Originally posted by Skarpa
View Post
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Mitäs näitä raudanpoisto tuotteita nyt oli, CarPro IronX ja Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel nyt ainakin.. Wolf'sia ite kokeillu ja ihan toimivaa kamaa.Originally posted by racing02 View PostOlen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.
Leave a comment:
-
Suosituksia vannevahasta?
Autovahakin varmasti käy, mutta kun nyt on tilaisuus saada pyörät irrallisena käsiteltyä, niin mielellään käyttäisi tarkoituksenmukaisia aineita.
Leave a comment:
-
Olen koittanut pestä X:n talvivanteita muutamaan otteeseen mutta puhdasta ei tahdo tulla. Aloitin Pinelinellä mikä jätti vielä kellastumaa ja mustaa pistettä. Bilteman happopitoisella bio-vannepesulla lähti keltaisuus hyvin. Nyt pinta on muuten puhdas mutta täynnä mustaa pistettä mikä tuntuu santapaperilta. Ei vaikuta olevan pikeä koska ei liukene tärpättiin eikä bensaan. Onko tuo nyt sitten jarrupaloista peräisin ja vaatiiko se jonkun raudanpoistoaineen? Sellaista ei vielä olekaan hyllyssä enkä tiedä mistä löytyisi.
Leave a comment:
-
Vanteina Breyton Spiritit ja murheena se aina yhtä mukava kanttari-ihottuma...
Eli siis oikeastaan jokaisessa lipassa enemmän tai vähemmän naarmuja/raapaleita. Onko tietoa saako kyseisiin vanteisiin noita lippoja jostain , tai onko hyviä ehdotuksia mitä noille voisi itse tehdä?
KUVA
Leave a comment:
-
Vaimon kulkeneen talvivanteissa alkoi olla ajan patinaa ja mietin miten ne sais fiksattua helposti ja myös loppukäyttäjää innostavasti. Idean toteutukseen sain wheelers dealerin Mazda RX-8 (?) jaksosta, lopputulema kuvassa joka kertonee kaiken. Jos kiinostaa saada lisätietoa tekijästä ja projektista ylipäänsä niin voin postailla tietoa foorumin sääntöjen puitteissa. Hyvin kestivät ainakin eka talven.
Kuva tekovaiheesta ennen lakkausta ja sen jälkeen. Lakkauksen päädyttiin kestävyyden ja kokeilunhalua takia, mutta se tuo myös kuviota esiin paremmin.Last edited by 205/65-15H; 07-10-2018, 23:52.
Leave a comment:
-
-
Itsellä aivan identtisessä kunnossa vanteet ja jotain täytyisi tehdä. Ei minkään näköistä kokemusta tästä hommasta aikasemmin joten meneepi varmaan pari iltaa nyt alkuun vaan lueskellessa tästä aiheestaOriginally posted by Banned View PostMitähän näille? Vanteissa jonkun verran ihottumaa. Hion porakoneella tuosta reunasta kokeeksi ja hetihän tuohon sävyeroa tulee. Nitromorsilla lakka pois tuosta otsapinnasta ja vaha päälle? Tuota hiottua kohtaa täytyisi jotenkin saada kiillotettua samaan sävyyn puolien kanssa. Koko vannetta ei kiinnostaisi alkaa hiomaan.
Leave a comment:
-
Mitähän näille? Vanteissa jonkun verran ihottumaa. Hion porakoneella tuosta reunasta kokeeksi ja hetihän tuohon sävyeroa tulee. Nitromorsilla lakka pois tuosta otsapinnasta ja vaha päälle? Tuota hiottua kohtaa täytyisi jotenkin saada kiillotettua samaan sävyyn puolien kanssa. Koko vannetta ei kiinnostaisi alkaa hiomaan.Last edited by Banned; 29-04-2019, 08:55.
Leave a comment:
-
Koitin tolla Nitromorssilla saada noita lakkoja vanteista pois ja joistain paikoista lähtikin ihan hyvin, mutta en tiedä miksi mutta osaan vanteeseen jämähti ihan kunnolla kiinni tuo eikä lähde millään pois (käytinkö liikaa, liian vähän, annoinko olla liian kauan vai mikä). Eli puolet vanteesta nyt vihreät. Mitenhän tuon sais irti pinnasta nytten
Leave a comment:
-
Ite vetelin testimielessä vannevahaa/suoja-ainetta vanteisiin pari kertaa viime kesänä. Hemmetin hyvin lähti skeidat irti huuhtelemalla ja vanteet pysyi puhtaina. Jotain armorerin kamaa se oli mitä motonetistä löytyi.
Ainoa munaus oli kun kesän jälkeen pesin vanteet niin meni prkl suihkepullot sekaisin (pesin työauton vanteet samalla) niin siihen vetäsin asfaltinpoisto ainetta, meni omiinkin vanteisiin suihkaus.
Saa osittain kiillotella uusiksi.
Leave a comment:
-
Nykynen morssi on edelleenki aika saippuaa varsinkin tommosten orkkis vanteiden lakkojen kanssa
saa lutrata ihan tosissaan.
Paikalliselta työkalumyyjältä tämmöstä:
Leave a comment:
-
Varmaan 400 aloittaisin ja siitä ylöspäin ainakin 1200 astiOriginally posted by ae39 View PostKiitoksia vinkeistä. Millä karkeuksilla kannattaa hioa?
Tietty jos ei meinaa hapettumiin ja koloihin purra niin karkeammallakin voi alotella ja jos lopussa jaksamista löytyy niin vaikka 1500 asti.
esim. 240-320-400-600-800-1000-1200-1500Last edited by Roito; 17-03-2016, 22:24.
Leave a comment:
-
Kiitoksia vinkeistä. Millä karkeuksilla kannattaa hioa?Originally posted by Roito View PostNitromorssilla lakat veke jos on, sitten vesihiomaan vaan paperi kerralla asteittain karkeasta hienompaan... sitten vaikka metalpolishilla tai värillisillä kiillotustangoilla työstää kohti kiiltoa ja lopuks mothersin billet polishilla.
Leave a comment:

Leave a comment: