Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostMeinaat että imusarjaan jää alipainetta koneen sammuttamisen jälkeen ??
Video havainnollistaa asian:
Suuttimet nakuttaa joo, mutta siitä ei kannata välittää. Eli sammutuksen jälkeen hetken päästä kuuluu tuo svooh -ääni. Toisessa käynnistyksessä käännän kaasuläppää ennen ääntä, niin alipaineet karkaa sitä kautta.
Ja niinkuin tuosta videosta tarkaan kuunnellessa huomaa, niin mulla suhisee pikkasen tossa välillä. Oma vika kun tyrin m50 imusarjamuutoksen. Aikasemmin vuoti paljon enemmän, niin nousi hc tyhjäkäynnillä yli sadan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
E38 750 1997 M73B54 207tkm
Tyhjäkäynti:
CO 0,03
CO2 15,1
HC 28
O2 0,22
Kierroksilla:
CO 0,09
CO2 15,2
HC 32
O2 0,17
Lambda 1,01
Päästöt hyväksytty. En lämmitellyt katteja vaan kylmällä autolla 500m päähän konttorille.G31 520d M-Sport '18
Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine
Comment
-
-
M50B20 nonvanos pomppasi päästöistä.
Tyhjäkäynnillä:
CO 0,36
HC 194
O2 4,20
CO2 10,9
Kierroksilla:
CO 0,69
HC 120
O2 3,81
CO2 11,1
Lambda 1,200
Pakoputki vuotaa ainakin ja kuullemma ei saanut sitä imuletkua kokonaan pakoputken ympärille (toinen putkista jäi avoimeksi, en tiedä vaikuttaako päästöihin). Jos edellämainitut asiat korjaa niin osaako gurut arvella meneekö päästöistä läpi vai onko pääteltävissä muitakin vikoja?
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostM50B20 nonvanos pomppasi päästöistä.
Tyhjäkäynnillä:
CO 0,36
HC 194
O2 4,20
CO2 10,9
Kierroksilla:
CO 0,69
HC 120
O2 3,81
CO2 11,1
Lambda 1,200
Pakoputki vuotaa ainakin ja kuullemma ei saanut sitä imuletkua kokonaan pakoputken ympärille (toinen putkista jäi avoimeksi, en tiedä vaikuttaako päästöihin). Jos edellämainitut asiat korjaa niin osaako gurut arvella meneekö päästöistä läpi vai onko pääteltävissä muitakin vikoja?Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
-
e36 328 -97 m52b28
Tyhjäkäynillä:
CO 0,13
HC 426
CO2 14,20
O2 1,58
Kierroksilla:
CO 0,25
HC 31
CO2 14,60
O2 0,87
Lambda 1,03
Letkut oon jo tarkistanut ja lisäksi kuuluu "svooh" ääni heti kun sammuttaa. Pakoputkistostakaan en löydä vuotoa.
Hankala tilanne kun vikalukijakaan näytä mitään.
Eli missä vika mahtaisi olla?
Comment
-
-
Melko korkeella tuo hc tyhjäkäynnillä. Tarkistappa puolat halkeemien varalta ja tulpat vaihda, jos ei oo jo vaihdettu. Ei vaikuta hc arvoon vuodot putken loppupäässä.
EDIT niin ja käytithän sen kaasuläpän ja MAF välisen haitarikumin irti kokonaan ja vääntelit sitä reilusti syynäten jokaisen haitarin raon tarkkaan?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Täytyypä kahtoa. Tulpat on vaihdettu 3000km sitten. NGK BKR6EK ,mitä suositeltiin " Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!" topicissa.
Joo se haitari oli irti, ja en löytänyt siitä mitään, sekä muista lähellä olevissa letkuissa. Ja kaiken lisäksi se ääni kuuluu sammuttaessa.
PS. Hyödyttääkö jos MAF:in anturin puhdistaa tällä http://www.yungdakontakt.com/UpFile/...1219115855.gif , vai käytetäänkö tollasta vasta sitten kun MAF:i alkaa olla "entinen"?
Comment
-
-
En löytänyt puolista mitään halkeiluja. Vaihdoin muuten tulpat "bosch fr7ldc+" :llä ja tyhjäkäynti kuulostaa nyt paremmalta. Kuulemma bosch tulpat saattavat toimia paremmin kuin ngk, eräällä foorumilla sanottiin. Syynä oli jotai tällasta: "käyvät kuumempana kuin ngk ja saksalaiseen autoon saksalaiset tulpat" logiikka. Vois huomena käydä mitattaa päästöt, jos vaikka menis...
Comment
-
-
Originally posted by Jaszka View PostTäytyypä kahtoa. Tulpat on vaihdettu 3000km sitten. NGK BKR6EK ,mitä suositeltiin " Käynti/päästöongelmia M50/M52? Katso tämä!" topicissa.
Joo se haitari oli irti, ja en löytänyt siitä mitään, sekä muista lähellä olevissa letkuissa. Ja kaiken lisäksi se ääni kuuluu sammuttaessa.
PS. Hyödyttääkö jos MAF:in anturin puhdistaa tällä http://www.yungdakontakt.com/UpFile/...1219115855.gif , vai käytetäänkö tollasta vasta sitten kun MAF:i alkaa olla "entinen"?
Ei sitä maffia kannata putsailla. Uus orkkis ei edes paljoa maksa.
NGK:t siellä on ensiasennuksena, joten niiden pitäs kyllä toimia. Varsinkin noin vähän ajettuna.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
E36 328:
Originally posted by Electroid View PostPäästöt tyhjäkäynnillä:
co%: 0,14
co2: 15,4
hc: 129
o2: 0,07
Päästöt kierroksilla:
co%: 0,26
co2: 15
hc: 58
02: 0,45
Lambda: 1,01
sigun katiska kyseessä M52 B28
Niin tulpat (NKG:t) ja tulpan hatut tuohon tuli jo vaihdettua tuon ekan konttorilla käynnin jälkeen. En osaa sanoa oliko apua vai ei... hatut oli kyllä vähän heikossa hapessa.- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Oma via dolo rosa:
BMW E39 523iA -96 ja 395tkm
Ensimmäiseen katsastukseen hieman jo varauduttiin:
- Noin 150 euron hintainen katalysaattori ebay.de
- Uusi huohotin
- Uusi huohottimen ja imusarjan välinen pyöreä tiiviste
- Uusi letku venakopasta huohottimelle
- Uusi letku huohottimesta öljypohjaan
- Puhdistettu öljytikun putki, erityisesti kohta jossa huohotinöljyt valuu takaisin pohjaan
- Uusi tyhjäkäyntiventtiilin ja imusarjan välinen pyöreä tiiviste
- Uusi kaasuläpän sormusmainen tiiviste
- Kaasuläppä puhdistettu täysin puhtaaksi
- Uusi kuminen imuputki kaasuläpän ja luistoneston läpän väliin
- Uusi tyhjäkäyntiventtiilin ja em. imuputken välille uusi kumiletku (iso)
- Tarkistettu jarrutehostimen alipaineletkun kiinnitys imusarjaan
- Imusarjan tiivisteet vaihdettu
- Bensanpainesäätimen alipaineletku tarkistettu
- Uusi imusarjan kotelon pohjassa oleva pyöreäkulmainen neliskanttinen tiiviste (torxien alla)
- Uusi ilmansuodatin
- Uusi polttoaineensuodatin
- Nollailtu adaptaatiot inpalla.
Lisäksi aikaisemmin tehty
- Venttiilikopan tiiviste vaihdettu
- Poistettu öljyt tulpankoloista
- Vaihdettu Bosch F7LDCR tulpat
- Uudet kumiset tiivisterenkaat venttiilikopan pulttien alle
Tuloksena:
No sitten jatkettiin..
- Tarkistettu INPAlla, että lambdat soutaa edestakaisin jännitealueella
- Vaihdettu uudelleen tulpat: 5 käsikireydessä + öljyä
- Vaihdettu Schmiedmannilta saapuneet uudet tulpanhatut/kumitötteröt COPpien päihin
- Kerran vielä uudet Bosch Bosch F7LDCR
- Nollattu adaptaatiot taas inpalla
Uudet tulokset ja LÄPI.
Todennäköisesti moottorissa on ollut rinnakkaisia ongelmia, joista viimeisimpänä hajonnut huohotin on aiheuttanut öljyn polttoa moottorissa. Suurin muutos oli uusilla tulpilla (vanhat harmaassa karstassa). Tulpanhattujen vaihdolla oli myös merkittävä vaikutus. Vanhat oli öljyssä varmasti useaan otteeseen keitetyt ja ajan hapertamat. Vaihdon jälkeen auto kiihtyi paljon puhtaammin. Auton käynnissä ei oikeastaan ole ollut mitään muuta ongelmaa, kuin tehottomuus. Käynnistyminen ja tyhjäkäynti ovat olleet aina moitteettomat.
Katsastuksessa näytti ensin, ettei auto taaskaan mene läpi. Tuli jopa huomautus erikoisesta hajusta. Kuitenkin hetken kuluttua tyhjäkäynti alkoi näyttää priimaa ja korotetulla kierroksillakin päästöt lasahtivat kohdalleen. Auto oli ennen katsastusta sammutettuna pihassa. Jäin miettimään, että hidastaako mahdollisesti vanhat lambdat moottorinohjauksen siirtymistä closed looppiin. Päästöt olivat hieman vielä paremmat mitä mitä lapulle jäi.E39 540iA M62TUB44
Comment
-
-
Originally posted by Patriot View PostKatsastuksessa näytti ensin, ettei auto taaskaan mene läpi. Tuli jopa huomautus erikoisesta hajusta. Kuitenkin hetken kuluttua tyhjäkäynti alkoi näyttää priimaa ja korotetulla kierroksillakin päästöt lasahtivat kohdalleen. Auto oli ennen katsastusta sammutettuna pihassa. Jäin miettimään, että hidastaako mahdollisesti vanhat lambdat moottorinohjauksen siirtymistä closed looppiin. Päästöt olivat hieman vielä paremmat mitä mitä lapulle jäi.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Comment