Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Akssuu_
    replied
    Quote ei näköjään taaskaan toimi, mutta hyvä tietää hintaluokkaa suunnilleen!

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Osat noin suunnilleen 700e jos ei rattaita ja vanoksia ala uusimaan. Työn osuus voi sit olla ihan mitä vaan, veikkaan ettei moni alle tonnilla ala tekemään..? Kohtuu iso homma kuitenkin, joskin melko hyvin ainakin seiskassa on tilaa tos keulilla, joten periaattees homma tietyiltä osin on helpompi kuin joidenki poikittaiskoneiden remminvaihdot.

    Leave a comment:


  • Akssuu_
    replied
    Mitä kustantaa tuollaiseen M62B44TU koneeseen jakopääremppa, noin suunnilleen? Pelkät osat / korjaamolla teetettynä?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Varmista nyt vielä se jakopään kunto kurkkaamalla alemmasta ö-pohjasta jakopäähän.
    Voihan sen tietysti kurkata mutta ei enään tuolla kuvauksella kuulosta mielestäni jakopään ongelmalta.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by DreE30 View Post
    Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
    Varmista nyt vielä se jakopään kunto kurkkaamalla alemmasta ö-pohjasta jakopäähän.

    Leave a comment:


  • DreE30
    replied
    Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    tuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..
    Sen paisarille menevän haaran voit tukkia, kunhan kennolle menevä ja tuleva jää toimiviksi. Toki selaa nettiä ja etsi kuvia niistä eri versioista. Jos jossain sattuis letkulähdöt osumaan paremmin e36:sen kannalta. Ootko katsonut mitä osanumeroa Alpina käyttää siinä?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Sulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
    Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.

    Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
    Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
    tuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
    Sulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
    Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.

    Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
    Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Eikös siellä takana ole kaksi lähtöä? Noin ulkomuistista veikkailtuna.

    Toinen lähtee vesiventtiilille ja toinen on kennolta paluu. Se viiston lähtevä oli muistaakseni paluu kennolta (pelkkää mutua, ja kännyllä ei jaksa kuvia selata, tms.)

    Edit. Jos sulla ei tule suodatin oikealle paikalle, niin mistä otat öljynpaineanturin tiedon, yms.
    Last edited by bemmeri; 16-04-2016, 10:35.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DreE30 View Post
    Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti

    ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
    Ei tule kipinää SAMANAIKAISESTI.
    Ajatteleppa hieman mitä silloin tapahtuisi kun kaikki männät kuitenkin ovat kiinni kampiakselissa.

    Esim. dampperin irronnut vulganointi saa sytytyksenajoituksen ihan miten sattuu. Risa bensapummpukin saa mahdollisesti aikaan poksetta kun seos ei ole lähellekkään mitä pitäisi.
    Ei kyllä kannata vaihdella osia tuosta vaan että olisikohan vika tässä. Tulee aika kalliiksi äkkiä.
    Last edited by Muurahainen; 16-04-2016, 10:43.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by DreE30 View Post
    Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti

    ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
    Mitä olet autosta tutkinut ja pois sulkenut vikakohteena?

    Leave a comment:


  • DreE30
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
    Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti

    ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
    Ja jos oma tietotaito on puutteellinen, ei se arpomalla ja varsinkaan sitä kolisevaa konetta käyttämällä ainakaan korjaannu.

    Nyt vaan oman alueen osioon kyselyä jos joku enemmän tietävä tulis vilkaisemaan autoa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎