Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nut
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1613
    • Vaasa/Kauhajoki

    Jaahas, oma vessa sitten vihdoin tänään leimaan

    Tuolta aiemmin voi sitten lueskella mitä kaikkea oli JO vaihdettu mutta katithan sieltä lopulta oli paskana. Siis todellakin paskana koska pöntöissä ei ollut enää MITÄÄN sisällä. No uus kissa putkeen ja ei tarvinnu pahemmin huudatella ja heittämällä läpi.

    Ihmeen lähelle se kyllä katitta meni, kierroksilla olis menny rajoihin ja tyhjäkäyntikin siinä ja siinä. Kaverin kanssa mietittiin mikä oli mahatanu katit paskoa ja päädyttiin siihen tulokseen että ehkäpä nuo rikkinäiset puolat millä autolla oli jonkun aikaa ajeltu vuosi pari takaperin oli päästänyt sen verran raakaa bensaa kateille asti että olivat tästä syystä hajonneet?

    Eli oma saaga loppui onnellisesti aina seuraavaan katsastukseen saakka
    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      ONNEA V***STI

      Mä olen kytännyt tätä topiccia kauan, että koska tulee Nut:lla kuntoon
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        Originally posted by alspe
        Mä olen kytännyt tätä topiccia kauan, että koska tulee Nut:lla kuntoon
        Samat sanat, seurattua on tullu ja odoteltua millon ja miten ratkee. Hyvä että on kunnossa. Viimeiseen asti kattien vahtoa vältellen
        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • Viceroy
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 17

          Ratkaisu

          Kuulehan itsellänikin oli samoja ongelmia kun kirjautin konalan katsastusasemalle uudet enkat päästöis niin eikun todellisen asiantuntijan luo klaukkalan shellin huoltoon, ja selvittelemään... Selvis pienen tarkastelun jälkeen et lambda on aivan sökö ja moottorin ohjainyksikkö ei anna virtaa olleenkaan lambdalle ja siellä huomattiin et siinä on jotain muutakin

          Lasse pro mekaanikkona totesi:Mutta ei hätää pojat kuntoon se saadaan.
          No puristuksien kohilleen laitto saatiin onneks heitettyä kuntoon ainoastaan bensan sekaan lisättävien kemikaalio mömmöjen avulla ja ne oikeasti vaikuttu mul on paperilla kaikki Sitten vaihdettiin lambda-anturi ja tehtiin erinäisiä virityksiä yksikköön (ettei helvetis uutta joudu ostaa ku maksaa ainakin 1500 e)

          Sitten ajettiin kovilla kierroksilla mömmöil 30 km ja tultiin mittauksiin takas niin venttiilienpuristukset saman tien parantuneet huomattavasti ja lambda toimii. Sitten mittauksiin ja yläkierroksil täysin sallitut konetta tietenkin hieman "Lämmitelty"

          yli 2000 rpm meni suoraan kohillee pelkästään näillä mitä tehtiin ja tyhjäkäynti kierroksil ei aivan päästy sallittuihin ja samalla selvisi ettu mulla on virinokka ja tietenkin se virinokka tekee sen ettei tyhjäkäynnil käy aivan tasaisesti niinkuin jokainen tietää, joten niitä arvoja vähän "muokkailtiin" pajalla Sitten seuraavana päivän uusinta katsastukseen ja "säädetyt paperit" käteen ja leima suoraan otteeseen.

          Näin helppoa se on vaan jos kaiken osaa
          BMW:llä kun ajaa niin ei ole riemulla rajaa

          Comment

          • Viceroy
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 17

            Perkele!

            Mä myöhästyin mut jos joku lukee viel tätä topiccii niin ottakaa oppia mun tapauksesta niin pääsette suoraan helpoimmalla ettette ajele niitä jokaiseen mahdolliseen korjaamoon kuulemaan se että "Ei me kyllä syytä tähän löydetä". Koska se syy löytyy aivan helvetin helposti. Ajattelin vaan säästää alan ihmisten kukkaron nöyrejä ku ainekaan minulla ei rahapuita eikä edes pensaita kasva Oonnea kaikille tän ongelman kaa tekemisessä olevien puolesta
            Last edited by Viceroy; 10-03-2006, 06:39.
            BMW:llä kun ajaa niin ei ole riemulla rajaa

            Comment

            • reportteri
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 64

              ..

              Tjaa, itse käytin katsastuksessa,pakkasta -25 astetta,10minsaa ajoin katsastusasemalle,kerkes lämmetä tai ei,minun tehtäväni on ainoastaan maksaa siitä katsastuksesta/päästömittauksesta,ei tietää kuinka kuumaksi kone/katalysaattori pitää revittää motarilla tai vastaavaa,koska työn tekee katsastusmies,minä olen vain asiakas jota palvellaan ja joka maksaa sen helkutin kalliin vuosittaisen maksun. No, kaikki muuten todella hyvin mutta tyhjäkäynnillä ei läpäissyt päästöjä,rpm yli 2000 ja silloin toimi. Katsastaja setä toi laput minulle ja minä tietenkin ihmeissään asiasta miten ehjä auto voi pompata. Ajoin suoraan päätä lähimpään bosch serviceen päästömittaukseen ja avot, terveen lukemat sieltä tuli kun ammattileinen ne mittas ja polki konetta. Siinä sitten lapun kanssa takas konttorille huutamaan herra isolle herralle eli konttorin päällikölle itselle (vanhasta kokemuksesta tiesin ettei asia muuten etene mihinkään), koska minun mielestäni katsastusmies oli suorittanut mittaustoimenpiteen jokseenkin väärin, nyt oli mustaa valkoisella todisteena tästä.Jommalla kummalla asemalla heittää niin anturissa kuin päässäkin. Herra iso herra mittasi sitten itse auton päästöt ikäänkuin todistaakseen tällä jotakin ja tuli siihen tulokseen että läpihän se menee. No, johtaja hoiti asian tyylikkäästi antamalla minulle muutaman "lohdutuspalkinnon" ja rahat takaisin eikä uusintakatsastusta tarvinut tietenkään maksaa, lisäksi seuraava katsastus on ilmainen. Sanoi että olen ensimmäinen joka tälle vuodelle valittaa tällaisesta asiasta,jota kyllä suuresti ihmettelen. Onko tosiaan näin että kenellekkään muulle ei ole käynnyt niin kuin minulle vai onko niin sitten käynnyt mutta se jolle niin on tapahtunut on asian vain niellyt karvaasti ja maksanut tuplamäärän kaikenlaisia mittauslaskuja sun muuta?... Tällanen tarina minulla.
              Last edited by reportteri; 21-04-2006, 12:13.
              ---------------------------------

              **BMW320i coupe 97**
              --

              Suzuki gsx750 F 95

              --

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                Originally posted by reportteri
                Tällanen tarina minulla.
                Ihan kiva tarina, mutta sen verran täytyy kommentoida että vaikka se katsastus maksaakin paljon ei se inssi kuitenkaan sun autoa käy polkemassa kuumaksi. Ei ainakaan kaikki, joskus voi olla "kiva" inssi joka lämmittää koneen ennen päästöjen mittausta. Useilla katsastuskonttoreillahan on pihalla kyltti jossa kehotetaan pitämään kone lämpimänä ennen päästöjen mittausta, ja valitettavasti tämän joudut tekemään vielä itse.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • Loju
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 55
                  • Oulu

                  tarinaa pukkaa...

                  Elikkä vuosi on jälleen kulunut viime katsastuksesta, eli eikun konttorille. Insinööri toteaa, että ei mene läpi, päästöt vituillaan.

                  Minä ihmettelemään , että mitä v..tua, vuosi sitten katti ja lambda vaihettu. Soittelin sitten sinne kattivirmaan, että mitäs tehdään. Lähettivät uuden katin tilalle selvittelyjen jälkeen.

                  Noh, katti paikoilleen ja konttuurille. Kaikki ok, mutta HC joutokäynnillä liian korkea. (nyt alkoo jo vähän syömään miestä).

                  Ei muutako pärnäselle auto testeriin. Huoltomies totesi, että sielon katti paskana. Minä, että ei kai, ku eilen son vasta vaihettu. Noh, aikansa siinä tutkittiin ja vaihettiin kokeeksi uus lambda(Bossi), edellinen oli joku italialainen.

                  Ja taas mitattiin.. ei katti toimi edelleenkään. Sitte lämmitettiin apaut 10 minuuttia ja 3500 rpm ja hokkus pokkus, arvot kohilaan. Nimi paperiin ja leima ottaan. Sano sitten se huoltomies, että olis voinu pelata vanhallaki labadalla. En viittiny sitte enää sanoa, että vaihetaan takas.

                  Mietin vain, että onko muila ollu samanlaisia ongelmia uusien kattien kanssa. Viime vuonna ei kyllä tarvinnu palijoa lämmitellä, ku meni läpi.
                  E46 328 Sedan

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    ...tuskin oli vika katissa alun alkaenkaan jos vain sisuskalut oli tallella... Ensi vuonna sama proseduuri kunnes löydät sen oikean vian?

                    Comment

                    • Loju
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 55
                      • Oulu

                      Originally posted by Hemi
                      ...tuskin oli vika katissa alun alkaenkaan jos vain sisuskalut oli tallella... Ensi vuonna sama proseduuri kunnes löydät sen oikean vian?

                      Joo, sitähän minäki tässä ounastelen. Noh, vuosi aikaa mietiskellä. Osaatko sanoa mistähän päin(moottoria?) vikaa tulisi alkaa metsästämään?

                      Tulpat (ngk) vaihtelin vajaa vuosi sitten. Tyhjäkäyti on kyllä hieman epätasasta, mutta niin tuntuu olevan myös monessa muussakin tuon ikäsessä autossa.
                      E46 328 Sedan

                      Comment

                      • -Tk-
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2002
                        • 387
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by -Tk-
                        BMW 325i -91

                        HC tyhjäkäynnillä reilu 300, kierroksilla 130
                        CO tyhjäkäynnillä noin 0,7, kierroksilla 1,0
                        Muut arvot ok, happi alle 1 ja lambda 0,99
                        Nyt tuli lambda vaihdettua (aito bosch, entinen oli joku made in japan ei vanhan näköinen) ja päästöt oli kunnossa. HC oli nyt 20-30 ja CO 0,0%.
                        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                        Comment

                        • Cabi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 228
                          • Mustasaari

                          Noniin tos aikasemmin tuli käytyy tua katsastukses ja eihän se päästöistä menny läpi.

                          Arvot: Joutokäynti/kierroksilla
                          CO-pitoisuus 1.45/ 0.85
                          HC-pitoisuus 363/ 116

                          Eli aikalailla päin helvettiä!
                          No mut huomenna sit selviää meneekö läpi nyt on vaihdettu Lambda ja katti

                          Niin ja auto on e36 320i -93 ja ajettu on noin 186tkm

                          Ja katti vaihettiin siks et se luultavasti palo viimekesänä ku mylly sai liikaa ruokaa
                          Last edited by Cabi; 23-03-2006, 22:18.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Pakokaasujen lämpötila itse asiassa laskee jos kone on käynyt rikkaalla="saanut ruokaa". Katti ei muutenkaan "pala" mitenkään, vaan jos siellä oli sisuskalut tallella niin ihan turhaan vaihdoit sen. Tosin uskallat sen ehjänä kyllä myydäkkin.

                            Comment

                            • Cabi
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 228
                              • Mustasaari

                              Originally posted by Hemi
                              Pakokaasujen lämpötila itse asiassa laskee jos kone on käynyt rikkaalla="saanut ruokaa". Katti ei muutenkaan "pala" mitenkään, vaan jos siellä oli sisuskalut tallella niin ihan turhaan vaihdoit sen. Tosin uskallat sen ehjänä kyllä myydäkkin.
                              Noh eipä sit katsastukses tuu ainakaan mitään ongelmaa..

                              Eli se katin juttu meni seuraavasti:
                              Tos kesällä ajelin ja sit alkasin haisteleen et haisee vähä palaneelle..ajoin auton tien sivuun ja katoin auton alle siel putki ja katti hehku oranssii aika lailla..eli siitä arvelin et vois vaihtaa sen pois.
                              Mut kyl mä nyt aattelin nypätä sen uuden katin sieltä saman tien pois et ei toi mee sit kans rikki..ja eihän sen pitäsi mennä rikki, koska auto pelaa..mutta mutta

                              niin ja edittiä sen verran et tänään toi asia sit selviää..

                              Comment

                              • ässä lavaan
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1717
                                • Savo

                                aikani tappelin ton autoni kans.. tuntu ettei millään mene päästöihin. no lopulta lamda vaihtoon ja kunnon esilämmitys(25 km 5000rpm 3 vaihteella) ja päästöistä lopultakin heittämällä läpi!
                                E91

                                Exät:
                                E36 325i -93 Cabriolet
                                E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                                E36 325i -91 Sedan
                                E30 325i -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎