Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    Originally posted by Jakuza View Post
    Miten olet näitä tutkinut? Jos auto on seissyt näiden renkaiden päällä paikallaan ja tunkkaat ilmaan niin varmasti löydät pystyheittoa renkaista..
    Ajettu muutama kilsa ja sitten tunkilla perä ylös. Meinaatko, että jos pistän kuukaudeksi kiekot varastoon, niin sen jälkeen on pyöreet (niinkuin Bridgestonet, jotka otin varastosta)?

    E: muutama kilsa + 10 km motarilla 140km/h

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      Originally posted by nun6 View Post
      Ajettu muutama kilsa ja sitten tunkilla perä ylös. Meinaatko, että jos pistän kuukaudeksi kiekot varastoon, niin sen jälkeen on pyöreet (niinkuin Bridgestonet, jotka otin varastosta)?

      E: muutama kilsa + 10 km motarilla 140km/h
      Luulisi että tuon ajon jälkeen pitäisi pyöreältä renkaan näyttää
      Mutta mistäs sitä tietää, itsekin olen vaihtanut rengasmerkkiä kun kuvittelin renkaissa olevan pystyheittoa. Uudet pyörivät tasapainokoneessa täysin suoraan, mutta auton alla kokeillessa niissäkin oli samanlailla pystyheittoa. En nyt muista miten oli sillon ajettu autolla ennen testiä, mutta tutinan aiheuttama vika oli kuitenkin toinen (rengas pyöri vanteella).

      Comment

      • janne320d
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1342
        • jns

        täytyis nastarenkaat ostaa tänään,kokemuksia mitkä näistä otan,hinnat kaikilla samat?

        225/40r18
        bridgestone noranza 2
        noikia hakkapeliitta 5
        continental vinter viking 2
        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by janne320d View Post
          täytyis nastarenkaat ostaa tänään,kokemuksia mitkä näistä otan,hinnat kaikilla samat?

          225/40r18
          bridgestone noranza 2
          noikia hakkapeliitta 5
          continental vinter viking 2
          Ääni HP5:lle.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • heksu
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 331
            • Joensuu

            Originally posted by janne320d View Post
            täytyis nastarenkaat ostaa tänään,kokemuksia mitkä näistä otan,hinnat kaikilla samat?

            225/40r18
            bridgestone noranza 2
            noikia hakkapeliitta 5
            continental vinter viking 2
            Osta Contit. Ei aivan yhtä hyvä pito lumella ja jäällä kuin Nokialaisessa, mutta selkeästi hiljaisempi, sekä parempi ajettava asfaltilla.
            Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
            Soita/txt/whatsapp 0406375197
            [email protected]

            Comment

            • akzuh
              BTCF Member
              • Jan 2009
              • 173
              • Seinäjoki

              Itsellä E39 :ssä Nokian hakka5 225/45/17 koossa ja en voi kuin kehua. Ei pidä paljon enempää ääntä kuin kesärenkaatkaan. Suurissa nopeuksissa tietysti vähän velloo mutta se on pientä, itseä ei häiritse. :think Joten, täältä ääni näillä kokemuksilla HP5.
              F01 418/830 "Alpina D7"
              E70 X5 30D
              Instagram

              Comment

              • janne320d
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1342
                • jns

                täytyis sitten näistä valita,eli nokiassa pitoa enemmän ja contissa mukavuutta,entäs kesto?

                noikia hakkapeliitta 5
                continental vinter viking 2
                ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  Toinen talvi noilla Conteilla menossa ja edelleen on ihan pirun hyvät renkaat. Nokioilla en oo ajanu. Nykyisessa E39:ssä on kokoa 225/55R16 ja edellisessä E46:ssa oli samat Contit koossa 225/45R17. Samat kokemukset silloinki. Hiljainen, vakaa, pitävä ja kestävä talvirengas.

                  akzuhin autossa alikokoiset renkaat. Vaikuttaako huojuntaan seki, että voi olla kantavuus aika äärirajoilla...
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9993
                    • KVLA

                    Originally posted by Ha2 View Post
                    Toinen talvi noilla Conteilla menossa ja edelleen on ihan pirun hyvät renkaat. Nokioilla en oo ajanu. Nykyisessa E39:ssä on kokoa 225/55R16 ja edellisessä E46:ssa oli samat Contit koossa 225/45R17. Samat kokemukset silloinki. Hiljainen, vakaa, pitävä ja kestävä talvirengas.

                    akzuhin autossa alikokoiset renkaat. Vaikuttaako huojuntaan seki, että voi olla kantavuus aika äärirajoilla...
                    Kantavuusluokka (94 vs. 97) tai liian alhaiset rengaspaineet.Mulla on Hakkikset (tosin 7:t) alla orkkiskokoisina 235/45R17,paineet 3.0bar ympäri,eikä todellakaan huoju mihinkään.Kaverilla on saman kokoiset 5:t omassa M5:ssa ja huojumatta kyllä kulkee sekin.
                    Last edited by Heguli 31; 18-01-2011, 18:30.

                    Comment

                    • janne320d
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1342
                      • jns

                      tuli juuri tilattua koossa 225/35r19 nokian z kesänakit,onks porukalla noista kokemusta,vielä kerkeis tilausta muuttamaan.nankang ns 2 olis ollu toinen vaihtoehto!
                      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                      Comment

                      • HomeIndustry
                        Newbiemmer
                        • Mar 2011
                        • 2
                        • Lappeenranta

                        Morjensta! Onko kellään tietoa missä kannattaa Lappeenrannan seudulla säädättää pyörien kulmat? Olis e39 Touringiin tarkoitus laitattaa eteen 235/35/19, ja taakse 275/30/19 rangaspaketti. Varsinkin tuon etupään camberin säätö mietityttää, että missä onnistuu. Vianorilla kuulemma parhaat laitteet, mutta, mutta... Renkaat ovat Roadstone n3000, näistä kommentteja? Tarkoitus olis saada hyvin toimiva paketti aikaiseksi mielellään ensi yrittämällä..
                        Last edited by HomeIndustry; 15-04-2011, 13:35.

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Originally posted by janne320d View Post
                          tuli juuri tilattua koossa 225/35r19 nokian z kesänakit,onks porukalla noista kokemusta,vielä kerkeis tilausta muuttamaan.nankang ns 2 olis ollu toinen vaihtoehto!
                          Hieman myöhässä vastaus asiaan, mutta sellainen kokemus civicin alta 205/45/17 koossa, että kun 2mm oli kulutu pois niin äänimaailma kertautui ainakin kolmella ja auto alkoi vetelemään urissa. Uusina olivat hiljaiset ja vetelemättömät.

                          Comment

                          • Naksnaks
                            Newbiemmer
                            • Oct 2010
                            • 15
                            • .

                            265/30 /19" ja 235/35/19", mimmosii rengaspainei suosittelette? Varmaan vajaat 3baarii?

                            Comment

                            • dieseljussi
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 592
                              • Suomi

                              Kyllä rupes päivä paistamaan

                              Raskin vihdoin heittää E90stä 2008 vuosimallin runflatit helvettiin ja vaihdoin tilalle tavalliset misukat. Melu väheni ja painoa tippui reilusti vieläpä jousittamattomasta&pyörivästä massasta -> parempi kiihtyvyys ja pehmeämpi kyyti. Lisäksi kuluneiden renkaiden aiheuttama vetely hävisi vielä bonuksena.

                              Nuo orkkisrenkaat ovat tähän mennessä olleet ainoat kesärenkaat, jotka vaihtaa mielellään Nokian nastarenkaisiin. Rengasmies tosin hiukan kiroili kun oli kuulema jäykät kumit vääntää vanteelta pois. Luulisi, että koneella nykyään vääntävät, eikä käsin...

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by HomeIndustry View Post
                                Morjensta! Onko kellään tietoa missä kannattaa Lappeenrannan seudulla säädättää pyörien kulmat? Olis e39 Touringiin tarkoitus laitattaa eteen 235/35/19, ja taakse 275/30/19 rangaspaketti. Varsinkin tuon etupään camberin säätö mietityttää, että missä onnistuu. Vianorilla kuulemma parhaat laitteet, mutta, mutta... Renkaat ovat Roadstone n3000, näistä kommentteja? Tarkoitus olis saada hyvin toimiva paketti aikaiseksi mielellään ensi yrittämällä..
                                Roadstone=Nexen toimii 19":kin kyllä hieman isommillakin cambereilla jos ne ei niitä edestä saa ihan optimihaarukkaan, eli 0.10`-0.20`asteeseen asetettua.
                                Takahan löytyy säädöt ja camber saisi olla 1.15`-1.25`astetta.
                                Kun muistat säätäjälle vielä mainita että etpään camberit kuuluu tasata etukelkkaa siirtämällä, eli kelkan pultit auki ja säätö siitä.
                                Etupäähän voisi iskaritorneihin tehdä itse ulospäin säätövaraa, ne kun Vianorilla ei sitä tee, mutta voi sen etupään aika hyväksi saada ilman lisäsäädön tekemistäkin mikäli olka-akselit ja/tai perssonit eivät ole saaneet matkan varralla kovin paljon LaBambaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎