Sitten eteenpäin syksyn vannerojekteissa..
Piakkoin saa tämänhetkisen projektisarjan valmiiksi ja olis aika alkaa cabrion alle työstämään settiä ensi kesäksi. olisi parit mielipidekysymykset raadille!
Vanteina siis RC041 17" bebsit ja suunnitelmana tietenkin työstää huulet ja keskimutterit peilikiiltoon. Keskiöiden, kehäpulttien ja keskimerkkien tulevat värit vaan eivät nyt meinaa millään hahmottua..
Autohan on OEM-linjainen diamantschwarz ja parinlaista ideaa mielessä:
- Gunmetal kiiltävänmustilla kehäpulteilla + kultamustalla BBS keskimerkillä
- Nogarosilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella (vai kenties legendaarisella punakulta) BBS keskimerkillä
- E: Lisätään vielä OEM linjainen ajatus Felgensilber kiiltävänmustilla kehäpulteilla + mustavalkoisella BBS merkillä
- Jotain muuta? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alumiinivanteiden hoito/kunnostus
Collapse
X
-
Originally posted by Jarppa63 View PostAinakin Lemareissa se on 10 ja 12mm. Ja juu 12 kantainen hylsy.
Jarppa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TorQuel View PostMinkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think
Jarppa
Leave a comment:
-
-
Minkäs kokoinen se on tuo bebsin kehäpultteihin käypänen 12 kantanen hylsy? Kymppi on inan väljä, ei millään uskaltaisi vääntää ja ysi taasen ei sovi.. Onkos siihen joku erikoisavain vai passaako joku tuumakas hylsy? :think
Leave a comment:
-
-
Guest repliedItellä tulis mieleen että "karkea" sorvin jälki edesauttaa paremaan lakan pysymiseen?
Tiiäppä sitte?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cojama View PostDiamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.
https://m.youtube.com/watch?v=SsadBuZ8BTE
Mites toi eroaa normista kiilloitussorvauksesta, jolla valmistavalla tehtaalla kiiloitetut pinnat ekan maalin jälkeen tehdään? Tuolta se näytti kun kesäduunissa -93 Borbetin linjalla haalarit niskassa palloilin. Hochglanz Drehen oli homman nimi eli korkeakiiltosorvaus. Sorvin jälkeen lähti lakkakierrokselle talon pulverimaalaamoon. Valmiissa vanteessa malatut osat maali+lakka, kiiltävät pelkkä lakka. Siitä ero korroosionkestossa. Olin siis maalaamossa pakkaamassa valmiita vanteita tai työntämässä Eareja maaliin menevien pultinreikiin. Tietysti paljon on maailmassa muuttunut 22 vuodessa. Silloin esim. ATS oli jo kultti, tänään Borbet omistaa putkan.
BBS RC -vanteista huomattiin Rimfixin Jukan kanssa, että on aika karkea se sorvin jälki RC:n lipissä. Lienee jonkinlainen kompromissi lopputuloksen ja tuotantonopeuden välillä kun RC oli OEM vanne Bemarille. Munkaan 18"-vanteista ei edes koitettu kiilloittaa virheettömälle peilille tässä vaiheessa.Last edited by 9313juha; 07-08-2015, 14:21.
Leave a comment:
-
-
Pikainen kysymys!
Tilailen uusia kehäpultteja, mutta kromatut on loppu tällä hetkellä varastosta..Onko (steinless steel) ruostumattomat (?) pultit yhtä "näyttävät"/kiiltävät?
Leave a comment:
-
-
Tämä kiinnostaisi itseäkin. L-weld ei ainakaan tee, sanoi kyseisen laitteen maksavan aika maltaita kuulemma n. 50ke, joten ei ole tullut vielä hankittua...
Leave a comment:
-
-
Diamont cut viimeistely pitäisi saada teetettyä 15" vanteisiin, löytyykö Suomesta tekijää jolle uskaltaisi työn antaa? Vanteissa n. 1" lippa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostMoni vesihioo 1500 tai 2000 asti. Vasta sen jälkeen kiillotus.
Originally posted by khor View PostKokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.
Leave a comment:
-
-
Kokeile vetää pienehkö alue läpi P175 saakka ja katso minkälainen tulee. Sen muistan, että itselläkin aika loppuvaiheessa alkoi vasta nuo naarmut katoamaan. Itse ajoin sähköporakoneella niin paljon kuin koneesta kierroksia lähti. Kannattaa muistaa vaan aina välillä teräsharjalla puhdistaa laikka ettei mene tukkoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by khor View PostSisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.
1. P14 - Sisal
2. P164 - White close stitch
3. 480BLF - G-loose
4. P175 - WDR-loose
Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.
Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.Nuo naarmujen syvyydet tuntuu sellaiselta että seuraavan vaiheen white close stitch -laikalla ja 439T:llä ei muutu tilanne miksikään.
Eli näitä ohjeita seuraan:
Process 1 (Burnishing) Green 439T compound with a sisal polishing mop
Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Blue 480BLF (compound formulated for aluminium) with a Loose G quality
Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop
Millaisilla nopeuksilla tuon laikan tulisi pyöriä? Ohjeen mukaan sisalin jälkeen pinnan pitäisi olla "yhteinäinen himmeä pinta". Enempi se on naarmuinen ja epätasainen mun käsittelyn jäljiltä.
"It is important at this stage that you remove all marks/scratches and leave a uniform dull finish."
Leave a comment:
-
-
Sisallaikalla ei tule saamaan ikinä naarmutonta lopputulosta. Itse vedin sisalin jälkeen vielä kolmella eri laikalla ja vahatangolla. Piti käydä ihan oma Menzernan "resepti" kaivamassa esille, millä itse kiillottelin täysin naarmuttoman ja kiiltävän lopputuloksen.
1. P14 - Sisal
2. P164 - White close stitch
3. 480BLF - G-loose
4. P175 - WDR-loose
Tuon jälkeen vielä mikrokuituliina ja Mothers Billet polish. Ylläpitokiillotteluun sama kiillotusaine sekä lopuksi Sinoliin kostutetulla mikrokuituliinalla pyyhkäisy läpi.
Noista sinun kuvista päätellen tarvitset vaan alkaa poistamaan naarmuja sekä hakemaan kiiltoa hienommalla aineella ja laikalla.
Leave a comment:
-
-
Onko tekijässä vai vehkeissä vika kun ei meinaa tulla kunnon jälkeä sitten millään. Sisal laikalla aloitettu kiillottamaan 600 paperin jälkeen ja tulee vaan melko rankasti naarmua. Käytössä vihreä Menzernan 439T tanko ja sähköporakone. Sisal laikalla ja tuolla aineella pitäisi pystyä aloittamaan kiillotus jo 400 grit jälkeen tämän ohjeen mukaan.
Hionko 1000-1200 vai onko tekniikka vaan niin väärä?
Pari huonoa kuvaa. Klikkaamalla isommaksi.
Leave a comment:
-
Leave a comment: