hylätty tuli kun hc oli 150 ja sallittu olis ollu 100. vaihdoin tulpat ja annoin happee ihan kunnolla tuolle vehkeelle niin ei ollu enää mitään muuta ongelmaa ku tyhjäkäynti joka ei laskenu alle 1000rmp. mistähän moinen voisi johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kävin neljättä kertaa mittaa päästöjä eikä vieläkään läpi. Viikon päästä on aika bosch car service korjaamoon että sais päästöt kohilleen ja saisi katsastettua.
Tähän asti korjattu kaikki viat mitä on löytyny.
Lambda anto vikakoodin niin se meni takuuseen ja korjaamo vaihto uuden jossa se vuosi sitten vaihdettiin.
Imuilman haitariputki ja imusarjan tiivisteet myös vaihdoin uusiin kun löyty vuotoja.
Toinen katalysaattori oli tyhjä. Vaihdoin käytetyn putken jossa toimivat katit.
Kävin motarilla huudattamassa ja sit suoraan päästöjä mittaan. Kierroksilla oli muuten ok mut Co vähän koholla. Tyhjäkäynnillä hc 200 ja Co 0.6 - 0.7. Putki ei vuotanu.
Tossa arvot ennen korjauksia
e36 325 -94
Tyhjäkäynti / Kierroksilla
CO 2,08 / 2,95
HC 251 / 188
O2 0,00 / 0,40
CO2 14,05 / 12,93
Lambda 0,935
Autossa on ollut teholastu vuodesta -95. Kun olin päästöjä mittaamassa niin korjaaja epäili että lastu nostaa päästöjä mutta menny kuitenkin kahdesta edellisestä katsatuksen päästömittauksesta läpi samalla lastulla.
Jos jollain olis ylimääräinen vakiolastu 413 loppuiseen boschin boksiin niin voisin ostaa laittakaa privaa tai [email protected] auto on e36 325 -94.
Sitten olisi pari kysymystä
Kuuluuko tyhjäkäynnin laskea kun avaa öljykorkin?
Tyhjäkäynti oli ennen 900 imuvuotojen tukkimisen jälkeen laski vähän n.850.
Mikä on normaali tyhjäkäynti M50b25 koneelle?
Onko mitään mitä voi tehdä päästöjen parantamiseksi ennen kun vien korjaamoon?
Ja kuuluuhan ton letku numero 9 http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=13&fg=15 mennä venttiili kopan oikeaan etureunaan?
Kun vaihdoin imusarjan tiivisteitä niin purku vaiheessa en tajunnu kattoo mikä letku meni mihinkin.
Comment
-
-
Tuli käytyä ottamassa päästötesti (e36 318is) ja eihän se ihan läpi menny. Hc-arvo pyöri tyhjäkäynnillä 1500:n kieppeillä, muut arvot oli ihan ok.
Vaikuttaakohan toi talvella asennettu vähän jyrkempi nokka nyt sitten noihin tyhjäkäyntipäästöihin, koska Hc-arvo rupesi putoamaan heti kun kierrokset nosti 1700rpm. Kierroksilla arvot oli ihan hyvät ja moottori kävi hyvin.
Pitää vissin käyttää vakionokkaa paikoillaan ja yrittää uudestaan.
Pitää tuo Bmw kyllä huolen ettei vapaa-aikana pääse tekeminen ainakaan loppumaan.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Karva View PostTuo nyt jontte vaikuttaa vahvasti siltä että katalysaattorit eivät toimi tarpeeksi tehokkaasti. Joko hivenen rikkaanpuoleinen seos tai/ja huonokuntoiset katit. Joutokäyntinopeus lienee ok.
Tätä topikkii selatessa oon saanut sellasen käsityksen että katit joko toimii tai ei toimi jos seokset on kunnossa. Kierroksilla päästöt on kuitenkin melkein kohillaan co ihan vähäsen koholla mutta hc laskee reilusti alle sadan että olettaisin niitten toimivan. Bemu Oy:tä sen käytetyn putken ostin ja ne vakuutti että on toimivat katit.
Täytyy nyt jostain ostaa vakio lastu ja vaihtaa se ennen kun vien boschin valtuuttamaan korjaamoon jos vaikuttais pästöihin.
Jos vakio lastu ei muuta päästöjä ja mitään vikaa ei muuten löydy niin voiko vakio lastun ohjelmaa muuttaa/säätää niin että päästöt on kohillaan jos korjaaja ehdottaa että mitä muuten voi tehdä on vaihtaa uudet perkeleen kalliit katit?
Comment
-
-
E30 -86 1.8 M10 weber kaasari. Suora 2" putkisto ja 1 päätyvaimennin.
Tyhjäkäynnillä:
-HC 236 / max sallittu 1000
-CO 2.14 / max sallittu 4.50
Eipä ollu huoleen häivää.-2011 Husaberg FS 570
-97 MB W210 290td
--------------------------
ex E30 316 M10 1.8
ex GSX-R 600 K6
No real power, just carburated shit
Comment
-
-
Originally posted by jontte111 View PostTätä topikkii selatessa oon saanut sellasen käsityksen että katit joko toimii tai ei toimi jos seokset on kunnossa.
Comment
-
-
Luin joskus tästä topikista että näissä vanhemmissa joissa on ilmamäärämittari pystyy käsin säätämään seos suhteet niin että menee päästöt kohdilleen.
Pystyykö näissä joissa ei ole tollasta vanhemman mallista ilmamäärämittaria säätä seoksia auton ohjainboxista piuhan kautta tietokoneelta ? Vai miten se sitten tehdään ? Vai pystyykö mitenkään säätämään ?
Comment
-
-
Myrkyn lykkäs..
Johan se myrkyn lykkäs ku katsastusmies hylkäs päästöistä :(
ite en noista mitään tiiä mutta tällästä se näytti;
tyhjäkäynti / >2000 r/min
CO 0,6 / 4,4
HC 299 / 240
lambda 1,02
Auto oli kyllä seissy aika paljon ennen katsastusta. Eikä katsastusmies viittiny sitä kovinkaan paljoa käyttää... Kengitin sitten katsastuksen jälkeen joku 20 min korkeilla kierroksilla ja menin mittauttamaan päästöt uusiksi kuumalla koneella mutta eivät juurikaan poikenneet.
Mikäs tässä neuvoksi voiko vika olla lambda-anturissa vai pitääkö ilmamäärämittaria säädellä johonkin suuntaan vai olisko muita neuvoja?? :think
Niin ja moottorina toimii _väkivahva_ E34 M40B18
Last edited by canootti; 27-05-2009, 21:35.BMW - It's not where you go, but how you get there
Ex:
E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95
Comment
-
-
No eipä tuossa kengittelyt tai säädöt auto kun seos on selkeesti ylirikkaalla (CO 4,4). Lambda-anturi on hyvinkin mahdollinen vikakohde. Tosin lambda ei voi mitenkään olla 1,02, paitsi jos pakoputki ei vuoda aivan älyttömästi. Laittakaa ihmeessä aina kaikki arvot tänne, niin analysointi on helpompaa.Last edited by Karva; 28-05-2009, 19:53.
Comment
-
-
Originally posted by Karva View PostNo eipä tuossa kengittelyt tai säädöt auto kun seos on selkeesti ylirikkaalla (CO 4,4). Lambda-anturi on hyvinkin mahdollinen vikakohde. Tosin lambda ei voi mitenkään olla 1,02, paitsi jos pakoputki ei vuoda aivan älyttömästi. Laittakaa ihmeessä aina kaikki arvot tänne, niin analysointi on helpompaa.
Tässä loputkin arvot
tyhjäkäynti / >2000 r/min
CO 0,6 / 4,4
HC 299 / 240
lambda 1,02
O2 0,6 / 0,4
CO2 14,5 / 12,1BMW - It's not where you go, but how you get there
Ex:
E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95
Comment
-
-
hylky täälläkin.. tyhjäkäynnillä hiilivety 222, muuten täysin ok.. tulpat vaihdettu viime vuoden elokuussa, maaliskuussa 09 öljyt ja vehkeet.. viime katsastuksessa ollut marraskuussa ja sillon CH 70.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
No nyt sain päästölapun korjaamolta mukavan kokoisen laskun kera 471e
Kun eilen jätin auton korjaamolle kerroin mitä olen jo itse vaihtanut
- toisen putken jossa toimivat katit
- uuden lambdan jolla ajettu n.200km
- imusarjan tiivisteet
Korjaamolta piti soittaa kun on vika selvinny miksi ei päästöt ole kunnossa ja kertoa hinta arviota ennen ku ryhtyy korjaa. No tänään tuli viesti et auto valmis ja hinta 471e. MISSÄ VITUSSA SE SOITTO
Soitin perään ja kyselin mistä hinta koostuu
Ne oli vaihtanut uuden lambdanja korjasivat kierteet putkesta. Vanha lambda oli kuulemma pihdeillä kiristetty ja keraaminen osa lambdan sisältä oli paskana. Kun vaihdoin putken muutama viikko sitten niin ite laitoin lambdan kiinni 22 mm lenkillä enkä mitään pihtejä käyttänyt ja viikko sitten kun kävin päästöjä mittailemassa lambda arvo oli 1 (tyhjäkäynnillä oli co ja hc koholla, kierroksilla ok).
Tarkistivat vielä että lambdalta lähtevät johdot on kunnossa ja lukivat vikakoodit joita ei löytynyt
Tähän operaatioon niillä meni 3h ja uus lambda 128e
Jotenkin tuntuu siltä että ne on vääntänyt vanhan lambdan pihdeillä irti ja väittää että oli valmiiksi paskana sehän on niin pirun tiukassa aina.
Ja laskutti erikseen kun vaihto ilmastointilaitteen hihnan se oli mulla mukana. 0.8hMiten ammattimieheltä voi mennä 5min työssä 50min VITTU. Piti ite vaihtaa hihna kaverin hallissa kun siellä saa auton ylös. Luulis että ne olis saanut vaihdettua sen samalla kun rikkoo mun lambdaa.
Lambdan vaihdon jälkeen sai kuulemma lämmittää aika kauan ennenku päästöt laski sallituille.
Ite viikko sitten ajoin motarii 20km kolmosella kierrokset vaihdellen 3 ja 5 tonnin välillä ja annoin happee vielä kun oli pakokaasutesterissä eikä menny läpi.
Ihmetyttää miten ne sai sitten päästöt alas vain lambdan vaihdolla?
mitään isompaa ne ei korjannut ja hintaa tuli 471e.
3h töitä lambdan kimpussa ja uudet jengat putkeen
uus lambda 128e
0.8h ilmastoitilaitteen hihnan vaihto
vikakoodien luku 40e
En kyllä vie ikinä korjaamoon jos ei ole aivan pakko.
Ei auta muutakun maksaa lasku jaLast edited by jontte111; 04-06-2009, 15:05.
Comment
-
-
Ajattelin kysellä miten hyvät päästöt voi olla M52B25 koneessa?
Eli käytin tänää mittauksessa ja arvot yllätti positiivisesti.
Tyhjäkäynnil
CO: 0,00%
HC: 1ppm
CO2: 15,3%
O2: 0,07%
Lambda: 1,003
2500rpm
CO: 0,00%
HC: 7ppm
CO2: 15,2%
O2: 0,12%
Lambda: 1,005
Autolla ajettu yli 300tkm(-95) ja siitä tuli mieleen että voiko noin paljon ajettu bemari olla noin vähä päästöinen? Vai tarviiko tuohon tehdä jotain remonttia/vaihtaa jopa uusi moottori.
Tämä tuli mieleen kun toisessa pihalla olevassa autossa, joka on vm -00 ja ajettu 130tkm on huonommat päästöt kuin tuossa bemarissa. Ja bemaris kaukana kat ja toisessa 3kattia joista pääkat vaihdettu kun helis kennot sisällä (ja 2 muuta on pakosarjoissa).
On eka bmw, ei hirveästi tietoa, mutta aika monella käsittääksee ollut päästöjen kanssa ongelmia." My lifestyle determines my death style "
Comment
-
-
Originally posted by jontte111 View PostNo nyt sain päästölapun korjaamolta mukavan kokoisen laskun kera 471e
Kun eilen jätin auton korjaamolle kerroin mitä olen jo itse vaihtanut
- toisen putken jossa toimivat katit
- uuden lambdan jolla ajettu n.200km
- imusarjan tiivisteet
Korjaamolta piti soittaa kun on vika selvinny miksi ei päästöt ole kunnossa ja kertoa hinta arviota ennen ku ryhtyy korjaa. No tänään tuli viesti et auto valmis ja hinta 471e. MISSÄ VITUSSA SE SOITTO
Soitin perään ja kyselin mistä hinta koostuu
Ne oli vaihtanut uuden lambdanja korjasivat kierteet putkesta. Vanha lambda oli kuulemma pihdeillä kiristetty ja keraaminen osa lambdan sisältä oli paskana. Kun vaihdoin putken muutama viikko sitten niin ite laitoin lambdan kiinni 22 mm lenkillä enkä mitään pihtejä käyttänyt ja viikko sitten kun kävin päästöjä mittailemassa lambda arvo oli 1 (tyhjäkäynnillä oli co ja hc koholla, kierroksilla ok).
Tarkistivat vielä että lambdalta lähtevät johdot on kunnossa ja lukivat vikakoodit joita ei löytynyt
Tähän operaatioon niillä meni 3h ja uus lambda 128e
Jotenkin tuntuu siltä että ne on vääntänyt vanhan lambdan pihdeillä irti ja väittää että oli valmiiksi paskana sehän on niin pirun tiukassa aina.
Ja laskutti erikseen kun vaihto ilmastointilaitteen hihnan se oli mulla mukana. 0.8hMiten ammattimieheltä voi mennä 5min työssä 50min VITTU. Piti ite vaihtaa hihna kaverin hallissa kun siellä saa auton ylös. Luulis että ne olis saanut vaihdettua sen samalla kun rikkoo mun lambdaa.
Lambdan vaihdon jälkeen sai kuulemma lämmittää aika kauan ennenku päästöt laski sallituille.
Ite viikko sitten ajoin motarii 20km kolmosella kierrokset vaihdellen 3 ja 5 tonnin välillä ja annoin happee vielä kun oli pakokaasutesterissä eikä menny läpi.
Ihmetyttää miten ne sai sitten päästöt alas vain lambdan vaihdolla?
mitään isompaa ne ei korjannut ja hintaa tuli 471e.
3h töitä lambdan kimpussa ja uudet jengat putkeen
uus lambda 128e
0.8h ilmastoitilaitteen hihnan vaihto
vikakoodien luku 40e
En kyllä vie ikinä korjaamoon jos ei ole aivan pakko.
Ei auta muutakun maksaa lasku jaei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
Comment