
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Osat noin suunnilleen 700e jos ei rattaita ja vanoksia ala uusimaan. Työn osuus voi sit olla ihan mitä vaan, veikkaan ettei moni alle tonnilla ala tekemään..? Kohtuu iso homma kuitenkin, joskin melko hyvin ainakin seiskassa on tilaa tos keulilla, joten periaattees homma tietyiltä osin on helpompi kuin joidenki poikittaiskoneiden remminvaihdot.
Leave a comment:
-
-
Mitä kustantaa tuollaiseen M62B44TU koneeseen jakopääremppa, noin suunnilleen? Pelkät osat / korjaamolla teetettynä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostVarmista nyt vielä se jakopään kunto kurkkaamalla alemmasta ö-pohjasta jakopäähän.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DreE30 View PostVaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
Leave a comment:
-
-
Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by grab_ View Posttuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostSulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.
Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by grab_ View Postonko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.
Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
Leave a comment:
-
-
Eikös siellä takana ole kaksi lähtöä? Noin ulkomuistista veikkailtuna.
Toinen lähtee vesiventtiilille ja toinen on kennolta paluu. Se viiston lähtevä oli muistaakseni paluu kennolta (pelkkää mutua, ja kännyllä ei jaksa kuvia selata, tms.)
Edit. Jos sulla ei tule suodatin oikealle paikalle, niin mistä otat öljynpaineanturin tiedon, yms.Last edited by bemmeri; 16-04-2016, 10:35.
Leave a comment:
-
-
onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DreE30 View PostNiinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Ajatteleppa hieman mitä silloin tapahtuisi kun kaikki männät kuitenkin ovat kiinni kampiakselissa.
Esim. dampperin irronnut vulganointi saa sytytyksenajoituksen ihan miten sattuu. Risa bensapummpukin saa mahdollisesti aikaan poksetta kun seos ei ole lähellekkään mitä pitäisi.
Ei kyllä kannata vaihdella osia tuosta vaan että olisikohan vika tässä. Tulee aika kalliiksi äkkiä.Last edited by Muurahainen; 16-04-2016, 10:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DreE30 View PostNiinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
Nyt vaan oman alueen osioon kyselyä jos joku enemmän tietävä tulis vilkaisemaan autoa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: