Originally posted by Ceeray
Renkaista, rengaspaineista ja uraherkkyydestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Menee..Originally posted by heicciNyt tulee mutua, mutta noilla renkaillahan nopeusmittari näyttää eri lukemaa, ja silloin myös kulutusmittari menee sen mukaan. Meneekö mettään?
Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Ceeray: 205/55-15" on alunperinkin jo alikokoinen jos kysessä on e36 ja antaa vierintäkehän 1855mm(-85mm orggikseen). 205/40-18" on tismalleen saman kokoinen rengas kuin orggis 195/65-15" joten kulutruserot taitaa olla näitä "perstuntumalla" saatuja? Vai?
Comment
-
Itellä on E39:ssä alla Continental ContiSportContact 225/45R17. Ostin ne viime syksynä noin 1-2mm ajettuna. Mitään ongelmia ei ollut. Nyt ne tuntui vetelevän jos on yhtään uria tiessä. Tosin nythän tiet on todella huonossa kunnossa ja urat on paikoittain järkyttäviä. Paineet oli hyvin lähellä 2,5bar, joten laitoin kaikkiin pyöriin sen verran. Nyt aloin muistelemaan, että ostaessa niihin taidettiin laittaa jokaiseen 2,8bar.... Mitkähän ne oikeat paineet pitäis olla? Ja pitääkö edessä olla pienemmät/isommat kuin takana?------
G31 530d
Comment
-
Itellä 225*45*17" ja oli tosi paska ajaa. Renkaat aika kuluneet ja tarkastin paineet niin jokaisessa oli 2.3 bar. Nostin 2.8 niin nyt vetelee vaan kaikista pahimmissa urissa muuten ajettavuus parani huomattavasti. Ainoa miinus on että kaikki epätasaisuudet tuntuu paljon herkemmin.
Comment
-
Cooper
Mulla kävi sama kokemus noilla Cooperin renkailla.Originally posted by pete kminulla on 530d:ssä BBS 8.1/5 kertaa 17 et 15 renkaat cooper 235 45 17
ja auton ajo ominaisuudet on talvirenkaisiin verrattuna ihan perseestä alusta on 100% kunnossa .eri paineita kokeiltu pyorän säätöjä kokeiltu puslia vaihdettu iskarit vaihdettu niveliä vaihdettu, mutta ei niistä ole oikein apua ollut. Taitaa pitää ostaa 15 tuumaiset renkaat että loppuu vetely.
Laitoin viime kesänä edelliseen autoon 320Ci taakse saman kokoiset
renkaat, kun äkkiä piti saada, niin kyllä tuli karsee ajaa.
Eikä se hintakaan niin hirveen paljon halvempi ollut, että olis kannattanut
laittaa, vaikkakin auto oli vaihtoon menossa.
Ei vain ollut kellään varastossa muita merkkejä.
BMW 330dA e92 M-SPORT
Comment
-
Kuten jo useammasta suusta todettiinkin, riittävästi paineita niihin kumeihin. Viime kesäisissä renkaissa oli toisessa takakumissa reikä, joten sillä oli tapana hukata paineita, sen kyllä huomasi heti ajettavuudessa. Renkaina oli 235/45/17 ja 265/40/17 e32 735ssa. Kun paineet on 2.7 ja 2.9 niin menee kuin juna, tiellä ku tiellä.G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
Comment
-
Mulla on lähtöpaineita nyt 2,5 edessä ja 2,8 takana, eikä tuo tunnu ihmeemmin uria tuntevan (toki hiukan enemmän kuin talvikumeilla). Alla siis (edellisen omistajan hommaamat) alikokoiset 225/45-17 edessä ja 235/45-17 takana.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Hiukan korjausta vierintäkehiin...Originally posted by HemiCeeray: 205/55-15" on alunperinkin jo alikokoinen jos kysessä on e36 ja antaa vierintäkehän 1855mm(-85mm orggikseen). 205/40-18" on tismalleen saman kokoinen rengas kuin orggis 195/65-15" joten kulutruserot taitaa olla näitä "perstuntumalla" saatuja? Vai?
195/65-15 = 1993.1 mm
205/55-16 = 1984.5 mm
225/45-17 = 1992.3 mm
225/40-18 = 2001.2 mm
255/35-18 = 1996.4 mm
215/35-19 = 1988.3 mm
225/35-19 = 2010.6 mm
255/30-19 = 1996.4 mmKaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Sullahan on M135-replicat? Wheelweights.netin mukaan jo alkuperäset(?) painaa 30 lbs, kun taas tollaset orkkis e46 coupe 16-tuumaset noin 18 lbs. Jousittamattomassa massassa suuri ero, mikä taatusti vaikuttaa kulutukseen. Ootko huomannu eroa kiihtyvyydessä?Originally posted by Ceeray
Mun autossa 16" talvikitkoista muutos 18" kesärenkaisiin on vähintään +1 litra/100km.... Tuntuu ettei pääse millään samanlaisia lukemia kun noilla kitkoilla, ja taasen 16" kesärenkaat jotka oli aikasemmin alla meni vieläkin pienemmällä..rupee jo matkanopeuksissa melkein 9-10l/100km olemaan keskikulutus..(325ci)
Ja renkaat oli 204/55-15 ja nyt 225/40-18.
Itsellä 235/45/17 GT radial champirot ja painetta 2,7 bar, ei vetele ja on hiljaset. Ei ole turhaan hehkutettu tälläkin foorumilla.EX: 730i -89
Comment
-
Joo olen huomannut eron kiihtyvyydessä, kyllä se persedynon mukaan niillä edellisillä valsseilla (siis orig. 16" ) pomppasi liikkeelle vähän ärhäkämmin. Ja tämän huomasi jo heti ekan ajon yhteydessä. Ja kyllä vain se kulutus on pikkusen lisääntynyt, mutta veikkaanpa että siinä on sitä sulan kelin keväthuumaa mukana osittain ainankin, mutta kun nakkaa vakkarin päälle motarilla niin on siinä se 0.5-1.0 litraa / 100km kulutuksessa kasvua. Voi tietty olla että pitäs laittaa vielä enemmän painetta renkaisiin. Aluksi oli 2.6 ja oli uratutka, nyt 2.8 ja ei kamalasti eroa enää 16".Originally posted by cool10Sullahan on M135-replicat? Wheelweights.netin mukaan jo alkuperäset(?) painaa 30 lbs, kun taas tollaset orkkis e46 coupe 16-tuumaset noin 18 lbs. Jousittamattomassa massassa suuri ero, mikä taatusti vaikuttaa kulutukseen. Ootko huomannu eroa kiihtyvyydessä?
Itsellä 235/45/17 GT radial champirot ja painetta 2,7 bar, ei vetele ja on hiljaset. Ei ole turhaan hehkutettu tälläkin foorumilla.
HEMI:Vierintäkehä ei ole kasvanut kyllä oikeastaan yhtään. 205/55-16 alkuperäiset , nykyiset on 225/40-18. Mieli tekis mennä kyllä 17" pelkästään tuon rengasmelun takia....
Pitää kattoo jos investois ultraleggeroihin ellei sitten satu investoimaan kerralla E92 325i:tä..
Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Sama kiinnostaa itseänikin? Tällähetkellä edessä 2,2 ja takana 2,4Originally posted by RCWpaljonko on suosituspaine 225/45/17 renkaille?
takana ei istu koskaan kyytiläisiä, eikä ole sadan kilon subbareita joten takana voisi oletettavasti olle jopa vähemmän painetta?
Comment
Comment