Onko tuosta Clavun ja Teropan kanssa tehdystä testistä olemassa mitään kirjallista yhteenvetoa?
Ei siitä nyt mitään kovin ihmeellistä tainnut tulla, voin yrittää etsiä. Lähinnä tuossa testattiin Clavun Koni FSD-iskareita ja ne kyllä olivat perstuntumalta erilaiset kuin M Sport I/II -vakioiskarit. Vakioalustaa ei ollut testissä.
Minulla olisi talvea varten 2006 valmistetut Nokian kitkarenkaat mutta liekö jo ikänsä puolesta käyttökelvottomat, pintaa nissä kyllä olisi vielä 7-8mm mutta ikä askarruttaa.
Minulla olisi talvea varten 2006 valmistetut Nokian kitkarenkaat mutta liekö jo ikänsä puolesta käyttökelvottomat, pintaa nissä kyllä olisi vielä 7-8mm mutta ikä askarruttaa.
Nokian renkaiden mukaan, alle 3v vanhaa rengasta saa myydä vielä uutena jos se on varastoitu oikein. Eli ei ainakaan 3 vuodessa muutu miksikään, tuskin merkittävästi seuraavana vuotenakaan.
Nokian renkaiden mukaan, alle 3v vanhaa rengasta saa myydä vielä uutena jos se on varastoitu oikein. Eli ei ainakaan 3 vuodessa muutu miksikään, tuskin merkittävästi seuraavana vuotenakaan.
Pätee uusiin, käyttämättömiin renkaisiin ainoastaan. Käytetyt on kovettuneet auringonvalosta, lukemattomista kuuma/kylmä sykleistä, jne kuormituksesta.
Käytetyt menettää ominaisuuksia huomattavasti 3 talven jälkeen, riippumatta kilometreistä.
Milloin ne menee oikeasti riitävän huonoksi, tai jopa vaarallisiksi, on tietysti vaikea kenenkään puolesta sanoa...:think
3 tai 4 vuotta vanhat, mitkä muuten on ok, itse kyllä laittaisin alle.
Omat nokian nastarenkaat, mitkä juuri vaihdoin uusiin, olivat paistettu 2001 eikä viime talvena ollut kyllä yhtään pitoa enää, edes kuivalla. 8 vuotta nyt ainakin oli liikaa...
Nokian renkaiden mukaan, alle 3v vanhaa rengasta saa myydä vielä uutena jos se on varastoitu oikein. Eli ei ainakaan 3 vuodessa muutu miksikään, tuskin merkittävästi seuraavana vuotenakaan.
no muuttuuhan se kolmessa vuodessa jo, sanoi nokia mitä hyvänsä. jos oikein on varastoitu, niin kyllä itse ainakin ihan hyvillä mielin ajelisin... tuskin kovin paljoa on kovettunut vielä.
Nuo minun kumit on ollut käytössäni yhtenä talvena ja muuten säilytetty "perunakellarissa", paljoa en ainakaan häviä jos laitan kumit vanteille ja kokeilen tyydyttääkö pito.
On muuten ainakin kuluneena(~4-5mm pintaa) liukkaat renkaat märällä asfaltilla.. Itellä oli 225/45/17" ja ei ollu mitään ongelmia vetää omalla luuskalla 2:s vaihteella luisua ilman suurempia tuskia..
Muuten ihan ok renkaat, pitää lumella ja jäällä miten nyt kitkarenkaitten voi olettaa pitävän
Check, liukkautta märällä on kyllä havaittavissa mut ei mitenkään erityisen huolestuttavasti.
Katotaan tilanne sitten kun noi kuluu enemmän.
3 tai 4 vuotta vanhat, mitkä muuten on ok, itse kyllä laittaisin alle.
Nastat: Kyllä
Kitkat: Ei
06 paistettu kitka on varmasti jo erittäin liukas, kumiseos on kovettunut niin paljon, nastarenkaassa pysyy iän myötä sentäs nastan tuoma mekaaninen pito..
Raporttia e46 touringin alla olevista Hakka4:ista asfaltilla 225/45r17 kokoisina.
Vollotus kuuluu 70-80km/h selkeästi. Nastojen rapina ei haittaa/kuulu kuin hitaassa ajossa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa. Pitoon jäällä en ole vielä päässyt syventymään sen puutteen johdosta.
Ajotuntuma suht ok. Hieman vetelä, kuin kitkoila ajelisi. Johtunee renkaan lamellien määrästä ja pehmeästä seoksesta. Ei isoa eroa Nokia R kitkojen tuntumaan, vaikka ne oli 195/60r15 kokoiset.
Kuitenkin rengasmelu on isompi ja vanhana kitkafanina ikävä tulee kunnon kitkoja. Samalla vaihtoaika varmasti aikaisemmin keväällä kesärenkaisiin. Hinta vaan oli melkein tuplat kunnon kitkoissa, joten pakko ajaa nastoilla.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Heitin eilen talvirenkaat alle kesällä hankkimaani e34:seen alle. Kesärenkaat on aluvanteilla ja talvirenkaat ovat peltivanteilla. En löytänyt mistään edellisen omistajan jäljiltä toisia pultteja, joten laitoin peltivanteet kiinni samoilla pulteilla kuin aluvanteet oli kiinni. Aamulla muistin kauhutarinoita kuinka peltivanteet ovat leikanneet pultit poikki ja renkaat ovat irronneet vauhdista. No, ainakin 13km työmatkan pyörät pysyivät alla. Mites mä varmistan ovatko nuo pultit sopivat peltivanteille? Drive-until-they-drop-metodi kuullostaa huonolta
Comment