Originally posted by DreE30
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Gemmi View PostKiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gemmi View PostKiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
Ettei vaan olis ollut seuraus jostain muusta vauriosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by DreE30 View PostOnko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.
Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
Leave a comment:
-
-
Onko kellään hypännyt jako m62 koneesta ? Minkälaista ääntää ja oiretta ilmenee ? Itsellä ennen käynnistys ongelmia nyki ajaessa hetkittäin vähän kuin "sammui" hetkeksi, kun painoi kaasua lisää nykäsee ilkeästi ja toimii taas hetken normaalisti. Tyhjä käynti oli vielä sillon ok lukuun ottamatta hetkittäistä kierrosten heittelyä. Eilen auto alkoi hyytymään ja kävi huonoa tyhjäkäyntiä, no ajattelin että ehkä bensa loppuu. Tankkasin ja auto ei enää käynnistykkään. Koneesta kuuluu todella pahoja kolahduksia ja kun käynnistyy hetkeksi pitää pumpata täys kaasua että käy edes jotenkin.
Mielessäni kävi että jos laahaimet kulunut ja ketju päässyt hyppäämään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOta kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
Tässä vielä mielestäni aika hyvin selventävä ohje: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...er-replacement
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rgaweer View PostEi pienintäkään aavistusta sen kunnosta. Voiko jakoketjun hetkellinen löysällä oleminen aiheuttaa ikävää napustusta ihan kylmällä koneella? Ääni kuuluu oikeastaan vain jos kone ollut pidempään paikallaan, esimerkiksi yön yli. Teoria tukis sitä koska silloin ainakin kaikki öljyt on valuneet sieltä pois. Tosin silloin myös on öljyt poissa nostajista. Öljypumpun ketju ainakin kireällä, kuin myös pultit.
Ota kiristin irti ja pese kunnolla dieselissä ja hommaa sinne sisälle uusi alkuperäinen jousi niin johan rokkaa. Tai osta kokonaan uusi kiristin maksaa vissiin semmosen vajaan satasen vaihto on muutaman minuutin homma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnko jakoketjun kiristin kunnossa? Se jumiutuu ajan myötä ja näin öljynpaine ei kunnolla pääse kiristämään ketjua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rgaweer View PostKylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.
Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
Leave a comment:
-
-
Kylmäkäynnistäessä muutaman sekunnin pitää kone hirveetä kilinää ja kolinaa ihankuin ei öljy lähtisi kunnolla heti kiertämään. Öljynpainevalo ei kyllä pala. Lisäksi kun ajaa kylmällä koneella niin koneesta kuuluu mekaanista ääntä, ei kolinaa mutta ikäänkuin huminaa. Lämpösällä toimii äänettömästi mitänyt vähän joku nostaja vähän naputtaa. Äänet on kyllä aina olleet mutta mielestäni suurentuneet viimeaikoina.
Koneena M60B30, mittarissa ~340tkm ja öljyt 8tkm ajetut castrollit 5w40. Onko täystuho tulossa ja mitä kannattaa vaihtaa/tutkia?
Leave a comment:
-
-
tartteeko m62b44 manuaali kytkinremonttiin jotain spesiaali työkaluja?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Thuppu View PostJa tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.
Ei ole tarkotettu mutta kyllä vaan sen ajotuksen jälkee kiinni väänsin.
Tappi on niin kaukana kehällä että kestäähän se. Vastuuta en toki toisten vehkeistä ota.
Leave a comment:
-
-
Ja tuohan on siis vaan kohdistustappi et kampura pysyy paikoillaan ajoituksia laitettaessa. Ei siis tarkoitettu lukitsemiseen kunkkupultin avaamista varten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMinkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian
Leave a comment:
-
-
Minkä kokoinen on tuo vauhtipyörän lukitustyökalu E39 M62 koneessa ? Tapin halkaisija ja pituus siis. Sopiva pultti varmaan ajaa asian
Leave a comment:
-
Leave a comment: