ex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.
Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoon Eli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa
Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think
Juurikin näin. Helpoiten pääsee nostamalla koneen pois. Samalla pääsee moneen muuhun paikkaan helpommin käsiks.
Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
Ei kannata ilman nosturia, turbiini irti vetolevystä ennen laatikon irroitusta ja turbiini laatikkoon kiinni ennen paikoilleen laittoa
Mua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella
Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.
Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think
Mua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella
Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.
Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think
Keskilaahain saman 80e
Kiristin myös 80e
kiristimen puoleinen laahain 90e
vastapuolen laahain 75e
n.325e plus tiipparit
Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.
Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
Keskilaahain saman 80e
Kiristin myös 80e
kiristimen puoleinen laahain 90e
vastapuolen laahain 75e
n.325e plus tiipparit
Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.
Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
En mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.
En mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.
Mutta kiitoksia
Eikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.
Jos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
Toi on vähän niin ja näin.. Nyt kuitenkaan ei ole kyse mistään prätkän ketjuista joissa rattaat oikeasti kuluu. Mun +200tkm ajetusta S14 koneesta ei pystynyt sanomaan nokkarattaasta kumpi pöydällä olevista oli uusi.
Kotona purettuna 150tkm ajettu m62 ja 350tkm ajettu. Rattaista et löydä kuluma eroa.
Pihassa auto jolla ajettu n.30tkm ketjun/jakopään laahainten vaihdon jälkeen,eikä ainakaan vielä ole levinnyt vaikka vanhat rattaa jäikin.. Mittarissa jo 380tkm.
Toki jos keskilaahain on jo menettänyt muoviosan, alkaa ketju kulkemaan sivussa oikeasta linjasta jolloin varsinkin kampuran ratasosa ottaa itseensä ja tämä sivuun sorvaaminen lopulta myös sen ketjun katkaisee.
No just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.
Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?
Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
kaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä. Harrastajat ja ammattilaiset erikseen jotka ymmärtää vähän paremmin tekniikasta.
Valitettavan monelle moottori on rikki kun se ei enää käynnisty.
Comment