ole mukamas mitään merkitystä jos 15" vanteiden jälkeen laitetaan esim 18" tilalle?
                            Ei oleeeeeeeee.

                            Jos renkaat kuluu epätasaisesti, on joko alustassa väljää tai alustan korjauksen jälkeen kulmat säätämättä. Joka tapauksessa, kulmat perseellään ja siksi ne kuluu väärin ja sitten on autokin "hauska" ajettava.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • kyy
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 73

                              #44
                              Originally posted by Cell
                              Ei oleeeeeeeee.

                              Jos renkaat kuluu epätasaisesti, on joko alustassa väljää tai alustan korjauksen jälkeen kulmat säätämättä. Joka tapauksessa, kulmat perseellään ja siksi ne kuluu väärin ja sitten on autokin "hauska" ajettava.

                              Hmmm.. Luulisi ainakin camberin muuttuvan jos kulmat on säädetty renkaalle esim.205/55 15" ja tilalle laitetaan 235/45 18". Ei ymmärrä...
                              BMW 325i E36 -94

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Mikähän sitä muuttaisi? Tosin jos samassa autossa noita kierrättää ni toiset on ihan mielettömän isot tai sitten toiset kottikärrynpyörät, riippuu autosta, kivat profiilit nimittäin
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎