Mikä Akku "paras"?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Purtsi123
    replied
    Mulla kesti sentään neljä vuotta sznajderi. Riittävän kauan että piti vielä uus samanlainen ostaa.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Noh ei ainakaan Sznajderin akun puolesta voi ylistyksiä antaa! Alle kaksi vuotta vanha ja nyt jo alkaa taas tuo sama Recharge Battery-riesa!

Mitenkäs näissä nämä takuu asiat mahtanee onnistua? Viedään vaan akku motonettiin ja sanotaan että ei pidä varausta ja uusi tilalle?
    Vanha kysymys, mutta vastaan silti..
    Tuo on harvinaisen paska akku. Minullakin 100A Szaisseni ja heti kun 2v. tuli täyteen niin ei pidä virtaa. Motonettiin pitää viedä akku ja ne testaa sitä vuorokauden ja sitten saa hakea uuden jos ne toteaa sen paskaksi. Ainakin S-joen Motonetissä oli viimetalvena näin.

Leave a comment:

• Micce///M
    replied
    Originally posted by Tuonela View Post
    7 vuotias akku sitten nyykähti heti kun tuli pakkaset... Mikäs akku kannattaisi hommata? Auto e39 530i, ei eberiä/webastoa, työmatka 5 kilsaa. Joku AGM-akku?
    Bosch S6 on passeli jos on halua sijoittaa kerralla enemmän. Paremman puutteessa menee vaikka S4, sen taitaa reilulla sadalla eurolla saada motonetista.

Leave a comment:

• Tuonela
    replied
    7 vuotias akku sitten nyykähti heti kun tuli pakkaset... Mikäs akku kannattaisi hommata? Auto e39 530i, ei eberiä/webastoa, työmatka 5 kilsaa. Joku AGM-akku?

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Noh ei ainakaan Sznajderin akun puolesta voi ylistyksiä antaa! Alle kaksi vuotta vanha ja nyt jo alkaa taas tuo sama Recharge Battery-riesa!

Mitenkäs näissä nämä takuu asiat mahtanee onnistua? Viedään vaan akku motonettiin ja sanotaan että ei pidä varausta ja uusi tilalle?

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Olen nyt etsinyt vaikka kuinka pitkään litium akkua, suomestakin saisi mutta ne eivät ole kovinkaan kevyintä. Kevyitä ja tehokkaitakin löytyy, mutta missään niissä ei sovi akkukotelo mitoiltaan vakio kiinnikkeisiin. Tämä taas on itselle aika no go koska akun pitää pysyä paikallaan, aina.

Mutta, yhtään kohtuuhintaista BCI luokkaan 48 tehtyä koteloa ei löydy. Ainoastaan kahdelta valmistajalta löytyy oikean kokoisissa koteloissa noita lithium akkuja ja niiden hinnat on sitten 1600€++
    Last edited by Remotion; 07-05-2015, 22:02.

Leave a comment:

• zener
    replied
    Omalla kohdalla tuommonen Bilteman AGM kuoli 2v käytön jälkeen. Ei ollu itseni ostama eikä kuittia, niin takuuseen ei mennyt. Että eiköhän tuollakin akulla sen 4v pääse jos yhdesti vaihtaa takuuseen.

Leave a comment:

• jumbo
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Bilteman akuissa taitaa olla 3 vuoden takuu. Tuo motonetin tuskin kestää niin pitkään..
    4 vuotta näkyy olevan, eli kannattaa suosiolla maksaa vähän enemmän niin saa ainakin pidemmän takuun

Leave a comment:

• JiPe
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Kumpaa laitettais tuohon e39:siin, biltemaa vai motonettiä?

Biltema

Motonet
    Bilteman akuissa taitaa olla 3 vuoden takuu. Tuo motonetin tuskin kestää niin pitkään..

E: 4 vuoden takuuhan tuolla lukikin, kun vaan osaa katsoa.
    Last edited by JiPe; 06-04-2015, 13:32.

Leave a comment:

• jumbo
    replied
    Kumpaa laitettais tuohon e39:siin, biltemaa vai motonettiä?

Biltema

Motonet

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Mulla on omassa laturissa joku speciaali jännitteen säädin joka on tarkoittu litium akuille. Ainakin jännite on siinä hivenen korkeampi.
    Pistäs tuohon linkkiä.

Originally posted by HTK12 View Post
    Ei ole linkkiä tutkimuksiin Lifepo4 akkuista, kun itsellä on lithium-ion ja LIPO akkuja. Googlella kyllä löytyy paljon juttua esim. laturin rakentamisesta.
    Joo ei mulla ole mitään pakottavaa tarvetta tuolle lifepo4:selle. Eli muunlaisista litiumakuista kiinnostaa tietää, linkkaa pari tärkeintä.

Leave a comment:

• Zuppe
    replied
    Originally posted by Zuppe View Post
    No mulla on 5 vuotta ollut autossa vartan 100ah agm akku webaston kanssa. Kerran kävin akkuliikkessä, kun luulin akun olevan loppu 3:n talven jälkeen. Mulle sanottiin vaan, että lataa akku täyteen, niin alkaa taas pelittää. Nyt lähtee siis kuudes talvi ja hyvin on pelannut, kun olen tuon jälkeen ladannut joka syksy täyteen (siis kerran vuodessa).
    No nyt se sitten loppui tämäkin laulu, joutui ostamaan uudeen Vartan.
    Vanha ei enää jaksanut pakkasella (alle -10 astetta, 30 min) pyörittää webastoa ja lähteä kayntiin, mutta sai jatkoaikaa kakkosautoin akkuna, siinä kun ei ole webastoa. Ainakin toistaiseksi on jaksanut kakkosauto lähteä aina käyntiin nikottelematta, vaikka sillä ei edes ajetea kuin pari kertaa viikossa ja lyhyttä nurkka-ajoa enimmäkseen. 8 vuotta kesti tuo, saapa nähdä kauanko uusi jaksaa.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko tuosta jotain tutkimusta mitä voisit linkittää? Kiinnostaisi lukea lisää ja siitä millainen se laturi sitten pitäisi olla.
    Ei ole linkkiä tutkimuksiin Lifepo4 akkuista, kun itsellä on lithium-ion ja LIPO akkuja. Googlella kyllä löytyy paljon juttua esim. laturin rakentamisesta.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Onko tuosta jotain tutkimusta mitä voisit linkittää? Kiinnostaisi lukea lisää ja siitä millainen se laturi sitten pitäisi olla.
    Mulla on omassa laturissa joku speciaali jännitteen säädin joka on tarkoittu litium akuille. Ainakin jännite on siinä hivenen korkeampi.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Toki ne jonkun aikaa kestää autossa, mutta se riippuu täysin millaisia jännitteitä ja latausvirtoja akku näkee. Eli valmistajien lupaamia korkeita syklimääriä on turha kuvitella saavuttavansa auton vakiolaturilla.

Leave a comment:

Working...