Mitähän näille? Vanteissa jonkun verran ihottumaa. Hion porakoneella tuosta reunasta kokeeksi ja hetihän tuohon sävyeroa tulee. Nitromorsilla lakka pois tuosta otsapinnasta ja vaha päälle? Tuota hiottua kohtaa täytyisi jotenkin saada kiillotettua samaan sävyyn puolien kanssa. Koko vannetta ei kiinnostaisi alkaa hiomaan.
Itsellä aivan identtisessä kunnossa vanteet ja jotain täytyisi tehdä. Ei minkään näköistä kokemusta tästä hommasta aikasemmin joten meneepi varmaan pari iltaa nyt alkuun vaan lueskellessa tästä aiheesta
Mitähän näille? Vanteissa jonkun verran ihottumaa. Hion porakoneella tuosta reunasta kokeeksi ja hetihän tuohon sävyeroa tulee. Nitromorsilla lakka pois tuosta otsapinnasta ja vaha päälle? Tuota hiottua kohtaa täytyisi jotenkin saada kiillotettua samaan sävyyn puolien kanssa. Koko vannetta ei kiinnostaisi alkaa hiomaan.
Koitin tolla Nitromorssilla saada noita lakkoja vanteista pois ja joistain paikoista lähtikin ihan hyvin, mutta en tiedä miksi mutta osaan vanteeseen jämähti ihan kunnolla kiinni tuo eikä lähde millään pois (käytinkö liikaa, liian vähän, annoinko olla liian kauan vai mikä). Eli puolet vanteesta nyt vihreät. Mitenhän tuon sais irti pinnasta nytten
Ite vetelin testimielessä vannevahaa/suoja-ainetta vanteisiin pari kertaa viime kesänä. Hemmetin hyvin lähti skeidat irti huuhtelemalla ja vanteet pysyi puhtaina. Jotain armorerin kamaa se oli mitä motonetistä löytyi.
Ainoa munaus oli kun kesän jälkeen pesin vanteet niin meni prkl suihkepullot sekaisin (pesin työauton vanteet samalla) niin siihen vetäsin asfaltinpoisto ainetta, meni omiinkin vanteisiin suihkaus.
Saa osittain kiillotella uusiksi.
Nitromorssilla lakat veke jos on, sitten vesihiomaan vaan paperi kerralla asteittain karkeasta hienompaan... sitten vaikka metalpolishilla tai värillisillä kiillotustangoilla työstää kohti kiiltoa ja lopuks mothersin billet polishilla.
Kiitoksia vinkeistä. Millä karkeuksilla kannattaa hioa?
Vielä Roiton kommenttiin lisäksi, kannattanee lisätä tuohon nitromorssin ja hiomapaperien väliin rälläkkä sillä vahvuudeltaan "hienolla" kiillotuslaikalla, löytyy motonetistä. Sillä näet saa huomattavasti tehokkaammin kuin papereilla nuo hiukan syvemmälle menneet hapettumat sekä tuollaiset miedot kanttarinaarmut pois vanteesta! Sen jälkeen sitten paperihommiin.. Karkeudeltaan tuo hieno kiilloituslaikka voisi vastata silmämääräisesti jäljestä päätellen jotain 350-400 paperia, eli kuoppia sillä ei vielä lippiin saa tehtyä kun maalaisjärkeä käyttää
Nitromorssilla lakat veke jos on, sitten vesihiomaan vaan paperi kerralla asteittain karkeasta hienompaan... sitten vaikka metalpolishilla tai värillisillä kiillotustangoilla työstää kohti kiiltoa ja lopuks mothersin billet polishilla.
Kerran kokeilin Sinolia ja ei miellyttäny. Hapettu lipit erittäin nopeasti....hmmm, pitäisikin testi mielessä kokeilla uudestaan. :think
Mut joo, mä kyl suosin jonkinlaista suojaa, jo pelkästään sen takia koska veikkaisin et Sinolin lianhyljintä kyky on suunnilleen nolla. Eiköhän se vaan mahdollisesti sulje alun huokoset hetkeksi et hapettuminen ei alkaisi heti. Kestääkö sitten maks yhden pesun?? Jos kiilto on tärkeätä niin eipä se kauaa kestä jos pitää jatkuvasti fyysisesti käsin pestä jarrupölyt yms... Kunnon suoja ja tarpeeksi usein pesu, niin riittää pelkkä PH-neutraali vannepesuaine ja painepesuri ainakin osissa pesuissa kesäisin.
Kiillon heikentyminen on jossain suojissa suurempaa jossain pienempää. Sen takia itse ainakin tulee testailtua uusia aineita ja etsien kokoajan parempaa kompromissia kiillon ja suojan suhteen. Niin kauan kun ei käytä SiO2-pohjaisia "kestopinnoitteita" niin aika helppoa kiillottaa uudelleen, jos nyt ei olisikaan niin blingbling kuin toivoisi
Ekat suolat kun tossa viljeltiin tielle vähän aikaa sitten, niin teki hurjaa jälkeä reilussa vuorokaudessa lipeissä, joista oli antautunu vannevahat. Nyt sitten suojana Bilt Hamberin- Auto Balm, joka saattaa kestää paremmin suolakylvyt, kun on rakenteeltaan korroosiota estävä, sulkien metallin pintahuokoset.
Jos siis Sinol on toiminu muilla niin ei ollu tarkoitus lytätä kenenkään toimintatapaa, lähinnä vain kertoa oma näkökulma.
Juu eipä ne sinolin lisäksi mitään tarvitse, äkkiä vain pilaa / ainakin huonontaa kiiltoa jos lähtee jollain pinnotteilla löträämään.. Jäi kerran yhtiin peilikiillotettuihin selvästi erottuva kalvo päälle suojatököteistä..
Leave a comment: