Originally posted by TuKeZii
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Patriot View PostMillanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
Comment
-
-
Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMistä kaupasta osat M62 jakopäähän ?
pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostAlkoiko jännittämään? :think
pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..
Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.
Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:thinkDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella
Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.
Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think
Keskilaahain saman 80e
Kiristin myös 80e
kiristimen puoleinen laahain 90e
vastapuolen laahain 75e
n.325e plus tiipparit
Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.
Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKeskilaahain saman 80e
Kiristin myös 80e
kiristimen puoleinen laahain 90e
vastapuolen laahain 75e
n.325e plus tiipparit
Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.
Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
Mutta kiitoksiaDUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostEn mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.
Mutta kiitoksiaBMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostEikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostJos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
Olkoonkin että keskilaahain syynä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostJos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
Kotona purettuna 150tkm ajettu m62 ja 350tkm ajettu. Rattaista et löydä kuluma eroa.
Pihassa auto jolla ajettu n.30tkm ketjun/jakopään laahainten vaihdon jälkeen,eikä ainakaan vielä ole levinnyt vaikka vanhat rattaa jäikin.. Mittarissa jo 380tkm.
Toki jos keskilaahain on jo menettänyt muoviosan, alkaa ketju kulkemaan sivussa oikeasta linjasta jolloin varsinkin kampuran ratasosa ottaa itseensä ja tämä sivuun sorvaaminen lopulta myös sen ketjun katkaisee.Last edited by jannmann; 19-03-2016, 00:20.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOn katkennut ja monelta.
Olkoonkin että keskilaahain syynä.
Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?
Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostNo just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.
Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?
Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
Valitettavan monelle moottori on rikki kun se ei enää käynnisty.
Minä olen purkanut 2-3 katkenneen ketjun konetta.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment