Tuli mieleen, että voisiko pyörien laakerit olla väleytyneet silleen, että eivät kuitenkaan tunnu rengasta ravistellen? Olen yhden laakerin vaihtanut taakse ja se oli ainakin huomattavasti väleytynyt ja piti meteliä.
Onko auto "kovilla" rengaspaineella enempi uraherkkä?:think
Joo, tuossa ajaessa tein tutkimusta, niin kyl selvästi takana on joku piirillä, mutta mikä?:think Auton perä tulee selvästi myöhässä ja kurveissa kulkee jotenkin "ajo-koira" maisesti. Vitsi, kun olisi toiset renkaat mitä kokeilla vai laitanko 5kg ilmaa takarenkaisiin Toisilla renkailla tosiaankin saisi suljettua jotain ominaisuuksia pois ja jos ei niilläkään muutosta, niin täytyy aloittaa sitten laakereiden vaihdolla:think
Joo, tuossa ajaessa tein tutkimusta, niin kyl selvästi takana on joku piirillä, mutta mikä?:think Auton perä tulee selvästi myöhässä ja kurveissa kulkee jotenkin "ajo-koira" maisesti. Vitsi, kun olisi toiset renkaat mitä kokeilla vai laitanko 5kg ilmaa takarenkaisiin Toisilla renkailla tosiaankin saisi suljettua jotain ominaisuuksia pois ja jos ei niilläkään muutosta, niin täytyy aloittaa sitten laakereiden vaihdolla:think
Joo, tuossa ajaessa tein tutkimusta, niin kyl selvästi takana on joku piirillä, mutta mikä?:think Auton perä tulee selvästi myöhässä ja kurveissa kulkee jotenkin "ajo-koira" maisesti. Vitsi, kun olisi toiset renkaat mitä kokeilla vai laitanko 5kg ilmaa takarenkaisiin Toisilla renkailla tosiaankin saisi suljettua jotain ominaisuuksia pois ja jos ei niilläkään muutosta, niin täytyy aloittaa sitten laakereiden vaihdolla:think
15" renkaatkin tekee jo tuon, vaikka kaikki olisi muuten kunnossa. Pitäisi testata 17-19" kesärenkailla ja kaikissa pyörissä pitäisi olla samanlaiset renkaat.
15" renkaatkin tekee jo tuon, vaikka kaikki olisi muuten kunnossa. Pitäisi testata 17-19" kesärenkailla ja kaikissa pyörissä pitäisi olla samanlaiset renkaat.
Voisko sitten noissa mun kitkoissa olla jotain runkovikaa jonka vuoksi ovat niin helvatan löysät? Noi contit ovat ainakin 99T, jos tuolla on merkitystä. Voisin kyllä veikata, että aikaisempina talveina nuo eivät ole olleet noin löysät.
Joo, Tuossa pudottelin paineita renkaista, eli eteen 2.7 ja taakse 2.8bar. Sen verran vaikutti, että enää ei urat tunnu juurikaan, eikä tien paikkojen saumat vie enää niinkään mukaansa.:think Mullahan oli ennemmin paineita siinä 3.0bar kieppeillä, eli ilmeisesti liikaa!
Joo, Tuossa pudottelin paineita renkaista, eli eteen 2.7 ja taakse 2.8bar. Sen verran vaikutti, että enää ei urat tunnu juurikaan, eikä tien paikkojen saumat vie enää niinkään mukaansa.:think Mullahan oli ennemmin paineita siinä 3.0bar kieppeillä, eli ilmeisesti liikaa!
Millä tarkistit paineet?
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Millain mahtaa käyttäytyä, jos laittais takarenkaat (Wanli, 275/30-19) "väärinpäin", eli outside -puoli sisälle? Kuviohan noissa ei juuri eroa, eli en usko et veden ohjautuminen tms. häiriintyisi oletettavasti (tai ohjaa ne eri puolelle). Olis vaan muuten ihan priimat renkaat, mutta syöny pari senttiä sisäreunasta ihan kaljuks. Sais ajeltu vielä loppurenkaankin pois.. Ja ennen kuin joku puuttuu asiaan, niin camberit on säädetty pystympään kesän jäljiltä.
Millain mahtaa käyttäytyä, jos laittais takarenkaat (Wanli, 275/30-19) "väärinpäin", eli outside -puoli sisälle? Kuviohan noissa ei juuri eroa, eli en usko et veden ohjautuminen tms. häiriintyisi oletettavasti (tai ohjaa ne eri puolelle). Olis vaan muuten ihan priimat renkaat, mutta syöny pari senttiä sisäreunasta ihan kaljuks. Sais ajeltu vielä loppurenkaankin pois.. Ja ennen kuin joku puuttuu asiaan, niin camberit on säädetty pystympään kesän jäljiltä.
Outside merkinnällä olevia renkaita ei voi kääntää. Renkaan runko on toispuoleinen ja "vahvemman" kantin täytyy mennä sisäreunaan. Jos kuitenkin käännät, edessä on veltompi tuntuma ja melko varma runkovaurio. :think
Outside merkinnällä olevia renkaita ei voi kääntää. Renkaan runko on toispuoleinen ja "vahvemman" kantin täytyy mennä sisäreunaan. Jos kuitenkin käännät, edessä on veltompi tuntuma ja melko varma runkovaurio. :think
Joo, saa unohtaa sitten.. Ei viitti polttamisen ilostakaan maksaa 40e et vaihtaa ne vanteelta toiselle..
Mitäs se haittaa? Hetken ajaa niin on kulunut saman suuntaiseksi. Veikkaanpa, että suurinosa autoilijoista ei edes huomaa pyörimissuuntaa jos renkaissa on vain outside merkintä. Itsekkin olen joskus laittanut randomilla kun en ole muistanut merkitä puolta, hyvin ne siellä pyörii.
Comment