Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DreE30 View Post
    Kone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää
    Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.

    Leave a comment:


  • DreE30
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
    Kone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Gemmi View Post
    Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
    Miten vitussa kiristin voi revetä irti jakopään kopasta?
    Ettei vaan olis ollut seuraus jostain muusta vauriosta.

    Leave a comment:


  • Gemmi
    replied
    Originally posted by DreE30 View Post
    Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.

    Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
    Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.

    Leave a comment:


  • DreE30
    replied
    Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.

    Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
    Mietin että miten ihmeessä jakopääkoppien ym. purkamiseen ja kiristimen vaihtoon voi mennä muutama minuutti, mutta näköjään homma käy näppärästi ulkokautta. Kiitos vinkistä.

    Tässä vielä mielestäni aika hyvin selventävä ohje: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...er-replacement

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Ei pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.

    Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.
    Ei pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by rgaweer View Post
    Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.

    Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
    Onko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.

    Leave a comment:


  • rgaweer
    replied
    Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.

    Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?

    Leave a comment:


  • mantamane
    replied
    tartteeko m62b44 manuaali kytkinremonttiin jotain spesiaali työkaluja?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Thuppu View Post
    Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.

    Ei ole tarkotettu mutta kyllä vaan sen ajotuksen jälkee kiinni väänsin.

    Tappi on niin kaukana kehällä että kestäähän se. Vastuuta en toki toisten vehkeistä ota.

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Minkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian
    Se vauhtiksessa oleva reikä on pienempi kuin se joka on öljypohjassa. Sain itse tehtyä jonkinlaisen työkalun 11mm pultista ja sitten mirkelillä pää pienemmäksi sen kokoa en muista. Todellakin siis 11mm taisi olla m60 runkopukin pultti mistä tein.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Minkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎