Originally posted by 2bar..ahhh
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bemmeri View PostPari m62tu:ta oli aikoinaan ja n. 105-106C oli lämmöt korkeimmillaan osakaasulla ajettaessa. Kenkiessä sitten putos selvästi.
Noista kannen kanavista. Onkohan siihen joku syy miksi bank2 puolella on "ahtaampi" reikä? Eikös virtausnopeus nouse ja paine pienene kun kanava supistuu? Olisiko haettu jonkinlaista tasapainoa virtauksiin.
Luulisi että bmw:llä on asiaa mietitty, tms, miksi toisella puolella on erilainen kanava. Ymmärtäisi jos olisi ensimmäissä malleissa tehty noin, mutta jos m62:ssa on noin, niin joku syy siihen oltava. :think
Tätä itsekin aikoinaan mietin. Mut minusta näyttää että mehtään on hansin ja peterin laskelmat menny jollain tapaa. Sieltähän se vesi menee mistä helpoiten pääsee....
Miksi löydän yhtäkkiä m60 koneelle sytytysjärjestyksen 1-5-4-8-6-3-7-2? Onko oikein? Nyt meni käsi päähän.
"*The firing order on the M60/62 is 1-5-4-8-6-3-7-2 with cylinders numbered 1-4 from front to rear of the LH bank, and 5-8 from front to rear of the RH bank.
On the LH bank BMW connects 1&3 and 2&4, and on the RH bank, 5&6 and 7&8 with very long secondaries pairing back near the gearbox. These pairs all have 270 degree firing intervals, and although not perfect it is at least an even connection of intervals.*The main scavenging assistance comes from the secondary merger by the gearbox, where the long secondary length is tuned to the 270 degree interval so that the gasses from one cylinder are passing the the merger just as an exhaust valve is opening down one of the other primaries. And so given the space restrictions it's designed to give better midrange torque than any other feasible configuration."E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostIhan hatusta.. Tyhjentää filtteri purnukan öljystä kun korkki avataan?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOn varmasti mietítty. Mutta täysin vakion moottorin kannalta.
Heti kun voimaa on vähän enemmän bank2 alkaa vittuilla.
Eikä voimaa tarvitse olla kuin hivenen lisää esim. 4,6l Alpinat.
Omasta koneesta bank2 :sta palanut kaksi kertaa kannentiiviste.
Eikä toi mun ole ainut F2/F3 kone joka on polttanut tiipparin juuri bank2 puolelta.
Eikä siihen lämpöön varmaan auta ainakaan se 7-8 pytyn pakosarja.
Itsellä tulee lämpömittaus molempien kansien paluu puolelle. Näin ei tarvitse arpoa lämpöjä. Sen jälkeen yritän tasata kansien lämmöt kuristamalla ne kohdalleen. Miks m60/62 ei voi olla samalla systeemillä kuin s62 on
Palaakos kansitiivisteet lämpökuorman takia tai muuten mekaanisesti pettää? Auttaisko sittenkin kylmempi termari? Vakio pakosarja pahastikin ahistava, hyvälaatuinen peltisarja paremmalla virtauksella laskee kansilämpöä kriittisimmistä kohdista???
Vai nämä vain viritettyjen/ b46 ongelmia eikä kosketa b44 koneita?
Omassa ei ole mitään ongelmia, joten sen takia en kysele termareiden ym perää, olen vain utelias ja korvat höröllä jos osais pahimmat miinat välttää jos sattuis pidemmäksi aikaa näiden V8 maailmaan jäämäänG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by Patriot View PostOk, tätä epäilinkin. Täytyy tutkia toimiiko se oikein ja voisiko siellä mahdollisesti oleva takaiskuventtiili ja sen lämpötilan mukaan vaihteleva toiminta olla osatekijänä ns. vanosrapinaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOma kokemus on m60:sta ja siinä kuppi tyhjenee kun näppää suodattimen irti sen kulhon pohjasta. Siellä on siis venttiili jonka suodatin painaa kiinni eli jos se ei sulkeudu kunnolla on seurauksena kyllä pahan sortin öljynpaineen lasku....sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
M60/62 stroukkaus
Jostain syystä näitä ei juuri tehdä, ja ilmeisesti syynä on jonkin sortin ylitsepääsemätön tekninen ongelma. En kuitenkaan ole löytänyt tyhjentävää vastausta joten kysympä:
Mikä pitelee vaihtamasta esim M60b40 -koneeseen (isku 80mm) kampuraa ja tarvittavia liikkuvia esim M62b44 (82,7) tai m62b46 (85mm) tai jos niin miksipä ei M67b40 (87mm)/ M67b44 (93mm) koneesta?
Ettei tarttisi suotta osia haalia ja kokeilla.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostM60/62 stroukkaus
Jostain syystä näitä ei juuri tehdä, ja ilmeisesti syynä on jonkin sortin ylitsepääsemätön tekninen ongelma. En kuitenkaan ole löytänyt tyhjentävää vastausta joten kysympä:
Mikä pitelee vaihtamasta esim M60b40 -koneeseen (isku 80mm) kampuraa ja tarvittavia liikkuvia esim M62b44 (82,7) tai m62b46 (85mm) tai jos niin miksipä ei M67b40 (87mm)/ M67b44 (93mm) koneesta?
Ettei tarttisi suotta osia haalia ja kokeilla.
Kaksi ensimmäistä voi toteuttaa ihan vaan asentamalla haluamansa kannet. Mittatilauskankien tai mäntien ostoltahan siinä säästyy. Tuo viimeinen ei ole itselle tuttu.
Edit: tuohan on enemmän tai vähemmän niin että eipä vaihdetakaan mäntää ihan noin vain ilman hoonausta ja sitten mäntäkin pitäs olla renkaineen just eikä melkein.Last edited by Urpo_rotta; 08-01-2015, 12:09.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostM60/62 stroukkaus
Jostain syystä näitä ei juuri tehdä, ja ilmeisesti syynä on jonkin sortin ylitsepääsemätön tekninen ongelma. En kuitenkaan ole löytänyt tyhjentävää vastausta joten kysympä:
Mikä pitelee vaihtamasta esim M60b40 -koneeseen (isku 80mm) kampuraa ja tarvittavia liikkuvia esim M62b44 (82,7) tai m62b46 (85mm) tai jos niin miksipä ei M67b40 (87mm)/ M67b44 (93mm) koneesta?
Ettei tarttisi suotta osia haalia ja kokeilla.
Molempien lohkojen, niin alusil kuin nicasil poraaminen ja pinnoitus/hionta ei ole halpaa leikkiä.
Siinä suurimmat syyt, ettei näitä ole tehty.
Jos lompakko on oikeasti paksu ja on valmis laittamaan sen kymppitonnin kiiinni moottoriin niin sitten noi kaikki kampurat melkosuurella (93mm voi olla jo rajoilla) varmuudella saa sopimaan putkitettuun lohkoon mittatilaus männillä ja veiveillä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by mrrk View PostMitä tällä haetaan?
Eikö m60b44 riitä?
Muistaakseni olis tehty 4, 7 mutta en ole varma.
4, 2 ja 4, 9 on ainakin tehty m62 pohjalta.
Yksi m60 on porattavana johon tulee 4.4 männät , mutta se tulee joskusOriginally posted by jannmann View PostNicasil koneeseen ei sovi alusil männät. Eikä alusil männät käy nicasil koneeseen.
Molempien lohkojen, niin alusil kuin nicasil poraaminen ja pinnoitus/hionta ei ole halpaa leikkiä.
Siinä suurimmat syyt, ettei näitä ole tehty.
Jos lompakko on oikeasti paksu ja on valmis laittamaan sen kymppitonnin kiiinni moottoriin niin sitten noi kaikki kampurat melkosuurella (93mm voi olla jo rajoilla) varmuudella saa sopimaan putkitettuun lohkoon mittatilaus männillä ja veiveillä.
Isoin osin tämä on ihan akateemista mielenkiintoa.
Yksi juttu on se, että jos joku rikollinen menee joskus laittamaan e28:iin tai 24:ään kasipataa, niin tuo m62b44 on liika suuri pykälien mukaan, joten parempi vaihtoehto olisi ehkä peruskunnostaa tuollainen nippanappa laillinen m60b40 hyödyntäen noita uudempia, keveämpiä ja kestävämpiä ja muilta ominaisuuksiltaan kivempiä osia.
Tulkitsen kokousta siten, että mikäli joku moiseen haluaisi ryhtyä, eikä käyttää koko perintöä mittatilausosiin, voisi laittaa pitkäiskuisemman kampiakselin ja lyhemmät (mittatilaus-) kiertokanget sekä alkuperäiset männät.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostIsoin osin tämä on ihan akateemista mielenkiintoa.
Yksi juttu on se, että jos joku rikollinen menee joskus laittamaan e28:iin tai 24:ään kasipataa, niin tuo m62b44 on liika suuri pykälien mukaan, joten parempi vaihtoehto olisi ehkä peruskunnostaa tuollainen nippanappa laillinen m60b40 hyödyntäen noita uudempia, keveämpiä ja kestävämpiä ja muilta ominaisuuksiltaan kivempiä osia.
Tulkitsen kokousta siten, että mikäli joku moiseen haluaisi ryhtyä, eikä käyttää koko perintöä mittatilausosiin, voisi laittaa pitkäiskuisemman kampiakselin ja lyhemmät (mittatilaus-) kiertokanget sekä alkuperäiset männät.
Mistäs se leimamies näkee kumpi kone sulla siellä oikeasti on?:think
Lyöt 4,4l alakertaan 4l koneen kannet/jakopään. Näin saat budjetti koneen jossa molempien koneiden "paremmat" puolet kustannus näkökulmasta jos pidetään muuten vakiona.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostEipä siellä m60 vs. m62 ole mitään uudempaa/kevyempää alakerrassa. Jakopäässä/venttiilikoneistossa on.
Mistäs se leimamies näkee kumpi kone sulla siellä oikeasti on?:think
Lyöt 4,4l alakertaan 4l koneen kannet/jakopään. Näin saat budjetti koneen jossa molempien koneiden "paremmat" puolet kustannus näkökulmasta jos pidetään muuten vakiona.
Koitin olla hauska. Tokihan sielä 62:n tai m67:n alakerrassa on strategisilta mitoiltaan kivempi kampura.
Ajattelin, että leimamies kattelisi valunumeroita tmv siitä lohkosta varmistaakseen, että autossa on mitä väitetään.
SAlla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
Comment