Originally posted by Kentsu
View Post
Ainakaan vielä. Jos olisi pakko ajella enemmän erämaassa, ottaisin laadukkaat nastat alle. Ihan vain keskilämpötilojen ja turvallisuuden takia maantienopeuksissa, esim. yllämainittuissa tilanteissa. Itsellä tulee talvella harvoin ajettua edes moottoritiellä.. Jokaiselle soveltuva rengas siihen soveltuvaan käyttöön. Nelivetoisella ESP-vessalla pärjää Saksankitkoilla varsinkin pääkaupungin 29 km/h etana-keskinopeuksissa ihan hyvin. Viime talvella oli alla vastaavasti takavetoinen, kevytperäinen auto ilman lukkoperää, ilman ABS:eja, hyvillä Suomikitkoilla, ei varsinaisia ongelmia siinäkään, jos ei lasketa mukaan huonolla kelillä slow-motion liikkeellelähtöä ja jyrkkien ylämäkien karttamista sekä parkkipaikoista pois pääseminen..Silloin jos/kun apinakehän sisäpuolellakin on HC-keli on kyllä omien ja muiden etujen mukaista ajella rauhassa, erityisen varovaisesti ja suosien pitkiä varoetäisyyksiä muihin.. Suurin osa apinoista kun ajelee heti suojasäällä kuten kesälläkin. Jarrutusmatkat JÄISELLÄ tiellä, IMO kitkalla kuin kitkalla, on kuitenkin - elämysmatka seuraavaan pitäjään, kuten tuolla jo joku kirjoittikin..


Comment