Miten olet näitä tutkinut? Jos auto on seissyt näiden renkaiden päällä paikallaan ja tunkkaat ilmaan niin varmasti löydät pystyheittoa renkaista..
Ajettu muutama kilsa ja sitten tunkilla perä ylös. Meinaatko, että jos pistän kuukaudeksi kiekot varastoon, niin sen jälkeen on pyöreet (niinkuin Bridgestonet, jotka otin varastosta)?
Ajettu muutama kilsa ja sitten tunkilla perä ylös. Meinaatko, että jos pistän kuukaudeksi kiekot varastoon, niin sen jälkeen on pyöreet (niinkuin Bridgestonet, jotka otin varastosta)?
E: muutama kilsa + 10 km motarilla 140km/h
Luulisi että tuon ajon jälkeen pitäisi pyöreältä renkaan näyttää
Mutta mistäs sitä tietää, itsekin olen vaihtanut rengasmerkkiä kun kuvittelin renkaissa olevan pystyheittoa. Uudet pyörivät tasapainokoneessa täysin suoraan, mutta auton alla kokeillessa niissäkin oli samanlailla pystyheittoa. En nyt muista miten oli sillon ajettu autolla ennen testiä, mutta tutinan aiheuttama vika oli kuitenkin toinen (rengas pyöri vanteella).
Itsellä E39 :ssä Nokian hakka5 225/45/17 koossa ja en voi kuin kehua. Ei pidä paljon enempää ääntä kuin kesärenkaatkaan. Suurissa nopeuksissa tietysti vähän velloo mutta se on pientä, itseä ei häiritse. :think Joten, täältä ääni näillä kokemuksilla HP5.
Toinen talvi noilla Conteilla menossa ja edelleen on ihan pirun hyvät renkaat. Nokioilla en oo ajanu. Nykyisessa E39:ssä on kokoa 225/55R16 ja edellisessä E46:ssa oli samat Contit koossa 225/45R17. Samat kokemukset silloinki. Hiljainen, vakaa, pitävä ja kestävä talvirengas.
akzuhin autossa alikokoiset renkaat. Vaikuttaako huojuntaan seki, että voi olla kantavuus aika äärirajoilla...
Toinen talvi noilla Conteilla menossa ja edelleen on ihan pirun hyvät renkaat. Nokioilla en oo ajanu. Nykyisessa E39:ssä on kokoa 225/55R16 ja edellisessä E46:ssa oli samat Contit koossa 225/45R17. Samat kokemukset silloinki. Hiljainen, vakaa, pitävä ja kestävä talvirengas.
akzuhin autossa alikokoiset renkaat. Vaikuttaako huojuntaan seki, että voi olla kantavuus aika äärirajoilla...
Kantavuusluokka (94 vs. 97) tai liian alhaiset rengaspaineet.Mulla on Hakkikset (tosin 7:t) alla orkkiskokoisina 235/45R17,paineet 3.0bar ympäri,eikä todellakaan huoju mihinkään.Kaverilla on saman kokoiset 5:t omassa M5:ssa ja huojumatta kyllä kulkee sekin.
tuli juuri tilattua koossa 225/35r19 nokian z kesänakit,onks porukalla noista kokemusta,vielä kerkeis tilausta muuttamaan.nankang ns 2 olis ollu toinen vaihtoehto!
Morjensta! Onko kellään tietoa missä kannattaa Lappeenrannan seudulla säädättää pyörien kulmat? Olis e39 Touringiin tarkoitus laitattaa eteen 235/35/19, ja taakse 275/30/19 rangaspaketti. Varsinkin tuon etupään camberin säätö mietityttää, että missä onnistuu. Vianorilla kuulemma parhaat laitteet, mutta, mutta... Renkaat ovat Roadstone n3000, näistä kommentteja? Tarkoitus olis saada hyvin toimiva paketti aikaiseksi mielellään ensi yrittämällä..
tuli juuri tilattua koossa 225/35r19 nokian z kesänakit,onks porukalla noista kokemusta,vielä kerkeis tilausta muuttamaan.nankang ns 2 olis ollu toinen vaihtoehto!
Hieman myöhässä vastaus asiaan, mutta sellainen kokemus civicin alta 205/45/17 koossa, että kun 2mm oli kulutu pois niin äänimaailma kertautui ainakin kolmella ja auto alkoi vetelemään urissa. Uusina olivat hiljaiset ja vetelemättömät.
Raskin vihdoin heittää E90stä 2008 vuosimallin runflatit helvettiin ja vaihdoin tilalle tavalliset misukat. Melu väheni ja painoa tippui reilusti vieläpä jousittamattomasta&pyörivästä massasta -> parempi kiihtyvyys ja pehmeämpi kyyti. Lisäksi kuluneiden renkaiden aiheuttama vetely hävisi vielä bonuksena.
Nuo orkkisrenkaat ovat tähän mennessä olleet ainoat kesärenkaat, jotka vaihtaa mielellään Nokian nastarenkaisiin. Rengasmies tosin hiukan kiroili kun oli kuulema jäykät kumit vääntää vanteelta pois. Luulisi, että koneella nykyään vääntävät, eikä käsin...
Morjensta! Onko kellään tietoa missä kannattaa Lappeenrannan seudulla säädättää pyörien kulmat? Olis e39 Touringiin tarkoitus laitattaa eteen 235/35/19, ja taakse 275/30/19 rangaspaketti. Varsinkin tuon etupään camberin säätö mietityttää, että missä onnistuu. Vianorilla kuulemma parhaat laitteet, mutta, mutta... Renkaat ovat Roadstone n3000, näistä kommentteja? Tarkoitus olis saada hyvin toimiva paketti aikaiseksi mielellään ensi yrittämällä..
Roadstone=Nexen toimii 19":kin kyllä hieman isommillakin cambereilla jos ne ei niitä edestä saa ihan optimihaarukkaan, eli 0.10`-0.20`asteeseen asetettua.
Takahan löytyy säädöt ja camber saisi olla 1.15`-1.25`astetta.
Kun muistat säätäjälle vielä mainita että etpään camberit kuuluu tasata etukelkkaa siirtämällä, eli kelkan pultit auki ja säätö siitä.
Etupäähän voisi iskaritorneihin tehdä itse ulospäin säätövaraa, ne kun Vianorilla ei sitä tee, mutta voi sen etupään aika hyväksi saada ilman lisäsäädön tekemistäkin mikäli olka-akselit ja/tai perssonit eivät ole saaneet matkan varralla kovin paljon LaBambaa.
Comment