Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Peltsii View Post
    Kiitoksia. Täytyy laittaa osa tilaukseen. Eiköhän tuo vaihdu ilman youtube videoitakin
    Jos päädyt vaihtamaan koko osan, et pelkästään tuota kantta, niin pultit on Ribe ei torx. Näiden kanssa on monet tapelleet ja pyöräyttäneet osasta pulteista kannat pyöreiksi torxilla.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      Tässä topicissa kun on V8 tietäjiä niin kysytäänpäs jos joku keksisi missä vikaa.
      Potilas siis M62B44 03/98 valmistettu E39 540iA

      Viime viikolla kun pakkaset lauhtuivat ja tiet muuttui loskavelliksi alkoi auto käymään aavistuksen huonosti. Seuraavana aamuna auto ei enään käynyt kaikilla ja lämpöviisari oli tapissa (kylmällä koneella). Ajoin pakolla 2km seuraavaan stop paikkaan ja annoin seistä 15min niin lähti normaalisti käymään ja toimi normaalisti. Kävin lukemassa vikakoodis, missfire ilmoituksia joka pytystä ja lambda-arvot pielessä. Sekä viimeisenä jäähdytin-nesteen lämpötila-anturista.
      Kävin hakemassa uuden anturin ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti. Mutta auto tekee edelleen kylmänä sen että käy vajaalla. Hetken kun antaa käydä tai ajaa muutama 100m ja sammuttaa sekä starttaa heti perään toimii normaalisti. Lämpimänä / puol lämpimänä toimii normaalisti.
      :think

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • rgaweer
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1670
        • Vantaa

        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos päädyt vaihtamaan koko osan, et pelkästään tuota kantta, niin pultit on Ribe ei torx. Näiden kanssa on monet tapelleet ja pyöräyttäneet osasta pulteista kannat pyöreiksi torxilla.
        Koskeeko tämä vain M62 vai mikä on M60 laita? Tietää olla sitten oikeat työkalut valmiina kun alkaa jumppaamaan.
        E34 x2, E12 x2, E30
        E28 520i -82 & 520iA -86
        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by duuk View Post
          Tässä topicissa kun on V8 tietäjiä niin kysytäänpäs jos joku keksisi missä vikaa.
          Potilas siis M62B44 03/98 valmistettu E39 540iA

          Viime viikolla kun pakkaset lauhtuivat ja tiet muuttui loskavelliksi alkoi auto käymään aavistuksen huonosti. Seuraavana aamuna auto ei enään käynyt kaikilla ja lämpöviisari oli tapissa (kylmällä koneella). Ajoin pakolla 2km seuraavaan stop paikkaan ja annoin seistä 15min niin lähti normaalisti käymään ja toimi normaalisti. Kävin lukemassa vikakoodis, missfire ilmoituksia joka pytystä ja lambda-arvot pielessä. Sekä viimeisenä jäähdytin-nesteen lämpötila-anturista.
          Kävin hakemassa uuden anturin ja mittari on toiminut sen jälkeen normaalisti. Mutta auto tekee edelleen kylmänä sen että käy vajaalla. Hetken kun antaa käydä tai ajaa muutama 100m ja sammuttaa sekä starttaa heti perään toimii normaalisti. Lämpimänä / puol lämpimänä toimii normaalisti.
          :think
          Heitetäämpä tähän villi veikkaus. Termostaatin piuhoja pitkin on jäähdytysnestettä päässyt DME päälle ja siksi lämpöviisari meni tappiin (termostaatin lämmityksen tiivistys pettänyt). Eli akun negatiivinen kaapeli irti, vänkärin raitisilma kotelo pois ja alta paljastuva sähkö boxi auki ja sieltä DME liittimet irti. Sitten sieltä tarksitat kaikki pinnit hapettumien varalle. Ai, että mistä moinen arvaus? Ihan omakohtaista kokemusta löytyy ja tovin aikaa raavin päätäni, että mitäs vittua. Pinnien puhdistamisella lähti taas toimimaan.

          Originally posted by rgaweer View Post
          Koskeeko tämä vain M62 vai mikä on M60 laita? Tietää olla sitten oikeat työkalut valmiina kun alkaa jumppaamaan.
          Jaa-a empä osaa varmaksi sanoa.
          Last edited by HTK12; 01-02-2016, 23:25.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Montako eri "Engine failsafe program" tasoa m62b44tu koneessa on?
            S62 omaa neljä eri ohjelmaa eri tilanteita varten, mutta mites kansanmalli...?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              Originally posted by HTK12 View Post
              Heitetäämpä tähän villi veikkaus. Termostaatin piuhoja pitkin on jäähdytysnestettä päässyt DME päälle ja siksi lämpöviisari meni tappiin (termostaatin lämmityksen tiivistys pettänyt). Eli akun negatiivinen kaapeli irti, vänkärin raitisilma kotelo pois ja alta paljastuva sähkö boxi auki ja sieltä DME liittimet irti. Sitten sieltä tarksitat kaikki pinnit hapettumien varalle. Ai, että mistä moinen arvaus? Ihan omakohtaista kokemusta löytyy ja tovin aikaa raavin päätäni, että mitäs vittua. Pinnien puhdistamisella lähti taas toimimaan.



              Jaa-a empä osaa varmaksi sanoa.
              Kiitos veikkauksesta! Pitääpä tutkia kun ilmat hieman paranevat!

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • eimilkki
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 27
                • Tampere



                Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
                ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?
                e32 740iA Diamantschwarz metallic

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by eimilkki View Post
                  http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4629

                  Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
                  ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?
                  Siellä on kumin vulganointi varmaankin pettänyt.
                  Korjaantuu vaihtamalla dampperi.
                  Last edited by Muurahainen; 14-02-2016, 22:32.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8257
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by eimilkki View Post
                    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4629

                    Osa numero 1, eli kampuran päässä oleva "dampperi" alkoi ääntämään
                    ja vapisemaan uhkaavasti. Onkohan löystynyt vai mikä tuolta on nyt sitten antautunut? Onko työläs remontti tiedossa?
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Siellä on kumin vulganointi varmaankin pettänyt.
                    Korjaantuu vaihtamalla dampperi.
                    ja vaihtotyössä isoin homma on ottaa tavaraa pois edestä että pääsee vääntämään ne 8 pikkupulttia auki. baut 1h jobi :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Ja ne pultit pitää vaihtaa samalla.
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • [fuse]
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 299
                        • Kerava

                        Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Ja ne pultit pitää vaihtaa samalla.
                        Eipäs tarviikkaa, ei ole venypultit. Kierrelukitetta voi laittaa jos jännittää.

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          Originally posted by [fuse] View Post
                          Eipäs tarviikkaa, ei ole venypultit. Kierrelukitetta voi laittaa jos jännittää.
                          No jos ei ole venypultit, niin sitten.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • Patriot
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 274

                            Minkäslainen homma on vaihtaa öljynsuodattimen letkujen moottorin puoleiset o-renkaat? Vähän näyttäisi vuotavan kun venakopista ei vuoda. Pitääkö konetta nostaa tai irrottaa kiinnikkeistään? Ala- vai yläkautta?

                            Kuvassa O-renkaat nro 10

                            E39 540iA M62TUB44

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              Just vaihdoin m60 e34 kopassa koko kotelon ja etsisin vuotoja muutenkin. Nappasin nopeasti koneen pois ja tein homman. Eiköhän ne saa vaihdettua kun koteloa siirtää sivuun ja pikkuräikällä avaa.
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • TuKeZii
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 79
                                • Hämeenlinna

                                ex e39 m62 nuo o-renkaat vaihtelin, ei ole ihan helppo homma. Joutuu moottorin tyynyn irroittamaan, mutta silti todella ahdas paikka. Alakautta joutuu tekemään.

                                Jos en aivan väärin muista, putket menevät moottorin korvakkeeseen jonka sisältä kulkeutuu lohkoon Eli kannattaa ottaa myös lohkon ja korvakkeen väliin uudet o-renkaat ja laitella ne samassa

                                Fiksummat korjatkoon jos puhun aivan omiani :think
                                ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎