Kiitokset Heille tiedoista! La Bambasta ei oo tietoa ku on liikkeestä ostettu tuontikiesi, mutta alusta pitäs olla kunnossa. Pitää antaa ohjeet säätäjälle jos vaikka onnistus ilman omia
taikoja, laiska kun on..
Morjensta! Onko kellään tietoa missä kannattaa Lappeenrannan seudulla säädättää pyörien kulmat? Olis e39 Touringiin tarkoitus laitattaa eteen 235/35/19, ja taakse 275/30/19 rangaspaketti. Varsinkin tuon etupään camberin säätö mietityttää, että missä onnistuu. Vianorilla kuulemma parhaat laitteet, mutta, mutta... Renkaat ovat Roadstone n3000, näistä kommentteja? Tarkoitus olis saada hyvin toimiva paketti aikaiseksi mielellään ensi yrittämällä..
Lappeenrannan Ohjauskulmaa on monet kehuneet, ja itsekkin joskus siellä E36:een alustakulmat säädätin. Hyvät kokemukset jäivät vaikka kaveri ei uusimpia kojeita käytäkkään. Kulki hieman vetelevä (vianorin säätöjen jälkeen) E36 kuin juna kun lpr ohjauskulma sääti nelipyöräsuuntaukset.
E46 320i Facelift Touring M54b22
exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18
Renkaat kokoa 245/35 R20 ja 275/30 R20 ja auto E60. Millaisia paineita kannattis noissa pidellä, renkaiden merkki Nankang. 3 baria pukkasin joka nurkkaan kun noi alle laitoin.
Aikuisten oikeesti? Alustahan on kuitenkin ihan erilainen jousituksen osalta.
Kai ne olis hyvä jonnekin valmistajan antaman toleranssin keskivaihelle laittaa :think
Mitä isommat niin sitä pystympään renkaat mutta tuo 18" on vielä melko maltillinen koko.
Kai ne olis hyvä jonnekin valmistajan antaman toleranssin keskivaihelle laittaa :think
Mitä isommat niin sitä pystympään renkaat mutta tuo 18" on vielä melko maltillinen koko.
Eli ei tarvi säätää uudestaan koska säätöjä ei tehdä vannekoon mukaan, vaan valmistajien ohjearvojen sisään. Prkl ...
Enemmän hakee urissa Continentalin WinterWiking2 245/40R18 koossa, kuin 245/30R20 & 285/25R20 Hankookin S1 Evot 10" & 11" vanteille venytettynä.. eli maantien ja vanteen reunan väliin menee se euron kolikko. Muutenkin on kuin uudella autolla ajaisi, sen ohjaamisen ja löllymisen jälkeen.
Niin ja kulmat on säädetty joskus vuosi sitten mahdollisimman pystyyn ja pienelle auraukselle tehtaan toleranssien sisällä.
Eli ei tarvi säätää uudestaan koska säätöjä ei tehdä vannekoon mukaan, vaan valmistajien ohjearvojen sisään. Prkl ...
Eipäs. Ne valmistajan toleranssit kattaa kaikki koot 16-20" tms.
16" pullakumit kestää paremmin negatiivista camberia ja silloin sitä voi olla vaikka -1.00 edessä ja -2.00 takana. Taas 20" matalaprofiilisilla kumeilla camberit pitäisi olla lähempänä -0.2 edessä ja -1.20 takana.
Ja en ole mikään ammattilainen joten luvut ovat vain suuntaa antavia esimerkkejä.
Eli ei tarvi säätää uudestaan koska säätöjä ei tehdä vannekoon mukaan, vaan valmistajien ohjearvojen sisään. Prkl ...
Tottakai kulmat säädetään nimenomaan AINA vannekoon mukaan?
Tehtaan antama toleranssialue on tarkoituksella niin laaja että se mahdollistaa näin eri vannekoot.
Eli toleranssialueen sisältä haetaan jompi kumpi äärilaita riippuen siitä onko alla 16" vai 19" kokoluokan vanne. Se tolaranssialueen keskialue on siis 16"-17" rengastukselle, eikä ole siis todellakaan optimi 19"-20" vannekoolle jossa esim.oikea negatiivinen camber löytyy sieltä toleranssialueen pystypuolen rajamaastosta, eli maksimaalisen vähäisestä negatiivisesta camberista.
15" "pullakumeilla" sitten tietenkin päinvastoin, eli oikea camberarvo löytyy sieltä mahdollisimman suuren negatiivisen camberin sekä maksimaalisen aurauksen toleranssialueelta.
Enemmän hakee urissa Continentalin WinterWiking2 245/40R18 koossa, kuin 245/30R20 & 285/25R20 Hankookin S1 Evot 10" & 11" vanteille venytettynä.. eli maantien ja vanteen reunan väliin menee se euron kolikko. Muutenkin on kuin uudella autolla ajaisi, sen ohjaamisen ja löllymisen jälkeen.
Niin ja kulmat on säädetty joskus vuosi sitten mahdollisimman pystyyn ja pienelle auraukselle tehtaan toleranssien sisällä.
[offtopic]
Itse "ihastuin" Hankook S1 Evoihin edellisessä E46:ssa, joten päätin nyt tilata samat tähän nykyiseen kun takakumista (Bridgestone Potenza RE040) löytyy peukalon kokoinen reikä sisäsyrjästä
No enivei, S1 Evoissa märkäpito on mielestäni erittäin hyvä, mutta samalla kestävä kumi eikä missään muodossa uraherkkä. Laatukumi mielestäni. Hankook V12 ei kokemusta.
[/offtopic]
Comment