Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #91
    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko merkittävää etua tai muutakaan syytä jotta kannattaisi huohotinta muuttaa M60 koneesta?
    Joskus täällä näin jollakin, että oli laittanu "sokean" levyn imusarjan takakanteen, josta oli nippa bensanpaineensäätimelle. Huohotus tais olla kerääjäsäiliön kautta suoraan pihalle(?).

    Toimiiko nuo esim. "E-Vac Scavenger" -tyyliset pakoputkeen liitettävät härpäkkeet? Vetääkö öljyt perässään, tms., tai tuleeko edes imua? Putken teen pakosarjoilta lähtien uuden, niin siksi tuli tämä asia mieleen, että samalla laittais nipan kollektoriin joka yhdistää lohkot yhteen putkeen.

    edit. tämmöinen:
    http://s60.photobucket.com/user/jcst...a6571.jpg.html
    Vaparissa jossa kone on suunniteltu käyttämään alipainetta kampikammiossa ja jossa moottorinohjaus ja moottori on vakio. Ei ole mitään syytä muuttaa huohotusta. Ahdetuissa se on pakko muuttaa. Muuten lykkäis paineet väärään paikkaan.
    Pidä vakion. Toimii varmasti.

    Säästä nekin rahat mieluummin niihin nokka-akseleihin. Niillä saa oikeasti hyötyä. Muutokset täysin toimivaan huohotin systeemiin on aivan turhaa rahan tuhlausta.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • ike24
      BTCF Member
      • Mar 2011
      • 957
      • haapavesi

      #92
      Originally posted by bemmeri View Post
      Tuleeko säiliöön ihan öljyä, vai vaan sitä kondensiokuraa, tms.?
      Kyll sinne ahetussa öiliäkin saattaa vähä tulla

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #93
        Ei tälle kaudelle nokkia pysty. Alustaan menee tämän vuoden butjetti.

        Ensi vuonna voisi olla nokat ja mahdollisuuksien mukaan myös pakosarjat.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • mrrk
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 515
          • Satakunta.

          #94
          Tohon huohotin asiaan ei ole oikein yhtä oikeata vastausta.
          Jos käytät e85 niin silloin ulkopuolinen säiliö, sama ahdetussa.
          Vakio systeemin huono puoli on kun kone huohottaa niin imusarja on täynnä öljyä ja siitä se valuu yleensä 8 pyttyyn, hieman saattaa mennä myös 4 ja 7 pyttyihin. Tuloksena kone josta on mäntä tai kaksi rikki.Ajotyylistä ja kilometreistä sekä huolloista riippuen tietysti

          Scavenger toimii kyllä hyvinkin mutta en laittaisi omaan koska jos kone hajoaa niin mitä tapahtuu kateille ja vaimentimille? M60 lykkää aika monta litraa öljyä ulos jos mäntä tai kaksi hajoaa

          Comment

          • rgaweer
            BTCF Member
            • May 2012
            • 1670
            • Vantaa

            #95
            Moottori käy tyhjäkäyntiä erittäin epätasaisesti kun ulkolämpötila laskee alle parin asteen. Sillä onko kone itse lämmin vai kylmä ei väliä. Lisäksi kylmäkäynnistäessä pakkasen puolella kierrokset hyppää heti noin 2k, pysyy siellä hetken, ja laskee niin paljon että sammuu. Jos ei ihan kauhean kylmä ole niin käy niin alhaalla että meinaa sammua mutta hyppää takas ylös. Lämpimänä käy tyhjää pakkasella niin kuin pomppulinnassa olisi. Lämpimällä kelillä sekä muuten toimii kuin unelma=)

            Mitään ei ole ongelman eteen vielä tehty, mutta mistä kannattaa aloittaa ja onko muilla ollut vastaavaa? Imuvuodot varmaan? Muuta?

            Moottori M60B30
            E34 x2, E12 x2, E30
            E28 520i -82 & 520iA -86
            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

            Comment

            • tikkku
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 146
              • Pieksämäki

              #96
              Ei kellään sattuis olemaan keittiön pöydän alla jaloissa pyörimässä manuaali vaihteistoa m60 perään?.. tai edes rikkinäistä automaatti askia mistä sais kytkinkopan

              Comment

              • mrrk
                BTCF Member
                • Sep 2007
                • 515
                • Satakunta.

                #97
                Löytys yks 6 vaihteinen hyvillä syncroilla mutta 3 siirtäjä rikki,

                2 kpl 5hp30 osiksi ja yksi ehjä.

                Pari 5hp18 ja yksi 5hp24.

                Osasta noista vois luopuakin mutta loput manuaalit pidän varalla
                jos/kun taas kesällä tulee tarvetta

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3508
                  • Raisio

                  #98
                  Kellään kokemuksia esim 85 asteen termareista joita näkee ebayssa tyrkyllä. Turha ja haitallinen muokkaus vai tämän moodauksen jälkeen kestää jäähdytysjärjestelmän osat iseiltä tyttäreille asti?
                  G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    #99
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Kellään kokemuksia esim 85 asteen termareista joita näkee ebayssa tyrkyllä. Turha ja haitallinen muokkaus vai tämän moodauksen jälkeen kestää jäähdytysjärjestelmän osat iseiltä tyttäreille asti?
                    Omassa ollut kiinni kasivitonen aina, ja pelaa hienosti. En tosiaan voi vertailla siihen kuumempaan vaihtoehtoon koska kokemusta siitä ei ole.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3508
                      • Raisio

                      Jeps, pitää kuulostella onkos noita useammilla paikallaan. Nyt tuntuu pakkasilla tota lämpöa ohjaamoon tulevan ihan riittävästi eikä napulat maksimissa, niin varmaan riittää hiukan alhaisemmista nesteistakin lämpöä.

                      Varmaan se hyöty tulee kun ohjelmoi autokohtaisilla säädöillä muutamat hepat/newtonit esiin ja tuskin alhaisempi jäähdytysneste tässä operaatiossa haitaksi
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by ritariässä View Post
                        Kellään kokemuksia esim 85 asteen termareista joita näkee ebayssa tyrkyllä. Turha ja haitallinen muokkaus vai tämän moodauksen jälkeen kestää jäähdytysjärjestelmän osat iseiltä tyttäreille asti?
                        Paljonkohan tuo vaikuttaa kulutukseen?

                        M62:ssa kun on oikein sähköllä ohjattu tuo. Nätisti ajettaessa 100+ astetta ja kun luukuttaa lämmöt putoavat.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9990
                          • KVLA

                          Minä ainakaan en ymmärrä mitä hyötyä on ajella reilusti kylmemmällä moottorilla,mitä auton valmistaja on suunnitellut.Ei niitä kasikoneellisten jäähdytys/lämmitysjärjestelmien komponentteja paineen takia ole poksahdellut sen enempää kuin pienempien(paineiden) kutoskoneistenkaan.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            Sori en huomannut että kyseessä m62. Siinä on tosiaan se sähköinen toiminto siinä termarissa ja sille en lähtis tekee mitään. Tuntuu hyödyttömälle jos kone on aivan vakio tai ohjelma tehty pelkästään.

                            Siitä puheen ollen käykös m62 pumppu kaikkineen termareineen yms tuohom m60? Kun itellä ei yhtään 62 pumppua ole. Tolla termarilla ja sillä sähkösellä ohjauksella saattas olla hyötyä kun konetta rasitetaan kunnolla.:think
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3508
                              • Raisio

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Minä ainakaan en ymmärrä mitä hyötyä on ajella reilusti kylmemmällä moottorilla,mitä auton valmistaja on suunnitellut.Ei niitä kasikoneellisten jäähdytys/lämmitysjärjestelmien komponentteja paineen takia ole poksahdellut sen enempää kuin pienempien(paineiden) kutoskoneistenkaan.

                              Ilmeisesti ei ellei ole jotain muuta yllättävää sattunut. Tässä vielä 10/2003 valmistettu jäähdytin paikallaan eli eivät sittenkää niin heikkoja mitä annettu ymmärtää. Ehkä amerikan helleosavaltioiden ruuhkissa tilanne toinen
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Ilmeisesti ei ellei ole jotain muuta yllättävää sattunut. Tässä vielä 10/2003 valmistettu jäähdytin paikallaan eli eivät sittenkää niin heikkoja mitä annettu ymmärtää. Ehkä amerikan helleosavaltioiden ruuhkissa tilanne toinen
                                Kyllä niitä täälläkin hajoaa.
                                Ei siihen vain mitään voi kun muovi alkaa olla 20+ vuotta vanhaa.

                                Mutta ei siitä kannata kyllä stressiäkään ottaa.
                                Itsellä M62 edessä näyttäisi olevan paljon vanhempi jäähdytin kuin M50 edessä. M50 jäähdytin pitäisi taas vaihtaa ja M62 pitää edelleen nesteet oikeassa paikassa. Paisari tuohon E38:iin on vaihdettu kylläkin.
                                Last edited by Muurahainen; 26-12-2014, 15:24.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎